Macbook pro närmaste framtid

Permalänk
Medlem

Macbook pro närmaste framtid

Jag tänkte inskaffa mej en macbook pro 15 tum från 2018.

Vet någon ifall apple släpper något nytt inom närmsta tiden som är värt att vänta på?

Mvh

Visa signatur

*I7 920@4Ghz *6Gb1600Mhz Domintor *Rampage II Extreme *5870 "Crossfire" 5870 *300Gb Raptor * corsair 1000w

Permalänk
Medlem

Den här brukar jag kolla på
https://buyersguide.macrumors.com/#Mac

Står "neutral" på MB Pro

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Ungefär halvvägs in i dess livscykel enligt Macrumors:
https://buyersguide.macrumors.com/#Retina_MacBook_Pro

Visa signatur

---

Permalänk

Den senaste generationen kom ut i Oktober (som de brukar) så gissar att nästa gen kommer ut i Oktober 2019.

Visa signatur

Fractal Design Define Nano S - Intel i7 8700k - Asus RX 580 OC 8GB - Corsair Venegeance 16GB DDR4 3000MHz - Samsung 970 Pro 500GB SSD - Fractal Design Integra M 650W - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - Samsung 27" C27FG70F Curved

Permalänk
Medlem

Tror ni att det kommer bli en stor uppdatering från apple, eller hur spekuleras det?

Jag ska kika på länken

Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

*I7 920@4Ghz *6Gb1600Mhz Domintor *Rampage II Extreme *5870 "Crossfire" 5870 *300Gb Raptor * corsair 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalsongKurt:

Den senaste generationen kom ut i Oktober (som de brukar) så gissar att nästa gen kommer ut i Oktober 2019.

Macbook Pro-serien har inte fått sig en större uppdatering sen juli 2018. Macbook Pro 15" fick Vega 16 och Vega 20 som tillval rätt nyligen dock.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

@peppik: Känner inte till några rykten, och kan inte hitta några efter en snabb googling. Är nog för tidigt än så länge.

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv

Bortsett från macrumors så är det teknikmässigt inte mycket som händer, så det finns ingen mening för Apple att släppa en ny modell. Det enda är att de välutrustade är dyra, men de lär ej sjunka så mycket i pris.
Fundera på vad du ska ha macbooken till och välj en modell därefter.

Här är en som driver på både Windows och macos fint samtidigt, det enda problemet är priset: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...
Nu kanske du lagrar filer på en nas och då kan du klara dig med mindre ssd som 256GB. Sedan beror det som sagt vad du har datorn till.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte leta efter något begagnat. Helst med 1TB ssd, 512 gränsfall. Datorn ska användas till musikproduktion/ ev filmproduktion och administration. Space grey är ett krav, 15 tum, minst 16GB minne.

Jag är ute efter årsmodel 2016 och framåt. Vilka modeller tycker ni att jag ska hålla utkik på, för mest " bang for the buck "?

Jag vill också kunna driva 4k upplösning i alla dess storlekar, ex (ultra wide)

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

*I7 920@4Ghz *6Gb1600Mhz Domintor *Rampage II Extreme *5870 "Crossfire" 5870 *300Gb Raptor * corsair 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av peppik:

Tror ni att det kommer bli en stor uppdatering från apple, eller hur spekuleras det?

Jag ska kika på länken

Tack

Skickades från m.sweclockers.com

kanske denna? med i9-cpu 4TBlagring 32GB ddr4 vega 20 så är det bara 79 145kr
https://www.apple.com/se/shop/buy-mac/macbook-pro/15-tum-rymd...

Permalänk
Medlem

Jag kör följande, inga problem med 4K, video eller ljudproduktion på min iallafall
MacBook Pro (Retina, 15 tum, mitten 2015), 2,2 GHz Intel Core i7, 16 GB 1600 MHz DDR3, Intel Iris Pro 1536 MB

Permalänk
Inaktiv

@peppik: Tips, Köp den! Alla kända buggar är åtgärdade och om Apple skulle komma ut med en ny modell i år så kommer den komma med barnsjukdomar. Tex. så finns inte tangentbordsbuggen kvar längre och inte heller finns problemet med för kort kabel till skärmen - iFixit bekräftade att 15" 2018 har något längre kabel än dom tidigare modellerna som har råkat ut för detta.

Har själv "bas" 15" 2018 och är grymt nöjd med den, har 16GB RAM och 256GB SSD och som att jag har iCloud med 2TB lagring och hur macOS hanterar filerna som finns där samt även mina bilder genom Photos Library så behöver jag inte idag någon större då jag har tillgång till internet närmast 24/7.

Däremot kan jag säga att om 4år (brukar byta Macbook var 4:de år) så kommer jag köpa en med 32GB RAM och 512GB SSD för då håller inte 16GB RAM med längre.

Permalänk
Medlem

Ska man köpa senaste senaste macbook air eller pro utan touch bar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wpbu90:

Ska man köpa senaste senaste macbook air eller pro utan touch bar?

Kort svar: Köp utan tvekan MBP om du har råd då hårdvaran inkl skärmen är markant bättre.
Finns säkert massor med jämförelser du kan leta dig fram till men denna länk sammanfattar det hela bra!