Ojämn bordsskiva under musmattan påverkar aimen negativt. Hur lösa?

Permalänk

Ojämn bordsskiva under musmattan påverkar aimen negativt. Hur lösa?

Jag har en bordskiva som består av flera träskivor. Detta gör att ytan blir aningen "vågig".
Och det blir alltså att som utförs och nerförsbackar som musen får åka på. Vilket gör aimen sämre.

Har testat att stacka 4 st QcK+ under mina Logitech G Powerplay-musmattor (den senare är alltså hård). Samt kombinationer av dessa.
Men det hjälper inte. Det gör bara "backarna" och "dalarna" något mindre distinkta.

Hur löser man detta?
Ska man dra till en bokhandel och försöka hitta en bok i bra storlek?
(Har ju noll fysiska böcker att testa med hemma ).
Slipa bordskivan orkas ej

Permalänk
Medlem

Skärbrädor är ganska billiga annars. (Trä eller hårdplast). Du kan ju klistra på musmattan, eventuellt sätta några gummifötter på skärbrädan om den glider runt på bordet.
Finns i närmaste COOP eller ICA.

Stavning
Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle försöka undvika att höja musmattan alltför mycket då det kan påverka ergonomin väldigt negativt. Men du menar alltså att din Powerplay-matta inte är tillräckligt hård för att kunna jämna ut bordets ojämna underlag?

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

En permanent lösning är att limma på en plexi/plastglas/akryl-skiva på bordet, det borde fungera med att få skivan rak, eller hur jäkla vågig är ditt skrivbord egentligen?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Skärbrädor är ganska billiga annars. (Trä eller hårdplast). Du kan ju klistra på musmattan, eventuellt sätta några gummifötter på den om skärbrädan runt på bordet.
Finns i närmaste COOP eller ICA.

Geni! Testade med en skärbräda jag hade i hårdplast och det funkade kanon!

Skrivet av vargeEEEEn:

Jag skulle försöka undvika att höja musmattan alltför mycket då det kan påverka ergonomin väldigt negativt. Men du menar alltså att din Powerplay-matta inte är tillräckligt hård för att kunna jämna ut bordets ojämna underlag?

Nej, powerlay-mattan gjorde bara backarna något mindre "branta".