Prisändring för att vrida rabatter?

Permalänk
Medlem

Prisändring för att vrida rabatter?

Har haft en Ryzen R7 2700 i min kundvagn ett tag och tänkte att jag skulle köpa denna imorgon på fredag. Väntat med att köpa för att se om något moderkort hamnar på vettigt pris.

Fick istället se detta när jag går in och spanar nu kvällen innan...

De har tagit bort lagersaldot på den som heter "BF18" för att ska en ny artikel med högre baspris än den förra.
Förhoppningsvis kommer det vara en rabatt på denna ändå, för just nu ser det ganska fiskigt ut...

Permalänk
Medlem

De har ju tagit bort den för att det var en kampanjvara bf18=black friday 2018 (de tjuvstartade ju åre4s rea) Vi får se vad som händer imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bouxer:

Har haft en Ryzen R7 2700 i min kundvagn ett tag och tänkte att jag skulle köpa denna imorgon på fredag. Väntat med att köpa för att se om något moderkort hamnar på vettigt pris.

Fick istället se detta när jag går in och spanar nu kvällen innan...

https://i.imgur.com/ATB2fUr.png

De har tagit bort lagersaldot på den som heter "BF18" för att ska en ny artikel med högre baspris än den förra.
Förhoppningsvis kommer det vara en rabatt på denna ändå, för just nu ser det ganska fiskigt ut...

Inköpspriserna har förmodligen stigit, de hade nog en särskild batch från en leverantör att sälja för det priset. Förvånar mig inte om AMD går upp i pris då Intel gjort

Permalänk
Medlem

Är ju inte så att dem säljer ut alla dem har till ett rabatterat pris.

Om dem har 50+ så skapar dem en ny "artikel" och rabatterar ut kanske 10st.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bouxer:

Har haft en Ryzen R7 2700 i min kundvagn ett tag och tänkte att jag skulle köpa denna imorgon på fredag. Väntat med att köpa för att se om något moderkort hamnar på vettigt pris.

Fick istället se detta när jag går in och spanar nu kvällen innan...

https://i.imgur.com/ATB2fUr.png

De har tagit bort lagersaldot på den som heter "BF18" för att ska en ny artikel med högre baspris än den förra.
Förhoppningsvis kommer det vara en rabatt på denna ändå, för just nu ser det ganska fiskigt ut...

Det är väl samma sak som inets 500GB samsung ssd för 599:-? Här har du länken till den.
https://www.inet.se/produkt/4301008/samsung-860-evo-500gb-swe...

Ett visst antal de har för rea.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Det där är olagligt om det är så att de ska rea ut varan, det finns lagar och regler för vad som gäller och det där verkar vara ett klart försök att få runt dem.

Om de inte ska rea ut det närmsta tiden är det dock helt ok

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inet
Skrivet av Bouxer:

Har haft en Ryzen R7 2700 i min kundvagn ett tag och tänkte att jag skulle köpa denna imorgon på fredag. Väntat med att köpa för att se om något moderkort hamnar på vettigt pris.

Fick istället se detta när jag går in och spanar nu kvällen innan...

https://i.imgur.com/ATB2fUr.png

De har tagit bort lagersaldot på den som heter "BF18" för att ska en ny artikel med högre baspris än den förra.
Förhoppningsvis kommer det vara en rabatt på denna ändå, för just nu ser det ganska fiskigt ut...

Hej Bouxer!

Anledningen till att varför vi har två stycken artiklar för samma produkt är att vi har ett visst antal som vi kan sälja för detta pris, dvs ett samarbete mellan tillverkaren och oss.

Har du ytterligare frågor är du varmt välkommen att återkomma på info@inet.se.

Önskar dig en trevlig dag.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram