Nvidia "Turing" RTX 2000-serien hittar ut på webben i bärbara datorer från Asus

Permalänk
Melding Plague

Nvidia "Turing" RTX 2000-serien hittar ut på webben i bärbara datorer från Asus

En återförsäljare listar ett antal bärbara datorer med Nvidias Geforce RTX 2000-serie under huven, vilket talar för att Max-Q Design och grafikkort för bärbara datorer är att vänta under CES 2019.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Skjut min plånbok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Skjut min plånbok.

Ja det är lite svårt att motivera priser på laptops idag, exempelvis så skiljer det ofta 8-10 000 från en dator med 1070 till 1080 fast ett nytt 1080 i desktopformat inte kostar mer än 6500, vill inte veta svenska priserna för de med 2070 och 2080. Dock behöver jag en ny bärbar...

Permalänk
Medlem

Kollar man på priserna på RTX-korten, dessa priser på 20606GB, samt priserna på laptops just nu så borde en ny laptop med ligga på runt 2070 27k och en med 2080 på runt 32k. Har även svårt att se att Nvidia kommer sänka priserna på de laptops med 10XX som redan finns.

För övrigt är det helt sjukt att datorer med 1070 fortfarande är så dyra som det är. Köpte min ASUS med 1070 innan mining.boomen för 20k. Nu när den har lagt sig så kan man tycka att priset borde gott ner till åtminstone liknande pris men nej, de är runt 2k dyrare. xD