GTX970 och Fallout 76 random CTD

Permalänk

GTX970 och Fallout 76 random CTD

köpte för 2 dagar sedan fallout 76 och spelar på datorn i signatur.

har alltid haft problem med Bethestas spel och random CTD hit och dit men fallout 76 gör detta till extrem med CTD ca var 10e minut vilket gör att ens possition hela tiden får rollback efter crashen och gör att jag inte kan komma vidare...

rekommenderade specen är ju gtx 970 så borde klara det och t.om deras default för kortet rekommenderar high.

har spårat problem till att det är ett ogiltig adress fel vid skrivning till minne och ända jag kan se som ligger på gränsen till fullt är videoram då det varje gång hänt så har videoram usage legat på runt 3800MB användning

ända sättet som funkar att få det att fungera är att sänka till low men de ser ju för jävligt ut och borde ju klara högre utan AA och med reducerat annat ögonlyx.

medans det funkar ligger det bra även på high och ultra med 60+ fps men som sagt det fallerar så fort videoram närmar sig fullt.
testat med och utan SLI ingen skillnad mer än att jag åker ner till ~40 ish fps på high

vet ni något sätt att reducera video ram användandet utan att tumma på texturerna allt för mycket är nöjd om de bara kan åka upp till medium texturer för low är inte roliga med sin clay finish på allt man ser...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows