Så fungerar Netgear Duma OS – minimerar fördröjningarna i spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Nej, I wish!

Du får väl ta en gammal dator och sätta i ett nätverkskort och bygga en egen router med pfSense då. Det kan hända att MikroTiks routers stöder pfSense också, men citera mig inte angående det.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Snake Oil. Du kan inte påverka inkommande trafik med QoS. Din operatörs router styr vilka paket som kommer fram i vilken ordning. Den viktigaste funktionen Anti Bufferbloat förklaras inte alls. Geofencing är ju bara idiotiskt, det är latency och inte geografisk plats som är intressant.

Ryska servrar laggar trots rimlig ping.
Kanske beror de på vodka i sladdarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zeleni:

Seriöst? Märka tydligare att detta är en sponsrad artikel, är ni snäll.

Oavsett vad denna router gör, gör den det jätte bra, fram till WAN porten. Sen hamnar det i samma miljö som alla andra. Där ingen har kontroll, förutom din ISP, som kan välja peering, kanske göra lite fiffiga route filters till vissa ställen etc.

5700kr för XR700? 2500 för lillebroren 2500. För vad? Lite mera minne, kraftigare cpu jämfört med vanliga consumer routers, och lite iffiga namn på qos och kö prioritering? Jag blir bara förbannad på skit som detta här.

2000kr köper dig en edgerouter er4. Den käkar upp skiten från Netgear för frukost, funktionsmässigt och prestanda. Lite svårare att konfigurera, men jävlar.

Betala inte för skit. Tack.

Men Edgerouter kör ju med förlegad konsolport iof.

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av johanandersson:

Sponsrade artiklar är ett smutsigt sätt att tjäna pengar på. Det gör Sweclockers för bundna till de aktörer de skriver om, även om man skulle ignorera de specifika artiklarna.

Sweclockers är greenlistat i mina adblockers. Men det räcker tydligen inte.

Hej,
Jättekul att du greenlistat oss. Det uppskattas såklart.

Däremot kan jag inte hålla med angående sponsrade artiklar. Rena reklamartiklar utan "märkning" där företaget/influencern/bloggaren fått ersättning är smutsigt.

SweClockers skapar innehåll för våra användare, ibland på uppdrad av partners. Vi gör sånt vi tror kan komma till nytta, intresse för de flesta av våra läsare. Vi märker upp allt sponsrat innehåll och är fullständigt transparenta i det.

Artikeln som sådan är uppmärkt dels i listningen på förstasidan, högst upp ovanför videon, inuti video när man startar den, samt längst ner.

Skrivet av zeleni:

Seriöst? Märka tydligare att detta är en sponsrad artikel, är ni snäll.

Oavsett vad denna router gör, gör den det jätte bra, fram till WAN porten. Sen hamnar det i samma miljö som alla andra. Där ingen har kontroll, förutom din ISP, som kan välja peering, kanske göra lite fiffiga route filters till vissa ställen etc.

5700kr för XR700? 2500 för lillebroren 2500. För vad? Lite mera minne, kraftigare cpu jämfört med vanliga consumer routers, och lite iffiga namn på qos och kö prioritering? Jag blir bara förbannad på skit som detta här.

2000kr köper dig en edgerouter er4. Den käkar upp skiten från Netgear för frukost, funktionsmässigt och prestanda. Lite svårare att konfigurera, men jävlar.

Betala inte för skit. Tack.

Det är uppmärkt på totalt fyra ställen om du kommer in från förstasidan. I listningen på förstasidan, på två ställen i artikeln och ett ställe i själva videon.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yooriitzz:

Du får väl ta en gammal dator och sätta i ett nätverkskort och bygga en egen router med pfSense då. Det kan hända att MikroTiks routers stöder pfSense också, men citera mig inte angående det.

Ja, fast då blir det antagligen en ganska stor, överdimensionerad, otymplig dator som drar mycket ström.

Det vore trevligt om det fanns fler tillverkare som hade routrar med stöd for open source router distributioner.

Permalänk
Medlem

Kändes som en tydlig router med qos-funktionerna och att den kan detektera när qos ska vara aktivt och när man inte ska ha det. Så länge de patchar den så att den fattar vilka nya spel och andra applikationer som är högprioriterade. Tydligt med när man delar på trafiken till enheterna i procent. Geoblockeringen kändes rätt meningslös

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil:

...Däremot kan jag inte hålla med angående sponsrade artiklar. Rena reklamartiklar utan "märkning" där företaget/influencern/bloggaren fått ersättning är smutsigt. ...

...Vi märker upp allt sponsrat innehåll och är fullständigt transparenta i det.

Alternativet är inte "smutsigt". Det är olagligt.

Ni följer lagen, det råder ingen tvekan. Men det är också precis gränsen på vad ni gör.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Skall flytta till en lägenhet som har öppen fiber.
Har alltid enbart använt routern man får med bredbandsleverantören.
Hur funkar det med en sånhär router?
Måste man fortfarande ha leverantörens router och sedan ha den inkopplad till Netgearen?

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Skall flytta till en lägenhet som har öppen fiber.
Har alltid enbart använt routern man får med bredbandsleverantören.
Hur funkar det med en sånhär router?
Måste man fortfarande ha leverantörens router och sedan ha den inkopplad till Netgearen?

Oftast inte, kan isf vara för att IPTV och IP-telefoni ska funka.

Permalänk

Glömde att säga att det var linux. Sån extrem bias på den här sidan.

Permalänk
Livsnjutare 😎

... Är det bara jag som tänker fel nu, eller varför går Netgear -länken till F-Secure VPN ?
Är F-Secure och Netgear numera samma bolag / systerbolag eller bara felstavarnisse vart i farten ?

Klicka för att visa bild
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Geeks
Säljchef

@andreas_dock: Tack för hjälpen! Felstavsnissen som varit ute och farit!

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com