Vad har du köpt under Black Friday 2018?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ou812:

inet
Asus ROG Strix Z390-F 1499 (590 -42%)
Corsair RM750X 948 (1186 -20%)
Steelseries Rival 600 499 (799 -38%)
Nzxt X62 1349 (1549 -13%)

Proshop
NZXT H500 599 (799 -25%)

Dustin
Intel i5 9600k 2980 (3290 -9%)

Komplett
Samsung 970 evo 1129 (1635 -31%)
Corsair 16gb 3200MHZ 1599 (1967 -19%)

Börjar ångra köpet av 9600k, funderar på att skicka tillbaka och byta till R 2700...ångest...

Permalänk

Köpte Lenovos VR set. Fick inte något bekräftelsemail. När jag tittade på transaktionen stod det PREL 1999,50kr på kontot. Idag är den försvunnen? Någon annan som det hänt samma sak för?
Kontaktat Lenovo men de e supersega på att svara....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

Blev en Samsung Galaxy S9 för 5390:- från Webhallen.

Och de har öppet köp som sträcker sig över jul/mellandagsrean, så den skall ligga och "gosa" till sig över jul som en bevakning om det blir billigare någonstans under jul/mellandagsrean

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Slog till på lite snabbare minnesmoduler ifall jag uppgraderar moderkortet.

Dock så fick jag SMS dagen efter beställningen, att min order plockas och kan nu inte längre ändras, för att sedan igår få ett sms om att de nog inte hinner skicka iväg min order innan helgen, så får se om jag får något alls

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ou812:

Börjar ångra köpet av 9600k, funderar på att skicka tillbaka och byta till R 2700...ångest...

Det här är numera lite krångligt. Historiskt ända sedan Intel släppte Sandy Bridge 2011 så har i5 varianterna varit de bästa köpen rent ekonomiskt. Du fick mycket bra vardagsprestanda till bra pris och det gällde för de flesta eftersom det stora flertalet konsumenter inte behövde fler än 4 trådar att jobba med. Jag sitter fortfarande kvar på min Sandy Bridge 2500K som nu är 7 år gammal och som jag först nu börjar kännas lite gammal och utdaterad och därför funderar på att köpa nytt. Helt otroligt att det tog så länge, det är nog det bästa köpet jag någonsin gjort i elektronikväg. Det vi ser hända nu på spelfronten är en utveckling mot att så mycket som möjligt fördela lasterna på flera trådar istället för att som tidigare belasta en tråd så mycket det bara går där höga frekvenser premieras så mycket som möjligt. Hög frekvens kommer fortfarande ge fördel vad avser max-fps i spel då allt inte kan parallelliseras effektivt. Med 9600K får du ju några fler max-fps än med Ryzen 2700X pga bättre frekvens och något högre IPC. Men frågan är hur mycket du märker av det? Troligtvis oftast inte och med fler kärnor och trådar får man bättre smoothness och lägre belastning på systemets totala kapacitet så man kan göra flera saker samtidigt. Frågan är hur en i5'a idag kommer åldras framgent? För egen del har jag beslutat att mitt nästa bygge inte kommer innehålla någon sådan då jag i dagsläget tror vi befinner oss i ett skifte liknande det vi gjorde 2010 då dual core gick och blev quad core som standard i prestandamaskiner. Nu med tanke på den utveckling som AMD drivit på och nästa generations konsoler som väntas bli 12 eller 16 trådiga så är det stor risk att en i5 kommer kännas utdaterat rätt snabbt.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Jocke:

Ok. Jag har också gått i tankarna till nåt billigare och enklare som kommer nära vägg med lätt vinkel på. Fick lite huvudbry då jag läst lite olika på fästerna. En del måste man köpa nya skruvar till just samsung modellerna. Finns också fästen till just q modellerna men det verkar bara vara för q7 och uppåt.
Får kolla med grabbarna i butik vilket som är bra 😁
Hoppas du är nöjd med din och (happy calibration) hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, totalt sett är jag toknöjd. Dock var VA-paneleffekten med "skuggor" vid snabba rörelser större än vad jag trodde, men kan inte påstå att det är en dealbreaker för mig.

