Permalänk
Medlem

@Alling: Fantastiskt!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Hedersknyffel

Det här var ju fantastiskt vackert, snyggt jobbat!

Permalänk
Medlem

Har installerat Better Sweclockers. Verkar mycket bra.

Kom på en funktion som kanske skulle vara bra i vissa sammanhang.
Om man lägger till en liten pil eller texten "upp" när man kommer längst ner i en forumtråd. Ungefär som Inet har på sin sida. Kanske inte behövs alltid, men saknar det.

Även en knapp eller flera knappar under färgkoderna där man kan lägga in de smiles som man kan använda på SweC.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Jag har använt denna länge nu... den är super, men på:
FireFox 64
Windows 10 1809
Tampermonkey 4.8.5847
Userscript 3.2.0

det fungerar inte alls längre

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Mr_Lazy:

Jag har använt denna länge nu... den är super, men på:
FireFox 64
Windows 10 1809
Tampermonkey 4.8.5847
Userscript 3.2.0

det fungerar inte alls längre

På vilket sätt fungerar det inte? Det fungerar för mig. Windows 10, Firefox 65, Tampermonkey 4.8.5847, Better SweClockers 3.2.0. Däremot fungerar inte Blargmodes mörka tema, märker jag – varken i Chrome eller Firefox – men Soitoras tema fungerar.

Du får gärna kolla i konsolen om du ser några fel där. Better SweClockers ska logga lite grejer om det körs, typ så:

[Better SweClockers] Better SweClockers 3.2.0 [Better SweClockers] Performing pre-load actions ... [Better SweClockers] CSS inserted. [Better SweClockers] Operations (DOM manipulation etc) started. [Better SweClockers] DOMContentLoaded! Performing post-load actions ...

(Jag får en hel drös röda felmeddelanden också, men det beror på att BSC tydligen körs även i små frames utan src-attribut, där BSC då inte hittar vissa element som det förväntar sig.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

På vilket sätt fungerar det inte? Det fungerar för mig. Windows 10, Firefox 65, Tampermonkey 4.8.5847, Better SweClockers 3.2.0. Däremot fungerar inte Blargmodes mörka tema, märker jag – varken i Chrome eller Firefox – men Soitoras tema fungerar.

Du får gärna kolla i konsolen om du ser några fel där. Better SweClockers ska logga lite grejer om det körs, typ så:

[Better SweClockers] Better SweClockers 3.2.0 [Better SweClockers] Performing pre-load actions ... [Better SweClockers] CSS inserted. [Better SweClockers] Operations (DOM manipulation etc) started. [Better SweClockers] DOMContentLoaded! Performing post-load actions ...

(Jag får en hel drös röda felmeddelanden också, men det beror på att BSC tydligen körs även i små frames utan src-attribut, där BSC då inte hittar vissa element som det förväntar sig.)

Aha, jag kanske har blandat ihop några saker. Jag trodde temat och Better SweClockers var i samma sak. Det som inte fungerar är just nu är nämligen temat, samt när jag försöker klicka på kugghjulet, då får jag bara en 404a.

Allt jag får i konsolen är

[Better SweClockers] Better SweClockers 3.2.0 userscript.html:16:64613 [Better SweClockers] Performing pre-load actions ... userscript.html:16:64613 [Better SweClockers] CSS inserted. userscript.html:16:64613 [Better SweClockers] Operations (DOM manipulation etc) started. userscript.html:16:64613 Loading failed for the <script> with source “https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id=GTM-WTXLJXM”. 17722862:1:1 Loading failed for the <script> with source “https://www.sweclockers.com/js/ad.js?ad&banner_id=&ad_box_&adname=&adsize=&adslot=&show_ad_”. 17722862:87:1 Loading failed for the <script> with source “https://analytics.codigo.se/j/6f8b410517364f17aac2b10e9e368487.js”. 17722862:1:1 Loading failed for the <script> with source “https://aka-cdn.adtech.de/dt/common/DAC.js”. 17722862:1881:1 [Better SweClockers] DOMContentLoaded! Performing post-load actions ... userscript.html:16:64613 ReferenceError: ADTECH is not defined[Learn More]

Vilket jag misstänker bara är att No Script blockar några js

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Jag får inte det mörka teamat på mitt Firefox. Något speciellt man måste göra?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av jnsson:

Jag får inte det mörka teamat på mitt Firefox. Något speciellt man måste göra?

Hela Blargmodes hemsida är nere.

Citat:

502 Bad Gateway

Certificate verification error for blargmode.se: hostname 'blargmode.se' doesn't match either of '*.one.com', 'one.com'

Jag ska undersöka möjligheterna att undvika detta problem i framtiden. För tillfället kan du gå in i inställningarna och välja Soitoras mörka tema istället.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Hela Blargmodes hemsida är nere.

Jag ska undersöka möjligheterna att undvika detta problem i framtiden. För tillfället kan du gå in i inställningarna och välja Soitoras mörka tema istället.

aaaah! Super tack

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
99:e percentilen

Better SweClockers v3.3.0

Jag har lagt in en hotfix så att @Blargmodes (och @Soitoras) mörka tema laddas in från min server istället. Jag tänker mig att det ska gå att hitta en bättre lösning på sikt, men jag har inte tid med det just nu. Med v3.3.0 borde Blargmodes mörka tema fungera i alla fall, så säg till era userscripthanterare att söka efter uppdateringar om de inte gör det automatiskt, @LINJEinc, @Yatagarasu, @Mr_Lazy och @jnsson!

v3.3.0 innehåller även några andra förbättringar:

  • De utökade redigeringsverktygen är nu tillgängliga även i formuläret Snabbsvar enligt @Haptics förslag.

  • Även rättelseformuläret är nu skyddat mot oavsiktlig navigering bort från sidan.

  • Den orangea ramen på ens egna inlägg är förbättrad.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Jag har lagt in en hotfix så att @Blargmodes (och @Soitoras) mörka tema laddas in från min server istället. Jag tänker mig att det ska gå att hitta en bättre lösning på sikt, men jag har inte tid med det just nu. Med v3.3.0 borde Blargmodes mörka tema fungera i alla fall, så säg till era userscripthanterare att söka efter uppdateringar om de inte gör det automatiskt, @LINJEinc, @Yatagarasu, @Mr_Lazy och @jnsson!

v3.3.0 innehåller även några andra förbättringar:

  • De utökade redigeringsverktygen är nu tillgängliga även i formuläret Snabbsvar enligt @swehunter2000s förslag.

  • Även rättelseformuläret är nu skyddat mot oavsiktlig navigering bort från sidan.

  • Den orangea ramen på ens egna inlägg är förbättrad.

strålande!

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

@Alling: Har ett önskemål om det går att fixa med BSC.
Att få alla flikarna "Översikt" till "Sök i forumet" även längst ner i varje tråd, alternativt en länk "Tillbaka till toppen".
Blir ett jäkla scrollande ibland när man gjort en post som hamnar längst ner innan sidbyte i tråden.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av MacAllan:

@Alling: Har ett önskemål om det går att fixa med BSC.
Att få alla flikarna "Översikt" till "Sök i forumet" även längst ner i varje tråd, alternativt en länk "Tillbaka till toppen".
Blir ett jäkla scrollande ibland när man gjort en post som hamnar längst ner innan sidbyte i tråden.

@Lagers har också föreslagit en sådan länk. Tycker det är en bra idé; fixar det snart.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Legendarisk

@MacAllan: Du kanske inte har något tangentbord på din enhet, men om du har det så scrollar Home upp till toppen av sidan i alla vanliga webbläsare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

@MacAllan: Du kanske inte har något tangentbord på din enhet, men om du har det så scrollar Home upp till toppen av sidan i alla vanliga webbläsare.

Tack, det har jag inte tänkt på.

Permalänk
Medlem

Hittade detta nu, tack! Verkligen!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av fue:

Hittade detta nu, tack! Verkligen!

Kul! Glöm inte att gå in i inställningsmenyn och se hur du kan anpassa Better SweClockers som du vill ha det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Kul! Glöm inte att gå in i inställningsmenyn och se hur du kan anpassa Better SweClockers som du vill ha det.

Tack! Vad är det för egentliga skillnad mellan de två olika mörka teman?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av fue:

Tack! Vad är det för egentliga skillnad mellan de två olika mörka teman?

Det ser du lättast genom att prova vart och ett. Du måste ladda om sidan för att temat ska ändras.

Den tydligaste skillnaden jag kan beskriva med ord är att Blargmodes tema har högre kontrast, vilket jag tycker är en fördel.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Alling: Tack för snabbt svar

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Varför har jag inte hittat detta tidigare? Skall genast testa och utvärdera, men bara PM-knappen är ju värt det. Detta styrker dessutom tesen att alla borde ha en chalmerist i byrålådan.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av serdyllon:

Varför har jag inte hittat detta tidigare? Skall genast testa och utvärdera, men bara PM-knappen är ju värt det.

Jaså? Kul att du tycker det! Jag har övervägt att ta bort den, då jag märkte att jag sällan använder den, men du behöver inte oroa dig då. Den stannar.

Citat:

Detta styrker dessutom tesen att alla borde ha en chalmerist i byrålådan.

Avancez!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen

Better SweClockers v3.4.0

Jag har lagt till en feature som hjälper till med korrekturläsning. Det fungerar både för artiklar (om man vill skicka in rättelser till exempel) och när man skriver foruminlägg. Det är dock inte aktiverat per default, utan man får gå till inställningarna och aktivera det under Avancerat.

Har även ändrat kortkommandona så att det är Ctrl + S för att spara och Ctrl + P för att förhandsgranska. Förhoppningen är att så småningom kunna låta varje användare välja sina egna kortkommandon, men för tillfället får man bygga Better SweClockers själv om man vill göra modifieringar.

Och så har jag gjort ett par mindre fixar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen

Better SweClockers v3.5.0

Jag har fixat en bugg som gjorde att korrekturläsning alltid var aktiverat i artiklar om man hade det aktiverat i forumet.

Detta är för övrigt mitt 10 000:e inlägg på SweClockers!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Såg att edge inte fanns med i listan på första posten, men om nu någon föredrar edge så funkar BSC med Tampermonkey även på denna.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av MacAllan:

Såg att edge inte fanns med i listan på första posten, men om nu någon föredrar edge så funkar BSC med Tampermonkey även på denna.

Tack för tipset! La till det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Riktigt skönt med darkmode, bytte precis. Ska utforska lite mer och se vad mer kul det finns

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
99:e percentilen

Better SweClockers v3.6.0

Kortkommandona för att spara och förhandsgranska fungerar nu även i snabbsvarsformuläret – om man själv går in och aktiverar detta.

Jag har även lagt till ett alternativ för att få monospace-font i textrutan. Mycket praktiskt inte minst för oss programmerare.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Kortkommandona för att spara och förhandsgranska fungerar nu även i snabbsvarsformuläret – om man själv går in och aktiverar detta.

Jag har även lagt till ett alternativ för att få monospace-font i textrutan. Mycket praktiskt inte minst för oss programmerare.

Hur uppdaterar man?
Går man via länken i första posten säger den fortfarande 3.5.0 och väljer man söka efter script update i tampermonkey säger den att det inte finns någon.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av MacAllan:

Hur uppdaterar man?
Går man via länken i första posten säger den fortfarande 3.5.0 och väljer man söka efter script update i tampermonkey säger den att det inte finns någon.

Det stämmer. Jag måste ha klantat mig på något sätt. Nu ska v3.6.0 ligga uppe. Tack för att du uppmärksammade detta!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers