DrickSmakers – Läskeblask från Brasilien

Permalänk
Relik 📜

DrickSmakers – Läskeblask från Brasilien

Det är dags, vi är tillbaka! Eller ja, vi var tillbaka för några dagar sedan. @Kenneth skulle skapa en tråd, men är uppenbart på tok för dålig. Så kan det gå.

I alla fall! Senast ut är dryck från Brasilien. Vem köpte den? Jag minns inte. @JonasT, halp? Oavsett, här är den. Grön.

#SweLäskers <--- alla dryckesvideos finns här!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Inte sett Battlestar Galactica Guaranabär innehåller massa koffein det är därför de har med dem i diverse läskeblasker.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Bakwetu:

Inte sett Battlestar Galactica Guaranabär innehåller massa koffein det är därför de har med dem i diverse läskeblasker.

Ja, alltså, @Epic hade blandat ihop det med Stargate eller något. Skandal, oavsett!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bakwetu:

Inte sett Battlestar Galactica Guaranabär innehåller massa koffein det är därför de har med dem i diverse läskeblasker.

Skrivet av emilakered:

Ja, alltså, @André hade blandat ihop det med Stargate eller något. Skandal, oavsett!

Äh, sci-fi som sci-fi... eller? Men ja, jag hade (felaktigt) blandat ihop det med Stargate. Men nu måste jag ju se Battlestar.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Haha, dessa provsmakningsvideos är ju guld

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Va kul! Har själv gjort liknande fast off-camera har nog testat över 30 stycken haha. Denna är rätt god, påminner om energidryck lite.

Permalänk
Medlem

Provsmakade en burk under sommaren; helt ok om något underväldigande.

Minns ni San São som fanns i Sverige runt 2005? Tydligen så var det Coca Cola's kopia av den här läsken.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Oooh! Antarctica Guarana är bra skit! Blev helt frälst första gången jag var i Brasilien och har köpt på mig till och från när tillfälle ges. Är som ni är inne på väldigt läskande varma dagar.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av emilakered:

Det är dags, vi är tillbaka! Eller ja, vi var tillbaka för några dagar sedan. @Kenneth skulle skapa en tråd, men är uppenbart på tok för dålig. Så kan det gå.

I alla fall! Senast ut är dryck från Brasilien. Vem köpte den? Jag minns inte. @JonasT, halp? Oavsett, här är den. Grön.

Jag tjackade den samtidigt som den där italienska colan vi förhoppningsvis ska dricka snart!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Snusfri

Guarana-läsken är snuskigt god, köpte den när jag var i Portugal för många år sedan.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

Finns att köpa på Ica medborgarplatsen. God!

Permalänk
Medlem

Ok men är den god att blanna grogg på, annars helt ointressant

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Defender:

Ok men är den god att blanna grogg på, annars helt ointressant

Får återkomma i den frågan! @Klorixx, du är game antar jag?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd

Drack en jävla massa utav denna specifika läsken för massa år sedan. Finns inget svenskt som påminner om den ens, typ trocadero är så nära det går att komma men endå så långt ifrån!

Permalänk
Medlem

Då min fru är från Brasilien har jag druckit dessa en del och gillar dem men inte sett dem i Linköping sedan gamla Priso stängde och Östenssons slutade ha dem.

EDIT: Min fru sa att Östenssons har dem igen.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Druckit Antarcticas Guaraná en hel del de gånger jag bott i Brasilien. Påminner lite om Champis. God öl gör Antarctica också. Dock fastnade jag mest för deras allra billigaste öl Kaiser. Desto billigare ölen var desto godare var den av någon anledning... och det kunde man inte klaga på!

Permalänk
Medlem

San São var världens bästa läsk imo. Sen försvann den och jag var in på alla butiker i närheten och köpte upp alla jag kunde hitta efter jag fått reda på att den slutat tillverkats!

Sen upptäckte jag Guaraná Atarctica som kunde fortsätta elda på mitt beroende, men den är svår och få tag i från butiker här omkring... Varje gång de lokala butikerna haft denna har jag köpt lagret..
Dyr i jämnförelse däremot..

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk

Oj om den smakar San Sao så måste jag ha tag i den!! Någon som vet om den går att beställa ifrån någon svensk återförsäljare på nätet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Nej Emil detta var för njutningsbart nu måste ni prova dr Browns Cel Ray (passar väl bra i dessa ray Tracing tider va?) dricka med selleri smak! Säkert jättegott!: https://www.amazon.com/dp/B07816K3BP/ref=sspa_dk_detail_0?psc...

Funnits sedan 1860 talet så en gammal goding i New York!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det är dags, vi är tillbaka! Eller ja, vi var tillbaka för några dagar sedan. @Kenneth skulle skapa en tråd, men är uppenbart på tok för dålig. Så kan det gå.

I alla fall! Senast ut är dryck från Brasilien. Vem köpte den? Jag minns inte. @JonasT, halp? Oavsett, här är den. Grön.

https://www.youtube.com/watch?v=UjEzfkg401w

#SweLäskers <--- alla dryckesvideos finns här!

skulle det funka att om man skickar in läskeblask som sen provsmakas ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Finns att köpa på Ica medborgarplatsen. God!

Verkar som de flesta lite större ICA-butiker har den här i Stockholm. Många mindre kiosker också, samt T-Snabben vid Östra Station/Tekniska Högskolan. Soda Nation vid Hornstull och på Renstiernas Gata borde väl vara ett hett tips också (tror jag).

Förut var den svår att få tag på (bara T-Snabben och Latinamerikanska Livsmedel i Hötorgshallen som var säkra kort) men nu ser man den lite överallt.

En av mina favoriter

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Guarana-läsken är snuskigt god, köpte den när jag var i Portugal för många år sedan.

Håller helt med! Får hoppss att den kommer till sverige snart

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Guarana drack jag första gången när jag var i Brasilien för många år sedan, riktigt god! Kul att den har börjat dyka upp i svenska butiker

Permalänk
Medlem

Heter det dricksmakers nu? förut hette det sweläskers

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

Får återkomma i den frågan! @Klorixx, du är game antar jag?

OM jag är!

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Guarana och Açaí <3

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Now do Inka Cola, har skymtats i butiker runt Tensta/Rinkeby

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Äh, sci-fi som sci-fi... eller? Men ja, jag hade (felaktigt) blandat ihop det med Stargate. Men nu måste jag ju se Battlestar.