Permalänk
Medlem

Koll om detta duger!

Hej alla glada!
Nu har jag köpt de flesta delar till mitt nya bygge. Det som saknas är moderkort och CPU-kylare. Ska användas till spelande 90% av tiden.

Mina frågor är:
Är moderkortet ok för detta bygge? tänkte inte börja överklocka utan tar det vid behov senare. Vad jag sett på nätet så verkar den vettigt? Eller finns det bättre alternativ?

Jag vill ha flera fläktar (140mm), hyffsat tysta med bra luftflöde (hellre kylda komponenter än tyst dator, men ska ju inte låta som ett jetplan helst!) Skulle vilja ha 2 fram, 1 bak utblås och 1 på sidan inblås bakom luftfilter. Några tips på fläktar? Är ju rena djungeln!

Sissta frågan: Ser det bra ut? Tror ni den kommer fungera bra? Är mitt första bygge, tog hjälp av en polare men ville posta och dubbelkolla här också.

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

@hubba85:

Ser inga problem här! Ha så kul.

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |