Fallout 76 Beta – andra (och sista?) försöket

Permalänk
Relik 📜

Fallout 76 Beta – andra (och sista?) försöket

Efter förra rundan i Fallout 76 var rätt mycket oklart. Visade sig dock att jag och @Kenneth råkat ut för lite buggar, vilket rörde till framför allt team-systemet. Därför, nytt litet test idag när det ändå vankas ytterligare betatid! Kickar såklart igång en stream med, så får vi se hur länge den rullar.

Snabbtest: Grafikprestanda i Fallout 76 Beta
Snacka Fallout i forumet

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Okej, det här med vänner är fortfarande inget som Fallout 76 riktigt jobbar med. Vi lyckades dock tvinga in oss i ett Team genom att logga in på samma värld och leta upp varandra där, och då blev spelet betydligt roligare. Fortfarande många buggar som troligen kommer finnas kvar vid skarpa lanseringen nästa vecka, samt väldigt klumpiga och förvirrande menyer. Inte riktigt såld.

Det kommer nog sluta med att jag (och Emil?) kör ett par timmar när spelet har lanserats men kommer inte bli någon långkörare.

Permalänk
Proffsmobbare

Det verkar som att spelet flyter på (iallafall buggmässigt) och är konstruerat mer för konsol, har själv bara lirat på Xbox One under beta-sessionerna nu, men är helt fast i spelet och menyerna är inte klumpigare än andra spel med handkontrollen.

Verkligen Fallout 4 - Sidequests: The game, men det passar mig bra hittills och spelvärlden är duktig på att få en att känna sig liten.

Det jag fortfarande ställer mig lite tveksam till är multiplayerläget, när jag spelat med kompisar blir det genast mycket mer run-and-gun än det klassiska smygandet i uppdragen. Det lät också på Bethesda som att Fallout 76 är konstruerat för rollspel, men stor tvek på att det blir någonting som slår igenom utanför väldigt tighta gäng.

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Okej, det här med vänner är fortfarande inget som Fallout 76 riktigt jobbar med. Vi lyckades dock tvinga in oss i ett Team genom att logga in på samma värld och leta upp varandra där, och då blev spelet betydligt roligare. Fortfarande många buggar som troligen kommer finnas kvar vid skarpa lanseringen nästa vecka, samt väldigt klumpiga och förvirrande menyer. Inte riktigt såld.

Det kommer nog sluta med att jag (och Emil?) kör ett par timmar när spelet har lanserats men kommer inte bli någon långkörare.

När man når level 5 så kan man joina ett team med vänner. Buggade dock och vi var tvungna att re-logga innan det fungerade för oss.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om spelet - har spenderat väldigt många timmar i betorna och ser fram emot att spela ännu mer, men självaste spelet verkar i sig inte vara väldigt bra. Questing är hemskt i spelet. Dåliga fetch quests, quest delning mellan personerna i teamet fungerar riktigt dåligt, ingen konversation och allt känns som samma sak. Det Bethesda har lyckats sätta riktigt fint är combat och exploration. Jag älskar att springa runt i Appalachia bara för att hitta nya saker och döda nya fiender. Det känns, som många säger, som ett Multiplayer mod för Fallout 4. Jag har definitivt spelat sämre spel. Hade inte betalat 500 spänn om det inte hade vart fallout. Kommer troligen spela runt 50 timmar efter release, men jag tror inte att detta är ett spel för massorna. Bethesda har misslyckats igen, och jag känner sorg för Fallout franchisen.

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av aakerlind:

När man når level 5 så kan man joina ett team med vänner. Buggade dock och vi var tvungna att re-logga innan det fungerade för oss.

Jo, vi är förbi 5 båda två! Fungerade bra i början första kvällen, sedan dess har vi inte kunnat lägga till varandra som vänner längre. Den här gången lyckades vi med rent flyt hamna i samma session, så vi kunde gå i team den vägen..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S