Permalänk
Medlem

@Alling
Tack för svar. Jag använder det givetvis på datorer a hemma, men saknar funkionaliteten på mobilen

@Soitora Tack, ska testa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
99:e percentilen

BSC Dark Theme 3 är en helt nedbantad version som inte ens laddar in temat från Blargmodes server, utan infogar CSS-koden direkt i sidan:

39b4118 Just insert dark theme inline

Den finns att ladda ner här:

https://simonalling.se/userscripts/bsc-dark-theme/better-sweclockers-3.user.js

Observera att det mörka temat i och med BSC Dark Theme 3 alltid är aktivt.

@Joakim Ågren, @Lagers

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen

BSC Dark Theme 4 laddar in temat från Blargmodes server (fast det cachas ju normalt av webbläsaren):

d9fad0c Just insert dark theme by link

Den finns att ladda ner här:

https://simonalling.se/userscripts/bsc-dark-theme/better-sweclockers-4.user.js

Liksom i BSC Dark Theme 3 är det mörka temat alltid aktivt.

@Joakim Ågren, @Lagers

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Alling: Version Dark Theme 3 och 4 blickar vitt här

Vad skumt fel, hur är det för dig själv. Får du inte samma fel som oss? Vad kan vi göra mer för att hjälpa dig?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

@Joakim Ågren, @Lagers, @Alling
Jag ser samma problem om jag kör genom TamperMonkey. ViolentMonkey fungerar utmärkt, så det behöver inte vara något problem med BSC som orsakar blinkandet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av LemonIllusion:

@Joakim Ågren, @Lagers, @Alling
Jag ser samma problem om jag kör genom TamperMonkey. ViolentMonkey fungerar utmärkt, så det behöver inte vara något problem med BSC som orsakar blinkandet.

Jisses! Provade Tampermonkey nu … det mörka temat är ju i princip oanvändbart. Och här har jag suttit hela tiden och trott att ni (@Lagers, @Joakim Ågren och @breakwin) syftade på de jämförelsevis försumbara blinkningar man ibland råkar ut för med Violentmonkey. Det är tur att man har en @LemonIllusion när man själv är hemmablind.

Tampermonkey verkar högaktningsfullt skita i @run-at document-start, men källkoden är stängd, så det finns ingen möjlighet för mig att gräva i varför. Nåja, då har jag två goda skäl att avråda från att använda Tampermonkey överhuvudtaget.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Jisses! Provade Tampermonkey nu … det mörka temat är ju i princip oanvändbart. Och här har jag suttit hela tiden och trott att ni (@Lagers, @Joakim Ågren och @breakwin) syftade på de jämförelsevis försumbara blinkningar man ibland råkar ut för med Violentmonkey. Det är tur att man har en @LemonIllusion när man själv är hemmablind.

Tampermonkey verkar högaktningsfullt skita i @run-at document-start, men källkoden är stängd, så det finns ingen möjlighet för mig att gräva i varför. Nåja, då har jag två goda skäl att avråda från att använda Tampermonkey överhuvudtaget.

Så det är bättre att använda Violentmonkey?

Men är det så att @run-at document-start las dit efter sista release och inte används på samma sätt före. Tänker eftersom det fungerar bra för mig innan alla beta som har kommit nu. Det är ju bra om vi upptäckt felet Ska prova Violentmonkey och återkomma.

Edit: Och där var det borta för mig. Open Source som Violentmonkey är väl bara en fördel Du får ändra förstasidan och tipsa om att Violentmonkey fungerar bäst

Så nu kan du pusta ut och jobba vidare i lugn och ro. Underbart att det blev löst tack vare @LemonIllusion

Det fungerar, jippi
Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av LemonIllusion:

@Joakim Ågren, @Lagers, @Alling
Jag ser samma problem om jag kör genom TamperMonkey. ViolentMonkey fungerar utmärkt, så det behöver inte vara något problem med BSC som orsakar blinkandet.

Skrivet av Lagers:

Så det är bättre att använda Violentmonkey?

Men är det så att @run-at document-start las dit efter sista release och inte används på samma sätt före. Tänker eftersom det fungerar bra för mig innan alla beta som har kommit nu. Det är ju bra om vi upptäckt felet Ska prova Violentmonkey och återkomma.

Edit: Och där var det borta för mig. Open Source som Violentmonkey är väl bara en fördel Du får ändra förstasidan och tipsa om att Violentmonkey fungerar bäst

Så nu kan du pusta ut och jobba vidare i lugn och ro. Underbart att det blev löst tack vare @LemonIllusion

Faktum är att felet ligger i Userscripter och inte i Tampermonkey. Ska fixa det så snart jag kan; det bör vara relativt enkelt, men inte trivialt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen

Sådär, nu är Nightly fixat. (Tänk på att er userscripthanterare kanske bara uppdaterar userscripts då och då; det går dock även att tvinga uppdatering.) Tack så mycket för hjälpen, @Lagers, @Joakim Ågren, @breakwin och @LemonIllusion!