Det följde ju med fyra stycken plastdistanser med TV'n som man sätter mellan fästet och skärmen för att få den luftspalt som krävs och inte få fästet att trycka på chassit. Jag tycker ju att det borde räcka med det, så bör ju skruvarna i satsen till fästet passa sen. Killgissar dock bara.
Jag var lite inne på att köpa en gravity stand, det aset väger över 25kg och ställs på tv-bänk, så får man möjlighet att vrida TV'n. Den kostar 7k ny av någon anledning, men en del verkar ha fått den ihop med andra inköp för de säljs ofta för tusenlappen eller under. Jag hade en på gång för en femhundring, men såklart så ninjasålde säljaren den före vår avtalade tid, suck. Den får man dock inte på q6 rakt av, jag hade tänkt köpa ett billigt väggfäste och skruva/modda loss själva vesafästet och sen på lämpligt vis ta hål i denna och bordsstödet och skruva ihop dessa. Jag tror att det kan gå men blev som sagt aldrig verklighet av den planen.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått hem det jag beställde i fredags:

En bit röd lammnappa samt lite annat till läderarbete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lockis:

Fick sms I måndags om att plockning påbörjats.
Kan för övrigt meddela att det inte packas i turordning.
Ordern jag la I måndags blev nu skickad medans min order ifrån lördags ännu inte är packad. Lite orolig att det skulle bero på att någon av mina bokade produkter inte skulle finnas.

Kan nu meddela att jag äntligen har fått 2 spårbara kolli nummer för mina sista saker.
Hoppas att dem går iväg idag så att dem anländer imorgon.

Visa signatur

Intel i7 9700k @ stock || ASUS PRIME Z390-A || RTX 2070 || 16GB HyperX 16GB 2666

Permalänk
Medlem

Ringde idag och kollade angående min order från måndags. Han kunde inte ens garantera att jag skulle få skiten till mitten av nästa vecka. Gick inte att annullera köpet heller utan jag måste vänta tills det kommer till mitt utlämningsställe och därefter skicka tillbaka det. Lite surt :/

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkrl:

Ringde idag och kollade angående min order från måndags. Han kunde inte ens garantera att jag skulle få skiten till slutet av nästa vecka. Gick inte att annullera köpet heller utan jag måste vänta tills det kommer till mitt utlämningsställe och därefter skicka tillbaka det. Lite surt :/

Men då måste det bero på att något i din order saknas i lager?
Har alla delar i din order grönt status?

Kan ju dock meddela att orders inte hanteras i turordning efter när det beställdes. Min orde jag la i måndags packades innan den ordern jag la i lördags.

Visa signatur

Intel i7 9700k @ stock || ASUS PRIME Z390-A || RTX 2070 || 16GB HyperX 16GB 2666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lockis:

Men då måste det bero på att något i din order saknas i lager?
Har alla delar i din order grönt status?

Kan ju dock meddela att orders inte hanteras i turordning efter när det beställdes. Min orde jag la i måndags packades innan den ordern jag la i lördags.

Japp! Allt är grönt och har även fått sms att det packas, fick det samma dag en kvart senare efter bekräftelse.

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkrl:

Japp! Allt är grönt och har även fått sms att det packas, fick det samma dag en kvart senare jag fick bekräftelse.

Kan inte annat än beklaga. Tråkigt att dem inte uppdaterat bannern utan fortfarande hävdar 1-2 dagar försenad leverans.

Lite som mitt paket på elgiganten, "Expressfrakt 1-5 vardagar" Det blev förövrigt också skickat imorse så dem håller ju sig till vad dem lovat

Mina paket har bara mottagit information hos PostNord. Återstår att se om det uppdateras under kvällen om dem kom med en transport ifrån inet lager.

Visa signatur

Intel i7 9700k @ stock || ASUS PRIME Z390-A || RTX 2070 || 16GB HyperX 16GB 2666

Permalänk
Medlem

För min del blev det inte så jätte mycket elektronik på Black friday men:

Singles day - MSI 2080 Ti Trio X 12999 kr hos Cdon med 11% koden och som Cdon+ kund 130 kr återbäring och gjorde köpet via en återbäring sida för ytterligare 206 kr återbäring så slutpriset blir 12663 kr när jag fått min återbäring utbetald.

