Permalänk
Medlem

Mitt spöke i hemmet

Nu när mitt Loque Ghost S1 äntligen har kommit fram så passar jag på att lägga upp lite bilder på min datorhörna.

Där mitt fokus legat på en ren och tyst arbetsstation och som inte står ut alltför mycket från övrig möblemang i hemmet. (Notera RGB, för varför inte?)

Mina specs:
MB: ASUS ROG Strix Z390-I
CPU: Intel i9-9900K
Kylning: Corsair H100i PRO
GPU: MSI GTX 970 Gaming Twin Frozr
PSU: Corsair SF600 V1
RAM: Corsair Vengerance RGB, 16GB DDR4, 3000MHz
Lagring:
M.2 Samsung 970 EVO 500Gb
SSD Samsung 850 250Gb

PSU och GPU går under en sempassiv drift och med Corsairs cpu-kylning används Zero-RPM inställningarna på fläktar.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge!

Permalänk
Medlem

Ritkigt nice kabeldragning. CLeant!

Svart nätverkskabel kan du köpa enkelt på amazon. rekommenderar CSL's kablar.
För sweclockers tycker jag du ska köra stylus och mörkt tema. Mycket härligare
Jag blev lite fundersam angående din PSU förlägningskabel. Hur kunde jag missat att den kunde dras bakom nätagget istället... Min ligger just bredvid grafikkortet men den ligger inte alls bra där. Skall dra om den senare..

Högsta poäng på detta bygge varje fall!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Administrativ avgift

@forzzell: Vad är det för sak du använder för kabeldragningen under skrivbordet?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Känner att jag inte kan ge en röst förrän du lagt upp en bild på helheten. Du har de detaljer som många inkl. mig själv saknar. Men inte på själva "hörnan" där du håller till. Är nyfiken!

Permalänk
Skrivet av andra94:

@forzzell: Vad är det för sak du använder för kabeldragningen under skrivbordet?

Det är en kabelsamlare av nät-tyg som följer med alla skrivbord från Ikea-Galant serien.
Har själv en likadan. Funkar mkt bra.

Permalänk

Vad får du för temperaturer på Cpu & GPU vid idle och vid belastning av t.ex. spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Vad får du för temperaturer på Cpu & GPU vid idle och vid belastning av t.ex. spel?

Jag inväntar på nya fläktar till min radiator då en av fläktarna slutade att fungera.
Jag återkommer med ett svar då jag ska stresstesta systemet litegrann

Kommer att uppdatera galleri allteftersom.