MSI 1080ti Gaming X håller inte klocken vid belastning

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av macmann1:

Jag vill inte ropa hej helt än men... Jag tror det äntligen är löst! Eller inte helt löst, men felet hittat.

Efter att ha stoppat tillbaka sakerna i chassit, och testat med det liggandes på köksbordet så fungerade det. Efter att jag skruvade fast grafikkortet i chassit så testade jag en runda till, för jag hade någon liten misstanke i bakhuvudet. Pang, fungerade inte. Då tänkte jag att antingen så är det något jordfel, eller så flyttas grafikkortet lite lite ur pci-e slotten. Efter att ha fått det stabilt även med skruvar i så flyttade jag datorn till sin rätta plats där den står upp. Där fortsatte den krångla.

Under en runda Firestrike bestämde jag mig för att ge kortet stöd med handen, och då klockade kortet upp. När jag släppte klockade det ner. Ställde en liten kartong som tryckte upp kortet en aning och efter det så har jag fortsatt köra Firestrike utan problem.

Det är ju inte helt säkert än, men det verkar alltså som att allt jävelskap beror på att det inte sitter ordentligt.

Vilket sinnesjukt fel, tror aldrig jag hört om något liknande Hoppas verkligen det ordnar sig för dig iom detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Avstängd

Haha, har läst igenom hela tråden och fan vilket helvete.. Du får skaffa ett bra chassi om felet ligger där

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

@macmann1; så troligtvis chassit som är boven? Trodde aldrig jag skulle se det i en tråd om ett krånglande grafikkort xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Bra gjort, du har jobbat hårt med detta.

Skrivet av Scrangle:

Återkom gärna om några dagar och bekräfta i fall allting fortsättningsvis funkar!

Instämmer med föregående att det är mycket välförtjänt om det fungerar med tanke på hur hårt du jobbat på att felsöka!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Xyborg:

Vilket sinnesjukt fel, tror aldrig jag hört om något liknande Hoppas verkligen det ordnar sig för dig iom detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Kiirozu:

Haha, har läst igenom hela tråden och fan vilket helvete.. Du får skaffa ett bra chassi om felet ligger där

Skrivet av sweisdapro:

@macmann1; så troligtvis chassit som är boven? Trodde aldrig jag skulle se det i en tråd om ett krånglande grafikkort xD

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe ja ni. Jag vet ärligt talat inte riktigt i vilken del som problemet ligger ändå. Det verkar vara såsom jag kommit fram till, men när jag har chassit ståendes så lyckas jag inte riktigt hålla kortet i en kostant bra vinkel. Just nu ligger det ner istället och det fungerar bra. Men återigen så är jag där jag inte vet vilken komponent som orsakar glappet.

Chassit? Funkar bra med mitt 1070Ti, aldrig haft några sådana tendenser med det.

Moderkort? Funkar också fint med 1070Ti, och ett annat moderkort funkade inte heller.

Grafikkort? Funkade bra i en annan, stående, dator.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

låter ju som att pci-e är lite slapp i kontaktstiften.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

låter ju som att pci-e är lite slapp i kontaktstiften.

Mja på vilken komponent tänker du?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Grattis, kul att du hittade felet!

Ser kortet ut att sitta något skevt efter du dragit fast det? Om chassit (eller kortets fastsättningsbleck) är något skevt kan det hjälpa att inte använda alla skruvar.

Alltså exempelvis dra ut en av moderkortsskruvarna eller en av monteringsskruvarna till grafikkortet, alternativt släppa något på någon av dem. Enklast är att titta efter flex när man monterar och helt enkelt undvika den skruv som får moderkort eller grafikkort att flexa.

Kan också vara värt att dubbelkolla dina distanser mellan moderkort och chassi, såvida inte dessa är en fast del av chassit då.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Samma sak kan säkert hända mig (att man råkar ut för någon form av glapp) eftersom Aorus 1080 ti kortet är minst sagt bastant (ca 1,4-1,5kg tror jag), funderat på att sätta upp någon form av stöd i chassit för kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Grattis, kul att du hittade felet!

Ser kortet ut att sitta något skevt efter du dragit fast det? Om chassit (eller kortets fastsättningsbleck) är något skevt kan det hjälpa att inte använda alla skruvar.

