ROG CoD Black Ops 4-promotion?

Permalänk
Medlem

@Alkahzane:

Var i kontakt med Komplett support och de hade missat att lägga in detta. De meddelade mig att en kod skulle skickas ut. Detta var i morse och har ännu inte fått någon kod. Var noga med att påpeka att det är deluxe edition som gäller för z390 korten. Håller tummarna för att den trillar in snart..

/E

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk
Medlem

@rikke: Bra!

Tycker det är lite märkligt hur vi kunder hanteras olika i detta ärendet, vissa får kod och vissa får ingen hjälp alls. Det måste ju stå ganska klart för dom (Inet + övriga) att något har gått snett i deras system i och med att vi är många som påpekat fel ang. utskick av koden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exhale315:

@rikke: Bra!

Tycker det är lite märkligt hur vi kunder hanteras olika i detta ärendet, vissa får kod och vissa får ingen hjälp alls. Det måste ju stå ganska klart för dom (Inet + övriga) att något har gått snett i deras system i och med att vi är många som påpekat fel ang. utskick av koden.

Elgiganten verkar vara bra på koder, mindre bra på leveranser

Mitt Asus Strix 2080 har tydligen blivit fördröjt till 5:e december men i mejlet fanns kvittot inkluderat där det står klart och tydligt både "NvidiaBF" kod och "AsusCOD" kod.

Permalänk
Medlem

@Inet verkar undvika detta problem genom att hänvisa till ASUS medans ASUS hänvisar till återförsäljaren: https://www.reddit.com/r/ASUS/comments/9rfpuc/asus_the_blacko...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trokder:

@Inet verkar undvika detta problem genom att hänvisa till ASUS medans ASUS hänvisar till återförsäljaren: https://www.reddit.com/r/ASUS/comments/9rfpuc/asus_the_blacko...

Asus verkar inte svara på mailet jag skickade till eposten som angavs.

Gissar på att @inet av misstag blandade 370 och 390 nycklarna och nu inte vet vilka som fungerar till vad.

Permalänk
Medlem

Ja, Inet borde kontakta Asus och lösa situationen för oss kunder. Jag bad dom göra det och fick ett väldigt nonchalant svar. Förstår att dom har mycket att göra nu efter black friday men det är något som inte stämmer när dom håller på såhär.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Inet

Hej alla!

För er som inte har skickar ordernummer till oss som har fått fel kod, vänligen gör det så skickar vi ut rätt kod till er.
Vi har både Deluxe & Standard, så även om du har köpt z370/z390 så löser vi rätt kod åt dig.

Ha en trevlig dag!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Någon som har fått svar ifrån Komplett?

Permalänk
Medlem

@Alkahzane:
jag var i kontakt med Komplett 3 dagar i rad med olika personer varje gång. varje lovade att rätt kod skulle skickas (deluxe edition) inom några timmar. dag 4 fick jag koden dock fel, men någon timme senare fick jag en ny efter att jag kontaktade dem igen. Så jaga dem bara.
/E

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk
Medlem

Jag har också fått en ny serienyckel av Inet som fungerar.

Permalänk

Någon som lyckats lösa in koden man fick från inet för black ops 4?

Beställde en dator med montering av inet och valde då ett asus rog strix z390-f. Men eftersom jag valde montering av datorn så har jag inte fått moderkortslådan, så är osäker vad man ska ta en bild på och skicka in?. Valde dock en bild som visar serienumret men när jag då går vidare ska jag välja en produkt som det rör sig, och där finns ju såklart inte rog strix z390-f med??.

Så någon som har lyckats lösa detta?

Permalänk
Medlem

Jag fick standard edition till mitt Z390-F. Orkar dock inte tjafsa om det hela. Tycker amerikaner är mycket bättre på att kommunicera ut promotions.

Permalänk
Medlem

@ixyyy1337:
Jag råkade ut för exakt samma sak att mitt mobo inte finns med.
Mailade asus som efter två veckor skickade en länk som jag skulle använda då fanns mitt mobo med i listan.
Detta var länken jag fick på mailen från asus.

https://promotion.asus.com/en/call-of-duty-black-ops-4-domina...

@Inet:
Tyvärr hade jag fått fel kod dvs till ett "standard edition" som inte funkar eftersom det ska vara "digital deluxe" och mitt serie nr är redan registrerat hos asus för att få den felaktiga koden.
Testade att göra om registreringen men det gick inte.

Jag har mailat både asus igen och inet så får man se vad svaret blir...

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Skrivet av DannER:

@ixyyy1337:
Jag råkade ut för exakt samma sak att mitt mobo inte finns med.
Mailade asus som efter två veckor skickade en länk som jag skulle använda då fanns mitt mobo med i listan.
Detta var länken jag fick på mailen från asus.

https://promotion.asus.com/en/call-of-duty-black-ops-4-domina...

