Permalänk
Medlem

Måste skaffa mig en ny stol att ha vid datorn, och är riktigt sugen på en Omega.
Själv tillhör jag kategorin kort och bred, klarar vikt rekommendationen på Omega men funderar på om den skålade formen kommer kännas obekväm.

Hur upplever ni bredaxlade som äger stolen att formen på ryggstöd känns?
Är tanken att röven ska få plats på dynan som är 36cm, eller kan man sitta lite på "sidorna"?

Andra alternativ jag funderar på är Secretlabs Titan, GT Omega Element, nobelchairs Hero eller Icon. Helt enkelt något som ser mer ut som en kontorsstol än en LSD-tripp.
Och nej, en "riktig" kontorsstol för 10k är inte ett alternativ.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hur kan man tycka dessa oergonomiska stolar är bra? Det finns så mycket bättre riktiga ergonomiska stolar.

Varför är de oergonomiska?

Permalänk
Medlem

Svarar på mitt eget inlägg, någon kanske är intresserad.

Fick min Titan softweave idag, 9 dagar före utsatt tid.
Imponerad över hur väl paketerad och enkel att montera stolen var.
Hittade inga skavanker på min, som vissa klagat på, har ingen tidigare erfarenhet av "gamingstolar" men anser att denna håller hög kvalité.
Har läst att många upplever den hård att sitta på, denna uppfattning delar jag, men förhoppningsvis leder det till längre hållbarhet.
Än så länge (efter 30min användande) är jag väldigt nöjd, nu hoppas jag att ryggen håller ett tag till men det tiden får utvisa.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk

Utvärdering TITAN efter snart 1 års användande.

Nu har jag haft min Titan i snart ett år, och tänkte dela med mig av vad jag tycker idag;

Titanen är en hård stol och det tog lång tid för röven att vänja sig då man inte var van vid en hård sits. Men nu när den är skapligt insutten blir jag nöjdare för varje dag som går och ångrar absolut inte mitt köp.

Rekommenderar Titan och råder dig att inte bli inte orolig om du får träsmak i början, det kommer att gå över.

Permalänk

Har ägt min Titan Softweave (Cookie n Cream) nu i snart 3 månader och är riktigt nöjd.
Fick likt andra i tråden stolen cirka en vecka tidigare än beräknat leveransdatum.

Inte svårare att sätta ihop stolen än att bygga ihop en möbel från IKEA. Snyggt förpackat och enkla anvisningar.

Tyckte till en början att stolen var förvånansvärt hård att sitta på jämfört med hur den ser ut, detta har dock blivit mycket bättre efter daglig användning och tycker den har fått en perfekt balans mellan för hård eller för mjuk, ett mellanting helt enkelt.

Mycket till varför jag skaffade en ny stol var för att jag har problem med min rygg, detta pga. dålig hållning i många år och flertalet felaktiga lyft på gymmet. Tycker att stolen stödjer upp min rygg bra i och med dess inbyggda "ryggkudde" som man kan justera utförligt.

Det var även enkelt att få ta del av Secret Labs utökade garanti i form av att man postar en bild på stolen på valfri sociala medie plattform. Tog högst 12 timmar innan jag hade fått ett bekräftelse mail gällande att min garanti hade förlängts.

Om någon undrar något så får man jättegärna ställa frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av abeedvard:

Har ägt min Titan Softweave (Cookie n Cream) nu i snart 3 månader och är riktigt nöjd.
Fick likt andra i tråden stolen cirka en vecka tidigare än beräknat leveransdatum.

Inte svårare att sätta ihop stolen än att bygga ihop en möbel från IKEA. Snyggt förpackat och enkla anvisningar.

Tyckte till en början att stolen var förvånansvärt hård att sitta på jämfört med hur den ser ut, detta har dock blivit mycket bättre efter daglig användning och tycker den har fått en perfekt balans mellan för hård eller för mjuk, ett mellanting helt enkelt.

Mycket till varför jag skaffade en ny stol var för att jag har problem med min rygg, detta pga. dålig hållning i många år och flertalet felaktiga lyft på gymmet. Tycker att stolen stödjer upp min rygg bra i och med dess inbyggda "ryggkudde" som man kan justera utförligt.

Det var även enkelt att få ta del av Secret Labs utökade garanti i form av att man postar en bild på stolen på valfri sociala medie plattform. Tog högst 12 timmar innan jag hade fått ett bekräftelse mail gällande att min garanti hade förlängts.

Om någon undrar något så får man jättegärna ställa frågor

Är på jakt efter en ny stol, är du fortfarande lika nöjd med den nu?
Jag är ungefär 1,78 lång och 105 kg ungefär, och breda axlar. Kommer breda axlar vara ett problem i stolen funderar jag på?
Jag har kikat på en Titan cookies and cream.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Är på jakt efter en ny stol, är du fortfarande lika nöjd med den nu?
Jag är ungefär 1,78 lång och 105 kg ungefär, och breda axlar. Kommer breda axlar vara ett problem i stolen funderar jag på?
Jag har kikat på en Titan cookies and cream.

Jag har nyligen köpt en HyperX stealth gamingstol. Men jag är faktiskt inte så nöjd med den, den ger inte tillräckligt stöd i svanken som jag skulle vilja ha. Sen tycker jag att den känns för kort i sittdelen. Halva låren är liksom utanför stolen. Det är inte så bekvämt.
Har du hittat Titan-stolen annanstans än bara på Secret Lab's hemsida? Jag är också lite sugen på den stolen. Men hittar inte heller specs någonstans om vilken längd och vikt man bör ligga inom för att ha de stolarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ickamicka:

Jag har nyligen köpt en HyperX stealth gamingstol. Men jag är faktiskt inte så nöjd med den, den ger inte tillräckligt stöd i svanken som jag skulle vilja ha. Sen tycker jag att den känns för kort i sittdelen. Halva låren är liksom utanför stolen. Det är inte så bekvämt.
Har du hittat Titan-stolen annanstans än bara på Secret Lab's hemsida? Jag är också lite sugen på den stolen. Men hittar inte heller specs någonstans om vilken längd och vikt man bör ligga inom för att ha de stolarna.

Finns ju en sizing guide på deras hemsida!
https://secretlab.eu/collections
Enligt den så skulle jag ha en Omega, men köpte en Titan, ångrar absolut inte det valet.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk

Funderar mellan att skaffa Secretlab Titan, DXRacer Racing Pro eller noblechairs Epic (är 182 cm, 70 kg). Vad har ni för erfarenheter av dessa vad gäller sittdelens hårdhet, material (t ex kvaliteten på PU-läder, plastighet i övrigt) och armstöden (vilket material är de av)?

Har en IKEA Markus just nu.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | Asus TUF Gaming 1000W | Asus ROG Strix X670E-F Gaming Wi-Fi | AMD Ryzen 7 7700X | be Quiet! Dark Rock 4 Pro | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz DDR5 | ASUS TUF Radeon RX 7900 XTX OC 24GB
SteelSeries Apex 7 | SteelSeries Rival 3 | SteelSeries Arctis 7+ | Acer 27" Predator XB273UGX | Acer 24" Predator XB241YU

Permalänk
Medlem

@RizeCookie: Spontant, PU-läder = skit, dessutom varmt om du inte har väldigt fin ventilation. Tar tyg alla dagar över PU. Riktigt läder blir typ 2 x priset på en stol i tyg (PU är oftast billigast).

Vad gäller hårdhet på titan så har jag inte haft något problem med det (och då gillar jag att sitta mjukt ;). Kan tänka mig att lutningen man väljer spelar in en del.

Min knarrar lite på vänster sida när man rör sig.

Permalänk
Medlem

Är faktiskt ute efter en stol också och fick reda på dessa secret labs, haft en Ikea marcus nu i 12 år tänkte Noblechair Hero, dxracer eller secret labs Titan med bredare sittdyna är 100kg med en bred midja :).

Secret Labs i trustpilot har så många dåliga recensioner men står inte dtum när dom skrevs vad tycker ni alla Noble här i sverige med våran underbara öppet köp och enkel garanti att bara lämna in sitter mycket vid datorn så investering i stol är bra max budget är 4.5k.

Är det säkert att betala med bankkort med Secret Labs har ingen paypal, frågar väldigt mycket eftersom jag beställer faktikst inte grejer från utlandet alls.

1. Vilken av Noble Hero, Dxracer, Secretlabs Titan ska man ta?
2.Är trustpilot recensioner trovärdiga av företagets kompetens?
3.Är dom säkra med bankkort betalning har ingen paypal, beställer aldrig från utlandet alltid köpt inom sverige för öppet köp och enklare garantiärenden.?
4.vad tycker ni alla?

Tackar

Visa signatur

Chassi:Fractal Design R5 MB: ASUS ROG STRIX B350-F GAMING CPU: AMD Ryzen 5 3600 AiO: Corsair Hydro H100i v2 HD: 2TB WD Blue GPU: GB OC 3060 TI SSD: 250GB 850 EVO GB (OS) SSD 500GB 850 EVO GB (Spel) SSD 1TB 860 EVO GB (Spel) PSU: Seasonic Focus 850W 80+ Platinum Minne: 16 GB GSkill 16GB 3200M Flare X Skärm: Svive 34" Curved gamingskärm Pyx 34C801

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spykie:

Är faktiskt ute efter en stol också och fick reda på dessa secret labs, haft en Ikea marcus nu i 12 år tänkte Noblechair Hero, dxracer eller secret labs Titan med bredare sittdyna är 100kg med en bred midja :).

Secret Labs i trustpilot har så många dåliga recensioner men står inte dtum när dom skrevs vad tycker ni alla Noble här i sverige med våran underbara öppet köp och enkel garanti att bara lämna in sitter mycket vid datorn så investering i stol är bra max budget är 4.5k.

Är det säkert att betala med bankkort med Secret Labs har ingen paypal, frågar väldigt mycket eftersom jag beställer faktikst inte grejer från utlandet alls.

Tackar

Va? Var det en fråga inblandad i det där?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Va? Var det en fråga inblandad i det där?

Oj då såg precis mitt inlägg haha ska redigera den tackar.

Visa signatur

Chassi:Fractal Design R5 MB: ASUS ROG STRIX B350-F GAMING CPU: AMD Ryzen 5 3600 AiO: Corsair Hydro H100i v2 HD: 2TB WD Blue GPU: GB OC 3060 TI SSD: 250GB 850 EVO GB (OS) SSD 500GB 850 EVO GB (Spel) SSD 1TB 860 EVO GB (Spel) PSU: Seasonic Focus 850W 80+ Platinum Minne: 16 GB GSkill 16GB 3200M Flare X Skärm: Svive 34" Curved gamingskärm Pyx 34C801

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spykie:

Oj då såg precis mitt inlägg haha ska redigera den tackar.

Jag hade gått på Titan, men har ingen erfarenhet av de andra stolarna.

Jag har bara väldigt bra erfarenhet av SecretLabs, var en del på stolen som var trasig när jag fick min. Jag mailade kundtjänst med en bild och så skickade de en ersättningsdel direkt.

Inget konstigt att betala med kort till dem heller.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag hade gått på Titan, men har ingen erfarenhet av de andra stolarna.

Jag har bara väldigt bra erfarenhet av SecretLabs, var en del på stolen som var trasig när jag fick min. Jag mailade kundtjänst med en bild och så skickade de en ersättningsdel direkt.

Inget konstigt att betala med kort till dem heller.

Tänkte köpa 2 en till mig och brorsan med kanske en lite GOT design nu måste jag skaffa mig en social media också lol så jag får 2 extra år garanti alltid hållt mig borta från sådant. Ska tänka på det tack för svaret. Blir Titan om jag köper har en bred midja så mer sittdyna med lägre grejer som sticker upp och låser dig på plats är bra.

