Permalänk
Medlem

@Aazor: Kan eventuellt hänga på om du hittar någon/ startar egen

Permalänk
Frida 🥐

Söker nån som vill spela på min server. Vi kör på Felsbrunn med mods och söker någon som vill bosätta sig och köra forestry vid sawmill fält 1-5

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Zoyadog: Jag vill gärna vara med!

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Aazor:

@Frida: Jag vill gärna vara med!

Lägg till mig på Discord zoyadog#2135

Visa signatur
Permalänk

Farming Simulator 2019 har inte fått lika positiva recensioner som tidigare versioner av spelet.

Ni som spelat FS19, vad är era spontana reaktioner?

Är själv väldigt nöjd med Farming simulator 2017 (Ca 1000 h) på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stickan37:

Farming Simulator 2019 har inte fått lika positiva recensioner som tidigare versioner av spelet.

Ni som spelat FS19, vad är era spontana reaktioner?

Är själv väldigt nöjd med Farming simulator 2017 (Ca 1000 h) på den.

Nej rent generellt så känns inte 19 riktigt "färdigt". Men så fattas det fortfarande lite mods som man vant sig med i 17.

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
Skrivet av raaptor:

Nej rent generellt så känns inte 19 riktigt "färdigt". Men så fattas det fortfarande lite mods som man vant sig med i 17.

Man borde alltså vänta ett tag? Var överraksad av FS17 och var sjukt taggad på FS19 men när den släpptes ökade bara den negativa sidan. Dom menade på att Giants låter personerna som gör mods ta hand om spelet.

Permalänk
Avstängd

Efter senaste uppdateringen så blev skördetröskan dummare än tåget. Hyr man in en person som kör denna och bara själv tar hand om tömmande så lyckas man mer eller mindre aldrig. Varje gång jag kör fram ett släp för tömmning så släpper AI ut en fjutt för att sen dra in utkastaren igen. Efter ett par försök att åka fram och tillbaka så kan man ha tur att lyckas men oftast slutar det med att man hoppar in i skördetröskan och tar över.
Väldigt irriterande då det faktiskt funkade skapligt innan uppdatering.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Kör ni fortfarande MP?
Får man vara med

Permalänk
Permalänk
Medlem

Så nu börjar äntligen modsen komma ut till FS19, vilka är era favoriter? I och med alla mods så har spelet äntligen börjat bli roligt för mig igen.

Map:
Mercury Farms

Mods:
GPS
55ft Header till tröskan
Place Anywhere
Div John Deere fordon och tillbehör (Mest för att det är det som Mercury farms har skyltat överallt)
Filltype Mass adjustment
Disable Vehicle Camera
Field Service trailer
Bag'n'Lifter pack
Display for tool position
Enhance Vehicle

Några mods jag saknar och hoppas att dom kommer är "No teleport" och "Manual Attaching".

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk

Bärgningsbil i Xbox One?

Hej! Chansar lite nu men väljer att fråga en person som verkar ha koll! Min son vill köra bärgare men har just nu fs17 till Xbox One och där finns inga. (Det finns heller inga bärgningsbilsspel vad vi har kunnat hitta).
Om vi köper fs19 finns det bärgningsbilar i det spelet då eller behöver man köpa mods och finns det i så fall något sånt mod vad du känner till?
Mvh mamma Sara

Skrivet av SvanteP:

@Lindellanton02:

Nja svårt o svårt skulle jag väl inte säga. Dock är problemet att du kan bara ladda ner mods via spelets egen modsida, så det tar längre tid innan de dyker upp till konsol och urvalet är mindre. Detta är för att Giants testkör moddarna som ansöker om att få bli upplagda, för att säkerställa att de funkar och inte skapar problem.

