Permalänk
Medlem

Louqe Ghost S1

Dator
Louqe Ghost S1 + Small tophat
i5 6600K
Asus ROG Strix Z270-I Gaming
16GB Corsair Vengeance LPX
EVGA GTX 1080 FTW
Samsung 960 EVO 250GB M.2
Corsair SF600 V2

Kylning
Noctua NH-L12
2x Noctua NF-A12x15

Tanken var från början att köra tophaten i toppen för att köra fläktarna som utsug. Dessvärre är mitt grafikkort för högt, kablarna ligger emot fläkten och hindrar den från att snurra. Tills jag har fått hem mina low profile-kontakter så får jag köra den som en "bottomhat" istället.

Har även en large tophat liggandes som jag tänkte använda för en framtida custom loop.

Besök galleriet här

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

Ser trångt ut med kablarna för grafikkortet, vilket var till hjälp för mig. Hade funderat på att byta till ett 1080 FTW2 men ser att med de platta kablar jag har idag och utan tophat finns det ingen chans att få plats.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Hur är ljudnivån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wachtel:

Ser trångt ut med kablarna för grafikkortet, vilket var till hjälp för mig. Hade funderat på att byta till ett 1080 FTW2 men ser att med de platta kablar jag har idag och utan tophat finns det ingen chans att få plats.

Yes, det är väldigt trångt! Men jag lyckades faktiskt få på tophaten igår utan att byta kablar. Fick dock vända på mounting platen så att den trycker ner kablarna och låter fläkten snurra fritt.

Skrivet av Topp3:

Riktigt snyggt! Hur är ljudnivån?

Tackar! Den är helt klart högre än min förra setup med vattenkylning. Det är inte så mycket ljudnivån som är jobbig tycker jag, utan att fläktarna varvar upp och ned hela tiden. Måste fixa lite bättre fläktkurvor tror jag...

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk

Riktigt bra bygge!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardestadt:

Riktigt bra bygge!

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar!

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

Vad ligger du på för termos?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebstr:

Vad ligger du på för termos?

Skickades från m.sweclockers.com

Najs autocorrect

Har inte stresstestat men vid gaming ligger CPU på 50-60 grader och GPU på 70-80 grader. Datorn är tillräckligt tyst för att jag inte skall störa mig på den.

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svurre:

Najs autocorrect

Har inte stresstestat men vid gaming ligger CPU på 50-60 grader och GPU på 70-80 grader. Datorn är tillräckligt tyst för att jag inte skall störa mig på den.

Haha klockren autocorrect!

Det låter som bra "termos" Börjar bli riktigt sugen på att byta till sff nu..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk

Snyggt!
Är det originalkablarna från SF600 V2 som används?
Har en SF600 V1 och kablarna är ju helt omöjliga att dra bra. Väldigt mycket stelare kablar

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundensaren:

Snyggt!
Är det originalkablarna från SF600 V2 som används?
Har en SF600 V1 och kablarna är ju helt omöjliga att dra bra. Väldigt mycket stelare kablar

Tackar! Ja, det är V2-kablarna. De är hyfsat följsamma, men alldeles för långa för detta chassit. 😊

Har hört att V1-kablarna skall vara riktigt svåra att jobba med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

Vilken trevlig liten maskin, ser bra ut!

Permalänk
Medlem

@Svurre: Har du testat skillnad i temp om du inte använder fläktarna i botten?

Jag funderade på samma i mitt Ghost, men tyckte det var så mycket hinder uppåt att jag bara antog att det skulle få dålig i effekt (ställt mot högre ljudnivå pga fler fläktar).

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizr:

@Svurre: Har du testat skillnad i temp om du inte använder fläktarna i botten?

Jag funderade på samma i mitt Ghost, men tyckte det var så mycket hinder uppåt att jag bara antog att det skulle få dålig i effekt (ställt mot högre ljudnivå pga fler fläktar).

Nej, jag har inte hunnit jämföra. Just nu sitter tophaten uppe med fläktarna som utsug. Då ligger CPU på 60 och GPU 75 under load. Kör fläktarna långsamt så datorn är relativt tyst.

Ska snart riva den då jag skall uppgradera till i5 9600K + RTX 2080, kan testa då 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

Men hur har du fått dit två fläktar i botten !?? Detta har jag aldrig sett innan. Trodde bara det fanns en fläktplats under nötagget.

Edit: ja såklart du har en small toppat ser jag nu
Har inga tophats alls på min. Funderade öl att skaffa en för att få ner ljudnivån främst på grafikkortet som drar iväg ordentligt ibland.. Har ett 2080.
Men har inte läst att det för för mycket skillnad med fläktarna i botten eller toppen.. Vad tror du..? Borde man skaffa två small tophats kanskr och köra dom där små fläktarna i både topp och botten kanske ..?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det är nog inte jättestor skillnad, men jag tror att de gör sig bäst i toppen. Kanske att man kan få lite bättre resultat i botten om man kan höja upp chassit från bordet. De medföljande fötterna är väldigt låga!

Har också ett 2080 nu, och det låter rätt rejält i full load. Klickade hem vattenkylning igår dock, så snart skall det nog bli behagligare ljusnivå. 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

@Svurre: vad vart det för något? Har själv en kragen G12 och en h55 i korgen men har inte slagit till än

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

@Nizr: Har ett EK fullcover block till GPU, Alphacool 240 X-flow-radiator och en Swiftech Apogee Drive II. Det blir 13/10 mm soft tubing!

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

@Svurre: smarrigt! Vad gick kalaset på? Känns som en mer värdig lösning!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

@Nizr: Det kommer nog landa på strax under 5000:-. Prestandamässigt skulle jag tro att det är en dålig investering, men det är en hobby! 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

Skit snyggt! Hur är tempsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaiem10:

Skit snyggt! Hur är tempsen?

Tack! Denna setupen kör jag inte längre då jag gått över till en custom loop.

Men tempsen var i runda slängar CPU 60-65 och GPU 70-75. Detta under längre spelsessioner. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

Wow, riktigt fräsh!