Mozilla prövar sälja VPN-prenumeration direkt i webbläsaren

Permalänk
Melding Plague

Mozilla prövar sälja VPN-prenumeration direkt i webbläsaren

Mozilla ingår samarbete med ProtonVPN och testar en ny funktion i Firefox. Det handlar om möjligheten att köpa en prenumeration på VPN-tjänsten direkt i webbläsaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Jag säger bara en sak.

Tor + VPN = bra säkerhet

Permalänk
Inaktiv

Inget emot ProtonVPN, men YUCK för reklam inbyggt i webbläsaren, för det är precis vad det är.

Permalänk
Medlem

Som att det inte finns tillräcklig med reklam. Om det går igenom och inte går att stänga av faller firefox tyvärr lätt bort som webläsare.

Permalänk
Medlem

Finns redan till Opera, men där är det dock gratis!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Som att det inte finns tillräcklig med reklam. Om det går igenom och inte går att stänga av faller firefox tyvärr lätt bort som webläsare.

Enligt bilderna så verkar det som att de bara kommer visa det för användare som ansluter till ett osäkrat trådlöst nätverk, t.ex. en publik hotspot, och är man inte intresserad så klickar man bara i att inte visa erbjudandet igen. Mozilla har förstås ett visst egenintresse med tanke på att de troligtvis får en del av kakan, men att utbilda användare som ansluter till publika nätverk om VPN är alltid bra. Så länge de inte pushar mer än vad som visas i bilderna så tycker jag det är helt ok.

Permalänk
Medlem

Smart av Mozilla. Detta är det enda som kan få mig gå tillbaka till FireFox efter 5 år

Permalänk
Avstängd

Annars kan man använda en förkonfigurerad Docker container med IPsec (snart kommer väl WireGuard också) så pushar du själv upp den i molnet till valfri molnleverantör som t.ex. Amazon eller Microsoft Azure och har din alldeles egna VPN.

Finns förkonfigurerad containrar på Docker Hub.
https://hub.docker.com/r/hwdsl2/ipsec-vpn-server/

Permalänk
Medlem

Visst, varför inte, bara man kan stänga av reklamen.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Jag säger bara en sak.

Tor + VPN = bra säkerhet

Så, vilket val tog du... lite nyfiken bara. Och hur länge har du haft det.

Visa signatur

Fractal Design Define S, ASUS Z97-A, Intel i7 4790K, Clock 4.6 Ghz 1.24v, Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair 16GB DDR3 CL10 1600Mhz vengeance, 1xPlextor PX 128M3P, 1xSamsung 850 EVO 500GB, Aorus GTX 1080 Ti Xtreme, Corsair AX1200, blu-ray Asus SBC-06D2X-U.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att skapa en ny mejl där jag slipper få min information insamlad (har idag Gmail). Någon som har ett tips? Kan tänka mig att betala om det är bra, säkert och någorlunda användarvänligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk

Ett VPN-alternativ är en intressant ny tillämpning av blockchain.
https://lethean.io/
Man accessar internet via olika exitnoder som betalas med cryptovaluta i realtid. Man kan även själv signa upp sig som exitnode och få betalt på samma sätt.
Blockkedjan är Cryptonight med full anonymitet.

Har man själv bandbredd över så kan man i princip tjäna pengar på att köra VPN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Finns redan till Opera, men där är det dock gratis!

Tunnla all trafik genom en kommersiell operatör, gratis? Det låter inte suspekt alls...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Tunnla all trafik genom en kommersiell operatör, gratis? Det låter inte suspekt alls...

Skickades från m.sweclockers.com

All trafik som du gör via webbläsaren ja, alltså inte t ex torrenter eller annat som sker utanför webbläsaren.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Tack! Ska kika på dem i helgen

Skickades från m.sweclockers.com