Apple förutspår lägre intäkter till följd av låg efterfrågan för Iphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Då kan du välja iPhone X istället. Nästan samma telefon som Xs men klart billigare.

Sant. Fördelen jag ser med framförallt iOS och Apple är att man får uppdateringar och support under många år på sin enhet. Nåt jag verkligen hoppas fler tillverkare än Google, Nokia, Oneplus och till viss del Sony (i min mening) anammar och ser till att uppdatera sina lurar betydligt längre än som i många fall 2 år och sen bara dör stödet. Samsung är också förtjänta en plats på listan och dom ska ha beröm för att dom släpper uppdateringar för väldigt gamla modeller. Morsans S7 får om inte månatliga men säg uppdateringar varannan månad på flera 100mb. Har för mig jag läste i höstas att man först nu avslutat stödet för galaxy S6. Riktigt imponerande.
Skjlle vilja se Google ställa hårdare krav på Android tillverkare, minst 2 os uppdateringar och minst 3/4 säkerhetspatchar/år för mellansegmentet. Sen säg 3 år och regelbundna månatliga säkerhetspatchar för flaggskeppsmodeller över 10.000:- eller nåt liknande.
Dom som inte följer reglerna kan riskera få sin Android licens indragen, eller starkt reducerad tills man bättrat sig. På så sätt skulle man få bort oseriösa tillverkare som LG som släpper dyra flaggskepp, snygga också, men fan aldrig underhåller eller knappt ser till att dom får nya os versioner. Läs denna nyhet ex:
https://swedroid.se/lg-slapper-nedslaende-uppdateringsschema-...

1 modell får nästa os? Ok, det är inte riktigt sant men räkna inte med att det lär komma innan 2020, och med tanke på deras historik (satt själv med helvetet G4 så jag vet vad jag talar om) eller tom 2021 om det vill sig illa för övriga "berättigade modeller". G7 thinQ släpptes i våras och är den enda modellen som blir berättigad en snabb och första batch...inte för att jag använder LG längre men detta för mig förbannad sytt läsa. Tillverkare som anammar liknande slappa schema borde fasas ut från Android världen tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@anon159643: Jag föredrar absolut riktiga kameror (har allt från liten 1" kompakt, till flera systemkameror, från små Panasonic m43, Fuji APS-C till stora Nikon fullformat). Inget snack om saken!

Däremot är det ju alltid trevligt med en bra kamera i telefonen då man nästan alltid har den med sig (även om jag numera ibland klarar mig med enbart min Apple Watch med telefonfunktion).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Du kan inte seriöst jämföra en telefon som går ner i fickan med en systemkamera - galet IMHO!

Har Nokia 1020, och även om den är pensionerad sedan många år tillbaka så klådde den under fyra års tid i princip alla premiumtelefoner från både Apple och Samsung när det gällde fotokvalitet. Känns som du helt klart underskattar kameran i den telefonen (alternativt aldrig ägt och använt den själv).

Du missar poängen som är att det inte går att mäta megapixelpenis rakt av. Det finns många fler aspekter än pixeldensitet som avgör kvalitet.

Skrivet av martinot:

Det är vad Tim säger.

Själv så misstänker jag att de även haft problem i Europa och USA. Tror detta är en orsak till att Apple för nästan första gången funderar på olika central subventionerade rabatter och säljkampanjer på iPhone (och då handlar det alltså inte enbart om Kina).

Taktiskt nog så slutade de nyss rapportera denna typ av säljstatistik (var nog ingen slumpartad handling att de plötsligt inte längre vill vara öppna med det).

Ja, det är vad Tim säger under straffansvar. Alltså, skulle han kunna bevisas ljuga och det är till aktieägarnas nackdel riskerar han att skaka galler. Det ger viss tyngd till det han säger, även om han har visst utrymme att frisera sanningen på passande vis.

Anledningen, enligt Tim, till att man slutat rapportera försäljningssiffror av iPhone är att det är ett så stor prisspann att det blir vilseledande för investerare. Han har även sagt att det inte betyder att Apple tänker hålla siffrorna hemliga. Det är ett rimligt argument, skulle jag säga.

Apple har ju onekligen problem med att marginalerna minskar. De måste höja priserna, vilket onekligen beror på makroekonomiska faktorer, och det hotar försäljningssiffrorna. Då måste Apple givetvis göra det så enkelt som möjligt att behålla marginalerna och för folk att köps nya telefoner.

Vi håller säkert med så långt. Jag anser dock inte att Timmy är dum som kör denna strategi. Makroekonomiska faktorer och en svalnande marknad gör att de måste äta bajs. Apple håller dock kvar vid framgångsreceptet och försöker istället manövrera för att behålla det. Fullt rimligt och smart. Jag tror det kommer hålla så länge ekonomin är hyfsat bra.

Med det sagt kommer jag själv byta min iPhone mot Android om utvecklingen fortsätter. Inget jag vill göra, men det har blivit för dyrt för min smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Sant. Fördelen jag ser med framförallt iOS och Apple är att man får uppdateringar och support under många år på sin enhet. Nåt jag verkligen hoppas fler tillverkare än Google, Nokia, Oneplus och till viss del Sony (i min mening) anammar och ser till att uppdatera sina lurar betydligt längre än som i många fall 2 år och sen bara dör stödet.

Håller med 100%.

Detta är helt klart en av de största styrkorna hos Apple med iOS och Microsoft med Windows (gällande datorer och surfplattor, men tidigare även telefoner).

Köpte först billiga Android från Sony och Samsung till min dotter, och blev trött på det dåliga stödet att uppdatera Android. Köpte sedemera en dyrare premium Samsung (Galaxy S6) till min dotter (vilket var en del med tanke på att hon bara var 9-10 år då), men även där blev det rätt kort livslängd på både telefon och uppdateringar av OS:et. Mycket tröttsamt (numera har hon fått ta över en av mina gamla iPhone istället).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jnsson:

Det bara Xr, XS och XS Max som stödjer dubbla SIM

"Det här behöver du

En iPhone XS, iPhone XS Max eller iPhone XR med iOS 12.1 eller senare"

Källa: https://support.apple.com/sv-se/HT209044

esim är framtiden av hur många saker som helst. Dessa dubbla simkort tar stor plats i telefonen och ökar kostnaden. Så jag tror och hoppas att alla mobiler kommer att gå över till detta.
Men.. Jag ser redan nu framför mig praktiska problem innan fler förstår behovet.

Säg att man köper en ny mobil med dubbla esim, märke kvittar fullständigt. Genom lite krångel fixar man sitt eget mobilabonnemang till esim och ska göra samma sak med jobbtelefonen.
Hur går man till väga då? Ringa upp telia eller vem man har, så säger de att man ej är ägare till abonnemanget, man måste be de administrativa personalen göra detta. Och de säger bara att du har en jobbmobil använd den. Ska de då ringa och göra om ens jobbabonnemang till esim och sedan låsa det till en privat telefon? Ja då får man nog jobba på ett väldigt litet företag.

Så rent praktisk med dubbla esim idag så ser jag mer den enda vettiga lösningen för många att de får en sådan som jobbtelefon och den där redan är fixat med deras abonnemang, sedan kopplar man på sitt privata abonnemang. Detta leder till att man får tjöta på cheferna att höja budgeten. Hos många företag så är de tajta med allt. Jag tror ytterst få vanliga arbetare idag får en jobbmobil för över 15 000kr, beroende på vad man ska jobba med så har man andra utgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Du missar poängen som är att det inte går att mäta megapixelpenis rakt av. Det finns många fler aspekter än pixeldensitet som avgör kvalitet.

Absolut, men i fallet med Pureview-kameran på 1020 (som var det exempel som du tog upp) så var det en extrem kvalitetshöjning som tog flera år för både Apple och Samsung (som ändå är, och var även då, de två bästa i övrigt) att komma i kapp.

Annars så håller jag med dig helt i sak, både gällande skärmar och kamerasensorer/kameror; upplösning i sig är absolut ingen kvalitetsgaranti alls. Skärmarna/kamerorna med hög upplösning kan absolut vara skit i övrigt.

För mig personligen så är normalt andra kvaliteter (DR, färgåtergivning) viktigare än upplösning.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Absolut, men i fallet med Pureview-kameran på 1020 (som var det exempel som du tog upp) så var det en extrem kvalitetshöjning som tog flera år för både Apple och Samsung (som ändå är, och var även då, de två bästa i övrigt) att komma i kapp.

Annars så håller jag med dig helt i sak, både gällande skärmar och kamerasensorer/kameror; upplösning i sig är absolut ingen kvalitetsgaranti alls. Skärmarna/kamerorna med hög upplösning kan absolut vara skit i övrigt. För mig personligen så är normalt andra kvaliteter (DR, färgåtergivning) viktigare än upplösning.

Håller helt ang kameran, den var verkligen enormt bättre än övriga konkurrenter när den kom. Enda riktiga nackdelen med den var att den buktade ut rejält, vilket fick som följd att det i princip var omöjligt att använda teleonen på ett bord med en hand

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Absolut, men i fallet med Pureview-kameran på 1020 (som var det exempel som du tog upp) så var det en extrem kvalitetshöjning som tog flera år för både Apple och Samsung (som ändå är, och var även då, de två bästa i övrigt) att komma i kapp.

Annars så håller jag med dig helt i sak, både gällande skärmar och kamerasensorer/kameror; upplösning i sig är absolut ingen kvalitetsgaranti alls. Skärmarna/kamerorna med hög upplösning kan absolut vara skit i övrigt.

För mig personligen så är normalt andra kvaliteter (DR, färgåtergivning) viktigare än upplösning.

Alltså, det är inte så att jag på något vis vill dissa Nokias kamera. Faktum är jag önskat Apple gjort något liknande.

Jag som brukar ha min iPhone som enda kamera när jag ör ute och reser uppskattar dock hur pålitlig och bra den är. Vill du faktiskt fota är den skitbra. Men, den kunde varit bättre om de apat efter Nokia lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

esim är framtiden av hur många saker som helst. Dessa dubbla simkort tar stor plats i telefonen och ökar kostnaden. Så jag tror och hoppas att alla mobiler kommer att gå över till detta.
Men.. Jag ser redan nu framför mig praktiska problem innan fler förstår behovet.

Säg att man köper en ny mobil med dubbla esim, märke kvittar fullständigt. Genom lite krångel fixar man sitt eget mobilabonnemang till esim och ska göra samma sak med jobbtelefonen.
Hur går man till väga då? Ringa upp telia eller vem man har, så säger de att man ej är ägare till abonnemanget, man måste be de administrativa personalen göra detta. Och de säger bara att du har en jobbmobil använd den. Ska de då ringa och göra om ens jobbabonnemang till esim och sedan låsa det till en privat telefon? Ja då får man nog jobba på ett väldigt litet företag.

Så rent praktisk med dubbla esim idag så ser jag mer den enda vettiga lösningen för många att de får en sådan som jobbtelefon och den där redan är fixat med deras abonnemang, sedan kopplar man på sitt privata abonnemang. Detta leder till att man får tjöta på cheferna att höja budgeten. Hos många företag så är de tajta med allt. Jag tror ytterst få vanliga arbetare idag får en jobbmobil för över 15 000kr, beroende på vad man ska jobba med så har man andra utgifter.

Ser verkligen också fram emot mer eSIM. Tog ett tag innan jag fick det via Telenor för min AW4, men hoppas att det släpps fritt för alla typer av enheter och hos alla operatörer. Att skyffla fysiska SIM fram och tillbaka känns verkligen förlegat.

Japp, det kommer inte att bli lätt med Apples nuvarande prispolitik. Hoppas att Apple justerar tillbaka priserna lite, och/eller kommer med några vettiga rabatter/kampanjer framåt (så får jag tjata lite på chefen också ).

Skrivet av RVX:

Håller helt ang kameran, den var verkligen enormt bättre än övriga konkurrenter när den kom. Enda riktiga nackdelen med den var att den buktade ut rejält, vilket fick som följd att det i princip var omöjligt att använda teleonen på ett bord med en hand

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, känner igen det. Den kunde vara lite "vinglig" när den låg på bordet och man tryckte på den översta hörnen.

Men känner även igen det lite hos en del av dagens telefoner som också har utstickande kameror (även om inte lika stort område). Svårt att få plats med bra linser, optik och stora bildsensorer (har för mig det var en rätt stor sensor runt 2/3" någonstans). Samt också grymt med den inbyggda äkta blixten (har aldrig haft lika bra mörker/inomhusbilder sedan den telefonen).

Skrivet av DasIch:

Alltså, det är inte så att jag på något vis vill dissa Nokias kamera. Faktum är jag önskat Apple gjort något liknande.

Jag som brukar ha min iPhone som enda kamera när jag ör ute och reser uppskattar dock hur pålitlig och bra den är. Vill du faktiskt fota är den skitbra. Men, den kunde varit bättre om de apat efter Nokia lite.

