Permalänk
Administrativ avgift

LOQUE

Äntligen anlände chassit här har ni ett kort litet galleri oturligt nog var min ovansida lite böjd därav sista bilden med min Dell Padda ovanför för att böja tillbaka den. Kan inflika för den intresserade och även framtida byggare att bakom nätagget finns det gott om plats för att gömma kablar, chassit bara OSAR kvalité. Det var värt väntan helt enkelt!

Det som sitter i är :
Intel Core i7 8086K
Asus ROG Strix Z370-I Gaming
G.Skill Trident Z RGB LED DDR4 3200MHz 2x16GB
Corsair SF600 600W
Samsung 970 EVO Series MZ-V7E500BW 500GB
Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Edition

Tyvärr har jag inte mer tid ikväll då jag måste fixa annat (WoW raid , matlåda jobb osv) men jag lägger upp detta som ett snabbt enkelt galleri! Nästa planerade bygge är ett vattenkylningsbygge och eventuellt ett galleri på min datorhörna. Frågor om chassit eller dylikt så är det bara fråga på i tråden!

PS kablarna är från ett gammalt bygge som jag sleevat själv så jag hittade tyvärr inte 8pinnarn så jag får helt enkelt montera om den när jag hittar den. Kablarna ska bytas ut mot kablar sleevade av @vzano

Besök galleriet här

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Är det därför du har skruvat fast top-grillen också?

Permalänk
Administrativ avgift

@burj3: Yes det verkar som att den är lite offset , dvs jag får böja den lite för att den ska ploppa i. (Inget som egentligen stör mig) men jag har mailat LOQUE och se vad de har och säga om det. I värsta fall får jag köpa en copper grill Kan säga att den har böjt sig tillbaka allafall så den är rak o slät men att den inte sitter kvar utan skruvar får mig att känna att de har uppkommit en defekt helt enkelt.'

Utöver detta småproblem så är det ett riktigt fantastiskt chassi , kan ju vara så att fabriken har gjort något fel vid tillverkningen och sidorna är "snea" så man vet aldrig. Mitt chassi är ju av batch 1XX så skulle inte förvåna mig om fabriken gjort några misstag på de 200 första chassina

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Passade grafikkortet bra? Enligt Loque hemsida så är det där grafikkortet för stort. Går det att stänga toppen utan att kablarna tar i?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Administrativ avgift

@Discofox: Inte just med detta grafikkort, det är en mellan inväntar egentligen att ett passande 2080TI kommer i lager. Just nu kör jag utan grillen på toppen. Ska ev testa med en LP PCIE kontakt / 90 graders för att se om det passar.

https://www.pslatecustoms.com/collections/louqe-ghost-s1-cabl... - bör fungera i fallet

(notera att jag testmonterat utan PCIE kontakterna ikopplade och kört igång för att kunna ta bilderna)

Om man kollar på denna bild och jag jämförde med hur stort kortet faktiskt är så bör denna lösning fungera tills jag får vantarna på ett 2080TI

edit: har testat klippa ner en adapter jag hade liggandes och det funkar om man gör om PCIE till slim (som på bilden)

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

@andra94: Okej bra att veta. Jag håller på att välja grafikort till min ghost nu men det lutar nog åt EVGA 2080 xc. Vilket 2080 TI är det du väntar på då?

Permalänk
Administrativ avgift

@Discofox: Samma modell fast 2080TI Tyvärr har jag presentkort hos komplett så ja 2:a feb har aldrig varit längre bort. Får se om jag orkar vänta eller hur det ev blir.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Discofox:

@andra94: Okej bra att veta. Jag håller på att välja grafikort till min ghost nu men det lutar nog åt EVGA 2080 xc. Vilket 2080 TI är det du väntar på då?

Skrivet av andra94:

@Discofox: Samma modell fast 2080TI Tyvärr har jag presentkort hos komplett så ja 2:a feb har aldrig varit längre bort. Får se om jag orkar vänta eller hur det ev blir.

Hej! vad har ni valt för grafikkort nu? Får inte i mitt Strix 1080 så är på jakt efter ett alternativ som får plats i chassit.

Hur är ljudnivån/temp på EVGA 2080 xc? Hört att det låter en hel del när man spelar?

Permalänk
Administrativ avgift

@SweetZoR: PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 Gaming vart det

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3