Battlefield V får battle royale-läge i mars 2019

Permalänk
Melding Plague

Battlefield V får battle royale-läge i mars 2019

DICE presenterar nu sina planer för kommande Battlefield V, vilka bland annat avslöjar att battle royale-läget Firestorm släpps först till våren 2019.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Saknar Battlefield 2 :/

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd

Vänta, så dem marknadsför spelet med ett gamemode som
Inte kommer förrns 6 månader senare.

Snacka om att släppa en produkt utan innehåll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Det här spelet kan man nog köpa billigt redan i mellandagarna.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Hjälpsam

Så oväntat!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

64 pers måste ju kännas jättetomt i Battle Royale. Antalet i sig är ju inte så litet, men i samtliga Battle Royale-spel så landar ju klumpvis med folk på samma ställe och det står snabbt bara en kvar. Så hälften lär ju ha dött inom en minut. Då är det plötsligt bara 30 kvar gentemot vad som i andra spel är 60-70 kvar för det lite långsammare spelandet. Jag har inte spelat mycket Battle Royale så mina erfarenheter är begränsade. Ser ni mer erfarna spelare antalet som ett bekymmer?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Avstängd

gäsp.. dessa nya call of dut... oh, battlefieldspelen..

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Lansera det då i mars 2019, DICE?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Tur att man ALDRIG förbokar PC-spel nu för tiden!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Så bra , då kanske jag köper det i mars då?

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk

Ännu en anledning till att inte köpa spelet.

EA/Dice har verkligen skitit i det blå skåpet denna gången.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem

Ska hämta min nya bil nu i helgen men sätesvärmaren samt värmepaketet för kupen får jag hämta ut i maj. Dom hoppas kunna ge mig ac'n innan november nästa år...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Fan va nice.

Jag ska börja sälja hus, men taken får man inte förens 6månader senare.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Är grundspelet som tilltalar mig, kunde inte bry mig mindre om Battle royal faktiskt. Men förståeligt att de borde inkludera ett sånt läge istället med tanke på hur populärt det är, så det stör mig inte.

Bättre det än en massa andra spellägen ingen typ rör pga conquest och operations/rush är ju det alla lirar iaf liksom. Finns ingen vits med att krysta in för mkt. Bättre att satsa på standardgrejerna och sen ha med väldesignade och stora alternativa spellägen. Som Firestorm nu tex. Bättre nyttjande av utvecklingstiden tycker jag. Kvalitet framför kvantitet.

Sjukt taggad för BF5 faktiskt förövrigt. Många som inte delar den åsikten av olika anledningar vad jag ser på internet men kan inte bry mig mindre om gnällspikar som letar anledningar att bli triggade. Har de andra spel som tilltalar dem mer så perfekt för dem! För egen del inför de massvis med bra ändringar och går tillbaka till rötterna med WW2 temat dessutom i BF5. Kommer bli riktigt nice, så min hype mätare förblir riktigt hög

Dock klart man saknar BF2 lite, stilen spelen var på den tiden. Men de verkar ju ta tillbaka lite mer skicklighet osv nu äntligen. Så på rätt väg igen sedan Bad Company 2 verkligen drog ner BF i casual-träsket. Kom upp en del med BF3 och 4 men sjönk ordentligt med BF1 igen...så jag är glad att de är på G upp igen på riktigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Kan tycka att det är lite mycket gnäll. Det är väl ändå deras vanliga gamemodes som spelar någon roll ifall de är bra och att de släpps först.

Tror det hade varit ännu mera gnäll ifall de hade släppt battleroyal först och väntat i 3-4 månader på att släppa vanliga gamemodes.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

De brukar lägga till nya gamemodes i efterhand via DLC paket, m.m. Så det är inte direkt något nytt. Men dom försökte att hype:a upp BR läget sedan en bra tid tillbaka så blir väl en liten miss att inte ha med det när spelet släpps.
När det väl släpps lär man kunna få spelet för halva priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Kan tycka att det är lite mycket gnäll. Det är väl ändå deras vanliga gamemodes som spelar någon roll ifall de är bra och att de släpps först.

Tror det hade varit ännu mera gnäll ifall de hade släppt battleroyal först och väntat i 3-4 månader på att släppa vanliga gamemodes.

Så du menar att om du köper en pizza så är du nöjd när du får en pizzabotten efter 10min sen lär vänta 30min på fyllningen? Eller köper en bil men får dörrar först några månader senare?

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Medlem

Haha Battlefield har gått från att vara en wow-känsla till en bakis-känsla. Jag mår lite illa bara jag hör namnet...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbha:

Så du menar att om du köper en pizza så är du nöjd när du får en pizzabotten efter 10min sen lär vänta 30min på fyllningen? Eller köper en bil men får dörrar först några månader senare?

