Permalänk
Medlem

Secretlab stol

Är det någon här som äger en Secretlab stol? Verkar ha fått väldigt bra betyg och är ute efter en ny. Har kikat på deras och även Corsair T1.

Permalänk

@Timmy92:

Står mellan dessa jag med nu, corsair stolen kostar 2k på kompletts black friday & secretlabs ska tydligen köra nån rea nu framöver - blev de någon av dessa för dig?

Permalänk
Medlem

Jag själv har Corsair T1. Riktigt nöjd med stolen över lag (haft den närmare ett år, kan det stämma?). Köpte den iaf när den var rätt ny så har haft den sen den släpptes.

Varför jag ville skriva var egentligen inte för att säga hur mycket jag gillar den utan en liten varning.

Ryggen är ganska smal om ni förstår vad jag menar. Det sitter ju typ vingar på sidorna av stolsryggen. De är riktigt sköna men jag får just så pass plats (på ett riktigt perfekt sätt för mig dock så det är därför jag inte klagar).

För att ge referens: 175 cm 95 kg. Det känns som övre gräns i den stolen. Det går knappt att jämföra med en dxracer som jag hade innan eftersom de "vingarna" pekar utåt eller knappt existerar (kommer inte riktigt ihåg).

Summa summarum: Är du uppåt min vikt eller möjligtvis lite bred runt magen (är det ett uttryck?) så skulle jag satt mig i den först.

Annars vill jag bara säga att jag sitter riktigt skönt i stolen och det är framför allt för att den känns smalare än andra. Man sitter som inklämd på ett skönt.

Hoppas det inte blir en rant och att jag faktiskt gör mig lite förstådd.

Permalänk

Har en SecretLab Throne och den är jag väldigt nöjd med, efter lite om och men. Har ett skrivbord som är 75cm högt, och då kunde jag inte ha stolen högt nog, högstaläget är lite lågt.

Kontaktade dem ang. detta och då skickade dom, kostnadsfritt en längre "arm" den som är mellan stjärnan hjulen sitter på och sittdynan, och större hjul som hörde till en av de dyrare stolarna och nu är jag grymt nöjd med dem. Och grym kundtjänst!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Jag äger en Secret Lab Titan sedan 7-8 månader. Måste säga att jag är riktigt nöjd, man sitter inte inklämd som många andra stolar, kan sitta längre perioder bekvämt och hittils är nöjd med kvalitén. Några detaljer i plast som kändes sådär, men annars känns den väldigt gedigen. Att montera ihop den var hyfsat lätt.

I höstas lanserades deras stolar med tygklädsel, hade nog tagit en sådan även om det inte är lika snyggt som läder, då det kan bli varmt/svettigt när det är varmt, men ingen skillnad mot andra stolar i läder.

Överlag så är jag grymt nöjd!

Permalänk

@Zyriak: Hört att många klagat på "peeling" på lädret, inget du märkt av? Var isåfall Titan jag var på jakt efter samt den dom kommer ha Black Friday på - då tygversionen fortfarande är ny & eftertraktad.

Permalänk
Medlem

jag har en omega 2018. jag är 180cm och 87kg och jag har haft stolen ett halvår. innan hade jag en ikea markus.

överlag är jag nöjd med stolen. den passar mig bra men är inte särskilt rymlig, någon annan i min storlek kan se den som för trång. det är inte så förvånande då rekommenderar den för upp till 180cm vad jag kommer ihåg. jag gillar att den kramar mig men vill man ha mycket utrymme är det fel stol (för min längd).

den var lite hård först men är nu bekväm, jag kan sitta länge både vanligt och på foten med vänstra benet uppe. den är betydligt bekvämare än ikea markus för mig, både för ryggen och rumpan. jag har den oftast låst ganska rakt men låter den ibland vara upplåst för att luta mig tillbaka.

de kuddarna de skickar med har jag blandade känslor om. huvudkudden är bra, den är skön att luta sig mot. den som ska sitta mot ryggen är däremot inte bra för mig, jag får ont i ryggen av den och tycker att stolen är mycket bättre utan.

använder alltså inte kudden för ryggen och tycker inte att den är bra alls men utöver den så är jag nöjd med stolen. en nackdel till är att den är ganska instängd och därmed blir väldigt varm på sommaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imtottson:

@Zyriak: Hört att många klagat på "peeling" på lädret, inget du märkt av? Var isåfall Titan jag var på jakt efter samt den dom kommer ha Black Friday på - då tygversionen fortfarande är ny & eftertraktad.

Inget jag märkt än iaf, har haft den som sagt 7-8 månader, men det kanske är något som tar längre tid

Permalänk
Avstängd

Jag har en Omega, riktigt nöjd.

Är du över 185 eller i den tyngre klassen bör du köpa en Titan dock.

Jag är 185 och klarar mig väl "precis" med en Omega känner jag. Kan dock sitta i den en hel helg utan problem

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

@versions: Ja ok, hade ögonen på en Titan då jag är 1.94 som verkar lite rymligare - frågan är ju om det är värt pengarna kontra vilken annan stol som helst, är den verkligen "all that" (?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imtottson:

@versions: Ja ok, hade ögonen på en Titan då jag är 1.94 som verkar lite rymligare - frågan är ju om det är värt pengarna kontra vilken annan stol som helst, är den verkligen "all that" (?)

jag vet inte egentligen. för att ha en vettig åsikt om det tycker jag att man måste ha mycket erfarenhet med en mängd olika stolar. det jag kan säga är att den omega jag har var ett lyft mot den ikea markus jag hade innan och jag är nöjd. huruvida jag hade varit mer eller mindre nöjd med något annat kan jag inte svara på.