Visa signatur

Chassi:Fractal Design R5 MB: ASUS ROG STRIX B350-F GAMING CPU: AMD Ryzen 5 3600 AiO: Corsair Hydro H100i v2 HD: 2TB WD Blue GPU: GB OC 3060 TI SSD: 250GB 850 EVO GB (OS) SSD 500GB 850 EVO GB (Spel) SSD 1TB 860 EVO GB (Spel) PSU: Seasonic Focus 850W 80+ Platinum Minne: 16 GB GSkill 16GB 3200M Flare X Skärm: Svive 34" Curved gamingskärm Pyx 34C801

Permalänk
Medlem

Har haft en Titan i ca ett halvår och är halvnöjd. Vet ingen ny stol som är bättre för det priset. Men är man beredd att kolla bättre begagnade finns mycket bättre.

För att sitta och kolla serier eller slöspela lågintensiva spel är den rätt nice, lite mer fåtöljig än en kontorsstol. Men jag sitter huvudsakligen vid datorn för att jobba eller spela lite mer högintensiva spel som FPS. Och då föredrar jag något som är lite mer ergonomiskt.

Tycker den har för få inställningsmöjligheter och kan inte få till en riktigt bekväm arbetsställning. Även med stolen i upprätt läge är det lite bakåtlut på sitsen vilket inte är bra för ergonomin.
För mig är armstöden ett par cm för brett isär och har bara en vinkelinställning på ca 45 grader vilket är alldeles för mycket.
Huvudkudden är skön men rätt värdelös som huvudstöd. Sitter man med rak rygg är kudden för stor så huvudet trycks framåt så att man mer eller mindre tittar ner på tangentbordet. Utan kudden så får man luta huvudet bakåt så att man känner sig som en aristokrat med näsan i vädret. Kontentan är att det finns noll huvudstöd. Ett steglöst ställbart huvudstöd hade varit extremt mycket bättre.
Svankstödet är ganska bra men går bara att öka och minska, inte flytta upp eller ner i höjdled. För mig är det ganska ok, men hade inte klagat om jag kunde få det lite högre upp på ryggen.

Vad man har för förväntningar och vad man jämför med är nyckel här. För vad jag vill ha ut av en stol är den mycket bättre än alla stolar från Ikea/Jysk/Mio samt alla gamingstolar jag testat. Jämfört med min 20+ år gamla, slitna och smått trasiga Kinnarps 6000 serie som jag köpte på blocket för 400kr för en massa år sedan är den typ likvärdig. Med facit i hand hade jag istället köpt en modern Kinnarp från nått konkursbo för 2-4000.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

ramlade tillbaka in i den här tråden och tänkte att jag kunde lägga en kort uppdatering.

ryggstödet på min omega blev helt snett. jag vet inte riktigt när det började eller hur lång tid det tog, men en dag märkte jag det i alla fall. här är en bild på hur det såg ut.

jag kontaktade secretlabs support och fick utmärkt hjälp. de svarade snabbt varje gång och brydde sig inte om att jag inte kunde hitta mitt serienummer, utan var helt nöjda med ordernummer. efter att ha skickat lite bilder till dem på hur det såg ut skickade de ut ett nytt ryggstöd till mig, och nu funkar allt som det ska igen. dåligt att det blev fel, men bra hanterat av secretlab.

Permalänk
Medlem

Har någon en EU referrallänk? Tänker köpa en TITAN Evo 22.

Permalänk
Medlem

Nöjd köpare

Skrivet av nordskog:

Har någon en EU referrallänk? Tänker köpa en TITAN Evo 22.

Köpte en EVO 2022 Dark Knight och fick hem häromdagen, fin stol, nästan som "de riktiga" kontorsstolarna jag jämför med här:

#19237980

Visa signatur

Dell XPS 17 - RTX 2060 - 4k touch - ersätter MSI GS73VR efter tre år
Byggen: Simply Red med 950 Pro - Liten Lian Li

Permalänk

Finns det något ställe man kan provsitta stolarna eller är det beställ och håll tummarna som gäller? Har de nåt showroom i Sverige?