Älskar liknelser, kan det inte bara vara så att de vill släppa sin vanliga produkt (som de alltid har gjort) och vill slipa lite extra på denna nya som de håller på att skapa? Så att den inte är buggig och så att den är bra ballanserad. Se det som att man kan spela sönder deras vanliga game modes först och sedan kommer det något roligt (förhoppningsvis) och nytt som man kan sätta tänderna i.Det finns ju ett par battle royal redan och de tar väl lärdom ifrån dom och vill skapa något som man faktiskt vill spela.

I slutändan är allt bara spekulationer, även det jag skriver i högsta grad. Men negativiteten från första början är ju lite tråkig och alla liknelser får en skratta.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

dice gräver bara djupare och djupare .

Permalänk
Medlem

det har blivit så pk att trasha bf.

Låter bra att de väntar. Ska spela ordentligt med multiplayer, som vanligt i bf, och sen lagom till att man tröttnar, så där kring mars 2019, kommer ett nytt spelläge ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Älskar liknelser, kan det inte bara vara så att de vill släppa sin vanliga produkt (som de alltid har gjort) och vill slipa lite extra på denna nya som de håller på att skapa? Så att den inte är buggig och så att den är bra ballanserad. Se det som att man kan spela sönder deras vanliga game modes först och sedan kommer det något roligt (förhoppningsvis) och nytt som man kan sätta tänderna i.Det finns ju ett par battle royal redan och de tar väl lärdom ifrån dom och vill skapa något som man faktiskt vill spela.

I slutändan är allt bara spekulationer, även det jag skriver i högsta grad. Men negativiteten från första början är ju lite tråkig och alla liknelser får en skratta.

Absolut. Men marknadsför inte med Battle Royale i så fall! Nu har de ju pratat om att Firestorm är nytt, då ska det vara med också tycker jag och många andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

dice gräver bara djupare och djupare .

Dice är bara utvecklaren, och de är superduktiga i mina ögon. Dock så har jag personligen aldrig gillat deras spel, då de varit mest MP fokuserade.

EA, som håller i tyglarna, är däremot bara äckliga. Men det är likadant med alla AAA publishers.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Absolut. Men marknadsför inte med Battle Royale i så fall! Nu har de ju pratat om att Firestorm är nytt, då ska det vara med också tycker jag och många andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu får ni alla rätta mig om jag har fel. Men är det så att det är marknadsfört att det ska släppas samma dag som spelet släpps från början? eller är det något konsumenter bara har antagit? Själv har jag inget problem med att saker skjuts upp om det inte handlar om år. Bättre att produkten är så färdig att det är spelbart än att man bara släpper det och man får tampas med tusen buggar och krascher.

Själv satt jag och spelade COD blackout igår med en vän och hade bara två motståndare kvar och då kraschar spelet och vi förlorade. Om sådant kan ordnas innan release så är jag bara glad.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Nu får ni alla rätta mig om jag har fel. Men är det så att det är marknadsfört att det ska släppas samma dag som spelet släpps från början? eller är det något konsumenter bara har antagit?

Ganska lätt sak att anta

https://www.battlefield.com/news/this-is-battlefield-5-firest...

Citat:

Today we are dropping knowledge bombs on Firestorm, the battle royale mode coming to Battlefield™ V with a unique focus on iconic Battlefield™ squad play and vehicular combat. We're also revealing a new Battlefield V pre-order offer that includes the special Firestorm Ranger Set, inspired by (but not limited to) the mode.

Citat:

Expect even more details on Firestorm to come as we head closer to launch, but here’s a quick primer

Och sen under all denna text om spelläget påminner man om att man borde förboka. Finns inget som säger att spelläget inte ingår i spelet.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Konsumenter är inte nådiga, klurigt att göra rätt som Företag idag.

Tycker folk det hade varit bättre att dom skjuter upp hela spelet till Mars? För det är ju enda utvägen om dom inte hinner.

Det kan väl kännas tråkigt om det är det enda läget man bryr sig om men bättre man får veta det nu innan man köpt spelet iaf.

Alla liknelser med pizza och bilar är rätt komiska, tack för dom

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Kan tycka att det är lite mycket gnäll. Det är väl ändå deras vanliga gamemodes som spelar någon roll ifall de är bra och att de släpps först.

Marknadsför man något som en viktig del av ett spel och något som många är intresserade av är det väl ganska självklart att folk klagar? Speciellt de som redan förbokat med tron att få hela spelet vid släpp...

Skrivet av livsnjutaren:

Tror det hade varit ännu mera gnäll ifall de hade släppt battleroyal först och väntat i 3-4 månader på att släppa vanliga gamemodes.

No shit sherlock

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

verkar som CoD och BF har bytt roller med varandra.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Saknar Battlefield 2 :/

troligen det bästa battlefield genom tiderna

Permalänk
Medlem

Jag anar en totalflopp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