Steelseries Rival 650 Wireless – trådlös spelmus med utmärkt prestanda

Permalänk
Melding Plague

Steelseries Rival 650 Wireless – trådlös spelmus med utmärkt prestanda

Steelseries återvänder till testlabbet med trådlösa spelmusen Rival 650 Wireless som förutom trådlös teknik är utrustad med dubbla sensorer under huven. Upp till bevis för Rival 650 Wireless.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Märks att det är helt annat klientel på Swec testers och typ hela Overclock.net mus forum.
Denna trådlösa går åt helt fel håll, sjukligt tung mus. Det är inget svårt att göra en trådlös mus som väger en halv miljon gram.
Det svåra är att få ner vikten utan att tumma på kvalitet i material/konstruktion.

Viktsystem som positivt, men det faktum att den har extremt hög basvikt är inget negativt tydligen

Vet vissa gillar tunga möss, men det borde knappast bara vara positivt att en mus väger enormt mycket som bas + ännu mer vikt möjligt.

Steelseries rena skräpet som vanligt dom senaste åren.

Permalänk
Master of Overkill

Håller mig till G pro

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Märks att det är helt annat klientel på Swec testers och typ hela Overclock.net mus forum.
Denna trådlösa går åt helt fel håll, sjukligt tung mus. Det är inget svårt att göra en trådlös mus som väger en halv miljon gram.
Det svåra är att få ner vikten utan att tumma på kvalitet i material/konstruktion.

Viktsystem som positivt, men det faktum att den har extremt hög basvikt är inget negativt tydligen

Vet vissa gillar tunga möss, men det borde knappast bara vara positivt att en mus väger enormt mycket som bas + ännu mer vikt möjligt.

Steelseries rena skräpet som vanligt dom senaste åren.

Min Rival 100 för 229 kronor är ju guuuuuuuuuuld.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Jag gillar min logitech G703 (trådlös) skarpt. Den bästa mus jag haft.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

@xcluzive: Lite inne på samma men G900 chaos spectrum.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är dumt att ställa upp diagram för latens med utgångspunkt från testobjekt?
Jag som inte har en aning om vad som är normalt får ingen vettig information av detta. Okej, logitech är 7,5ms snabbare. Om det är 2,5ms mot 10ms är det ju en betydande skillnad, men om det är 32,5ms mot 40ms är det kanske ingen dealbreaker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Medlem

Jag håller med föregående post om tyngden. Jag har hellre så lätt mus som möjligt, det var en av anledningarna jag först inte ville köra med trådlös mus. De var så tunga och klumpiga.

Har nu kört med Logitech G403 i 2 år och är skitnöjd. Tappar inte kontakten, batteriet är fortfarande bra, inga fördröjningar.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk

G pro wireless ❤️

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Steelseries återvänder till testlabbet med trådlösa spelmusen Rival 650 Wireless som förutom trådlös teknik är utrustad med dubbla sensorer under huven. Upp till bevis för Rival 650 Wireless.

Läs hela artikeln här

Oavsett vad man tycker om musen och SteelSeries så tack för ett utmärkt test! Ser gärna att det kommer fler liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag känner mig lite dum, men fattar ingenting av det där diagrammet. Hur ser man vad som är ett bra eller dåligt värde?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av SpaceMan:

Är det bara jag som tycker det är dumt att ställa upp diagram för latens med utgångspunkt från testobjekt?
Jag som inte har en aning om vad som är normalt får ingen vettig information av detta. Okej, logitech är 7,5ms snabbare. Om det är 2,5ms mot 10ms är det ju en betydande skillnad, men om det är 32,5ms mot 40ms är det kanske ingen dealbreaker.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Varg:

Jag känner mig lite dum, men fattar ingenting av det där diagrammet. Hur ser man vad som är ett bra eller dåligt värde?

Jag håller med om att finns mycket att förbättra där. Har försökt att hitta något bättre sätt att presentera siffrorna, men det går inte riktigt så som testet är utformat.

Det som visas nu är hur snabbt mössen svarar jämfört med Mionix Naos QG som alltid står som basen. I det här fallet var Rival 650 7,5 ms långsammare. Eftersom vi inte har en absolut nolla så blir det fel att visa siffrorna som vi vanligtvis gör med GPU/CPU-testerna.

Om någon har en idé på presentation eller testutrustning vi kan använda så shoot!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Jag håller med om att finns mycket att förbättra där. Har försökt att hitta något bättre sätt att presentera siffrorna, men det går inte riktigt så som testet är utformat.

Det som visas nu är hur snabbt mössen svarar jämfört med Mionix Naos QG som alltid står som basen. I det här fallet var Rival 650 7,5 ms långsammare. Eftersom vi inte har en absolut nolla så blir det fel att visa siffrorna som vi vanligtvis gör med GPU/CPU-testerna.

Om någon har en idé på presentation eller testutrustning vi kan använda så shoot!

Tack för svaret, nu blev det lite klarare för mig. Jag har tyvärr inga förslag på förbättringar.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Jag håller med om att finns mycket att förbättra där. Har försökt att hitta något bättre sätt att presentera siffrorna, men det går inte riktigt så som testet är utformat.

Det som visas nu är hur snabbt mössen svarar jämfört med Mionix Naos QG som alltid står som basen. I det här fallet var Rival 650 7,5 ms långsammare. Eftersom vi inte har en absolut nolla så blir det fel att visa siffrorna som vi vanligtvis gör med GPU/CPU-testerna.

Om någon har en idé på presentation eller testutrustning vi kan använda så shoot!

Jag får ställa mig med mössan i hand med @Varg lite förståndigare utan bra förslag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nivity:

Märks att det är helt annat klientel på Swec testers och typ hela Overclock.net mus forum.
Denna trådlösa går åt helt fel håll, sjukligt tung mus. Det är inget svårt att göra en trådlös mus som väger en halv miljon gram.
Det svåra är att få ner vikten utan att tumma på kvalitet i material/konstruktion.

Viktsystem som positivt, men det faktum att den har extremt hög basvikt är inget negativt tydligen

Vet vissa gillar tunga möss, men det borde knappast bara vara positivt att en mus väger enormt mycket som bas + ännu mer vikt möjligt.

Steelseries rena skräpet som vanligt dom senaste åren.

Spelproffs underviker ju tunga möss .. Så klart har du rätt.

Permalänk

@Nivity: Steelseries lovade oss att implemenmtera en funktion så man kan spela in makro i deras mjukvara utan behöva växla till den. Detta var det sedan helt tyst om. Vi är en grupp på 12 pers som känner oss grundlurade här då det har varit bara tomma löften under ett år och trots ständig kontakt med Steelseries. #bojkott

Permalänk
Medlem

Har kört med en sådan sedan releasen. Trådlösa buggar titt som tätt och musen glappar, så jag får dessvärre köra med kabel. :/

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Har kört med en sådan sedan releasen. Trådlösa buggar titt som tätt och musen glappar, så jag får dessvärre köra med kabel. :/

Verkar som om Logitech är i en klass för sig när det gäller det trådlösa, min G Wireless Pro funkar strålande. Det kan man dock inte säga om knapparna på den första men efter ett byte så måste jag verkligen anstränga mig för att få knapparna att röra vid varandra.

Permalänk
Medlem

50% tyngre än G Pro wireless. Hoppas verkligen ni testar produkter mot varandra. I min mening är detta en FPS mus primärt även om den självklart funkar med det mesta annat också, men om den är 50% tyngre än konkurransen har den felat totalt.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Lodisen:

Har kört med en sådan sedan releasen. Trådlösa buggar titt som tätt och musen glappar, så jag får dessvärre köra med kabel. :/

Hmm, du borde nog reklamera den då för så mycket problem ska det inte vara.
Känns ju inte roligt att betala extra för en trådlös mus som du inte kan använda trådlöst.

Permalänk
Medlem

Jag har en razer orbourus just nu och är fett sugen på en ny mus. Rekommenderas denna?

Skickades från m.sweclockers.com