Till användare av Logitech G703 mus i kombination med laddningsbar musmatta Logitech Powerplay

Permalänk
Medlem

Till användare av Logitech G703 mus i kombination med laddningsbar musmatta Logitech Powerplay

Upplever att musen inte alltid scrollar rätt, den liksom hakar upp sig, verkar ske ofta på webplatser. Scrollar och scrollar men kommer ibland ingen vart.

Har någon mer upplevt detta?

Kör på default inställningar och mjukvaran är uppdaterad.

Visa signatur
Permalänk
Benchmaskin 🍞

Är det bara ihop med Powerplay som det sker eller är det samma utanför laddzonen?

Kika även efter ny firmware. Jonas hade liknande problem som löstes via firmware, dock med en annan modell.
Annars kan det vara så illa att encodern är defekt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har inte känt av några bekymmer alls

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@Kenneth
Även utanför laddzonen.

Kanske jag borde kika på inställningarna, det enda jag pillat på är rörelsehastighet eftersom jag sitter på dubbla 4K och det blir ju några pixlar att köra på...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du har samma problem utan Power play så skulle jag ju gissa att det är fel på musen?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Händer ju inte hela tiden, därför frågar jag andra...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Om du har samma problem utan Power play så skulle jag ju gissa att det är fel på musen?

@Homdax: Eftersom Powerplay agerar sändare och mottagare för musen så kan det vara värt att testa koppla ur powerplay och använda musens egna mottagare. Kvarstår problemen är det uppenbarligen musen det är strul med, men försvinner problemen så får du försöka felsöka lite till för att se var problemet ligger.
Kolla också om det finns ny firmware.

Permalänk
Medlem

Firmware är kollad men jag skall nog testa lite till som du säger @Dumbullen ..

Visa signatur