Permalänk
Medlem

Tycker jag läst att alla som köpt tophat har fått skruvar mystiskt skickade till sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Tycker jag läst att alla som köpt tophat har fått skruvar mystiskt skickade till sig?

Japp jag fick en påse skickad.

Permalänk
Medlem

Finns någon av Loque killarna här får de gärna dra mig ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Finns någon av Loque killarna här får de gärna dra mig ett PM

Det är nog lättare att kontakta dem själv via mail/Slack.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Det är väl lite deras grej att inte svara men jag testar

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering om mitt Ghost S1 😊

Fått vattenkylningen på plats, i morgon väntar läckagetest. Väntar på mina kablar från Pslate customs och skall fixa två nya 90-gradersfittings till GPUn.

Sedan skall även kablarna från pumpen kortas och sleevas!

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@Svurre: Vart köpte du din apogee drive II????

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

@Svurre:
Ahh på tiden man börjar se sånt! Snyggt!
Gör du ett galleri sen så man får se exakt vad du gjort och vad som används och inhandlats?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

En som ska hoppa på Ghosttåget på ett tag. Ni som har Corsair SF600 v1, väsnas det mycket? När jag kollar reviews i jämförelse med v2 varianten verkar det vara ganska stor skillnad? Tänkte om det låter mer än en 120mm fläkt på 1100-1200rpm?

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

@Svurre: Vart köpte du din apogee drive II????

Köpte den på PerformancePCs. Dyr frakt och tull, men den verkar inte finnas i Europa dessvärre.

Skrivet av Nima2001:

@Svurre:
Ahh på tiden man börjar se sånt! Snyggt!
Gör du ett galleri sen så man får se exakt vad du gjort och vad som används och inhandlats?

Yes, ett galleri kommer upp när jag fixat pumpkablarna! Håller på att lufta/läcktesta nu och det ser bra ut 😃

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

@Svurre: håller tummarn!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

@Svurre: Ser mycket fram emot ett galleri på ditt bygge då jag själv funderar på att bygga vattenkylning i min Ghost!

Visa signatur

Case: Louqe Ghost S1 Limestone w/o TopHat Motherboard: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac CPU: Intel Core i7 9700K 4,0GHz @ 1,01V RAM: Ballistix Sport AT DDR4 3000MHz 2x8GB GPU: INNO3D GeForce RTX 2080 X2 OC SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Crucial MX500 2TB PSU: Corsair SF600 v2 Heatsink: Noctua NH-L12 Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Keyboard: CM Storm Quickfire Rapid (Cherry MX Red) Mouse: Razer Deathadder Laptop: MacBook Air 13" mid-2012 Phone: iPhone SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnilssonn:

En som ska hoppa på Ghosttåget på ett tag. Ni som har Corsair SF600 v1, väsnas det mycket? När jag kollar reviews i jämförelse med v2 varianten verkar det vara ganska stor skillnad? Tänkte om det låter mer än en 120mm fläkt på 1100-1200rpm?

Kör ett 1080ti ftw3 och en överklockad i5 8600k I mitt ghost med SF600 v1. Så vitt jag vet har jag aldrig hört fläkten. Framförallt gpun låter oändligt mycket mer när man spelar. Det tror jag inte duj behöver tänka på öht inför bygget.

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

Någon som beställde chassit som skulle skeppas i januari och som senare blev klart att man bör ha chassit i slutet på februari? Jag har fått bekräftelse mail där jag skulle godkänna min adress och beställning men har inte möjlighet att tracka själva paketet?

Visa signatur

Desktop: Case: Loque - Ghost S1 MK2 + L-Top Hat | MB: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac | GK: Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | CPU: Intel Core i7 9700K @ Stock | PSU: Corsair SF600 v2 | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x8GB | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | Watercooling: NZXT Kraken X52 (2xNoctua NF-A12x25 PWM)| [Win 10 x64].

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svurre:

Liten uppdatering om mitt Ghost S1 😊

Fått vattenkylningen på plats, i morgon väntar läckagetest. Väntar på mina kablar från Pslate customs och skall fixa två nya 90-gradersfittings till GPUn.

Sedan skall även kablarna från pumpen kortas och sleevas!

https://i.imgur.com/jsLSQNd.jpg

https://i.imgur.com/H3lKRga.jpg

Snyggt, skicka gärna update sen! Undrar över temps o så.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Det ser ut till att vara en trend med tjockare kylare på GPU när man vill ha dom nogonlunda tysta och då passar dom inte (sannolikt) i en Ghost S1. Exempelvis Asus Geforce GTX 1660 Ti ROG Strix OC som har en tjocklek på 46mm och Ghost S1 klarar av 45mm (enligt GPU compatibility doc).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nurket:

Det ser ut till att vara en trend med tjockare kylare på GPU när man vill ha dom nogonlunda tysta och då passar dom inte (sannolikt) i en Ghost S1. Exempelvis Asus Geforce GTX 1660 Ti ROG Strix OC som har en tjocklek på 46mm och Ghost S1 klarar av 45mm (enligt GPU compatibility doc).

oja så är det definitivt!
Har kollat igenom hela utbudet för 2080 och det finns inte en enda tyst kylare som passar. Ju tjockare kylarlösning desto bättre. Och ghosten klarar ju bara 2slots kylare så det är ju minimum kylare så...
Det optimala är väl att få till vattenkylning egentligen som kyler både CPU och GPU i en radiator..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Har precis köpt ett Ghost s1 (Äntligen). Men nu undrar jag vad för effekt man ska ha på Psu som räcker för ett vattenkylt bygge?

Komponenter som ska inhandlas

Cpu i7 9700k
MB: Asus rog strix z390 i gaming
Ssd m2: Samsung 970 evo500gb
RAM: G.Skill 16gb 3200mhz

Har 2st EVGA 980ti hybrider som jag kör i sli nu i stor burken. Tänkte flytta över det ena till denna tills man känner behov för något nytt kort.

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Base_Camp2:

Har precis köpt ett Ghost s1 (Äntligen). Men nu undrar jag vad för effekt man ska ha på Psu som räcker för ett vattenkylt bygge?

Komponenter som ska inhandlas

Cpu i7 9700k
MB: Asus rog strix z390 i gaming
Ssd m2: Samsung 970 evo500gb
RAM: G.Skill 16gb 3200mhz

Har 2st EVGA 980ti hybrider som jag kör i sli nu i stor burken. Tänkte flytta över det ena till denna tills man känner behov för något nytt kort.

Jag kör en Ryzen 2700 i 4,1ghz ett rtx 2070 och klarar mig fint på ett SF450 V1.
Datorn drar runt 300-350W med prime95 och furmark igång samtidigt och runt 250w i spel mätt ur väggen.
Nu har jag ett SF600 V2 oöppnat liggandes hemma som jag ska bygga om mitt chassi med men det är mest för att SF600V2 ska vara lite tystare även om jag inte tror att det kommer att göra någon större skillnad.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Jag kör en Ryzen 2700 i 4,1ghz ett rtx 2070 och klarar mig fint på ett SF450 V1.
Datorn drar runt 300-350W med prime95 och furmark igång samtidigt och runt 250w i spel mätt ur väggen.
Nu har jag ett SF600 V2 oöppnat liggandes hemma som jag ska bygga om mitt chassi med men det är mest för att SF600V2 ska vara lite tystare även om jag inte tror att det kommer att göra någon större skillnad.

Jag är i nästan exakt samma situation. Sitter på ett 6700K med ett 1070 kort från Asus med ett SF450 v1. Märker knappt av PSU:t men när datorn är i idle och grafikkortet är helt tyst kan man ibland höra PSU:et spinna upp en liten stund för att sedan tystna en kort stund senare.

Köpte ett SF600 v2 på rean som webhallen hade, så kommer uppgradera här strax. Gjorde det för att man får bättre kablar, starkare PSU inför framtida uppgraderingar? och något tystare PSU.

Permalänk

@jnilssonn: Nej det hörs inte. Grafikkort och mina två 120mm fläktar låter mer så fläkten från SF600v1 är försumbar

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Skrivet av Base_Camp2:

Har precis köpt ett Ghost s1 (Äntligen). Men nu undrar jag vad för effekt man ska ha på Psu som räcker för ett vattenkylt bygge?

Komponenter som ska inhandlas

Cpu i7 9700k
MB: Asus rog strix z390 i gaming
Ssd m2: Samsung 970 evo500gb
RAM: G.Skill 16gb 3200mhz

Har 2st EVGA 980ti hybrider som jag kör i sli nu i stor burken. Tänkte flytta över det ena till denna tills man känner behov för något nytt kort.

Jag köpte ett SF600 till min Ghost (se signatur), och så här i efterhand borde jag köpt ett SF450 istället och sparat ett par hundra då datorn ändå inte kommer i närheten av 450 W. Både SF450 och SF600 finns ju i version 2 med bättre kablar och platinum-certifiering.

Visa signatur

Case: Louqe Ghost S1 Limestone w/o TopHat Motherboard: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac CPU: Intel Core i7 9700K 4,0GHz @ 1,01V RAM: Ballistix Sport AT DDR4 3000MHz 2x8GB GPU: INNO3D GeForce RTX 2080 X2 OC SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Crucial MX500 2TB PSU: Corsair SF600 v2 Heatsink: Noctua NH-L12 Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Keyboard: CM Storm Quickfire Rapid (Cherry MX Red) Mouse: Razer Deathadder Laptop: MacBook Air 13" mid-2012 Phone: iPhone SE

Permalänk

@Bearolverine: Jaha okej, för tänkte om man kan spara in några hundringar på det ena så kan man lägga mer på det andra
Men då behöver jag inte köpa något av dom som ligger på 600-750w

Riktigt stort tack för hjälpen. Ska försöka lägga upp en bygglogg när komponenterna trillat in. Köpte chassit nu så man har tid att planera och modda det lite