Black friday:
Cdon:
Electrolux EUS8X2CB Dammsugare 999 kr 949 med 50 kr kod ^^
2 st Halebop Startpaket 20GB surf för 0 kr med dammsugaren

The Dark Tower (4K Ultra HD + Blu-ray) 99 kr
Köpte även 2 st skopa för 75 öre st för komma upp i fri frakt

Apotek Hjärtat hade 30% på allt och 2 för 3 på Eucerin:
9 st Eucerin hudlotion oparfymerad 400 ml 374 kr
lägsta prisjakt 55 kr st och detta blev endast 42 kr st

5 st Allegra filmdragerad tablett 120 mg 30 st 507 kr
lägsta prisjakt 108 kr och detta blev endast 101 kr

1 st Smart Optical Cloth 20x20cm Black 18 kr

Ebay för första gången med 75 kr återbäring från cashbackshopping:
X-men 1-3 i 4k
289 kr +18 kr frakt(315,73 kr med mitt kort).
The Hunger games Mockingjay Part 2 på 3D bluray
44 kr + 29 kr frakt.

Zoom:
47 Ronin/RIPD/Immortals 3D bluray £4.50
Kung Fu Panda 3D bluray £4.50
Kung Fu Panda 3 3D bluray £4.50
Madagascar 3 - Europe's Most Wanted 3D bluray £4.50
Mr. Peabody and Sherman 3D bluray £4.50
The Boss Baby 3d bluray £4.50
Defiance: Seasons 1-3 bluray £16.20
Grimm: The Complete Series bluray £31.50
Star Trek - Enterprise: The Complete Collection bluray £27.00
Warehouse 13: The Complete Series Blu-ray £22.50
Sub Total £124.20
Delivery £1.99
Total £126.19 = 1.452,26 kr med mitt Preem mastercard som tar 2.5% valutaväxling

Telia 500/100 Mbit för 224 kr/mån i 12 mån(räknat in alla avgifter och delat på 12 mån).

Utöver detta blev det några ytterligare små köp via cashbackshopping för att komma upp i 10 köp under black week för att få deras 100% bonus på alla mina köp via dom - det blev med bonusen 308 kr återbäring(för köp som kosta mig 2467 kr)

Permalänk
Medlem

Blev lite smått och gott...lite med Rabatt och lite utan då allt inte fanns.

bakom allt ligger ett Logitech G910 Orion spark / G502 / G933.

Blir kul när allt är ihopsatt och kör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dolesen:

Blev lite smått och gott...lite med Rabatt och lite utan då allt inte fanns.

bakom allt ligger ett Logitech G910 Orion spark / G502 / G933.

Blir kul när allt är ihopsatt och kör.

Kul, du har gått all in!

Permalänk
Medlem

Jag styrde upp ett Sigma 24 f/1.4 för 5031:- till min Sony-kamera.. Normalt en hel del över 6000..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk

Måste ventilera lite..

Jag beställde en dator i delar från komplett under black friday. 50+ skulle de ha i lager. Dagarna gick utan några uppdateringar och till slut ringde jag dem i torsdags där de förklarade att processorn var försenad och beräknas levereras den 27:e FEBRUARI! Supporten förklarade att intel hade problem och bla bla... men att han skulle försöka reda ut det åt mig. Det är nu lördag och ingen uppdatering.

Har ni några tips på vad man kan göra? Notera att min bror har sett fram emot datorn väldigt länge nu.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Audemars Piguet:

Måste ventilera lite..

Jag beställde en dator i delar från komplett under black friday. 50+ skulle de ha i lager. Dagarna gick utan några uppdateringar och till slut ringde jag dem i torsdags där de förklarade att processorn var försenad och beräknas levereras den 27:e FEBRUARI! Supporten förklarade att intel hade problem och bla bla... men att han skulle försöka reda ut det åt mig. Det är nu lördag och ingen uppdatering.

Har ni några tips på vad man kan göra? Notera att min bror har sett fram emot datorn väldigt länge nu.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Antingen omboka till något annat liknande alternativt avboka ordern helt och beställ från ett annat ställe.

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte en i7 8086k, 32Gb Corsair 3200mhz 2x16gb, Asus z390 matx tuf på rean häromdagen för 7200kr.

Är nog ett trevligt paket men köpte sen en 9700k som jag tror passar mig bättre

Permalänk
Medlem

Nån som fått Crucial Mx500 2TB från inet? Fortfarande försenad, kanske är tanken att man ska välja att avboka när de vanliga butikspriserna på ssd sänkts tillräckligt om ett halvår.

Permalänk

@p0tatis: Fick min veckan efter BF om jag inte minns fel.

Visa signatur

| Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass SE | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Crucial MX500 2TB SSD | 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 G.Skill Ripjaws V | AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz | AMD Wraith Prism | Asus ROG Strix RTX 2080 8GB OC |