Bilder på ditt senaste inköp (2019) [inga produktbilder]

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Mikata:

Möjligen of topic, men vad tycker du om xtz a2-300? Vad hade du för slutsteg före xtz?
Jag har endast läst positiva recensioner om slutsteget.
Har beställt ett xtz a2-300 med leverans om ca en månad.

Jo, lite OT är det nog..

Dom är sjukt bra! Bytte ut en integrerad förstärkare, Marantz 7013. Körde först med den som försteg till slutstegen och skillnaden är påtaglig mot de inbyggda stegen. ( pre out)

Hade först tänkt mig endast ett steg till fronterna men köpte ganska snart två till som kopplades upp mot center och bakhögtalarna. Skillnaden mot inbyggda stegen var allt för stor. Och, ja, det går bra att använda endast en kanal ut enligt tillverkaren, ett är kopplat mot min center. (Har funkat bra i ca ett år hos mig)

Försteget gjorde mindre skillnad ljudmässigt men funktionerna är mumma och värt allt
Ljudmässiga skillnaden med försteget var mest att man har större frihet att ställa EQ manuellt. Och då framförallt möjligheten att skippa EQ för lägre frekvenser under typ 1500hz

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

På många modeller kan man ta bort bakstycket så går det finfint att få plats med förstärkare. Det är vad jag gjorde på ”Stockholm”modellen från ikea

En nackdel med att ta bort bakstycket är att man tappar stabilitet, kanske inte så farligt på den möbeln då den har flera väggar som hjälper till att styva upp. Istället för att ta bort helt är det bättre att göra hål för det som behöver få plats.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av breakman:

En nackdel med att ta bort bakstycket är att man tappar stabilitet, kanske inte så farligt på den möbeln då den har flera väggar som hjälper till att styva upp. Istället för att ta bort helt är det bättre att göra hål för det som behöver få plats.

Exakt!
Fick såga lite i bakdelen bakom mittenplatsen för att alla kablar skulle ”få fritt fram”
Hela bakstycket ska man nog inte ta bort.. men går säkert att ersätta med valfri krysslösnimg

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

En nackdel med att ta bort bakstycket är att man tappar stabilitet, kanske inte så farligt på den möbeln då den har flera väggar som hjälper till att styva upp. Istället för att ta bort helt är det bättre att göra hål för det som behöver få plats.

Sant, men som du är inne på så är det inte ett problem på just stockholmsmodellen. Jag har min tv stående på den och flyttar hela bänken fram och tillbaka någon gång varje/varannan månad och den känns trots det fortfarande mycket stabil.

Permalänk
Medlem

Orkade inte vänta på EVGA CLC 360 så blev en custom loop istället, lägger till grafikkortet senare då jag inte tyckte det va värt att köpa ett block till 1080 Ti:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andreas_dock:

Själv backade jag från 1000/1000Mbps till 500/500Mbps.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

Area 51m anlände idag

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Orkade inte vänta på EVGA CLC 360 så blev en custom loop istället, lägger till grafikkortet senare då jag inte tyckte det va värt att köpa ett block till 1080 Ti: https://i.imgur.com/U43ISHP.png

Vad har du för kopplingar? Antar att det är EK ZMT du har som slang? Jag har den tillsammans med Barrow-kopplingar och de var ett helvete att få på...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Nytt chassi, Phanteks P600S

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

@220volt: Det där är ett riktigt trevligt chassi, bytte du från ditt Dark Base?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

@Aeig:
Yes, tänkte flytta över till det nya nu till helgen Packade upp för att klämma och känna lite, verkar riktigt trevligt

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

@220volt: Hur kommer det sig att du bytte? Dark Base är ju också ett fint chassi. Jag är dock svag för Phanteks

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Ny skärm Samsung C49RG9 istället för mina gamla Dell U2713HM. Riktigt glad över denna pjäs!

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

Senaste köpet blev Nismo kolfiber b-stolpar till min 370z nismo!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

@Aeig:
Egentligen är jag jättenöjd med mitt Dark Base 700, men kände att jag haft det ett tag och ville bygga i något nytt Passade på att köpa ett P600s nu när Komplett hade lite bättre pris på det, har sneglat ett tag på det chassit.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Vad har du för kopplingar? Antar att det är EK ZMT du har som slang? Jag har den tillsammans med Barrow-kopplingar och de var ett helvete att få på...

Skickades från m.sweclockers.com

EK-Torque STC och Angled. Det är EK-Tube ZMT och kan hålla med om att det va trögt, fick värma slangen innan för att det skulle funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Jo, lite OT är det nog..

Dom är sjukt bra! Bytte ut en integrerad förstärkare, Marantz 7013. Körde först med den som försteg till slutstegen och skillnaden är påtaglig mot de inbyggda stegen. ( pre out)

Hade först tänkt mig endast ett steg till fronterna men köpte ganska snart två till som kopplades upp mot center och bakhögtalarna. Skillnaden mot inbyggda stegen var allt för stor. Och, ja, det går bra att använda endast en kanal ut enligt tillverkaren, ett är kopplat mot min center. (Har funkat bra i ca ett år hos mig)

Försteget gjorde mindre skillnad ljudmässigt men funktionerna är mumma och värt allt
Ljudmässiga skillnaden med försteget var mest att man har större frihet att ställa EQ manuellt. Och då framförallt möjligheten att skippa EQ för lägre frekvenser under typ 1500hz

Tack för ditt svar
Tänkte koppla på slutsteget på Marantz NR1509 (kör endast 2.1). Körde tidigare på Paradigm PW amp och saknar faktiskt klass D
Väntar nu spänt på leverans.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Yaana:

Varför körde du på en 3600 istället för en 3600X ?

Jag sitter på en 1700X idag och sneglar på att uppgradera till en 3600X... visst, tappar två kärnor men får tillbaka mycket i single-thread... bra för vissa spel också.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Varför körde du på en 3600 istället för en 3600X ?

Med samma kylare boostar båda processorerna till sin värmegräns, efter det borde max frekvens inte göra jättestor skillnad.
Men prisskillnaden nu bara är 300:- och man får ett extra spel på köpet så är 3600x värt det.

Permalänk
Medlem

Lite gott att prova, finns inget av dessa här i stan så fick beställa på nätet.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

@Darkie: Vart beställde du?

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phil88:

@Darkie: Vart beställde du?

cooperscandy

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Darkie:

Lite gott att prova, finns inget av dessa här i stan så fick beställa på nätet.
https://i.imgur.com/WpyacFz.jpg

Jag läste "Nyskördad kantarell" ... kan vara hur bra som helst eller asdåligt. 😂
Men det var ju potatisen som vart nyskördad...

Du får återkoppla med smak-review!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Lite gott att prova, finns inget av dessa här i stan så fick beställa på nätet.
https://i.imgur.com/WpyacFz.jpg

Skrivet av andreas_dock:

Jag läste "Nyskördad kantarell" ... kan vara hur bra som helst eller asdåligt. 😂
Men det var ju potatisen som vart nyskördad...

Du får återkoppla med smak-review!

Röstar också för ett smakomdöme på svampchipsen. Såg dem på Ica häromdagen men var osäker på om det lät väldigt gott eller som en mismatch 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag läste "Nyskördad kantarell" ... kan vara hur bra som helst eller asdåligt. 😂
Men det var ju potatisen som vart nyskördad...

Du får återkoppla med smak-review!

Skrivet av Starric:

Röstar också för ett smakomdöme på svampchipsen. Såg dem på Ica häromdagen men var osäker på om det lät väldigt gott eller som en mismatch 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Var god smak, inte alls så mycket kantarellsmak som jag trodde.
Snarare väldigt lite, smakar mer av chili å vitlök.
Helt ok chips.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

@w0x: Nackdelen med alla tv-möbler är att dom är så minimaliska i djupet så INGEN förstärkare eller liknande får plats.. Tokig på det!

Därför ställer man förstärkaren på bänken. TV-bänken IKEA Stockholm rymmer i alla fall en rätt biffig McIntosh ovanpå sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Därför ställer man förstärkaren på bänken. TV-bänken IKEA Stockholm rymmer i alla fall en rätt biffig McIntosh ovanpå sig.

Jag fick byta ut tvbänken för att slippa ha förstärkaren ovanpå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

Jag fick byta ut tvbänken för att slippa ha förstärkaren ovanpå.

Skickades från m.sweclockers.com

Alternativt köper en snygg förstärkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Alternativt köper en snygg förstärkare.

Ja men man ser ju fortfarande fronten på den. I övrigt ser ju nästan alla identiska ut, bortsett från rörförstärkare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Därför ställer man förstärkaren på bänken. TV-bänken IKEA Stockholm rymmer i alla fall en rätt biffig McIntosh ovanpå sig.

Och behöva se skiten? Sååååååå 80-tal
Skämt å sido, förstärkare är ruskigt fula och bör enligt mig gömmas om möjligt.

Skrivet av Galvanizer:

Ja men man ser ju fortfarande fronten på den. I övrigt ser ju nästan alla identiska ut, bortsett från rörförstärkare.

Skickades från m.sweclockers.com

Går att komma undan. Jag köpte en logitech harmony companion (fjärr) samt en hub till den när de hade ett vettigt pris. Nu kan jag styra förstärkaren, nvidia shield och raspberry pi trots att de är bakom stängda luckor. Snyggt och smidigt, speciellt att det bara behövs en fjärr till hela mediasystemet samt lampor och lite annat lull-lull.