Sen så får inte moddar till konsol innehålla några script, det är styrt från Sony och Microsofts sida. För med script kan man lätt implementera skadlig kod.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morsan335:

Hej! Chansar lite nu men väljer att fråga en person som verkar ha koll! Min son vill köra bärgare men har just nu fs17 till Xbox One och där finns inga. (Det finns heller inga bärgningsbilsspel vad vi har kunnat hitta).
Om vi köper fs19 finns det bärgningsbilar i det spelet då eller behöver man köpa mods och finns det i så fall något sånt mod vad du känner till?
Mvh mamma Sara

Skickades från m.sweclockers.com

Nej tyvärr finns det ingen sådan mod just nu till fs19 heller. Sökte runt lite på nätet och hittade tyvärr inget spel som passade in heller, kanske finns någon annan som vet dock.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad det här är för något. Det kanske är nåt.

https://www.discshop.se/spel/pc/tow_truck_simulator/P79161?gc...

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Ursäkta en spåndum fråga men vad kan man göra i Farming Simulator numer utöver "jordbruk"? Lirade FS15 (tror jag det var) och tröttnade ganska omgående, ändå sitter jag emellanåt och fantiserar om att driva "jordbruk".

Bygga? Tyckte jag såg något klipp på Youtube med någon som smällde upp byggnader t.ex.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Ursäkta en spåndum fråga men vad kan man göra i Farming Simulator numer utöver "jordbruk"? Lirade FS15 (tror jag det var) och tröttnade ganska omgående, ändå sitter jag emellanåt och fantiserar om att driva "jordbruk".

Bygga? Tyckte jag såg något klipp på Youtube med någon som smällde upp byggnader t.ex.

Utöver jordbruk så är väl det senaste nu med FS 19 att föda upp hästar och träna dom, till det kommer ett nytt spannmål råg som käk till dom.
Bomull kan du nu också odla och där tillkommer nya maskiner.

Du har rätt med att det nu finns möjligheter att smälla upp byggnader. Det har också kommit ett nytt verktyg med att du kan putsa till omgivningen som du vill ha den med att höja och sänka markerna.

Ekonomiskt sett så har du mer valmöjligheter med att börja från noll med inga byggnader eller få lite hjälp till en början.

Sen har du ju skogsbruk som tar upp en väsentlig stor plats i spelet, frivilligt dock men det finns där som omväxling.

Allt detta och sen mod skaparna där ute med alla nya spännande kreativa moddar så gör detta till ett avslappnade spel för dom som uppskattar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goffy:

Utöver jordbruk så är väl det senaste nu med FS 19 att föda upp hästar och träna dom, till det kommer ett nytt spannmål råg som käk till dom.
Bomull kan du nu också odla och där tillkommer nya maskiner.

Du har rätt med att det nu finns möjligheter att smälla upp byggnader. Det har också kommit ett nytt verktyg med att du kan putsa till omgivningen som du vill ha den med att höja och sänka markerna.

Ekonomiskt sett så har du mer valmöjligheter med att börja från noll med inga byggnader eller få lite hjälp till en början.

Sen har du ju skogsbruk som tar upp en väsentlig stor plats i spelet, frivilligt dock men det finns där som omväxling.

Allt detta och sen mod skaparna där ute med alla nya spännande kreativa moddar så gör detta till ett avslappnade spel för dom som uppskattar det.

Tack!

Köpte liret nu på morgonen och tog mig genom tutorials (vilket jag lär glömma av helt sen!)

Startade "career" med tutorials där. Tog mig genom dem och blev lite fundersam hur jag ändrar. Vill starta från "scratch" så mycket det går. Nu har jag tre traktorer och en skördetröska från start. Vill jobba mig upp från noll i princip.

En annan sak jag glömde kolla ingame, finns det "hjälp" där så jag kan kolla upp hur jag sköter om åkrar? Vilken ordning jag ska ta saker i, plogning, sådd osv....?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tack!

Köpte liret nu på morgonen och tog mig genom tutorials (vilket jag lär glömma av helt sen!)

Startade "career" med tutorials där. Tog mig genom dem och blev lite fundersam hur jag ändrar. Vill starta från "scratch" så mycket det går. Nu har jag tre traktorer och en skördetröska från start. Vill jobba mig upp från noll i princip.

