arkivsökning och ordningen på träffarna

Permalänk
Hedersmedlem

arkivsökning och ordningen på träffarna

Hejhej.
Har använt arkivsökningen för forumet då och då för att leta efter gamla nyheter.

Ordningen på resultaten har jag inte förstått tidigare för de visas inte riktigt i datumkronologisk ordning. Så det har varit lite svårt att bläddra igenom alla artiklarna när sökfrågan givit många träffar.
Men nu kanske jag förstår ordningen på resultaten. Kan det vara så att de visas i datumkronologisk ordning per kategori?
Alltså att artiklar kommer först, sedan tester och så vidare? För viss datumsystematik finns ändå, men den stämmer inte helt.
Följdfrågan då är om det är det bästa upplägget för sökningarna.
Kanske blir det lättare att hitta det man vill om resultaten rankas strikt efter datum?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tjena @Söderbäck,

Sökfunktionen är inte alltid helt lätt att använda för att bläddra på det viset, så jag skulle rekommendera att istället använda google och lägga till site:sweclockers.com/nyhet i sökfrasen för att söka bland nyheterna på sajten. Där kan du också välja kronologisk ordning (under verktyg -> anpassad period) samt "sortera efter datum".

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015