Alltså exempelvis dra ut en av moderkortsskruvarna eller en av monteringsskruvarna till grafikkortet, alternativt släppa något på någon av dem. Enklast är att titta efter flex när man monterar och helt enkelt undvika den skruv som får moderkort eller grafikkort att flexa.

Kan också vara värt att dubbelkolla dina distanser mellan moderkort och chassi, såvida inte dessa är en fast del av chassit då.

Ja jag får ta mig an det där vid något tillfälle. Sen jag fick det att fungera när datorn ligger ner har jag totalt släppt det. Är så jäkla less jut nu Men jag ska också se om ett stöd av något slag kan funka. Finns ju ganska många som ser helt ok ut. Tyvärr inte i Sverige men det kvittar väl.

Skrivet av makatech:

Samma sak kan säkert hända mig (att man råkar ut för någon form av glapp) eftersom Aorus 1080 ti kortet är minst sagt bastant (ca 1,4-1,5kg tror jag), funderat på att sätta upp någon form av stöd i chassit för kortet.

Ja jag hoppas kunna lösa det med något stöd härifrån eller liknande:
https://www.v1tech.com/product-category/gpu-support-brackets/

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Mja på vilken komponent tänker du?

moderkortet. att de inte klämmer ordentligt mot kortets kontakter

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

moderkortet. att de inte klämmer ordentligt mot kortets kontakter

Ja det är ju en teori, problemet är bara att jag testat ett annat moderkort och det var samma fel då.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Avstängd
Skrivet av macmann1:

Ja det är ju en teori, problemet är bara att jag testat ett annat moderkort och det var samma fel då.

En fråga bara. Lite långsökt kanske men det ligger inget bakom moderkortet som gör att det blir dålig kontakt eller liknande ?
Hade en kompis som hade stora problem med sin burk tills han bytte chassi. Visade sig att det var något som inte vart rätt med strömmen då du fick stötar av chassit. Varpå grafiken inte funkade som den skulle.

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

En fråga bara. Lite långsökt kanske men det ligger inget bakom moderkortet som gör att det blir dålig kontakt eller liknande ?
Hade en kompis som hade stora problem med sin burk tills han bytte chassi. Visade sig att det var något som inte vart rätt med strömmen då du fick stötar av chassit. Varpå grafiken inte funkade som den skulle.

Fast det fungerar med hans 1070 ti, så det mest troliga är att chassit inte håller "fast" kortet ordentligt vid bakre uttaget (vilket antingen är chassit eller grafikkortets "fästdel" som spökar)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sweisdapro:

Fast det fungerar med hans 1070 ti, så det mest troliga är att chassit inte håller "fast" kortet ordentligt vid bakre uttaget (vilket antingen är chassit eller grafikkortets "fästdel" som spökar)

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jo det är ju sant.
Kollat så inte gpu är böjd vid skruvhålen ? Där man fäster i chassit alltså.

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Bara som en liten update så tycks kortet fortsätta fungera. Det var några tillfällen där det inte riktigt ville, men sedan min senaste justering så har det fungerat utan problem. Jag kommer lämna problemet för stunden, men jag ska försöka reda ut framöver vilken komponent som är orsak.

Även om det inte är det vackraste så smälter pinnen in helt ok tack vare färgen iallafall

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Bara som en liten update så tycks kortet fortsätta fungera. Det var några tillfällen där det inte riktigt ville, men sedan min senaste justering så har det fungerat utan problem. Jag kommer lämna problemet för stunden, men jag ska försöka reda ut framöver vilken komponent som är orsak.

Även om det inte är det vackraste så smälter pinnen in helt ok tack vare färgen iallafall

https://i.imgur.com/jc5GBSJ.jpg

Nice nödlösning där XD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det är till intresse för någon annan, men för min egen skull så tänkte jag fortsätta min berättelse på ett och samma ställe

Kortet har fungerat med stödpinnen så jag har kört så, men det har gnagt i mig att inte veta om jag har ett grafikkort som är helt eller inte, man vill ju reda ut det innan garantier löper ut. Idag har jag fortsatt min felsökning:

Jag köpte ett nytt chassi och monterade in delarna. Till en början verkade det faktiskt som att jag hade hittat boven i dramat. Men icke, efter en stund så började det bete sig likadant igen. Ger jag kortet stöd underifrån så klockar det upp, annars klockar det ner och hoppar i klockfrekvens.

