SweClockers fyller 20 år – häng med och fira med oss under hela 2019!

Permalänk
Medlem

Kontot är 10 år gammalt här på sweclockers. Men jag hängde endel här även innan. Läste och läste och fick lära mig väldigt mycket. De är lite som en enda stor familj. Vi hjälper oftast varandra förutom när de blir strid mellan AMD och intel eller AMD och Nvidia. haha

Tack för dessa 20 åren, vi ser alla fram emot 20 år till! Minst!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Medlem sedan 2002-04-07. Har inte blivit så många inlägg men har kollat sajten i princip dagligen sedan 2002.

Detta blev mitt inlägg nr 100.

Grattis Swec! Hatten av.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gratulerar till en kvalitetssida som har klarat av att förbättra sig hela tiden. Tiden går fort och är snart en 15 år gammal medlem.

Permalänk
Medlem

Hängt här till och från sen 2003 tror jag men det tog ett tag innan jag skaffade ett konto. Tror jag spelade BF1942 på någon slö som f*n Intel Pentium 4 vid den tiden om jag minns rätt, 13 år gammal.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Känns kul att sidan överlevt och fortsatt växa och att man fått vara med på resan.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av aprox:

Grattis SweC, ni har varit en stor del av min uppväxt och hjälpt till att forma mitt intresse för datorer och teknik!

Här inspirerades jag till mina första egna byggen av datorer, mina första överklockningar(med en koppartråd lindad runt två processorben för att låsa upp multipel, så klart) och här träffade jag även min första flickvän!

Hoppade under rätt många år av hårdvaru-svängen och ägnade mig åt annat, men nu är jag tillbaka sen något år och läser här dagligen igen! #swec20

Kärlek connects.

#swec20 , #kärlek

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grattis!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grattis!

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av aprox:

Grattis SweC, ni har varit en stor del av min uppväxt och hjälpt till att forma mitt intresse för datorer och teknik!

Här inspirerades jag till mina första egna byggen av datorer, mina första överklockningar(med en koppartråd lindad runt två processorben för att låsa upp multipel, så klart) och här träffade jag även min första flickvän!

Hoppade under rätt många år av hårdvaru-svängen och ägnade mig åt annat, men nu är jag tillbaka sen något år och läser här dagligen igen! #swec20

Wow, det här är riktigt häftigt att läsa och glädjer mig otroligt mycket. Riktigt kul att ha dig tillbaks dagligen också :).

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

känns att det var igår!! Grattis

Visa signatur

1)Phanteks Ethoo pro /Corsair-RM750 750W 80 Plus Gold /Asus z490-p / Intel i7 10700KF @ 4,9 GHZ /Cooler Master ML240L V2 RGB/ Hyper Savage Black DDR4 4X8 3200 Mhz/ Samsung SSD 980 EVO 1Gb NVMe / Kingston SV300 240G/ Seagate 3TB 7200 rpm/ Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC /AOC Agon AG271QG /Corsair K70 & M65
2) Asus Rog G752VT

Permalänk
Medlem

Jisses vad tiden gått! Jag reggade mig 2004-05-02. Var aktiv typ första månaden i forumet men har besökt SweC startsida varje dag och spanat in nyheter och tester. Detta inlägg blir #17 i ordningen.

Vad hände med den orangea soffan?
Finns moderkortsgranen kvar?
Vem var tomten som sjöng i klippet nedan?

Stort grattis till 20 år! Och skål för de kommande 20 åren!

//popjosef

Visa signatur

<^> To Boldly Go Where No One Has Gone Before <^>

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av popjosef:

Vad hände med den orangea soffan?
Finns moderkortsgranen kvar?
Vem var tomten som sjöng i klippet nedan?
//popjosef

Tackar! Och bra frågor.

* Jag vill minnas att någon ”lade en pizza” i soffan - nämner inga namn men efter det kändes den inte lika relevant längre.
* Moderkortsgranen dog :(. Men vem vet, den kanske återuppstår Julen 2019? Arkitekterna Emil & Jonas finns ju kvar.
* Menar du kalsongtomten? Någon på redaktionens kusin. Sjunga kan han!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Kul nyhet! Har varit medlem riktigt länga och hittade av en ren slump mitt gamla konto, skriver inte så mycket men är aktiv i marknaden mycket och måste säga att det är den bästa jag varit med om, slippa paypal, slippa bry sig om att bli av med pengar vid förskottsbetalning

betyg 5/5

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Grattis! Passar även på att tacka för att ni bjuder på bra artiklar och ett forum i toppklass 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Medlem

Grattis till oss alla! Och ett stort tack till alla eldsjälar som tagit SweClockers to what it is!

Jag ser redan fram emot 50-års firandet!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Grattis!

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Grattis alla Swecare.

Tror jag hittade till Sweclockers via en googling när jag byggde en dator och hade problem. Trillade rätt in på forumet och problemet löste sig, tack vare Sweclockers.

Har lärt mig otroligt mycket här genom åren, och jag tackar alla för det.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Gratulerar på 1234567891011121314151617181920 hoppas det forsätter , lika kul att läsa om datorer och nöjen.

Permalänk
Medlem

Grattis! Underbar sida med intressanta tester och artiklar. Och ett underbart forum!

