Rykte: Diablo IV är under utveckling – blir mer likt Diablo II

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Tror inte de kommer lyckas.
De borde fokusera på en remaster av D2 och fortsätta hålla liv i servrarna för D2.
Det kommer aldrig kunna gör ett Diablo som är bättre än tvåan.

Sen för den delen så var det inte bara barnslig grafik och "för lite mörker" som var det stora problemet med D3. Att där inte fanns något skillträd och att där var cooldowns på spellsen var en stor nackdel o förstörde spelet.

De borde fokusera på remaster av wc3 frozen throne och D2 först o främst.
Sen kan de börja göra nya spel.

För D2 var ju felfritt. Självfallet kan Blizzard återskapa magin bakom D2. Det kan bli svårt men nog är det genomförbart.

Skrivet av Flopper:

Det riktiga Diablo kallas Path of Exile och ny liga startar den 7 december

Nej det är det inte. D2 har jag över 1000h nedlagda timmar i. POE är inte ens i närheten. Mekaniken är inte ens i närheten av samman nivå och inte heller spelkänslan. Det enda POE gör i närheten av lika bra som D2 är dess story men även där ser man hur den faktiskt är ihopklistrad allt eftersom. Nej.. POE är inte i närheten av D2.

Skrivet av anon190792:

Såklart det måste va nått socialt i grundtanken. Allt ska va så socialt, även ofrivilligt socialt.

Man kan inte gå in och softa lite själv utan alla ska ha reda på att man inte är sjuk och spelar Diablo istället.

Om dom ska få det som d2, gör denna "sociala hubb" frivillig. Annars tror jag det finns risk för att folk förväntar sig D2, men blizzard implementerar det sociala för mycket och så blir det ett annat spel iaf.

Tänk till blizz, om Diablo ska fortsättas hållas vid liv.

Tänk så här.. DU BEHÖVER INTE SKRIVA PÅ FACEBOOK att du kommer att hålla dig borta från jobbet för att spela D4.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Jag hoppas de tar bort "skill reset". Saknar känslan av att långsamt grinda en dålig pvm build men att sen äga i PvP.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fågelskrämman:

Inte en enda meme om mobiltelefoner i den här tråden?

You guys have phones right??

k den.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

För D2 var ju felfritt. Självfallet kan Blizzard återskapa magin bakom D2. Det kan bli svårt men nog är det genomförbart.

https://gamerant.com/diablo-2-producer-blizzard-not-understan...
När en diablo2 producent säger att blizzard inte förstår sig på gamers längre kan man undra lite.

Sedan har vi David Brevik som är en speldesigner från diablo2 som inte heller håller med om vilken riktning de gått.

Eventuellt har någon chef på Activision lite vett i huvudet och inser att det är en dålig ide att lansera diablo4 och låter andra företag som klarar av att göra bra spel sköta det istället.

Permalänk
Medlem

Gött, då har vi väl bara 10 år till nästa Diablo

Permalänk
Medlem

Luktar billig och smörig damage control. Vi får väl se?

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fluf:

Låter som en mycket rimlig förklaring varför de var tvungna att lansera Immortal brett med stor release.

Diablo Immortal utvecklas ju av ett kinesiskt företag. Inte blizzard själva.

Permalänk
Medlem

Tror mer på att Diablo 4 har varit under utveckling sen ungefär 2 dagar efter att de avtäckte Diablo immortal..........

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av AdoringFan:

Diablo Immortal utvecklas ju av ett kinesiskt företag. Inte blizzard själva.

Syftade på att de planerat och bjudit in till en Diablo release och de som de stolt skulel visa upp funkade inte. PANIIIK, vad ska vi nu visa? Ok, paniklansering av Immortal med all den pompa och ståt de hade planerat till D IV. Därav att Immortal fick oförtjänt stor och bred lansering.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

https://gamerant.com/diablo-2-producer-blizzard-not-understan...
När en diablo2 producent säger att blizzard inte förstår sig på gamers längre kan man undra lite.

Sedan har vi David Brevik som är en speldesigner från diablo2 som inte heller håller med om vilken riktning de gått.

Eventuellt har någon chef på Activision lite vett i huvudet och inser att det är en dålig ide att lansera diablo4 och låter andra företag som klarar av att göra bra spel sköta det istället.

Fanns en drös med personer som jobbade på D2 som jobbade på D3 och ansåg att det var bra nog för att släppas. Betyder inte att det blir mindre subjektivt. Oberoende så betyder det inte att man omöjligt kan göra D4 bra.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Har nu spånat ett tag medans jag var på väg hem efter jobbet och kom på ett scenario för hur D4 skulle kunna se ut och det kan bli en lång beskrivning men jag tror att den har potential för båda blizzard som affärsidé samt för spelarna hur man ska hålla dom intresserade, hur som helst hade jag tänkt mig nåt i stil med detta.

Du har först det vanliga Diablo 4 spelet med permanenta val av stats/skills som i Diablo 2 fast med betydligt uppgraderad motor samt mörkare (och ljusare tema, återkommer till detta). Låt säga att dom lanserar med 5 akter med 5 klasser och med nån sorts boss i slutet, låt säga nephelim eller en ny boss. Men här är en tvist som jag kom på när jag gick hem och frös halvt ihjäl.

En månad efter att dom lanserat spelet så kommer en expansion som du endast kan unlocka efter att ha klarat kampanjen på en viss svårighets grad. Det första du ser efter att du öppnar denna expansion är ett val, om du vill spela för änglarnas sida eller demonernas och väljer du ena blir den andra låst automatiskt. Detta kan låta surt eftersom du väljer bort content, men från deras sida så kan det innebära att man måste köpa 2 kopior för att spela från båda sidorna och spelarna får göra ett medvetet val vilken faction du är mest intresserad av.

Väljer du demonerna så får du ett antal klasser att välja på som t.ex Demon, succubus, vampire etc etc och änglarna har du deras motsvarighet som jag inte är helt 100% säker vad dom kallas. Självklart med unika skills och passives för dom att använda och kanske rent utav en egen kampanj ( Tänk er nåt i stil hur starcraft 2 expansions funkade)

När du spelar med expansionen så kommer det vara 2 stora in house events per månad när "The burning legions" och "The forces of heaven" har stora strider i PVP samt PVE. Bygg in nåt smart poäng system och den sida som vinner dessa events får cosmetics eller pengar att köpa saker i deras microtransaktion store.
Alla personer som deltar i dessa events/global raids får olika rewards beroende på hur mycket dom engagerar sig. Självklart får vinnarens sida betydligt mer

Vad dessa events är eller hur striderna ska vara har jag inte funderat så mycket på, dessa är mest funderingar hur nästa del kan se ut för att få spelare uppspelta.
Ja, jag vet att microtransaktioner är ett helvete och ganska föraktat, men om det görs rätt och det är möjliga att vinna/köpa cosmetics så låter det ok för mig. Samt att det inte går att köpa sig boosts eller saker som gör karaktären starkare, endast...mja weapon, skills och character "skins" som förändrar utseendet.

Samt låt säga att bas spelet kostar...29.99$ vid release och expansionerna 9.99$ styck så tror jag att det komma sälja extremt bra dessutom. Vill en person spela ALLT så går det i slutet på ca 50$ inkl båda expansions vilket är lågt för att vara ett AAA spel, men kommer samtidigt att tjäna ännu mer med en bra ingame store.

Lägg självklart till en ladder och ranking system på det där du kan se i realtid vilken sida som är starkare så har du plötsligt en kandidat som kan vara nåt i stil med WoW's horde vs alliance...dvs Heaven vs Hell.

Dessa är några tankar jag hade men säg gärna vad ni tror om ett liknande concept.

p.s Kan ha glömt nåt eller inte tänkt igenom allt, men detta är bara ideér just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

@Flopper:
I min mening så anser jag att POE inte är D2 eller det som ersätter D3. PoE har noll känsla. Tråkiga hubbar och ett rackarns trist utseenede samt att känslan i allt är bra mycket sämre än i D3 - och näe, kom int emed att efter lvl 70 blir det bättre. Jag klarar knappt 70 minuter innan jag blir uttråkad av att bara springa och jaga utropstecken, inte riktigt greppa hur saker och ting fungerar eller känna mig driven att ta mig framåt.

Visst, POE är multiplayer, men jag saknar känsla och anledning till att spela det. med D2 var jag fast med en gång. I D3 ville jag veta hur story slutatade även mom jag tyckte att systemet var för neddummat.

Tycker nog att Grim Dawn är en trevligare upplevelse då, men även där saknar jag den där svulstiga känslan från Diablo världen.

Nu vill man ju gärna tro att D4 kan bli bra, men sett till utveckling, socialt hubannade, loot boxar och mictr transactioner samt spela för att farma gear då blir det lite lätt tröttsamt. Kul att det finns att göra efter man klarat spelet... Men D3 är kul att köra en gubbe från 0-70 i en säsong för man inte spelat på ett par månader - men det är samma sak hela tiden.

Kände att med D2 var det alltid ett äventyr vad för motståndare man mötte och ur kartan såg ut. Var var bossen placerad den här gången och att man fick verkligen passa på att testa olika spelstilar då man byggt en karaktär på ett visst sätt.

Aja, nostlagi är förrädiskt ibland...

Jösses, skojjar du med mig?
Spelat d2 i över 10 år, letade efter en värdig efterträdare. PoE fyller i princip alla plan.
Anledningen att jag undrar om du skojjar är att om du inte ens klarar av knappt en timme av spelet så kan du ju inte ha någon opinion.
Act 1-10 är som en lång tutorial, spelet är relativt segt här och inte så mycket roligt händer när det gäller skills och så vidare. En ny spelare tar ca 10-20h för att klara detta medans vi andra 3-10h ca.
Du låter nästan som IGN reviewaren som gav dåligt betyg för att det tog han 80 timmar att ens klara tutorialen. Bara för att han inte visste hur spelet fungerar alls. Han använde inte ens skill genom en del av hans playthrough. Riktigt illa var det. Blev ett Meme tillslut.

Nåväl jag kan förstå att folk lätt tappar intresset initiallt för det är jävligt mycket att lära sig i spelet. Nu för tiden finns det även bra tutorial ingame som förklarar en hel del.
Men är man en som vill lära sig den hårda vägen (mig själv inkluderad) så får man vara berädd på att rerolla väldigt mycket. Följer man inte ens guide eller kolla upp saker online så är detta spelet helt klart svårt.

Har själv över 6400 timmar i spelet och trots det lär mig saker då och då.
Men att du klagar över spelet när du inte ens har spelet det ger mig en dålig smak i munnen och därför kände jag mig tvungen att skriva lite om det.

Anledning att spela utöver att farma bra gear och lvls, ptja en ny mini expansion var 3e månad. Vilket även betyder ladder reset så alla börjar om på noll med samma förutsättningar.
PoE har hållit mig beroende helt klart på att vi konstant får nya expansioner och metan angående builds ändras hela tiden. Skulle behöva göra en skoluppsats för att gå igenom allt som har hänt genom åren, alla lika oförglömliga.

Sist men inte minst, design och ljud är ju halva grejjen som gör just PoE så bra. De har tagit allt som var bra från d2 och översatt det i en mer modern tappning. Inge tecknat skräp som d3.
Men om du knappt har spelat mer än 70 minuter så förstår jag att du har missat hela spelet helt enkelt.
Kan säga så mycket som att när du har gjort act 1-10 så är du 10% klar med spelet. Finns så mycket mer än "storyn" som egentligen är en tutorial.

Permalänk

härligt D4! skrota mobilspelet och lägg energi på rätt ställe!

Permalänk
Medlem

D4 låter intressant. Jag tror de sneglat lite på PoE, som fått sig ett stort uppsving efter fiaskot som var Diablo Immortal och Blizzcon.

Vill inte kasta mig in i det för mycket, men är försiktigt optimistisk iallafall. Hoppet på att D4 blir grymt finns där.

Missförstå mig inte, D3 var skoj på sitt sätt, men det är inte ett spel jag kan nöta över något vidare tidsspann. Tar några dagar så har man typ allt man vill ha på en gubbe. Visst, man kan samla fler legendaries för att testa fler builds och sån't, men det finns ingen vidare progression längre. Inga levlar, inga skills. Bara levla gems och hitta bättre gear.

En äkta uppföljare till D2, med bättre grafik, QoL-förbättringar och riktigt endgame? Det hade varit sjukt nice.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Det riktiga Diablo kallas Path of Exile och ny liga startar den 7 december

Försökte ge mig på POE igen men glädjen blev kort då jag märkte att kartan nollställs fortfarande efter 10 - 15 min. Blev bye bye igen. Det är frustrerande när man kommer ut från en sidobana och ska gå tillbaka så ser man inte kartan längre

En orsak att man vill ha det mesta av spelet på hårddisken än på en server någonstans

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alotiat:

Håller med dig till 100%. Tänkte skriva ett liknande inlägg.

Det här luktar damage-control så det stinker om det. Och precis som du säger: Varför inte gå ut med ett "We are working on Diablo 4, we will give you more information in the future" under Blizzcon när man presenterade Diablo Immortal. Man behöver inte lova något om innehållet. Man behöver inte ens nämna vilket år det ska släppas. Bara ett "Soon" hade varit tillräckligt i det läget.

Diablo 4 förtjänar mer än en sådan presentation. Det är blizzzard, det ska göras århundradets bästa cinematics m. M.

Klart dom inte vill releasea det så.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

All aboard the hype train! Chooo chooo!

Nej

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Jösses, skojjar du med mig?
Spelat d2 i över 10 år, letade efter en värdig efterträdare. PoE fyller i princip alla plan.
Anledningen att jag undrar om du skojjar är att om du inte ens klarar av knappt en timme av spelet så kan du ju inte ha någon opinion.
Act 1-10 är som en lång tutorial, spelet är relativt segt här och inte så mycket roligt händer när det gäller skills och så vidare. En ny spelare tar ca 10-20h för att klara detta medans vi andra 3-10h ca.
Du låter nästan som IGN reviewaren som gav dåligt betyg för att det tog han 80 timmar att ens klara tutorialen. Bara för att han inte visste hur spelet fungerar alls. Han använde inte ens skill genom en del av hans playthrough. Riktigt illa var det. Blev ett Meme tillslut.

Nåväl jag kan förstå att folk lätt tappar intresset initiallt för det är jävligt mycket att lära sig i spelet. Nu för tiden finns det även bra tutorial ingame som förklarar en hel del.
Men är man en som vill lära sig den hårda vägen (mig själv inkluderad) så får man vara berädd på att rerolla väldigt mycket. Följer man inte ens guide eller kolla upp saker online så är detta spelet helt klart svårt.

Har själv över 6400 timmar i spelet och trots det lär mig saker då och då.
Men att du klagar över spelet när du inte ens har spelet det ger mig en dålig smak i munnen och därför kände jag mig tvungen att skriva lite om det.

Anledning att spela utöver att farma bra gear och lvls, ptja en ny mini expansion var 3e månad. Vilket även betyder ladder reset så alla börjar om på noll med samma förutsättningar.
PoE har hållit mig beroende helt klart på att vi konstant får nya expansioner och metan angående builds ändras hela tiden. Skulle behöva göra en skoluppsats för att gå igenom allt som har hänt genom åren, alla lika oförglömliga.

Sist men inte minst, design och ljud är ju halva grejjen som gör just PoE så bra. De har tagit allt som var bra från d2 och översatt det i en mer modern tappning. Inge tecknat skräp som d3.
Men om du knappt har spelat mer än 70 minuter så förstår jag att du har missat hela spelet helt enkelt.
Kan säga så mycket som att när du har gjort act 1-10 så är du 10% klar med spelet. Finns så mycket mer än "storyn" som egentligen är en tutorial.

OK, jag hade 3.3 H totalt och om ett spel inte får en övertygad att spela mer än så så är det inte ett bra spel för den personen. Så enkelt är det. Att du tyckte det var värt att spela och slita igenom en lång tråkig tutorial får stå för dig. Att du har tiden, kanske även vetskapen att spelet blir värt det senare aksnke var din grej?
Det är inte min, så var inte orolig, det finns annat att göra. Tid är nämligen det som försvinner när livet går vidare med barn, familj, jobb med mera. Hade jag haft mer tid hade jag förmodligen bitit mig igenom de första timmarna då många inbitna POE spelare säger samma sak, men jag är inte intressead av ett spel just nu som kräver sintruktionsmanualer för att skapa en karaktär som fungerar hyfsat i ett spel.
Samt, jag gillade inte den grafiska stilen så mycket och då det inte kommit någon lore att biuta in sig i blir det ganska luddigt i starten och varför skulle man vilja fortsätta då? Jag vill hellre ha ett spel som utmanar mig men även biter sig tag i mig att vilja fortsätta att spela. Grim Dawn har också skittrist loreinitialt - men spelet flöt på så rackarns trevligt att det blev mängder med timmar i det också.
Victor Vran var lite småtrevligt, men väldigt "fattigt" och mekaniken kändes i slutändan inte så kul.

Hoppas att det framkommer att jag inte dissar POE för annat än att det jut inte passar mig och griper inte tag i mig. Det är i dagsläget alldeles för lätt att sluta spela och nbär jag gjort det har jag inget som pockar på mig att vilja fortsätta. Att du hittat ett grymt kul spel gör mig inte sne eller nått, snarare lite avundsjuk

Lite fler posts som din kanske dock gör att jag bestämmer mig för att ge det fler chanser och att åtminsone ta mig igenom introt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_H:

Minnet kanske sviker men D2 var ju i slutändan bara farmande av baalruns pindleruns osv mha maphack? Kul var det men ibland minns man saker som bättre än de var.

Lirat mycket D3 också, hade hoppats på en rejäl expansion, men D4 låter fint oxo.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej D2 var rätt repetativt som du säger och när man tagit sig igenom spelet tre vändor fanns det ju inget mer än att loota loot.
Grejen mot D3 var väl bland annat att du var tvungen att göra en ny karaktär för varje build du ville testa. Det räckte inte med en per klass och sen fritt fram att känna på alla skills.

D2 ökade ju dessutom i svårighet ju längre du kom. Något som även D3 gjorde i första versionen men som sedan ändrades till att monster följde din level. Det gjorde det löjligt enkelt att ta sig igenom story mode. Inga monster var starkare än du, förutsatt att man plockat upp eller byggt vapen och grejer för sin level. D3 går istället ut på att pressa upp monster power level när man känner att det är för lätt vilket inte alls funkar lika bra som utmaning.

Frågan är väl dock om D2 hade fått lika bra betyg om det kommit idag i sin nuvarande form. Är det så mycket bättre än andra spel? Eller är det nostalgin som gör att det blir bra även idag? Kanske var det en riktigt bra balans mellan enkelt och komplicerat, tillräckligt utmanande men inte för svårt, intressant story och miljöer samt bra variation av fiender?

En sak jag gillade med D2 var att kroppen stannade kvar där man dog så man var tvungen att hämta den först innan man kunde fortsätta slåss. Det blev ett intressant moment de gånger man dog att lyckas hämta kroppen. Det togs bort i D3 och jag spelade istället Hardcore alla gånger utom första karaktären.

Permalänk
Skrivet av epaaj:

Nej D2 var rätt repetativt som du säger och när man tagit sig igenom spelet tre vändor fanns det ju inget mer än att loota loot.

Det fanns ju uber-bossarna och uber-Tristram som är det ultimata endgamet i D2, men visst, du har ändå rätt. Det fanns inte jättemycket att göra i D2 efter att man klarat Hell, mest bara Baal-runs för XP och hopp om loot. Cow level var ju också riktigt poppis ett tag. PvP dueller kunde också vara roliga. Bristen på endgame content tycker jag ändå man kan ha överseende med med tanke på vilket gammalt spel det ändå är. D2 var redan banbrytande nog som det var.

Skrivet av epaaj:

Frågan är väl dock om D2 hade fått lika bra betyg om det kommit idag i sin nuvarande form.

Såklart inte, men man får ju döma ett spel efter tiden då det kom ut. Tror du Half-Life hade fått speciellt bra betyg ifall det kom ut idag i sin nuvarande form? Eller Baldurs Gate? Eller Starcraft? Spelindustrin är under ständig utveckling, vad som var fantastiskt och banbrytande år 2000 är inte alls imponerande idag. Någonting speciellt måste ändå D2 ha haft med tanke på hur länge folk fortsatte spela det. D2 har funnits i 18 år nu och människor spelar det fortfarande, innan D3 kom ut var det ganska många som lirade D2. Det säger en del, det finns inte många spel som är 15+ år gamla som fortfarande är populära.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Fan va fint. Det ska va mörkt och jävligt. Minns i D1 att jag nästan kunde känna obehag när man gick runt i catacombs. Blir det något liknande nu så är jag såld.

Redan i D2 var det ju klart mindre "horror" än D1.
Så om de siktar på D2 nu så är det knappast den är obehagskänslan man hade när man gick neråt under kyrkan i D1.
Men allt är bättre än D3 som i princip inte ger något alls i den genren.

Var också klart svårare i D1 då man behövde lyssna hela tiden om något droppade en ring osv.
Mycket mindre tid spenderades också på att springa omkring på tomma ytor som D2 och D3 är.
Istället fick man se till att ladda upp inför varje dörr man öppnade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Redan i D2 var det ju klart mindre "horror" än D1.
Så om de siktar på D2 nu så är det knappast den är obehagskänslan man hade när man gick neråt under kyrkan i D1.
Men allt är bättre än D3 som i princip inte ger något alls i den genren.

Var också klart svårare i D1 då man behövde lyssna hela tiden om något droppade en ring osv.
Mycket mindre tid spenderades också på att springa omkring på tomma ytor som D2 och D3 är.
Istället fick man se till att ladda upp inför varje dörr man öppnade.

D1 var ju guld på den punkten. Körde igenom det nyligen och det är läskigt än idag så det har åldrats bra. Lite kort är det ju jämfört med dagens spel men ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat WOW men jag tror man ska gå efter det konceptet. Vill man få in pengar på ett spel så ser jag inget problem i att ta ut en månadskostnad. De kostar att underhålla spel och vidareutveckla. För mig är 1000 kr om året väldigt lite om man får ett nytt d2. Det som glädjer mig är att de tar det vinnande konceptet från D2, varför frångå det som fungerar? Lägger dom sedan till ett par nytänkande förändringar i D4 samt låser skillpoints tror jag de blir bra. Det som var kul i d2 var att man kunde farma gear till alla char och även byte med andra var en stor grej. Svårt att hitta rätt gear och man samlade då på sig gear för att kunna byta eller till en ny char. Otroligt att blizzard lyckats identifiera vad som ska sparas i kommande diablo serier...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

De borde fokusera på remaster av wc3 frozen throne

Det gör dom ju redan, dom presenterade det på årets Blizzcon, AKA Warcraft III Reforged.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Äh. Ge mig Lost Ark.

Skickades från m.sweclockers.com

P2W som det skriker om sig. Den betalningsmetoden som spelet använder sig av skulle aldrig fungera i väst, i sin nuvarande form.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Man kan ju alltid hoppas, men det låter lite konstigt att denna information når oss genom anonyma källor efter floppen på BlizzCon. Borde inte Blizzard ha försökt räddat situationen genom att säga att Immortal inte är det enda Diablo-spelet som de arbetar på men att det dröjer innan de kan prata mer om det?

