Rätta till/laga en trasig filmström

Permalänk
Medlem

Rätta till/laga en trasig filmström

Tjena!

Idag har jag spelat och ibland kör jag med en screen recorder för att spela in det. Men idag fick datorn fnatt och startade om mitt i allting. Filmen/filen finns kvar men är skadad. Jag kan se på den i MPC och allt som blev inspelat är kvar, men det spelas upp ca tre gånger fortare än det ska och det går inte att söka i den - står att den är 0 sekunder lång (egentligen ca 20 min). Går inte heller att öppna filen i VirtualDub2 (unknown or unsupported file type) där jag föreställt mig att man kanske skulle kunna rätta till det. Filen är i AVI-format med x264 som codec.

Går det att rädda upp det och i så fall hur?

Tack på förhand!

Visa signatur

Nostalgi från 2004 (liksom hela min profil):
Antec SLK-3700BQE | Abit IC7-MAX3 | P4 Northwood 3.0GHz | Zalman CNPS7000A-Cu | Corsair TwinMX 2x256 MB PC4000 DC | Seagate 200 GB SATA | 3 x Seagate 200 GB PATA | GF FX5700VE 256MB | Logitech Cordless Desktop MX

Permalänk
Medlem

@Gardell: Kan inte ge direkt svar men har du testa att googla typ "repair avi x264" ?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Min första tanke är att "repair index" med VLC kan vara värt att prova.

Men ta en kopia på filen först.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren
Jag glömde skriva att jag provat VLC, som ibland kan fixa automatiskt men den kan inte spela filen alls medan MPC kan. Provade även ett verktyg som heter Digital Video Repair, som med hjälp av filer inspelade med samma inställningar ska kunna reparera, men det går inte heller tyvärr.

Visa signatur

Nostalgi från 2004 (liksom hela min profil):
Antec SLK-3700BQE | Abit IC7-MAX3 | P4 Northwood 3.0GHz | Zalman CNPS7000A-Cu | Corsair TwinMX 2x256 MB PC4000 DC | Seagate 200 GB SATA | 3 x Seagate 200 GB PATA | GF FX5700VE 256MB | Logitech Cordless Desktop MX