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Grattis! 🥳🥳🥳🥳❤️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7900 XTX + 7800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Vi är inte "på dagen" riktigt än, utan SweClockers blev inte verklighet förrän i slutskedet av år 1999. Men det är IDAG vi börjar fira och det kommer synas överallt på sajten under hela 2019!

Skrivet av Edin:

Jajamen! Det officiella är 24 december 1999 och det minns jag för att jag publicerade SweClockers första test då. Det var inte så viktigt att skriva korrekt då :). Läs det här: https://www.sweclockers.com/oldswec/2001/recensioner/tcc.shtm... (bilder saknas). Hade ingen domän då, sajten var grön och gjordes i Frontpage samt hostades på www.tninet.se/~fwj366h - sjukt att man minns adressen. Något senare byttes adressen till SweClockers.cjb.net.

Håller med alla om välförtjänta grattis!

Få sajter som överlevt från den tiden, och kul att se de bästa samlas hos ett entusiast och kreativt bolag som Geeks (och inte hos stora tråkiga koncerner som ID... eller Bonn...).

Saknad som dock efterlyses; ni har jättebra YT-videos numera (stor kvalitetshöjning sedan starten!), men något som eran lika bra 99-sajt (nästan!) är ju trevliga Podcasts man kan enkelt lyssna på under promenad, gympass på kvällen när man lagt sig, trädgårdsarbete, etc. Då passar inte alls video in. Mycket av det ni kör YT-klippet ovan tycker jag hade passat mycket bättre i Podcast-variant.

Så här inför jubileet; skulle ni inte kunna passa på att återväcka den avsomnade "SweClockers Podcast"?

Hade passat fint i format för många nostalgiska återberättelser!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av martinot:

Håller med alla om välförtjänta grattis!

Få sajter som överlevt från den tiden, och kul att se de bästa samlas hos ett entusiast och kreativt bolag som Geeks (och inte hos stora tråkiga koncerner som ID... eller Bonn...).

Saknad som dock efterlyses; ni har jättebra YT-videos numera (stor kvalitetshöjning sedan starten!), men något som eran lika bra 99-sajt (nästan!) är ju trevliga Podcasts man kan enkelt lyssna på under promenad, gympass på kvällen när man lagt sig, trädgårdsarbete, etc. Då passar inte alls video in. Mycket av det ni kör YT-klippet ovan tycker jag hade passat mycket bättre i Podcast-variant.

Så här inför jubileet; skulle ni inte kunna passa på att återväcka den avsomnade "SweClockers Podcast"?

Hade passat fint i format för många nostalgiska återberättelser!

Tack för dina fina ord!

Vi har faktiskt börjat konvertera videor vi tycker funkar med bara ljud. Fredagspanelerna kör vi numera även som pod, likaså konverterade vi nyårskrönikan till pod.

Nostalgiska berättelser låter kul! Har du några fler förslag på vad vi skulle kunna göra i en podcast? Något mer löpande som samtidigt inte överlappar med det vi redan gör i Fredagspanelen eller kanske ett komplement?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Jacob:

Kanon att ni även lägger Fredagspanelen och andra program som podcast. Riktigt bra alternativ.

Tänkte dels att det blir lite långt med två veckor mellan Fredagspanelerna, och att som 99.se kanske köra en Podcast i veckan; eller rättare sagt en Podcast varannan vecka för SweC när det inte är den vanliga Fredagspanelen (kanske inte lika mycket produktions/efterarbete med ren ljuspodcast som full videoproduktion).

Sedan nu när ni skall fira 20-år så vore det kul om det kom lite olika Podcast på det temat. Skulle vara mycket spännande att höra den tidiga utvecklingen bakom sajten, och även personliga reflektioner ifrån alla i redaktion som jobbar och har jobbat för SweC under dessa år.

Även intervjuer med externa testare, moderatorer, och kanske tom. vanliga medlemmar som varit med länge hade varit jättekul att höra komma till tals kring både SweC och utvecklingen på datorsidan under dessa 20 år.

Senaste unika Podcasten verkar vara från mitten av 2015, så vore kanon om ni kunde återuppväcka den nu igen med tanke på 20-årsfirandet!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Stort grattis!!

Permalänk
Hedersmedlem

Grattis forumet och alla som hjälpt till att leda både det och företaget bakom till det som finns idag. Det är häftigt och säger en del att så många gamla medlemmar fortfarande hänger kvar, det är roligt. Själv har jag inte varit med alls så länge men sedan jag registrerade mig här har jag varit fast totalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Stort grattis, och riktigt bra jobbat!

Permalänk
Avstängd

Skål på er!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Wow, det här är riktigt häftigt att läsa och glädjer mig otroligt mycket. Riktigt kul att ha dig tillbaks dagligen också :).

Ja det var häftigt för mig med! 15 år sedan rätt så exakt nu, galet längesen.
Det var kul att komma tillbaka och se hur sidan utvecklats och hängt med i tiden med så mycket videomaterial och riktigt djuplodade tester, @Laxpudding artiklar är nog mina favoriter!

Skrivet av AzII:

Kärlek connects.

#swec20 , #kärlek

Haha så du är kvar här och lurkar också min gamle vän, fint att se!

Visa signatur

xlycpq

Permalänk

Bästa forumet lätt, kom tillbaka efter en paus nyligen och hänger här dagligen nu, grattis!

Skickades från m.sweclockers.com