VR-headset från Valve dyker upp på bild

Permalänk
Melding Plague

VR-headset från Valve dyker upp på bild

Amerikanska Valve ägnar sig primärt åt mjukvara, men nu syns bolagets logotyp på ett kretskort för ett VR-headset, som är utrustat med två kameror och rejäla linser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tänk att spela Half life 3 på detta, undra vilket som kommer först?

Permalänk
Medlem

Ångesten när man råkar ladda upp sina företagshemligheter på imgur for anyone to find

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Ångesten när man råkar ladda upp sina företagshemligheter på imgur for anyone to find

"Råka" är nog ett starkt ord när man lagt upp ett helt album...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Ångesten när man råkar ladda upp sina företagshemligheter på imgur for anyone to find

Kan ju alltid vara en teaser för att skapa hype

Permalänk
Inaktiv

Hoppas på augmented reality då detta är så coolt, det krävs dock en bärbar dator med bra batteri. Sedan är det att gå ut på stan och spela zombie run och liknande.

Permalänk
Inaktiv

Fresnel lenses :(((((

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Hoppas på augmented reality då detta är så coolt, det krävs dock en bärbar dator med bra batteri. Sedan är det att gå ut på stan och spela zombie run och liknande.

Förmodligen inte då detta ser ut att vara till för att användas med base stations. Man ser massa små infällda ir-sensorer för tracking, eller vad det nu är.

Permalänk
Medlem

Kul att se att Valve börjar göra något vettigt igen efter 10 år.
De har ju sagt att de inte vill göra HL3 förrän de har någon ny teknik som motivera det. Med VR så känns det som att de borde kunna få den motivationen.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Förmodligen inte då detta ser ut att vara till för att användas med base stations. Man ser massa små infällda ir-sensorer för tracking, eller vad det nu är.

Varstans menar du att du ser dessa? Det enda jag ser är skruvhål och två kameralinser?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Avstängd

Dom ser ut att väga en hel del.

Undra om den kommer få G-SYNC det är ju ändå bara två skärmar?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

o_______o är allt jag ser.

Permalänk
Avstängd

@anon159643: AR är för kontor. Lär inte bli en zombiedödar-plattform. Bill Gates senaste brillianta idé efter saker som smarta klienter, styra hemmet med Xbox och pekskärmsåttan (W8). Gates har aldrig fått en lyckad idé. Möjligen med undantag för Office. Vilket gör att jag tvivlar på att det egentligen var hans idé. Han drev inte ens Microsoft på ett bra sätt. Han fokuserade på hur stor procent av marknaden som var inom Microsoft-sfären och skadade/krympte den totala marknaden så att konkurrenterna förlorade mer procent än Microsoft själva. Den brända jordens taktik. I praktiken hindrades all utveckling av programvara för Windows som inte kom ifrån MS själva. Väldigt dumt! Däremot var/är(?) Gates en skitbra programmerare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Paralog:

@Johan86c: AR är för kontor. Lär inte bli en zombiedödar-plattform. Bill Gates senaste brillianta idé efter saker som smarta klienter, styra hemmet med Xbox och pekskärmsåttan (W8). Gates har aldrig fått en lyckad idé. Möjligen med undantag för Office. Vilket gör att jag tvivlar på att det egentligen var hans idé. Han drev inte ens Microsoft på ett bra sätt. Han fokuserade på hur stor procent av marknaden som var inom Microsoft-sfären och skadade/krympte den totala marknaden så att konkurrenterna förlorade mer procent än Microsoft själva. Den brända jordens taktik. I praktiken hindrades all utveckling av programvara för Windows som inte kom ifrån MS själva. Väldigt dumt! Däremot var/är(?) Gates en skitbra programmerare.

Jag tror också det enbart är för hemmabruk. Men jag fantiserar ändå mängder av folk som springer runt skräckslagna på stan och i deras VR headset blir jagade av zombies.
Framförallt vill jag se övriga icke spelande personer på stan ansiktsuttryck alla som springer runt så.. När Pokemon Go kom pratade folk på en liten hysteri, men jag vill se en stor.

Företaget Microsoft historia är intressant, jag tänker från första början till cp/m, samarbetet med os/2, stödköp av Apple och det senaste då Microsoft vill att folk ska använda Azure mer.
Man kan diskutera hur de har hanterat konkurrenter. Men Microsoft och Apple har idag en liknande.
När jag var ung så ville "ingen ungdom" ha Appledatorer, det saknades en viss typ av program som ungdomar ofta körde, de körde dessa program ibland i nätverk emot varandra. -När jag tänker efter kan det ha varit avancerade matematiska simuleringsprogram som "alla" ungdomar körde?
Även om mjukvaror fanns till mac inom detta område så innebar det att köpa, medan mjukvaror till pc så hade ungdomarna missförstått vad privatkopiering är för något en smula.
Det var så tills ungefär 2004, då när winxp för vissa strulade och studenter kunde köpa macdatorer till kraftigt rabatterat pris. Microsoft gjorde här en tabbe, Office till Pc hette Office 2003, Office till mac hette Office 2004. Då sa studenter att Office till mac var bättre vilket motiverade fler att köpa mac.
Och detta genom att låta studenter köpa billigt har gjort mac mer populär bla ungdomar som sedan påverkar äldre.
Microsoft och många andra mjukvaror har samma strategi, de kan vara helt gratis för studenter. När studenterna kommer ut på arbetsmarknaden, ja vilket operativsystem kan de?
*edit*
Mitt påstående är alltså hade det ej varit för riktigt grymma studentrabatter så hade kanske inte macOs funnits idag. Och hade det ej varit för extrema rabatter av Microsoftprodukter till skolor så hade de kört Linux. Att studenter får mycket Microsoft gratis påverkar såklart också, när jag var ung så körde nästan alla studenter Office på ett fult sätt. Men om alla Studenter skulle få betala 1500kr för den, så skulle LibreOffice bli mycket större.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Varstans menar du att du ser dessa? Det enda jag ser är skruvhål och två kameralinser?