Jag är jättenöjd med dagens mobilkameror, och speciellt de i iPhone (har bara förra årets 8:an, men mycket nöjd med den), men även tex. Samsungs topp S-modeller och en del andra nya Androider är också riktigt bra (även om jag personligen kanske gillar Apples mer neutrala färgmappning lite bättre, men det är nog mycket en smaksak).

Trivia: Många av de ledande cheferna och främsta ingenjörerna som jobbade med PureView gick faktiskt över till just Apple när Microsoft lade ner utvecklingen av Lumia-telefonerna. Kan säkert komma mer intressanta saker framåt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jag är jättenöjd med dagens mobilkameror, och speciellt de i iPhone (har bara förra årets 8:an, men mycket nöjd med den), men även tex. Samsungs topp S-modeller och en del andra nya Androider är också riktigt bra (även om jag personligen kanske gillar Apples mer neutrala färgmappning lite bättre, men det är nog mycket en smaksak).

Trivia: Många av de ledande cheferna och främsta ingenjörerna som jobbade med PureView gick faktiskt över till just Apple när Microsoft lade ner utvecklingen av Lumia-telefonerna. Kan säkert komma mer intressanta saker framåt.

Jag har inte provat senaste generationernas Android men senaste iPhone-kameror är grymt bra. Minns för några år sedan när jag köpte Sonys flaggskepp just för kameran, som fått skitbra recensioner, och den sög gammal babianröv. Problemet var såklart inte megapixlar, dynamiskt omfång eller liknande, utan att bildprocessorn sög röv. Överskärpta bilder som blåser ut högdagar är inte bra bilder, oavsett hur mycket detaljer de återger. Min iPhone har istället en mer konservativ exponering, överskärper inte bilderna, och jag kan enkelt redigera dem till det dynamiska omfång jag vill ha utan att det blir pannkaka.
I våras spenderade jag tre veckor utomlands med bara min iPhone som kamera och jag redigerade även bilderna direkt på telefonen. Inga mästerverk, men polare med sina Samsungs och whatever fick inte i närheten av lika bra bilder. Detta tack vare att min iPhone är konsekvent, vid tveksamheter underexponerar den hellre än att överexponera och den drar inte på ett lager av grönjävlig överskärpa bara för att få fram så mycket detaljer som möjligt. Alltså, i praktiken är det en jäkligt bra telefon att fota med. Oavsett vad tester säger.

Jag visste faktiskt inte att det gått folk från Nokia till Apple. Halvfinne som är jag, med en och annan kusin som jobbat hos Nokia, känns det ju kul att i varje fall en viss del av kompetens fångats upp av Apple. Hoppas Apple tar till vara på den kompetensen, för Nokias kameror var ett tag klart ledande. Kan tekniken på ett snyggt sätt integreras i iPhone kan det bli riktigt jäkla bra.

I mitt tycke är det dags för Apple att uppdatera kameran på riktigt. Känns som de gjort som mycket det går med hårdvaran nu. En rimlig uppgradering vore kanske en 24mp sensor och en bildprocessor som i varje fall behåller, och gärna förbättrar, nuvarande kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Inte så konstigt när man å ena sidan har skyhöga priser och sedan å andra sidan har Louis Rossmann och liknande profiler som verkligen exponerat på riktigt hur Apple egentligen behandlar sina kunder.

Det jag tycker mig kunna se på olika forum är att den kultur som finns bland apple-kunder, som går ut på att hota och tysta ner användare med problem, och försöka skylla på användaren när det är produkten det är fel på, den håller på att dö ut. Det är så många nu som vågar säga ifrån så de som vill upprätthålla den penalism och tystnadskultur som finns inom apple börjar få svårt att hålla emot.

Man ska naturligtvis köpa en produkt för att den är bra, och inte fö att andra som köpt produkten försvarar sitt köp med näbbar och klor.

Dels del, men såklart också att produkterna blivit såpass dyra att de som byter till apple blir färre och färre, vilket inte är så särskillt konstigt alls med tanke på priset.

Här har du kärnan till att jag nyss gick ifrån apple. Väldigt dålig magkänsla generellt gällande dem med tanke på det som hänt under året. Hotade rep-verkstad blev droppen för mig, folk måste väl för bövelen få laga sina prylar vart och hur de vill. Detta i kombination med mycket annat som florerar på nätet tror jag kommer resultera i ett något tyngre 2019 för Apple, låter som sagt som att fler och fler har fått nog...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Här har du kärnan till att jag nyss gick ifrån apple. Väldigt dålig magkänsla generellt gällande dem med tanke på det som hänt under året. Hotade rep-verkstad blev droppen för mig, folk måste väl för bövelen få laga sina prylar vart och hur de vill. Detta i kombination med mycket annat som florerar på nätet tror jag kommer resultera i ett något tyngre 2019 för Apple, låter som sagt som att fler och fler har fått nog...

Skickades från m.sweclockers.com

Du tänker på Henrik Husby i Norge? Ja när det blev känns var det många på olika forum som sa att de var färdiga med att ge Apple pengar, eftersom de då tyckte att mycket skit kan man stå ut med, men det där blev fan för mycket. Sedan hur många som omsatte ord i handling är svårt att veta, men efter den dagen är det sällsynt med apple-användare som försöker skylla fel på produkterna på "felanvändning", som var vanligt innan, så en viss förändring i communityt finns ju absolut.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

S2 är low low low low end i det segmentet tar du en ny ipad 9.7 wifi för 3700 så springer den cirklar runt S2

LOL s2 är low low low low end? Vad fan har du rökt på fanboi? Sen jämför du s2 från flera år tillbaka med ny ipad? Jag jämförde med våran ipad air 2 som är i mitt tycke sämre en s2an

Men vi kn jämföra ipad från 2018 och samsung s3 då

Samsung har bland annat snabbare CPU klockfrekvens
2GB mer RAM minne 4GBvs2GB
Har en ingång för en extern minne
1.5mm tunnare
6mm vs 7.5mm
49g lättare
429g vs 478g
1.63x fler megapixlar (huvudkamera)
13MP vs 8MP
4.17x fler megapixlar (frontkamera)
5MP vs 1.2MP
2.7 mm smalare
237.3mm vs 240mm

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Zargoz:

LOL s2 är low low low low end? Vad fan har du rökt på fanboi? Sen jämför du s2 från flera år tillbaka med ny ipad? Jag jämförde med våran ipad air 2 som är i mitt tycke sämre en s2an

Men vi kn jämföra ipad från 2018 och samsung s3 då

Samsung har bland annat snabbare CPU klockfrekvens
2GB mer RAM minne 4GBvs2GB
Har en ingång för en extern minne
1.5mm tunnare
6mm vs 7.5mm
49g lättare
429g vs 478g
1.63x fler megapixlar (huvudkamera)
13MP vs 8MP
4.17x fler megapixlar (frontkamera)
5MP vs 1.2MP
2.7 mm smalare
237.3mm vs 240mm

Bara det att du jämför klockfrekvens får mig sluta svara nu, och du har ingen aning hur hårdvaran fungerar.
Och är inte fanboy för 5 öre så sluta.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Bara det att du jämför klockfrekvens får mig sluta svara nu, och du har ingen aning hur hårdvaran fungerar.
Och är inte fanboy för 5 öre så sluta.

Det var inte bara klockfrekfensen jag jämförde. När du skrev att s2 var "low low low low end" så visste jag du var en fanboi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Zargoz:

Det var inte bara klockfrekfensen jag jämförde. När du skrev att s2 var "low low low low end" så visste jag du var en fanboi.

Skickades från m.sweclockers.com

För det första äger jag ingen Apple produkt och nej jag är sista fanboy på detta forum.

Det är low end produkter nu, och Airen är snabbare än S2 och S2 har bara max 32GB minne måste köpa SD kort iPad har 128GB tex.
Sämre flashdisk också, och RAM spelar ingen roll på iOS då optimeringen är i OS vs Android är mer RAM tungt.
Mycker mer batteri också, och 1 år äldre än S2.
120 FPS video stöd.
HDR photo / video stöd
LTE CAT 4 Stöd där S2 bara har GPRS, EDGE
Och nästan 80 % långsamme IPC på CPU / GPU än Ipad 2 Air

Jag utvärderar alla dessa saker via jobbet så.

Fortsätter du med fanboy trams så slutar jag svara här.

Och du jämför 2018 iPad mot S3, den iPaden springer cirklar runt S3
A10 Single 3593 Multi 6110
820 Single 1538 Multi 3723
Enda du har gjort med din posta är copy paste från första bästa google länk, plz try harder next time.

https://versus.com/sv/apple-ipad-9-7-wifi-cellular-2018-vs-sa...

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Skall bli intressant hur länge företag etc kommer fortsätta att erbjuda sina anställda Iphones med tanke på prisutvecklingen. Det kan inte längre vara acceptabelt med så mycket pengar på nått med 2års livslängd.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730