@Inet:
Tyvärr hade jag fått fel kod dvs till ett "standard edition" som inte funkar eftersom det ska vara "digital deluxe" och mitt serie nr är redan registrerat hos asus för att få den felaktiga koden.
Testade att göra om registreringen men det gick inte.

Jag har mailat både asus igen och inet så får man se vad svaret blir...

Ah okej, ja misstänkte också att jag fått "standard edition" när jag såg att listan över moderkort för standard edition var exakt samma urval som jag kunde välja mellan. Länken som du skickade är samma länk som jag använt mig av, i slutet där man ska välja moderkort så finns då bara z370 serierna.

Var mailade du asus, för när jag skulle fram deras supportsida så stod det att något gick fel bara.

Edit: Mailade Inet om koden och fick tillbaka en ny kod, denna fungerar. Kan välja rätt moderkort nu, men nu har jag ett annat problem, eftersom jag valde montering av datorkomponenter hos Inet har jag inte fått moderkortslådan och där är etiketten som man ska ta bild på samt så står serienumret där... så ja :/

Permalänk
Inet
Skrivet av DannER:

@ixyyy1337:
Jag råkade ut för exakt samma sak att mitt mobo inte finns med.
Mailade asus som efter två veckor skickade en länk som jag skulle använda då fanns mitt mobo med i listan.
Detta var länken jag fick på mailen från asus.

https://promotion.asus.com/en/call-of-duty-black-ops-4-domina...

@Inet:
Tyvärr hade jag fått fel kod dvs till ett "standard edition" som inte funkar eftersom det ska vara "digital deluxe" och mitt serie nr är redan registrerat hos asus för att få den felaktiga koden.
Testade att göra om registreringen men det gick inte.

Jag har mailat både asus igen och inet så får man se vad svaret blir...

Hej!

Har du inte fått svar än, återkom med ordernummer i PM så skickar vi ut en Deluxe kod till er!

God fortsättning!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej!

Har du inte fått svar än, återkom med ordernummer i PM så skickar vi ut en Deluxe kod till er!

God fortsättning!

Hej!

Är det max en kod per köp eller är det en kod per produkt man köpt?

Jag köpte ett ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING & ett ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC.

Fick kod för grafikkortet, men inte för moderkortet som ska vara deluxe version av COD. Har mailat & frågat men fick till svar att jag har fått kod för grafikkortet.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Hej!

Är det max en kod per köp eller är det en kod per produkt man köpt?

Jag köpte ett ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING & ett ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC.

Fick kod för grafikkortet, men inte för moderkortet som ska vara deluxe version av COD. Har mailat & frågat men fick till svar att jag har fått kod för grafikkortet.

Jag fick 2 koder. Dock fick jag standard och inte deluxe som alla verkar få

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Jag fick 2 koder. Dock fick jag standard och inte deluxe som alla verkar få

Verkar tyvärr lite rörigt angående koder, man vill ju ha raka & klara besked.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Jag fick TVÅ koder till ETT moderkort, kan man aktivera den andra koden? har lyckats aktivera den ena.

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

Jag fick TVÅ koder till ETT moderkort, kan man aktivera den andra koden? har lyckats aktivera den ena.

mvh

Då fick du säkert min kod

Du måste ha ett eget foto på serienumret på produkten. Har du ett z390 kort?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Då fick du säkert min kod

Du måste ha ett eget foto på serienumret på produkten. Har du ett z390 kort?

Ja, jag köpte ett z390-f från inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

Ja, jag köpte ett z390-f från inet

Se på fan, då var det min kod trots allt

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Inet
Skrivet av upf:

Hej!

Är det max en kod per köp eller är det en kod per produkt man köpt?

Jag köpte ett ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING & ett ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC.

Fick kod för grafikkortet, men inte för moderkortet som ska vara deluxe version av COD. Har mailat & frågat men fick till svar att jag har fått kod för grafikkortet.

Hej,

Koderna är inte begränsade per köp, du får en kod per kampanjartikel. Återkom gärna till oss i PM med orderuppgifter så kikar vi vidare på det. Vi har haft lite problem med just ASUS moderkort kampanjen då vi endast vi en kod tilldelad till en början och sen lite miss i kommunikationen under Black Friday kampanjerna.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jag har försökt att regga en delux-kod på deras sida men lyckas inte komma vidare efter att jag bifobat de två filerna de efterfrågar. Någon annan som har samma problem?

Visa signatur

C the real code...

Permalänk

Problem med kod köpt från Proshop!

Det skulle ta ca 2 veckor for dem att svara och så visar det sig att de inte vill hjälpa till.

I detta fallet gäller det Intel och det är bara telefon som gäller hos dem vad jag kan se.

Så, väldigt omständligt.