Fast det sa dom ju på Blizzcon redan..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToWelie89:

Såklart inte, men man får ju döma ett spel efter tiden då det kom ut. Tror du Half-Life hade fått speciellt bra betyg ifall det kom ut idag i sin nuvarande form? Eller Baldurs Gate? Eller Starcraft? Spelindustrin är under ständig utveckling, vad som var fantastiskt och banbrytande år 2000 är inte alls imponerande idag. Någonting speciellt måste ändå D2 ha haft med tanke på hur länge folk fortsatte spela det. D2 har funnits i 18 år nu och människor spelar det fortfarande, innan D3 kom ut var det ganska många som lirade D2. Det säger en del, det finns inte många spel som är 15+ år gamla som fortfarande är populära.

Det är precis det jag menar. D2 var perfekt när det kom jämfört med de flesta andra titlar på marknaden. Och det håller rätt bra även idag. Vore intressant att veta hur många nya spelare som tar upp det som inte spelade på storhetstiden. Det jag ville ha sagt är att jag tror det är svårt att göra ett nytt D2 i form av D4. Nya funktioner måste in för att det ska vara vidare intressant och det är just dessa som måste göras bra och passa in. D3 missade ju en eller flera punkter men lyckades ändå okej någonstans. Man kan ju inte påstå att det gått direkt dåligt för D3. Men det är inte lika perfekt som D2 var på sin tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Jag har spelat PoE en hel del sedan det kom, men på samma sätt som D3 rörde sig på ena hållet från D2 så är PoE snarare en motpol åt andra hållet med betydligt "hårdare" atmosfär och inte tala om att det är allt annat än fördummat.

Bygger man sin karaktär fel i PoE kan man i princip börja om. Vilket gjort att när jag nuförtiden är inne och plöjer lite för skoj skull så letar jag upp en befintlig build i forumet skapat av någon. På ett sätt är det lite tråkigt också.

diablo 2 innan updateringen var likadant, fast man kunde inte hitta " orb of regrets " vet själv hur är man är vid lvl 97 och råkar peta in en skillpoint fel på min Soso... Och håller inte riktigt med, PoE är väldigt förlåtande vad det gäller att " skilla fel " och man kan fortfarande komma upp till endgame med skräp gear och fel skills, något som var totalt omöjligt i dablo 2 där man behöver vara noga med breaktables för att kunna mima " not even death can save you from me, följt av 1 hit på diablo och sen fråga skärmen med hans lik "oh, really?"

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farthinder:

diablo 2 innan updateringen var likadant, fast man kunde inte hitta " orb of regrets " vet själv hur är man är vid lvl 97 och råkar peta in en skillpoint fel på min Soso... Och håller inte riktigt med, PoE är väldigt förlåtande vad det gäller att " skilla fel " och man kan fortfarande komma upp till endgame med skräp gear och fel skills, något som var totalt omöjligt i dablo 2 där man behöver vara noga med breaktables för att kunna mima " not even death can save you from me, följt av 1 hit på diablo och sen fråga skärmen med hans lik "oh, really?"

Skillnaden var att det tog ingen tid alls att dra upp en gubbe i Diablo 2. Sen spelade det inte direkt så stor roll om du byggde lite fel förutom för Über Tristram där många builds var nästan omöjliga att soloa till att börja med, men även en smiter med lite poäng "fel" kunde klara det bra.

I PoE finns det massvis med builds som alla är viable i endgame (Uber Elder, Shaper osv) men placerar du ut dina skill points random utan att räkna på det så kommer du ha "a bad time". Då får du antingen spendera tiden på att bygga ny gubbe eller använda currency, har du byggt din gubbe någorlunda rätt har du nog med currency för att specca om, men om du är ny och inte läst på så kommer du gissningsvis inte ens kunnat nöta maps tillräckligt effektivt för att det skall vara lönt.