Permalänk
Medlem

Ja det är ett svårt val. Men den mängden som verkar vara nöjda med stolen verkar nästan vara orimligt många. Är den verkligen så bra som alla säger?

Permalänk
Avstängd

Den är jäkligt bra, kostar därefter

Det är som sagt väldigt svårt att jämföra med stolar man inte äger, men har svårt att se att du skulle bli missnöjd.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Timmy92:

Ja det är ett svårt val. Men den mängden som verkar vara nöjda med stolen verkar nästan vara orimligt många. Är den verkligen så bra som alla säger?

Det finns alltid lite missnöjda kunder till allt man kollar på, men överlag som du säger verkar alla väldigt nöjda med sina stolar. Ska som sagt vara någon liten black friday discount nu under dagarna så dom uppmanade mig att hålla koll på deras Facebooksida, lägger sig Titanen runt 3-3.5k är det ju en no brainer.

Det betalar man ju för vilken vanlig akracing, dxracer etc.

Permalänk
Medlem

Ja jo absolut är det så. Är väl bara lite tveksam till någonting som man inte ens provat. Får väl se under black friday vad priset landar på. Annars blir det nog en Corsair.

Permalänk
Medlem

Hur betalade ni er Secret lab stol

Hej ni som har handlat från Secret lab betalade ni med kort? Känns inte helt okej att skriva kortnumret direkt på sidan.

Permalänk

Beställde med kort och inga problem alls.

Och älskar stolen, har en titan då jag är en tjock lång jävel.

Den känns oerhört stabil och att armstöden inte rör sig när man tiltar solten är fan guld värd så man inte fastnar under bordet.

Permalänk
Medlem

@MiniSwamp: Tack! beställde direkt efter jag la ut frågan. Blev en omega för jag är kort och tjock jävel

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiniSwamp:

Beställde med kort och inga problem alls.

Och älskar stolen, har en titan då jag är en tjock lång jävel.

Den känns oerhört stabil och att armstöden inte rör sig när man tiltar solten är fan guld värd så man inte fastnar under bordet.

Fortfarande nöjd med stolen? Funderar på en titan med tyg istället för fuskläder. Jag hittar ingen återförsäljare i Sverige? Går det bara att beställa från hemsidan? Hade varit trevligt att provsitta innan köp tänker jag.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Titan för ett par, tre veckor sedan. Jag har aldrig tidigare fått ont i ryggen av att sitta i en stol men det har jag nu..

Jag vet inte vad jag gör fel. Så j*vla svårt är det inte att sitta ner.. får fortsätta att justera stolen tills jag sitter bekvämt utan att få ont.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziwe:

Jag köpte en Titan för ett par, tre veckor sedan. Jag har aldrig tidigare fått ont i ryggen av att sitta i en stol men det har jag nu..

Jag vet inte vad jag gör fel. Så j*vla svårt är det inte att sitta ner.. får fortsätta att justera stolen tills jag sitter bekvämt utan att få ont.

Du kanske är för liten?
Jag kör en Titan och den är superbekväm och håller hög kvalitet.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Du kanske är för liten?
Jag kör en Titan och den är superbekväm och håller hög kvalitet.

190 cm, enligt storleksguiden skulle jag ha en Titan åtminstone Hög kvalitet absolut, men jag satt bättre i min AKRacing NIP edition. Jag får justera vidare

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Secretlab TITAN SoftWeave, min gamla stol från chilli håller på att falla i bitar så. Får väl skicka tillbaka om den inte funkar för mig.

Permalänk
Medlem

Är väldigt nöjd sitter med 2 st Titan.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Är väldigt nöjd sitter med 2 st Titan.

Bra att du är nöjd! Har du tyg, NAPA eller fuskläder?

Permalänk
Skrivet av Michael1:

Bra att du är nöjd! Har du tyg, NAPA eller fuskläder?

Vad tyckte du om stolen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imtottson:

Vad tyckte du om stolen?

Jag är helnöjd. Riktigt bra stol

Permalänk
Medlem

Secretlab TITAN SoftWeave här med. Känner mig nöjd förutom att den är liiite för hård för min smak. Borde passerat break-in perioden snart men kan hoppas den mjuknar lite till.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk

Jag köpte en Titan med Napaläder i höstas.

För min del sitter jag inte så bra, 192cm/103kg.
Så jag ska sälja den och hitta en annan.

Jag har haft en herman miller aeron i 5år innan dess. Som förövrigt står precis bredvid mig.
Den va underbart skön. Men ryggstödet va för kort för min längd så plasten i överkant va på skulderbladen.

Jag hittade en fin Kinnarps 8000 serien från 2000 på återvinningsstationen för 3 veckor sen. Den tog jag hem och ska prova den snart nog.

Men det är svårt att gå ifrån den underbara nätet på herman miller aeron.

Permalänk
Medlem

livar upp denna igen, ni som beställt, hur gjorde de med leveransen? bor i lägenhet så utkörning är la inte ett alternativ, hur fick ni eran stol levererad? och betalade ni med kort på deras sida?

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W