Vad har du köpt under Black Friday 2018?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Blev uppgradering av komponenter då resten flaskar mitt grafikkort, behåller enbart mitt 1080ti, chassit och min SSD. Tyvärr verka det vara enorma förseningar hos Inet. Beställde 22e och det står att försening kan hända med 1-2dagar, dock står produkterna fortfarande som bokad. Får väl hoppas att man får det innan postveckan är slut. :/
Värsta med Black Friday är den långa leveranstiden...

Bland min BF shopping var Inet snabbast leverera. Fick alla mina i måndags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Allt som allt med crash replacement, 2 dagars frakt (fick den i måndags) och shockwave så fick jag pynta upp 3400kr.

Mycket pengar, men mycket hjälm också.. Försöker jag berätta för mig själv haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppsan; det var verkligen inte lite pengar för bara en hjälm!

Ungefär vad jag betalade för min skidor på rea (många år sedan). 😊

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Bland min BF shopping var Inet snabbast leverera. Fick alla mina i måndags.

Lyckos dig. Inets kundservice sa att min var i plock (Sa de även i måndags när jag ringde och frågade om status) och hoppades på att den skulle komma iväg innan fredag..

Permalänk
Inaktiv

Beställt lite datordelar, börjar bli less på att lira CSGO i 480p! Beställt allt från Inet under helgen, men inte fått något än. Processorn har dom inte ens skickat än! Någon annan i samma sits?

Beställde:

Define C
GTX 1060 6GB DUAL OC
Focus Plus 750W Gold
Ryzen 1700

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Beställt lite datordelar, börjar bli less på att lira CSGO i 480p! Beställt allt från Inet under helgen, men inte fått något än. Processorn har dom inte ens skickat än! Någon annan i samma sits?

Beställde:

Define C
GTX 1060 6GB DUAL OC
Focus Plus 750W Gold
Ryzen 1700

Måste var som så att Inet tömt deras lager för någon av de produkterna du beställt annars borde det inte ta så lång tid?

Alternativet möjligtvis att de är överbelastade/personalbrist.

Jag beställde ett Focus Plus 750W Gold från Inet.se torsdag kl 18:30 och fick det hos mitt ombud på lördagen (Stockholm).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av makatech:

Måste var som så att Inet tömt deras lager annars borde det inte ta så lång tid?

Alternativet möjligtvis att de är överbelastade/personalbrist.

Jag misstänker att dom är överbelastade. Black Friday är ju fortfarande ganska nytt i Sverige, dom kanske inte räknat med så mycket sälj..

Allt jag beställde fanns i lager när det blev bokat.

Permalänk
Skrivet av Broder Truck:

Lyckades komma över den där Samsung QE65Q6FN för 10 loppor på giganten i förmiddags. Såklart var det dock som så att de "vanliga" apparaterna var slut, men det fanns "optimerade" paneler kvar. Typ 15 stycken som de skulle ha 800 spänn extra för, för att de är så oerhört väl kontrollerade och säkert hslvtaffligt kalibrerade. Funderade en stund, kollade hemsidan och såg att nästa leverans inte skulle in förrän i januari. Så det blev en sån iallafall.

Köpte du nåt väggfäste till den? Jag köpte en likadan fast beställde på deras hemsida. Men lite osäker vad som funkar bra som fäste.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Blev uppgradering av komponenter då resten flaskar mitt grafikkort, behåller enbart mitt 1080ti, chassit och min SSD. Tyvärr verka det vara enorma förseningar hos Inet. Beställde 22e och det står att försening kan hända med 1-2dagar, dock står produkterna fortfarande som bokad. Får väl hoppas att man får det innan postveckan är slut. :/
Värsta med Black Friday är den långa leveranstiden...

Tycker detta är under all kritik.
Har också beställt nya komponenter av Inet.
Allt är "Bokat" utom min låda som är skickad och är hos ombud.
Fick precis ett SMS där dem "hoppas att min order hinner skickas innan helgen" Trots att jag varit i kontat med kundtjänst som sa att allt ska vara packat och ska bara sättas på bil. Hade denna dialog runt lunchtid idag och fick mitt sms för typ 20 minuter sedan.

Vet inte vad dem sysslar med men något stämmer ju inte.

Visa signatur

Intel i7 9700k @ stock || ASUS PRIME Z390-A || RTX 2070 || 16GB HyperX 16GB 2666

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Jag misstänker att dom är överbelastade. Black Friday är ju fortfarande ganska nytt i Sverige, dom kanske inte räknat med så mycket sälj..

Allt jag beställde fanns i lager när det blev bokat.

Man borde ha lärt sig från förra Black Friday. Förseningar kan jag förstå, men man skriver inte på sin hemsida att det finns risk att leveransen tar 1-2 dagar längre, när det tar ÄNNU längre. Det ger en falska förhoppningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Lyckos dig. Inets kundservice sa att min var i plock (Sa de även i måndags när jag ringde och frågade om status) och hoppades på att den skulle komma iväg innan fredag..

Fast det väger upp med min otur med Mediamarkt
Jag fick först nu sms från DHL att min TV är redo för leverans....i Linköping. Jag bor i Skåne!
Mediamarkt har trampat i klaveret och meddelat rätt gatuadress men fel stad.

Permalänk
Inaktiv

@Trackmaster: Håller med. Svenska black friday är ett skämt. För det första har dom flesta inte ens riktiga reor, utan har skjutit upp priset i början av nov. för att sen "sänka" på BF.. Men till råga på allt så kan dom inte ens förbereda sig och anställa fler arbetare för att få iväg skiten i tid.

Permalänk
Inaktiv

Okej nu har dom gått för långt, jävlarna på Inet! Fick ett paket idag, som sades innehålla både chassi, grafikkort och nätagg.. Inget chassi på långa vägar, men VÄRST AV ALLT!!! dom skickade en äcklig DANSK "tivolistång" med vidrig flädersmak istället för deras klassiska pingvinstänger..

Vad är det som händer med Inet??? Har dom blivit invaderade av danskar där nere? paketet skickades från malmö....

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Okej nu har dom gått för långt, jävlarna på Inet! Fick ett paket idag, som sades innehålla både chassi, grafikkort och nätagg.. Inget chassi på långa vägar, men VÄRST AV ALLT!!! dom skickade en äcklig DANSK "tivolistång" med vidrig flädersmak istället för deras klassiska pingvinstänger..

Vad är det som händer med Inet??? Har dom blivit invaderade av danskar där nere? paketet skickades från malmö....

Reklamera

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

@Trackmaster: Håller med. Svenska black friday är ett skämt. För det första har dom flesta inte ens riktiga reor, utan har skjutit upp priset i början av nov. för att sen "sänka" på BF.. Men till råga på allt så kan dom inte ens förbereda sig och anställa fler arbetare för att få iväg skiten i tid.

Många företag timanställer extra vid t ex Jul, när det är högtryck. Så det är inte svårt att anpassa sig.

Permalänk
Medlem

Jag köpte också ett nytt datorchassi + lite andra grejer från Inet och det anlände igår, men chassit kom för sig med eget trackingnr. och resterande saker i en annnan låda
18kg otympligt chassi på cykelpakethållaren kändes sådär om jag ska vara ärlig, men hem kom den.

Det måste vara ett litet chassi om den ska packas med andra saker i en större låda, är du säker på att allt packades tillsammans med samma trackinr?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Okej nu har dom gått för långt, jävlarna på Inet! Fick ett paket idag, som sades innehålla både chassi, grafikkort och nätagg.. Inget chassi på långa vägar, men VÄRST AV ALLT!!! dom skickade en äcklig DANSK "tivolistång" med vidrig flädersmak istället för deras klassiska pingvinstänger..

Vad är det som händer med Inet??? Har dom blivit invaderade av danskar där nere? paketet skickades från malmö....

"Chassi skickas alltid separat" - Inet representant.
Mitt chassi skickades i måndags. Det är också det enda som skickas av ett komplett dator bygge.
Avbeställde CPU och hämtade en på Elgiganten istället då dem hade samma pris.

Så utav 2/8 delar. Kan snart bygga en halv dator.. Joke, inget moderkort att bygga på
Snällt av dem att skicka chassit dock så min ångerrätt/returrätt kan börja ticka.

Visa signatur

Intel i7 9700k @ stock || ASUS PRIME Z390-A || RTX 2070 || 16GB HyperX 16GB 2666

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Hoppsan; det var verkligen inte lite pengar för bara en hjälm!

Ungefär vad jag betalade för min skidor på rea (många år sedan). 😊

Jag använder ju den dock flera månader om året med el-brädan så det blir inte riktigt lika mycket per dag. Men ja, haha, mycket pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Jag använder ju den dock flera månader om året med el-brädan så det blir inte riktigt lika mycket per dag. Men ja, haha, mycket pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, då kan du ändå njuta av den under många dagar, och kul att faktiskt kosta på sig något som man är riktigt nöjd med!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Jocke:

Köpte du nåt väggfäste till den? Jag köpte en likadan fast beställde på deras hemsida. Men lite osäker vad som funkar bra som fäste.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, jag har inte gjort det. Den får plats på bänken. Dock hade det varit gött att få upp den på väggen, då de fyra benen inte är så roterbara, och om man såsar in sig i hörnet i soffan skulle det vara gött att vrida upp TV'n litegrann. Det verkar vara Vesa 400x400mm som gäller, och om jag köper något blir det en billig deltaco-historia tror jag,med smalt fäste mot väggen. Måste ändå dra i en regel. Finns en för 350 ungefär som visserligen klarar "upp till 55"", men samtidigt är god för 35kg - den här väger ju blygsamma 25kg, och det är nog med emballage och allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lockis:

Tycker detta är under all kritik.
Har också beställt nya komponenter av Inet.
Allt är "Bokat" utom min låda som är skickad och är hos ombud.
Fick precis ett SMS där dem "hoppas att min order hinner skickas innan helgen" Trots att jag varit i kontat med kundtjänst som sa att allt ska vara packat och ska bara sättas på bil. Hade denna dialog runt lunchtid idag och fick mitt sms för typ 20 minuter sedan.

Vet inte vad dem sysslar med men något stämmer ju inte.

Beställde från Inet i lördags och har fortfarande inte fått min produkt, så något är galet.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Köpte 2 ironwolf 8tb diskar för 2370kr st. Samt en näve 32gb kingston usbminnen för 75kr st (5st). Från dustin.

Bästa av allt var att jag best på lördag morgon och kunde hämta ut sakerna på maxi måndag förmiddag.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Beställde från Inet i lördags och har fortfarande inte fått min produkt, så något är galet.

Dem har ju fortfarande banner med 1-2 dagars fördröjd leverans. Samtidigt som man får ett SMS om att dem hoppas dem hinner innan helgen.

I mina öron är 1-2 dagar på varor beställda under helgen senast idag (onsdag). Vet inte vad som är fel. Får olika svar hela tiden.
Hoppas innerligt att sakerna skickas under morgondagen. Verkar ju dock konstigt att folk som beställt i söndags får sina saker men beställningar som var inne i lördags inte har gått ut ännu. I min värld borde ordrar plockas/packas i turordning?

Visa signatur

Intel i7 9700k @ stock || ASUS PRIME Z390-A || RTX 2070 || 16GB HyperX 16GB 2666

Permalänk
Medlem

Ni har köpt från fel ÅF grabbar! Allt jag beställde under helgen från Webhallen var framme på måndagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davdish:

Ni har köpt från fel ÅF grabbar! Allt jag beställde under helgen från Webhallen var framme på måndagen.

Tyvärr hade den ÅF fel produkter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av davdish:

Ni har köpt från fel ÅF grabbar! Allt jag beställde under helgen från Webhallen var framme på måndagen.

haha, jag har uteslutande handlat från komplett sen 2008 om jag beställt pc delar på nätet.
Tänkte dock att inet hade bättre priser nu och ville testa dem.
Kan säga att i söndags/måndags var jag inte besviken, världens trevligaste kille på kundtjänst.
Idag är det lite sämre med det och jag börjar undra om det verkligen var värt att spara dem 1500:-

Visa signatur

Intel i7 9700k @ stock || ASUS PRIME Z390-A || RTX 2070 || 16GB HyperX 16GB 2666

Permalänk

Blev en espressomaskin, Gaggia Velasca.
Beställde från Danmark i söndags, fick den idag, bra jobbat 😀👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lockis:

Dem har ju fortfarande banner med 1-2 dagars fördröjd leverans. Samtidigt som man får ett SMS om att dem hoppas dem hinner innan helgen.

I mina öron är 1-2 dagar på varor beställda under helgen senast idag (onsdag). Vet inte vad som är fel. Får olika svar hela tiden.
Hoppas innerligt att sakerna skickas under morgondagen. Verkar ju dock konstigt att folk som beställt i söndags får sina saker men beställningar som var inne i lördags inte har gått ut ännu. I min värld borde ordrar plockas/packas i turordning?

Stämmer inte, jag fick ett SMS i lördags att min order håller på och plockas, mer än så har jag inte fått, och min order har ännu inte skickats.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av Broder Truck:

Nej, jag har inte gjort det. Den får plats på bänken. Dock hade det varit gött att få upp den på väggen, då de fyra benen inte är så roterbara, och om man såsar in sig i hörnet i soffan skulle det vara gött att vrida upp TV'n litegrann. Det verkar vara Vesa 400x400mm som gäller, och om jag köper något blir det en billig deltaco-historia tror jag,med smalt fäste mot väggen. Måste ändå dra i en regel. Finns en för 350 ungefär som visserligen klarar "upp till 55"", men samtidigt är god för 35kg - den här väger ju blygsamma 25kg, och det är nog med emballage och allt.

Ok. Jag har också gått i tankarna till nåt billigare och enklare som kommer nära vägg med lätt vinkel på. Fick lite huvudbry då jag läst lite olika på fästerna. En del måste man köpa nya skruvar till just samsung modellerna. Finns också fästen till just q modellerna men det verkar bara vara för q7 och uppåt.
Får kolla med grabbarna i butik vilket som är bra 😁
Hoppas du är nöjd med din och (happy calibration) hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Stämmer inte, jag fick ett SMS i lördags att min order håller på och plockas, mer än så har jag inte fått, och min order har ännu inte skickats.

Fick sms I måndags om att plockning påbörjats.
Kan för övrigt meddela att det inte packas i turordning.
Ordern jag la I måndags blev nu skickad medans min order ifrån lördags ännu inte är packad. Lite orolig att det skulle bero på att någon av mina bokade produkter inte skulle finnas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 9700k @ stock || ASUS PRIME Z390-A || RTX 2070 || 16GB HyperX 16GB 2666

Permalänk
Medlem

inet
Asus ROG Strix Z390-F 1499 (590 -42%)
Corsair RM750X 948 (1186 -20%)
Steelseries Rival 600 499 (799 -38%)
Nzxt X62 1349 (1549 -13%)

Proshop
NZXT H500 599 (799 -25%)

Dustin
Intel i5 9600k 2980 (3290 -9%)

Komplett
Samsung 970 evo 1129 (1635 -31%)
Corsair 16gb 3200MHZ 1599 (1967 -19%)