Jag monterade in delar från en annan dator i det nya chassit och testade det också. Samma fel där. Det är alltså inte moderkortet som är problemet (även om detta egentligen redan var uteslutet).

Jag tror faktiskt att det är grafikkortet som är lite glappt av sig, och jag ska höra av mig till Komplett igen imorgon (senare idag, tänk vad tiden går fort när man felsöker) och se vad dom säger. Jag förmodar att dom kör sin felsökning i en testbänk snarare än i ett vanligt chassi, och ståendes fungerar det ju. Det kanske får bli en inskickning till efter att ha diskuterat vad jag kommit fram till

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

@macmann1:
du kan ju testa detta:
https://www.youtube.com/watch?v=EOXYE3hx_JY
På Phanteks Evolv X så har dom gjort en lösning med en skena som gör precis samma sak som Jay gör i videon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

@macmann1:
du kan ju testa detta:
https://www.youtube.com/watch?v=EOXYE3hx_JY
På Phanteks Evolv X så har dom gjort en lösning med en skena som gör precis samma sak som Jay gör i videon.

Tyvärr fanns inte utrymmet för den fixen i något av dom chassin jag testat. Och det finns förmodligen ett antal lösningar för att förhindra flex, men det känns inte riktigt bra att det ska behövas för att kortet ska funka öht :/

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Chattade med Komplett nu:

Citat:

11:57:28 - Kundservice: Ja, där har vi andra gången jag stött på det isåfall. Det betydde sist att kylningen dippar lite i stående chassi, vilket medförde att kortet klockade ner sig.
11:58:28 - Du: Såpass
11:59:08 - Du: Hur löstes det? Det känns inte helt vettigt att vara tvungen att försöka ha något stöd hela tiden
11:59:15 - Du: Är det något som tillverkaren ser som fel?
11:59:43 - Kundservice: Ja, det gick i det fallet som garanti.

Så nu får kortet åka lite lastbil igen och med lite tur så kanske hela den här soppan får ett lyckligt slut. Jag började min felsökning den 26 oktober efter en 20 mil biltur i snöstorm. Kul det här med hårdvara

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Alltså det här åren av de bättre felsökningstrådarna tack vare @macmann1 ihärdighet och svarsfrekvens. Så roligt att se hur det slutar. Fantastisk underhållning! Hur sjukt det än låter. Fan, man är ju inte normal. Eller här är man det.

Skönt att du verkar ha nått resolution!

Skickades från m.sweclockers.com

stavning...
Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

Hmm.

Är det något slags glapp på kortets kontakt då, eller vad tror ni som kan?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alumax:

Alltså det här åren av de bättre felsökningstrådarna tack vare @macmann1 ihärdighet och svarsfrekvens. Så roligt att se hur det slutar. Fantastisk underhållning! Hur sjukt det än låter. Fan, man är ju inte normal. Eller här är man det.

Skönt att du verkar ha nått resolution!

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe, alltid kul att glädja några som Rikard Palm skulle sagt Jag hoppas verkligen att detta är slutklämmen.

Skrivet av frong:

Hmm.

Är det något slags glapp på kortets kontakt då, eller vad tror ni som kan?

Bra fråga. Jag tänker att antingen så får det inte ordentlig kontakt med PCI-platsen eller så är det något som inte funkar som det ska när kortet blir lite böjt. Aldrig varit med om liknande dock.

___________

Kan även säga att jag just nu sitter med ett annat grafikkort i datorn i väntan på Kompletts hantering (eller ja, just nu i väntan på att helgerna ska ta slut så det öht går iväg med posten) och det fungerar helt klanderfritt. Inte ett endaste litet problem.

Passade även på att diskutera med Komplett vad som gäller om dom faktiskt verifierar felet och jag får ett nytt kort, vilket det blir. Eftersom 1080Ti fasas ut så blir det ett 2080 som ersätter. Det känns OK, även om mängden VRAM skiljer sig ganska mycket, och jag spelar i 3440x1440.

Ingen specifik modell sagd men iallafall inte en FE/blower. Förmodligen något åt samma håll som mitt nuvarande Gaming X. Det finns även möjlighet att lägga emellan till ett 2080Ti, vilket jag kommer göra. Ska inte gå händelserna i förväg och ropa hej innan grafikkortet ligger i bäcken (eller hur var det nu talesättet gick?) men har väl börjat luska lite i vilken modell som är att föredra iaf.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Jag har ett MSI RTX 2070 Gaming Z, och det kortet är tungt!. Använder man inte skenan som följer med för att stödja upp grafikkortet, så hänger det betänkligt och kan nog förstöra antingen pci-kontakten eller kretskortet på grafikkortet.

2070-kortet väger 1,5kg nästan, och ditt kort väger nästan 1.3kg men det är ju fortfarande tungt.
Vet inte om ditt moderkort har armerade pci-express kontakter också för att stödja upp det än mer?
edit: ditt kort i din signatur har safeslot.
"The all-new ASUS SafeSlot fortifies the PCIe slot for high-end graphics cards, the reinforced slot provides 60% better retension and 80% better shearing resistance."

Tycker nog att man bör se över om vi inte behöver ha en ny standard för hur saker och ting ska sitta fast i ett chassi på pc-datorer.

Linus tech tips har en video där han unboxar en dator, och visar då även upp ett kort som blivit skadat i transport.
Dels så har pciekontakten på moderkortet böjts, och dels så har grafikkortets pcb och plåt blivit böjda så det fungerar inte längre.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

@CubaCola: Ja det blir ju tyngre och tyngre pjäser om man köper dom lite mer påkostade modellerna. Jag kommer förmodligen använda något typ av stöd framöver, men jag ville inte behöva göra det för att kortet öht ska fungera.

Ett sätt är ju att montera kortet ståendes. Fler och fler chassin har stöd för det. Jag hade en tanke att göra det. Problemet där blev ju istället att kortet sitter tätt inpå chassisidan och får inget vettigt luftflöde, och att CPU-kylaren är för stor.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Komplett har godkänt garantin!

Man vill skicka ut ett Gainward Geforce RTX 2080 Triple Fan som ersättning och jag känner ärligt talat.. meh? Det är uppenbarligen det billigaste 2080 dom har. Kortet saknar backplate, har inte semipassivt kylning, verkar ha en del problem med coil whine och ljudnivån är "som förväntat" enligt någon kommentar. Jag tycker inte det känns motsvarande ett Gaming X och jag har mailat komplett och frågat om man inte kan tänka om på den punkten. Det är inte ett kort jag vill ha i datorn. Kommer lägga pengar emellan till ett Ti, men hade hoppats att ha ett bättre läge att utgå ifrån.

Annars känns det iaf jäkligt skönt att det närmar sig en lösning!

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

@macmann1:

Det verkar vara standard att erbjuda det billigast möjliga prestandamässigt likvärdiga kort som dom har. Jag tycker att du gör rätt som går på ett Ti istället även om det kanske svider lite i plånboken.

Permalänk
Medlem

@MarkSix: Ja, alltså.. i slutändan kommer jag ju ha betalat lika mycket som ett 2080Ti kostar i fullpris, men iochmed det här garantiärendet fick jag iallafall möjligheten att dela upp smällen. Även om 1080Ti verkligen var ett lyft i 3440x1440 så hade det varit skönt med lite mer kräm.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

@macmann1: 2080Ti borde hantera allt du slänger på det problemfritt i 3440x1440 (speciellt om du har en 100Hz skärm). Sitter själv med ett likadant kort som du hade och det går att lira i 3440x1440 men det inte optimalt. De 25% extra prestanda man får av 2080Ti är exakt det som saknas.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@milkab @Kaninjägarn @Shadow666 @gabriel15 @Ragnarok @Grillm @Brainsplitter @anon254573 @Thor @Mocka @sweisdapro @Xyborg @makatech @sniglom @Magnus112233 @Scrangle @trickeh2k @Kiirozu @Rouge of Darkness @jimsan8923 @MarkSix @Alumax @frong @CubaCola

Jag vill tacka er allihop för att ni tog er tid och intresse i min tråd. Det var en lurig nöt att knäcka och förmodligen bland dom drygaste problemen jag haft nöjet att felsöka. Nu är den här resan över

Nästan i alla fall. Kortet är för högljutt för min smak så det kommer bytas ut till ett Gaming X Trio när det kommer in i lager. Komplett är snälla nog att låta mig ha kvar detta tills dess dock

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450