Fortnite slår nytt rekord med 8,3 miljoner samtidiga spelare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Även om jag personligen hatar fortnite

För att?

Majoriteten av "hatare" saknar argument och brukar bara smutskasta med ord som "baaarn"

Samtidigt som de spelar PUBG eller CoD Blackout. Samma spel, med mindre djup och passion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Jag kan tycka att microtransactions är ett suveränt sätt för företagen att rättfärdiga fortsatt utveckling och stöd. Så länge det görs rätt så tjänar alla på det och här tycker jag Epic, Valve och Blizzard är branschens stjärnor. Förhoppningsvis så kan spelen också rabatteras lite och säljas för kanske 50-75% av AAA-priser därför att företagen räknar med intäkter från annat håll.
Gör man fel däremot så kommer konsumenterna till slut tröttna och där är EA ett starkt exempel

Skickades från m.sweclockers.com

MS fungerar för spel som "slår igenom", men inte alls för spel som inte klarar det.
MS är ju en allt för saftig morot för utvecklarna att inte släppa färdiga spel från början.

I princip så skulle ju MS kunna fungera bra.
Men det är alltför frestande att hoppas på framtida MS inkomster för att kunna göra klart spelet, eller se till att spelservrarna fungerar bra.
Ser inga problem med att spelutvecklare tjänar pengar, och de dårar som betalar för kosmetiska saker i spel förtjänar att bli av med sina pengar.
Men en övertro på MS förstör en väldans massa spel.
Och personligen tycker jag nog att "microtransactions" är att tänja på begreppet när det i många fall handlar om hundratals kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

520:- i snitt per spelare.
Om man antar att 50% inte spenderar en enda krona på DLC så blir ju summan nästan sorglig.
Finns garanterat en betydande del som betalat hundratusentals kronor.

80/20 principen gäller nog här. Alltså att ca 20% av spelarna står för ca 80% av intäkterna.
Läskigt vad folk lägger ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk

520kr i snitt per spelare är ju inget. Har lätt lagt över 30k på bara wow och CS...

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Förstår inte hur man kan spela sådana spel.

Något som du inte gnäller över?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fördelen med Fortnite är ju att många som inte tidigare spelat fps spel har börjat spela fps.
Det var väl lite så med Pubg tidigare, då en av fyra kunde vara den sociala streamern på twitch som de andra hjälpte bli bättre.
Sen jämför jag spelet med minecraft då själva byggandet är en stor del av spelet.
Sen att det är helt gratis och mindre systemkrävande med Fortnite hjälper ju till väldigt mycket för att locka spelare.

Att sen kunna spela med xbox, playstation(om jag inte har fel) och mobiltelefoner i samma spel som pc gör ju inte så mycket för chansen att vinna är inte så stor till att börja med utan spelet är till stor del för att umgås med andra.
Att de sedan lyckas återanvända kartan gång på gång med nytt innehåll för ny spelglädje visar ju på att en större karta eller en helt ny, och större karta inte alls är lika med ett bättre spel.

För egen del tycker jag att det är twitch underhållning då jag var alldeles för dålig på att bygga snabbt och länkar till en social spelare som är duktig på spelet och inkluderar andra i sina spel:
LOEYA - CHANNEL TRAILER

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Och samtidigt var vi i Oldschool Runescape communityn super hype för att vi nyligen var 140k online samtidigt...

Och jag blir fortfarande imponerad av att den enda aktiva UT2004 TAM servern emellanåt är full (16 spelare).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

8,3 miljoner....ok....jag är imponerad.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]