För övrigt har det blivit något fel på min server, så Nightly byggs inte automatiskt varje natt längre, utan jag fick bygga manuellt. Fixar det vid tillfälle.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Alling: Det är bara roligt att hjälpa till, och att vi löste det. Känns som att Violentmonkey är snabbare och bättre. så bra att byta till den också. men nu har jag fått nytt problem som jag ska dyka ner i. Vet inte varför det blir såhär och har inte hunnit kolla på det. men får en dålig färg på texten på detta sätt, får ni det? Brave, Violentmonkey, Nighty, Blargmodes

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

@Alling: Det är bara roligt att hjälpa till, och att vi löste det. Känns som att Violentmonkey är snabbare och bättre. så bra att byta till den också. men nu har jag fått nytt problem som jag ska dyka ner i. Vet inte varför det blir såhär och har inte hunnit kolla på det. men får en dålig färg på texten på detta sätt, får ni det? Brave, Violentmonkey, Nighty, Blargmodes

https://i.imgur.com/4BSYf2B.png

Får exakt samma

Visa signatur

Fractal Design Meshify C, ASUS ROG Strix B450-E, AMD Ryzen 5800X3D
Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC, DDR4 32GB

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Lagers:

@Alling: Det är bara roligt att hjälpa till, och att vi löste det. Känns som att Violentmonkey är snabbare och bättre. så bra att byta till den också. men nu har jag fått nytt problem som jag ska dyka ner i. Vet inte varför det blir såhär och har inte hunnit kolla på det. men får en dålig färg på texten på detta sätt, får ni det? Brave, Violentmonkey, Nighty, Blargmodes

https://i.imgur.com/4BSYf2B.png

Skrivet av J4N50N:

Får exakt samma

Skulle tro att detta är ett klassiskt exempel på det jobbiga med att utveckla tillägg: Helt plötsligt har värdsajten ändrat något som gör tillägget inkompatibelt. Detta går inte att undvika i allmänhet, utan man får helt enkelt uppdatera sitt tillägg när det händer. I detta fall är det nog @Blargmode som behöver göra det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Alling: Tror det är så med. Stör mig inte jättemycket, jag brukar trycka på 'läs mer kommentarer' direkt ändå.
Det finns en fördel med detta fel. Då vet man att SweC utvecklar sidan fortfarande. Att Uxarna jobbar lite i bakgrunden. Hade önskat arbetsloggar från deras sida och har föreslagit det med, så man får följa arbetet på siten lite.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Tänkte på den sak, skulle sätta igång tids-aktivering på mörkt tema, men upptäckte att det är inställt på 12-timmars. Eller rättare sagt, kunde ändra timmar och sedan ändra till AM/PM. har ändrat språket på Brave till engelska, säkert därför.
Men ska det inte vara formatet 17:30, om man leker lite där kan man både få tid, om man matar in 17 blir det 5, ibland kan man ändra till PM/AM då. ibland blir det 17. känns skumt.

Bra med BSC! Märkte jag nyss när nya SweC-gubben blev i fel färg

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Bara för mig som dark mode verkar ha gett upp i BS?

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

@pellen: Jag behöver sätta på och av det varje gång jag stänger ner webbläsaren, kanske är någon setting som är avstängd

Visa signatur

Fractal Design Meshify C, ASUS ROG Strix B450-E, AMD Ryzen 5800X3D
Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC, DDR4 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Bara för mig som dark mode verkar ha gett upp i BS?

Skrivet av J4N50N:

@pellen: Jag behöver sätta på och av det varje gång jag stänger ner webbläsaren, kanske är någon setting som är avstängd

Kan misstänka att det kan ha att göra med buggen jag upptäckte förut med inställningen av tiden som verkar lite mysko. Kolla om ni kan ändra tiden på när darkmode ska vara på, för mig blir det fel tider. (Jag kör senaste betan så inte säkert det är samma sak)

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

@J4N50N: Gör tyvärr ingen skillnad alls :/

@Lagers: Kör alltid mörkt tema, så det borde inte ha något med tiden att göra.

Får testa att installera om scriptet eller liknande och se om det löser problemet.

EDIT: Efter att lite random fipplat runt, bytt till nightly och sen startat om Chrome så fungerar mörka temat igen!

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

@Alling: Det är bara roligt att hjälpa till, och att vi löste det. Känns som att Violentmonkey är snabbare och bättre. så bra att byta till den också. men nu har jag fått nytt problem som jag ska dyka ner i. Vet inte varför det blir såhär och har inte hunnit kolla på det. men får en dålig färg på texten på detta sätt, får ni det? Brave, Violentmonkey, Nighty, Blargmodes

https://i.imgur.com/4BSYf2B.png

Har också fått detta och tänkte då att det kanske bara jag med min färgblindhet som inte ser texten alls överhuvudtaget. Gillar Blargmodes mer än Soitoras mörka tema men lite smått irriterande att inte kunna läsa annonskommentarerna lite snabbt.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av MexxII:

Har också fått detta och tänkte då att det kanske bara jag med min färgblindhet som inte ser texten alls överhuvudtaget. Gillar Blargmodes mer än Soitoras mörka tema men lite smått irriterande att inte kunna läsa annonskommentarerna lite snabbt.

Känner till problemet sedan tidigare, och då @Blargmode inte verkar vara särskilt aktiv (senast 2018-08-17 01:44 enligt hans profil) ska jag se om jag kan lägga in en hotfix.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen

Better SweClockers v3.14.0

Det är faktiskt en ren slump, men vilken dag kunde vara bättre att släppa denna uppdatering på?

  • PM-knappen vid varje inlägg är uppgraderad! Nu får man inte bara börja skriva på ett nytt tomt PM till inläggets författare, utan inlägget blir dessutom automatiskt citerat och trådens ämne blir PM:ets ämne.

  • SweClockers har tagit bort Senaste nytt högst upp, så jag har tagit bort alternativet att dölja den.

  • SweClockers omvandlar nu inklistrade mobillänkar till vanliga länkar själva, så jag behöver inte göra det längre.

  • Better SweClockers är nu baserat på npm-versionen av Userscripter, vilket gör utvecklingen mer flexibel.

  • Har fixat de orangea länkarna som påtalats av @Lagers och nu senast @MexxII.

  • Har fixat ett gäng buggar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det är faktiskt en ren slump, men vilken dag kunde vara bättre att släppa denna uppdatering på?

  • PM-knappen vid varje inlägg är uppgraderad! Nu får man inte bara börja skriva på ett nytt tomt PM till inläggets författare, utan inlägget blir dessutom automatiskt citerat och trådens ämne blir PM:ets ämnet.

  • SweClockers har tagit bort Senaste nytt högst upp, så jag har tagit bort alternativet att dölja den.

  • SweClockers omvandlar nu inklistrade mobillänkar till vanliga länkar själva, så jag behöver inte göra det längre.

  • Better SweClockers är nu baserat på npm-versionen av Userscripter, vilket gör utvecklingen mer flexibel.

  • Har fixat de orangea länkarna som påtalats av @Lagers och nu senast @MexxII.

  • Har fixat ett gäng buggar.

Superbra! Skönt att de svårlästa länkarna är fixade av dig så länge. Jag är så van vid mörkt SweC så jag blir förvånad hur det ser ut vanilla och även alla andra saker som BSC hjälper till med

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av MexxII:

Har också fått detta och tänkte då att det kanske bara jag med min färgblindhet som inte ser texten alls överhuvudtaget. Gillar Blargmodes mer än Soitoras mörka tema men lite smått irriterande att inte kunna läsa annonskommentarerna lite snabbt.

Vet inte hur relevant det är för dig men håller på sakta men säkert o göra en bättre rewrite på mitt tema som låter dig kontrollera nästan alla element med färger, så om man vill ha ökad kontrast osv så ska det vara väldigt enkelt att justera på en liten mini meny.

Visa signatur
Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Soitora:

Vet inte hur relevant det är för dig men håller på sakta men säkert o göra en bättre rewrite på mitt tema som låter dig kontrollera nästan alla element med färger, så om man vill ha ökad kontrast osv så ska det vara väldigt enkelt att justera på en liten mini meny.

Hur kommer det lira ihop med Better SweClockers?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Alling:

Hur kommer det lira ihop med Better SweClockers?

Den har standardvärden som den kommer lyda, men den är skriven med @var i UserCSS headern.
https://github.com/openstyles/stylus/wiki/UserCSS-authors#var

Ifall du har i framtiden möjlighet att lägga till att den kan ändra enligt så det skrivs ovan så kan det integreras rätt bra.
Så här ser det ut när man klickar kugghjulet i Stylus:

Har mitt Alpha repo här men har varit inaktiv i en månad nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Halloj nu helt plötsligt har Better Sweclockers mörka tema slutat fungera när man är under avdelningarna Följda trådar och Aktiva Trådar etc. Temat fungerar numera bara när man är inne på en tråd. Hände för bara några timmar sedan så nått måste nyligen ha skett...

Ser numera ut så här:

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Halloj nu helt plötsligt har Better Sweclockers mörka tema slutat fungera när man är under avdelningarna Följda trådar och Aktiva Trådar etc. Temat fungerar numera bara när man är inne på en tråd. Hände för bara några timmar sedan så nått måste nyligen ha skett...

Ser numera ut så här:

i.imgur.com/RMyhEBV.jpg

Sweclockers har gjort om saker rätt mycket sista tiden, och vi kommer nog få se en del CSS fel med mörka temat ett tag framöver. Vilket är bra om koden snyggas till och modeniseras under ytan

Tyvärr är inte Blargmodes så aktiv längre, men någon kanske kan ta över lite av hans arbete.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
99:e percentilen
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Ser ju ut att fungera rätt bra än så länge för mig

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Ser ju ut att fungera rätt bra än så länge för mig

Det är ju ändå över förväntan måste jag säga. Säg till om du hittar något som inte funkar så har jag något att göra.

Fast jag ska nog skriva om det förr eller senare i vilket fall. Även om det kanske fungerar finns det rätt mycket som inte behövs längre och kan hivas rakt av och resten behöver nog verifieras (vilket låter tråkigt, så då skriver jag hellre om allt ).

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.