Ny t-shirt i butiken – Mother of all Rebus

Permalänk
Medlem

Någon annan som efter köpet med tröja och mug inte fixk något svar. Men i mail fick jag att jag hade beställt?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av hACmAn:

Någon annan som efter köpet med tröja och mug inte fixk något svar. Men i mail fick jag att jag hade beställt?

Du får en orderbekräftelse på mailen när din order gått igenom. Sedan mail eller SMS från fraktbolaget vid leverans, beroende på vilket fraktalternativ du väljer.

Skrivet av Broken-arrow:

Samma här dock står det inget om tryck på baksidan antar ingen swec logga? Kunde blivit köp i så fall (vist vissa kan ju tycka det är kul göra reklam, men inte för dessa priser)

Denna modell har endast tryck på bröstet, dvs. vad som visas på bilderna.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow @Dimestam

Just avsaknaden av swec-loggan gjorde att denna blev ett givet spontanköp. Intelligent design, stilrent och ett tryck i klass med ett design-mönster, men som samtidigt bär ett budskap till de som har förmågan att se det.

Permalänk
Medlem

Klockren design!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det var ju en populär t-shirt. Kanske läge att trycka upp en batch till? Det verkar som att fler är intresserade av att sprida budskapet i Andreasevangeliet och vill tala om Modermodemets härlighet, samt dess självklara plats i hårddiskens och våra egna hjärtan.

Populär tråd på Kodapor på Facebook just nu också.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av kirayatail:

Det var ju en populär t-shirt. Kanske läge att trycka upp en batch till? Det verkar som att fler är intresserade av att sprida budskapet i Andreasevangeliet och vill tala om Modermodemets härlighet, samt dess självklara plats i hårddiskens och våra egna hjärtan.

Populär tråd på Kodapor på Facebook just nu också.

Begränsad upplaga är begränsad, gäller att vara med.

Det finns ett par storlekar kvar på lagret!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Begränsad upplaga är begränsad, gäller att vara med.

Det finns ett par storlekar kvar på lagret!

Kan den tänkas dyka upp i någon annan färg?

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av LaoLao:

Kan den tänkas dyka upp i någon annan färg?

Inget jag tänkt på ännu, kanske om något år?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Har någon i modern tid lyckats intervjua Andreas Hedlund? Det vore en mission värdig @redaktionen för Swec.

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem

Har vid något tillfälle försökt få tag på hela artikeln kring "modermodemet"-citatet, men ännu inte lyckats. Någon som vet om den finns digitaliserad nånstans?

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Kan den tänkas dyka upp i någon annan färg?

Skrivet av Dimestam:

Inget jag tänkt på ännu, kanske om något år?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan tänka mig att svart går hem hos målgruppen men ljusblått, mörkblått, beige eller brunt hade varit mycket snyggare. Matt lila kan också vara snyggt. Hoppas hoppas.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

@kirayatail:
För seg för att kolla nu men enligt ett inlägg på flashback var det.
"SAF-tidningen Stockholm, nr 4, 4 juni 1999"
Så något hint i alla fall. Skulle inte förvåna mig då jag såg skämtet 2001 första gången.

Tror att ricksbiblioteket i stockholm måste spara sådana dokument så går nog att be att få titta på en kopia.

Edit:
Fast det är ju inte direkt digatal även om du kanske får se en digital tidning.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

@kirayatail: Verkar som att den kommer från SAF-tidningen, den heter väl Entreprenör idag. Kanske kontakta dem och se vad som finns i arkivet? Nån skrev nr4, 4 juni 1999

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

@kirayatail:
För seg för att kolla nu men enligt ett inlägg på flashback var det.
"SAF-tidningen Stockholm, nr 4, 4 juni 1999"
Så något hint i alla fall. Skulle inte förvåna mig då jag såg skämtet 2001 första gången.

Tror att ricksbiblioteket i stockholm måste spara sådana dokument så går nog att be att få titta på en kopia.

Edit:
Fast det är ju inte direkt digatal även om du kanske får se en digital tidning.

Skrivet av Valonen:

@kirayatail: Verkar som att den kommer från SAF-tidningen, den heter väl Entreprenör idag. Kanske kontakta dem och se vad som finns i arkivet? Nån skrev nr4, 4 juni 1999

Så långt vet jag, kollade i Kungliga bibblans databas för nån månad sen och de hade inte scannat in just det numret (så det skulle innebära en resa till Stockholm och beställa fram från arkivet för läsning på plats). Hade hoppats på nån kalenderbitare som mot förmodan hade jobbat på egen hand så att säga.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

XXL - den är ju jättestor. Men vad f*n gör man, det blev en iallafall.

Edit Nov-11: Den var inte så stor som befarat så jag kan faktiskt ha den utan tältpinnar. Gjorde succé på jobbet (ett IT företag...)

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Måste flika in att det var välidt dåligt paketerat! Tröjan låg direkt i lådan utan något skydd, dock en tom plastpåse bredvid och paketet var inte tätt (springa längst ner). Dock var tröjan hel och fil och paketet ej fuktigt.

Men är nöjd med tröjan och koppen!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Trackmaster:

Måste flika in att det var välidt dåligt paketerat! Tröjan låg direkt i lådan utan något skydd, dock en tom plastpåse bredvid och paketet var inte tätt (springa längst ner). Dock var tröjan hel och fil och paketet ej fuktigt.

Men är nöjd med tröjan och koppen!

Jag valde faktiskt bort plastpåsar av miljöhänsyn. Känns ganska poänglöst med tanke på att kartongen är en förpackning i sig.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Jag valde faktiskt bort plastpåsar av miljöhänsyn. Känns ganska poänglöst med tanke på att kartongen är en förpackning i sig.

Det var faktiskt bra, dock fick jag en tom platspåse med i lådan, som om tröjan hade trillat ut.
Men jag tycker ni ska fortsätta med utan plast, lägg dock något papp i botten i så fall för min tröja kunde man se från springan och om det är fuktigt ute eller som postmord gör, lämnar post i regnet så kan tröjan bli förstörd!

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ni som köpt denna t-shirt, vad tycker ni om kvaliten? Tunn, tjock, bra, dålig?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015