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Skrivet av Base_Camp2:

@Bearolverine: Jaha okej, för tänkte om man kan spara in några hundringar på det ena så kan man lägga mer på det andra
Men då behöver jag inte köpa något av dom som ligger på 600-750w

Riktigt stort tack för hjälpen. Ska försöka lägga upp en bygglogg när komponenterna trillat in. Köpte chassit nu så man har tid att planera och modda det lite

Ser fram emot ett galleri/bygglogg

Visa signatur

Case: Louqe Ghost S1 Limestone w/o TopHat Motherboard: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac CPU: Intel Core i7 9700K 4,0GHz @ 1,01V RAM: Ballistix Sport AT DDR4 3000MHz 2x8GB GPU: INNO3D GeForce RTX 2080 X2 OC SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Crucial MX500 2TB PSU: Corsair SF600 v2 Heatsink: Noctua NH-L12 Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Keyboard: CM Storm Quickfire Rapid (Cherry MX Red) Mouse: Razer Deathadder Laptop: MacBook Air 13" mid-2012 Phone: iPhone SE

Permalänk
Medlem

Fick följande email idag:

"
SECOND BATCH – UPDATE

Wea re receiving many mails with questions regarding shipments and tracking numbers for batch two, so we are sending out this update to inform you about the current state.

First, we now have a cut-off meaning that changes to orders will not be included in these shipments but move to later dispatch windows.

Your order is part of the EUROPE batch, see the state of the different batches below:

DIRECT

All direct shipments have been packed and sent today.

Tracking details will be shared with you from us tomorrow

EUROPE

The goods are in our distribution center in Gothenburg. Due to some mistakes made by the distributor the goods have entered to their warehouse under incorrect codes resulting in us not seeing them in our interface to them. Things are getting fixed and we believe we will be able to dispatch this week.

UPS integration has been tested and is looking promising, (2 test orders have been sent), meaning that we will most likely send with UPS outside of Scandinavia.

Tracking details will be shared with you from us as soon as your order has been dispatched

Amazon US

Things are taking longer than expected and currently we believe we will get access to our Amazon stock on March 4th, that is when we will be able to start dispatching with a few days of transit time.

Tracking details will be sent to you by Amazon as soon as your order has been dispatched

THANK you all for your support!

// LOUQE TEAM"

Permalänk

@Nurket: Riktigt tur att jag beställde mitt exemplar natten till måndagen. Fick samma på min mail. Så får se när man får hem det.

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem

Hur ser leveranstiderna ut för övrigt? Tillverkar de chassis och släpper ut de för leverans i större batchar? Beställde ett för två dagar sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1, PSU: Corsair SF600, MB: MSI B450I,CPU:AMD Ryzen 5 2600 Six-Core ProcessorGPU: MSI Vega 56, RAM: Corsair 16GB, HDD: 2x Samsung 840 Pro 256GB SSD OS: Win10 Pro, Skärm: AOC Agon 32"
Server: HPE Proliant Microserver Gen8, Intel(R) Xeon(R) CPU E3-1265L V2 @ 2.50GHz ,2x 4TB, 2x 3TB, 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av IQ-RauL:

Hur ser leveranstiderna ut för övrigt? Tillverkar de chassis och släpper ut de för leverans i större batchar? Beställde ett för två dagar sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Batch 1 Så skickades de de ut 2 leveranser i veckan från Captech.

Tar ca 4 dagar från Kina så kändes som dom fick 1 bulk leverans i veckan från fabriken.

Men hoppas dom lärt sig en del och optimerat produktion i fredags så skickades Direct Shipments ut så verkar flyta på bättre denna gången.

USA ska börja skickas ut Tisdag-Onsdag, EU kanske börjar samtidigt men kommer i omgångar.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IQ-RauL:

Hur ser leveranstiderna ut för övrigt? Tillverkar de chassis och släpper ut de för leverans i större batchar? Beställde ett för två dagar sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Om jag förstod rätt så har de överproducerat ett antal för batch två. Så länge du kan beställa ett på hemsidan så ryms du i batch två. Min gissning är att de kommunicerar när batch två är slut och batch tre drar igång.

Edit: någon hade testat att lägga flera hundra chassin i varukorgen på hemsidan och det först över 4-500 som hemsidan sa "rest noterat"

https://www.reddit.com/r/Louqe/comments/aus43a/louqe_stock/?utm_medium=android_app&utm_source=share

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

Tack alla för era svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1, PSU: Corsair SF600, MB: MSI B450I,CPU:AMD Ryzen 5 2600 Six-Core ProcessorGPU: MSI Vega 56, RAM: Corsair 16GB, HDD: 2x Samsung 840 Pro 256GB SSD OS: Win10 Pro, Skärm: AOC Agon 32"
Server: HPE Proliant Microserver Gen8, Intel(R) Xeon(R) CPU E3-1265L V2 @ 2.50GHz ,2x 4TB, 2x 3TB, 16GB RAM