Skickades från m.sweclockers.com

Svårt att se ifall du kanske kollade via mobil. De ser ut som på vive men utan infällningen i kåpan som vive kör med.

Markerade några men de finns ju över hela.

Permalänk
Medlem

Valve lägger fokus på fel saker tycker jag. De borde göra AAA spel istället.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd

@anon159643: Okej, visst galningar med VR som springer och skriker på stan - jag kan se tjusningen i det

Själv så har jag varit intresserad av turerna kring SUN/IBM. På den tiden hade IBM 2/3 av servermarknaden och SUN 1/3. Men sen skrev MS ett avtal om att leverera Office till Solaris och förhandlade sig till massvis med SDK (svindyra OS utvecklingspaket i 30Ksek klassen) gratis och använde dom som blueprint för Windows Server som presenterades ett par månader före Office till Solaris. MS tog hela SUNs marknadsandel och IBM krypte ordentligt. Det är anlendingen till att gratis Open Office blev till. SUN ville göra en NetScape mot MS och göra MS Office osäljbart. Jag tror inte det finns några som hatar MS så mycket som folket på SUN.

Permalänk
Medlem

Half-Life 3 VR confirmed?

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Svårt att se ifall du kanske kollade via mobil. De ser ut som på vive men utan infällningen i kåpan som vive kör med.

Markerade några men de finns ju över hela.

https://i.imgur.com/A4f9BBA.jpg

De plupparna du markerade får jag erkänna att jag missade, men nu när jag tittar närmare ser det i mina ögon ut att bara vara täckplattor för ytterligare skruvhål. Återstår att se vad det är.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag tror också det enbart är för hemmabruk. Men jag fantiserar ändå mängder av folk som springer runt skräckslagna på stan och i deras VR headset blir jagade av zombies.
Framförallt vill jag se övriga icke spelande personer på stan ansiktsuttryck alla som springer runt så.. När Pokemon Go kom pratade folk på en liten hysteri, men jag vill se en stor.

Företaget Microsoft historia är intressant, jag tänker från första början till cp/m, samarbetet med os/2, stödköp av Apple och det senaste då Microsoft vill att folk ska använda Azure mer.
Man kan diskutera hur de har hanterat konkurrenter. Men Microsoft och Apple har idag en liknande.
När jag var ung så ville "ingen ungdom" ha Appledatorer, det saknades en viss typ av program som ungdomar ofta körde, de körde dessa program ibland i nätverk emot varandra. -När jag tänker efter kan det ha varit avancerade matematiska simuleringsprogram som "alla" ungdomar körde?
Även om mjukvaror fanns till mac inom detta område så innebar det att köpa, medan mjukvaror till pc så hade ungdomarna missförstått vad privatkopiering är för något en smula.
Det var så tills ungefär 2004, då när winxp för vissa strulade och studenter kunde köpa macdatorer till kraftigt rabatterat pris. Microsoft gjorde här en tabbe, Office till Pc hette Office 2003, Office till mac hette Office 2004. Då sa studenter att Office till mac var bättre vilket motiverade fler att köpa mac.
Och detta genom att låta studenter köpa billigt har gjort mac mer populär bla ungdomar som sedan påverkar äldre.
Microsoft och många andra mjukvaror har samma strategi, de kan vara helt gratis för studenter. När studenterna kommer ut på arbetsmarknaden, ja vilket operativsystem kan de?
*edit*
Mitt påstående är alltså hade det ej varit för riktigt grymma studentrabatter så hade kanske inte macOs funnits idag. Och hade det ej varit för extrema rabatter av Microsoftprodukter till skolor så hade de kört Linux. Att studenter får mycket Microsoft gratis påverkar såklart också, när jag var ung så körde nästan alla studenter Office på ett fult sätt. Men om alla Studenter skulle få betala 1500kr för den, så skulle LibreOffice bli mycket större.

Nu förstår jag inte hur du menar?

https://www.youtube.com/watch?v=SXUrzqqHZs8

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Det var iaf fruktansvärt fult.

Permalänk
Medlem

Åhå USB-port på framsidan!
Antar att den sloten skall kunna användas till addons som typ Leap Motion för hand tracking?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

När studenterna kommer ut på arbetsmarknaden, ja vilket operativsystem kan de?

ChromeOS?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

Åhå USB-port på framsidan!
Antar att den sloten skall kunna användas till addons som typ Leap Motion för hand tracking?

Vive har också USB portar på HMDn

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Vive har också USB portar på HMDn

Jovisst! Men inte på framsidan och inte heller med en slot av till synes samma storlek som en Leap Motion

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB