Delid.DK / Någon som testat denna danska delidservice?

Permalänk

Delid.DK / Någon som testat denna danska delidservice?

Hittade denna sida idag, och tycker att det känns för bra för att vara sant. 2 års garanti på arbetet och lite väl billiga priser.
Känns som att det finns en hake, så innan jag testar att ge mig på det, så skulle jag gärna komma i kontakt med någon som vet mer om företaget.

Med vänlig hälsning, Junologue

Permalänk
Permalänk

Enligt en forum-tråd där delid.dk har svarat är han egenföretagare på fritiden och deliddar i sin lägenhet annars jobbar han som "ingenjör" (ingen merit i sammanhanget då ingenjör kan vara inom vilket område som helst) .
I övrigt verkar det vara bra recensioner.
Hade jag gjort det hos delid.dk hade jag inte räknat med någon garanti från en sådan verksamhet men jag kan ha fel, haft fel en gång tidigare....

Permalänk

Ja recensionerna har jag läst, verkar som att han vet vad han håller på med, och har gjort detta ett tag.

Kommer köpa en 7960X inom en snar framtid, och åka dit med. Kalla mig dum, men jag tror på människan. Ser fram emot att kunna använda 16 kärnor, på minst 4.4ghz per klocka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av junologue:

Ja recensionerna har jag läst, verkar som att han vet vad han håller på med, och har gjort detta ett tag.

Kommer köpa en 7960X inom en snar framtid, och åka dit med. Kalla mig dum, men jag tror på människan. Ser fram emot att kunna använda 16 kärnor, på minst 4.4ghz per klocka.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du köpt dig någon cpu än? Är lite sugen på att delida min nya 7940X.

Permalänk
Skrivet av Deo:

Har du köpt dig någon cpu än? Är lite sugen på att delida min nya 7940X.

Hej! Glömde uppdatera här. Kan varmt rekommendera honom, skickade den via schenker. Tog 4-5 dagar från att jag skickade den tills jag fick tillbaka den.

Har nu en deliddad 7960x, och är väldigt nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bra att han är seriös, det var det intrycket jag fick från hans site men man vet ju aldrig förens man vet

Gick du för koppar IHSen eller? Är du nöjd med tempskillnaden?

Jag lutar åt att delida själv för att kunna köra med en Skylake-X direct die frame.

Permalänk
Skrivet av Deo:

Har du köpt dig någon cpu än? Är lite sugen på att delida min nya 7940X.

Holy moly, hade inte varit inne här på ett tag.

Yes, köpte en 7960x och skickade till han. Delidden blev skitbra och jag är nöjd. 4.7ghz på 16 kärnor är trevligt.

Permalänk
Medlem

@junologue: Fy tusan, det är bra

Permalänk
Skrivet av Deo:

@junologue: Fy tusan, det är bra

Ja det är riktigt rappt! Har ju tyvärr inte Custom Vattenkylning, annars hade jag säkerligen kunnat pusha ännu längre. Klarar dock 4.7ghz på 1.150v, så jag tror jag fick ett ganska fint ex!