Electronic Arts planerar släppa nyutgåva av Command & Conquer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

generals 2 var ingen flopp, kom bara aldrig ut.
problemet var bara extrem pr backlash över f2p modellen.

visst var det ju en flopp om dom hade ett "relativt" färdigt spel men tog och lade ner produktionen av spelet och stängde ner studion som jobbade på spelet.

och visst hela f2p modellen var ju inte heller något fint.

men tycker ändå att det var påväg i rätt riktning om man tänker på hur Command & Conquer 4 Tiberian Twilight såg ut.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Har spelat Command And Conquer 3 - Kanes Wrath nästan var vecka sen det släpptes <3

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

C&C skulle jag lätt betala för, men det enda som egentligen behövs är stöd för högre upplösning och div buggfixar.

Pillar dom runt för mkt i spelet så kommer dom bara att förstöra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZothOmmog:

visst var det ju en flopp om dom hade ett "relativt" färdigt spel men tog och lade ner produktionen av spelet och stängde ner studion som jobbade på spelet.

och visst hela f2p modellen var ju inte heller något fint.

Jag var med i alphatest av minst ett C&C-spel för några år sedan, minns tydligt att det helt saknade någon form av känsla och jag är glad att de valde att lägga ner det

Permalänk
Medlem

Har blandade känslor för dessa remakes. Dessa spel är så otroligt nostalgifyllda, men när man sätter sig och kör ett reamke så är risken för att man blir besviken överhängande stor!

Skulle exempelvis gärna se ett NYTT Generals, men originalen C&C och RA bör kanske förbli i historien. Ni har gjort mer än nog!

Permalänk
Medlem

När jag läser CC så tänker jag direkt på Close combat (a bridge too far). Det hade vart något att spela igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Generals och Zero Hour; j*vlar vad man lagt tid på dem... de och BFME var det som på riktigt fick in en på pc-gaming

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd med de första spelen att det bara finns en inkomstkälla.
Annars har man ju många goda minnen

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Ra2 var typ första spelet som jag spelade efter barnspelen så det har man spelat mycket. Även generals spelade man mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Red Alert och Red Alert 2 är mina favoriter i den serien

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Avstängd

Asså gör C&C-spelen och RA1&2 som StarCraft: Remastered blev och med vettigt onlinestöd så är det ett givet köp!

Musiken i RA1 = Kreygasm in my ears

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Skulle nog vara roligare med Helt nya C&C, SC & AoE. Remakes blir bara skit, inte samma känsla.

Visa signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme • Kingston 2TB • Crucial T700 Gen5 M.2 1TB
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 (P990i,U11,Diamond,Neonode N2, S9+ etc)

Permalänk

Ingen som vill ha en remake på Renegade då? 😋

Skämt å sido, för är det alltid det första, Tiberian Dawn, som kommer ligga mig varmast om hjärtat. Vi hade ingen egen dator hemma på den tiden, så jag cyklade över till mina kusiner var och varannan dag för att lira C&C. Gjorde att en fick man lära sig Dos-kommandon och massa annat nyttigt som man haft glädje av senare i livet också. Så nytta med mycket nöje! 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KevinRust:

Ingen som vill ha en remake på Renegade då? 😋

Skämt å sido, för är det alltid det första, Tiberian Dawn, som kommer ligga mig varmast om hjärtat. Vi hade ingen egen dator hemma på den tiden, så jag cyklade över till mina kusiner var och varannan dag för att lira C&C. Gjorde att en fick man lära sig Dos-kommandon och massa annat nyttigt som man haft glädje av senare i livet också. Så nytta med mycket nöje! 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är helt seriös när jag säger att en välgjord remake på Regengade hade definitivt gett mig en del speltimmar framför skärmen.
Vid release var jag typ 10 år och det var ju ett fruktansvärt roligt FPS på den tiden. Dock tycker jag väl samtidigt att C&C serien inte ska vara FPS, men hade det släppts en bra remake hade jag garanterat spelat några timmar!

Permalänk
Medlem

Minns när jag spelade RA på morgonen innan jag skulle till skolan varje dag.
Sjukt kul det var på den tiden. Skulle gärna se en remake.

Permalänk
Medlem

Red alert har man finna minnen av, jävlar vilket bra spel det var på den tiden.

Permalänk
Medlem

När allt annat misslyckas, gör en re-master = detta är bara en cashgrab. Inte intresserad

Inte kul för mig att säga, jag Älskade Original Cnc spelen...

Ogillar STARKT Ea och allt de smutsar ner med deras äckliga fingrar.

Visa signatur

Patience is a virtue.

it is better to ask for forgiveness than to ask for permission.

Permalänk
Medlem

Ge mig Dune 2 !

Permalänk
Medlem

Min dröm är att de får herr Kucan tillbaka för att göra moderna uppdateringar till FMV:s

Tänk er följande reveal scenario på E3 t.ex
EA:s scen: En presentation av senaste DLC:n till något av Battlefront/Battlefield har precis presenterats. Och speakern håller på att avsluta sitt snack. Plötsligt blir hela rummet svart. Speakern manar alla till lugn, säger att det verkar vara något tekniskt fel...
Plötsligt så blir bildskärmarna blodröda. Och en bekant röst strömmar ut ur högtalaren, likt en röst ur det förflutna. "IN THE NAME OF KANE!" Ett sorl går igenom publiken, som svarar "Kane Lives in death!"
Rösten kommer igen, starkare denna gång: "IN THE NAME OF KANE!" Återigen ett extatiskt svar från publiken.
Rösten kommer en tredje gång. Denna gång med långsammare yttrande. "IN...THE...NAME...OF....KANE!" Återigen svarar publiken.
Plötsligt, en pyroteknisk display går av på scenen. och ut ur rökmolnet stiger en bekant figur, klädd i sin klassiska utstyrsel. Och Inför publikens jubel så säger han in i mikrofonen. "KANE, LIVES!!"

Om det funnits någonsin som hade kunnat återtända EA:s sargade anseende hos sin fanbase så vore det något i den stilen.. Eller vad tror ni?

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett dem göra klart Generals 2. C&C Såg riktigt fint ut på Frostbite motorn!

Permalänk
Medlem

Tycker ett till Generals-spel vore på sin plats. Visst att C&C och Red Alert alltid kommer vara speciella. Men efterföljarna till dessa har inte förvalltat det bra. Framförallt när superenheter varit för stor del av spelet. Generals däremot var både kul och inte alls lika obalanserat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skanepiraten:

100 kronor på att detta inte kommer bli bra tyvärr.

Blir nog inte ens samma spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Tycker ett till Generals-spel vore på sin plats. Visst att C&C och Red Alert alltid kommer vara speciella. Men efterföljarna till dessa har inte förvalltat det bra. Framförallt när superenheter varit för stor del av spelet. Generals däremot var både kul och inte alls lika obalanserat.

Tiberium Wars och Kanes Wrath är guld både SP och MP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etherhawk:

Min dröm är att de får herr Kucan tillbaka för att göra moderna uppdateringar till FMV:s

Tänk er följande reveal scenario på E3 t.ex
EA:s scen: En presentation av senaste DLC:n till något av Battlefront/Battlefield har precis presenterats. Och speakern håller på att avsluta sitt snack. Plötsligt blir hela rummet svart. Speakern manar alla till lugn, säger att det verkar vara något tekniskt fel...
Plötsligt så blir bildskärmarna blodröda. Och en bekant röst strömmar ut ur högtalaren, likt en röst ur det förflutna. "IN THE NAME OF KANE!" Ett sorl går igenom publiken, som svarar "Kane Lives in death!"
Rösten kommer igen, starkare denna gång: "IN THE NAME OF KANE!" Återigen ett extatiskt svar från publiken.
Rösten kommer en tredje gång. Denna gång med långsammare yttrande. "IN...THE...NAME...OF....KANE!" Återigen svarar publiken.
Plötsligt, en pyroteknisk display går av på scenen. och ut ur rökmolnet stiger en bekant figur, klädd i sin klassiska utstyrsel. Och Inför publikens jubel så säger han in i mikrofonen. "KANE, LIVES!!"

Om det funnits någonsin som hade kunnat återtända EA:s sargade anseende hos sin fanbase så vore det något i den stilen.. Eller vad tror ni?

Roligt, men kan nog vara ännu bättre med lite mera lågmält inträde. Kane tar över showen, bokstavligen, för att annonsera sin återkomst. Självklart ignorerar vi allt nonsense EA gjorde med storyn på slutet.

"I am cut, do I not bleed? It would be a sad error in judgement to mistake me for a corpse."

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv

Härligt finally

Permalänk
Medlem

https://www.reddit.com/r/commandandconquer/comments/bea82f/re...

Det finns livstecken.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Ser fram emot det sjukt mycke 😃. Spelat det allt för mycket på gamla dagar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koyaanis:

Ge mig Dune 2 !

Nänä. Skulle vilja se de senare titlarna omgjorda som Dune 2000 och Emperor Dune eller vad den hette, där man kunde spela som Fremen.

Sen så gällande C&C... Tiberian Sun kunde spelas i 1080p med .ini nåt? Såg fortfarande bra ut när jag spelade nåt år sen.