En annan sak jag glömde kolla ingame, finns det "hjälp" där så jag kan kolla upp hur jag sköter om åkrar? Vilken ordning jag ska ta saker i, plogning, sådd osv....?

För att börja från noll tror jag du få editera din spar fil. Leta upp dokumentmappen i utforskaren sen mina spel. Fortsätt med FS19 mappen och under där letar upp rätt spar fil. Under där hittar du en fil som heter careersavegame, den får du editera med nån texteditor och sen leta upp money eller din aktuella summa du har i spelet så borde du hitta rätt.

All hjälp du behöver med o bruka jorden osv finns inne i spelet om du trycker Esc sen Q

Permalänk

Ni som laddat ner FS19! Hur stor blev filen? Tänkte när FS17 bara blev ca 6 GB, och rekommenderat utrymme för FS19 är 20 GB.
Oftast så brukar väl inte den bli lika stor som det rekommenderade eller?

Permalänk
Medlem

Är det någon som har börjat köra med Season ännu? Har valt att avvakta i väntan på flera geo's.

Har en ded server som kör michigan farming, är sugen på att implementera season men känner som att det inte kommer gå att köra casual då. Hur känner ni för season på en multi-server?

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SvanteP:

Är det någon som har börjat köra med Season ännu? Har valt att avvakta i väntan på flera geo's.

Har en ded server som kör michigan farming, är sugen på att implementera season men känner som att det inte kommer gå att köra casual då. Hur känner ni för season på en multi-server?

Har inte spelat på några månader så nyfiken om ”season” är en mod eller en uppgradering i riktiga spelet. Man kanske ska dra igång åkern nu igen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Det finns några videos på tuben där dom förklarar season. Den här generationen är så mycket bättre än den som kom till 17. Förstår att det tagit lång tid att utveckla.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Nån som känner till ett bra forum där man kan ställa frågor om moddning? FS-UK har lagt ner och all information där har gått förlorad

Chansar och ställer min fråga här: Nån som vet ifall man kan konvertera originalmaskiner från fs19 till fs17? Skulle vilja ha Väderstad TPV8+FH och TPL16 och leka runt med. Att spela FS19 är inte ett alternativ eftersom MR inte finns och inte kommer bli av.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Nån som känner till ett bra forum där man kan ställa frågor om moddning? FS-UK har lagt ner och all information där har gått förlorad

Chansar och ställer min fråga här: Nån som vet ifall man kan konvertera originalmaskiner från fs19 till fs17? Skulle vilja ha Väderstad TPV8+FH och TPL16 och leka runt med. Att spela FS19 är inte ett alternativ eftersom MR inte finns och inte kommer bli av.

Inte insatt, men skulle kollat in detta https://forum.giants-software.com/viewforum.php?f=895

Permalänk
Medlem

Har någon problem med att sälja eller ta bort hönshuset.

När jag går in på mitt garage och trycker på hönshuset sen sälj så kommer jag till det fönster där jag bygger det.

Hjälp mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stihlan:

Har någon problem med att sälja eller ta bort hönshuset.

När jag går in på mitt garage och trycker på hönshuset sen sälj så kommer jag till det fönster där jag bygger det.

Hjälp mig

Skickades från m.sweclockers.com

Om du äger mer än ett hönshus, så ska du klicka på det du vill sälja

Permalänk
Medlem

Tänkte bara höra mig för om någon har samma problem som jag här inne. Eller ja jag vet inte om det är ett problem utan kanske bara är så spelet är.

När jag spelar så får jag allt mellan 70 - 120+ FPS beroende på karta och omgivning självklart.
Men min CPU jobbar ungefär 15-20% och min GPU sub 50%. Är det verkligen så dåligt kodat så det inte utnyttjar mera resurser av min dator eller är det nån inställning jag missat?

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

@Gyhlen: Jag har 10% CPU och 60-80% GPU med allt maxat och 150% resolution scaling. Ryzen 2700 och 2070 Super. 70-110 FPS