Hjälp oss med SweClockers alternativa julkalender 2018!

Permalänk
Relik 📜

Hjälp oss med SweClockers alternativa julkalender 2018!

Varje år sedan Hedenhös kör redaktionen som bekant en julkalender i videoform. Det handlar om små klipp från vardagen, ibland med produktionsvärde men oftast i form av en mobilkamera i hand på närmaste redaktör. Vid det här laget har vi alla dock sett @Kenneth trumma 47 gånger, vi har sett @JonasT baka och hur Emil går till affären.

För i år funderar vi alltså på ett delvis nytt koncept. Varför inte låta er, ärade SweC-tomtar, bidra till luckorna? Dra fram kameran, visa något häftigt, roligt eller mysigt från din vardag och bli rikskänd (nåja) över en natt! Kanske den där datorhörnan du älskar, ditt senaste nördprojekt eller varför inte när du och närmaste vännen kör skoter rakt in i ett träd (OBS – vi tar inget ansvar)?

Låter det kul? Är du sugen? Gör såhär!

  • Skicka ett PM till Emil, Kenneth och Jonas där du meddelar ditt intresse.

  • Vi kommer ge dig ett datum i december som blir din dag – om det forfarande finns plats!

  • Börja preppa! Ring regissörerna! Samla släkten!

  • Vi drar ut klippet på SweClockers Extrakanal den stora dagen

Några korta förhållningsregler att acceptera är även..

  • Ingen rasism, nazism, sexism, valfri tveksam -ism. Eller något annat korkat.

  • Du är själv ansvarig för att klippa in SweClockers magnifika tomte-intro i början. Videofil får du av oss!

  • Vi behöver ditt klipp senast klockan 12:00 på den aktuella dagen.

  • Du skickar klippet till oss genom att ladda upp det på molntjänst eller liknande, sedan langar du över en länk via PM till Emil, Kenneth och Jonas.

  • Klarar du inte ovanstående? Har du ingen molntjänst? Kan du inte skicka PM? Hallå farfar, etta på Charleston-listan?

SweClockers alternativa julkalender 2017

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem

Man får alltså inte ställa upp om man redan jobbar SweClockers?

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Klorixx:

Man får alltså inte ställa upp om man redan jobbar SweClockers?

Du får dispens om Snigel "SlemFejs" Fast har tomteluva på sig!

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Varje år sedan Hedenhös kör redaktionen som bekant en julkalender i videoform. Det handlar om små klipp från vardagen, ibland med produktionsvärde men oftast i form av en mobilkamera i hand på närmaste redaktör. Vid det här laget har vi alla dock sett @Kenneth trumma 47 gånger, vi har sett @JonasT baka och hur Emil går till affären.

För i år funderar vi alltså på ett delvis nytt koncept. Varför inte låta er, ärade SweC-tomtar, bidra till luckorna? Dra fram kameran, visa något häftigt, roligt eller mysigt från din vardag och bli rikskänd (nåja) över en natt! Kanske den där datorhörnan du älskar, ditt senaste nördprojekt eller varför inte när du och närmaste vännen kör skoter rakt in i ett träd (OBS – vi tar inget ansvar)?

Låter det kul? Är du sugen? Gör såhär!

  • Skicka ett PM till Emil, Kenneth och Jonas där du meddelar ditt intresse.

  • Vi kommer ge dig ett datum i december som blir din dag – om det forfarande finns plats!

  • Börja preppa! Ring regissörerna! Samla släkten!

  • Vi drar ut klippet på SweClockers Extrakanal den stora dagen

Några korta förhållningsregler att acceptera är även..

  • Ingen rasism, nazism, sexism, valfri tveksam -ism. Eller något annat korkat.

  • Du är själv ansvarig för att klippa in SweClockers magnifika tomte-intro i början. Videofil får du av oss!

  • Vi behöver ditt klipp senast klockan 12:00 på den aktuella dagen.

  • Du skickar klippet till oss genom att ladda upp det på molntjänst eller liknande, sedan langar du över en länk via PM till Emil, Kenneth och Jonas.

  • Klarar du inte ovanstående? Har du ingen molntjänst? Kan du inte skicka PM? Hallå farfar, etta på Charleston-listan?

SweClockers alternativa julkalender 2017

Ni verkar ha rätt flexibel tolkning av vän Skulle ha varnat vännen för trädet, inte låtit han köra in i ett träd för att göra bra video (obs är inte skrivet på allvar)

Kul idé, frågan vilka som får uppdraget och vad videorna kommer innehålla Jag menar det kan ju bli rätt blandat, för antar det inte behöver bara vara en själv och/eller släkt/vän(er) i rutan?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Broken-arrow:

Ni verkar ha rätt flexibel tolkning av vän Skulle ha varnat vännen för trädet, inte låtit han köra in i ett träd för att göra bra video (obs är inte skrivet på allvar)

Kul idé, frågan vilka som får uppdraget och vad videorna kommer innehålla Jag menar det kan ju bli rätt blandat, för antar det inte behöver bara vara en själv och/eller släkt/vän(er) i rutan?

Verkligen inte! Det handlar om att göra något kul, mysigt, spännande - helt efter eget huvud.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Blir nog svårt att hitta 24 pers till detta! Sen skulle man ju sakna att se er på redaktionen. Om detta görs så vore nog det roligaste att göra som reaction videos där man först få se personens klipp och sedan se era reaktioner på det. Reaction videos är alltid poppis på tuben!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Avstängd

Skitkul initiativ! Vill, men tror ej jag vågar......... h3h3h3

Självklart skulle jag inte smyga in politiska budskap iallafall!!

Permalänk
Medlem

Ett problem jag tror med att intresset med att hjälpa till här är noll är nog för att inte för många har sett denna tråd. Jag var flera dagar efter innan jag hittade hit.
Så skulle nog behöva lägga ut detta på framsidan så kanske några fler ser detta och blir tokpep!!1 på att hjälpa er med att fylla ut åretskalender.
Visst det står 1,3k visningar på tråden men det behöver nog inte betyda för mycket. (Typ ingen skriver ju något)
De som är ess med kameran har nog inte hittat hit ännu.
Så dags för framsidan innan det hinner gå för lång in i december!

För min egen del så kan jag fotografering men nära noll om videofilmning/-redigering, så är nog inte direkt någon som kan hjälpa just här...

PS. Säg ett datum vilket som helst.

Visa signatur
Permalänk
Relik 📜
Skrivet av ztomten:

Ett problem jag tror med att intresset med att hjälpa till här är noll är nog för att inte för många har sett denna tråd. Jag var flera dagar efter innan jag hittade hit.
Så skulle nog behöva lägga ut detta på framsidan så kanske några fler ser detta och blir tokpep!!1 på att hjälpa er med att fylla ut åretskalender.
Visst det står 1,3k visningar på tråden men det behöver nog inte betyda för mycket. (Typ ingen skriver ju något)
De som är ess med kameran har nog inte hittat hit ännu.
Så dags för framsidan innan det hinner gå för lång in i december!

För min egen del så kan jag fotografering men nära noll om videofilmning/-redigering, så är nog inte direkt någon som kan hjälpa just här...

PS. Säg ett datum vilket som helst.

Den har varit på framsidan i alla fall 3-4 gånger!
Det verkar helt enkelt som intresset (eller modet! ) inte finns. Vi kör läskeblask-tema istället!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Den har varit på framsidan i alla fall 3-4 gånger!
Det verkar helt enkelt som intresset (eller modet! ) inte finns. Vi kör läskeblask-tema istället!

Va?? Har den!?!
Osäker på hur jag kan missat det så extremt #Förvirrad
Då har ni försökt i alla fall.

Läskblaskers är ett bra alternativ

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av emilakered:

Verkligen inte! Det handlar om att göra något kul, mysigt, spännande - helt efter eget huvud.

OK intresset verkar rätt svalt. Sen ska man spela in något samma dag man får uppdraget eller kan man ha ett färdigt klipp (skulle bli rätt tråkigt klipp om jag skulle få uppdraget, samt jag hade behövt lämna in det dagen innan eller tidigt på morgonen )?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem

Detta såg man ju tyvärr försent. Jag som drömde upp storslagna planer för stor hund och liten hund i en av luckorna ...eller går det under hund-ism?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||