Razer avtäcker Razer Phone 2 – trådlös laddning och RGB-belysning bland nyheterna

Permalänk
Melding Plague

Razer avtäcker Razer Phone 2 – trådlös laddning och RGB-belysning bland nyheterna

Lite mindre än ett år efter lanseringen av Razer Phone släpper nu Razer uppföljaren, som bland annat kommer med förbättrad skärm och stöd för trådlös laddning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

RGB Disco i mobilen är ju ett måste, snart kommer de väll Razer, ROG o AORUS kompatibla RGB toalettsitsar också.

Även fast de säger att det är en väldigt bra LCD så är det omöjligt för mig att gå tillbaka till LCD efter att ha haft OLED i över 5 år.

Har tittat på flera mobiler där de säger att LCD ska vara lika bra som OLED men mina ögon har fått en väldig avsmak för LCD i alla former.

Nu har jag inte sett Razers LCD men svårt att tänka mig att den matchar OLED.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon162230:

RGB Disco i mobilen är ju ett måste, snart kommer de väll Razer, ROG o AORUS kompatibla RGB toalettsitsar också

En RGB-telefon presenteras och det handlar direkt om toasitsar i Sweclockers kommentarsfält, skön nivå lol

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det här RGB'andet. Man blir lite trött.

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem

Jisses vad det klagas på RGB, hela EN TELEFON har det och hela jorden går under. Köp något annat om ni inte vill ha det, finns 1 miljon andra telefoner som saknar RGB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon99339:

En RGB-telefon presenteras och det handlar direkt om toasitsar i Sweclockers kommentarsfält, skön nivå lol

Skickades från m.sweclockers.com

jupp, de stoppar rgb i allt nu mera för att försöka sälja mer, för mig känns det lika onödigt att ha rgb i mobilen som på toa.

Till min stora förvåning är det redan fixat, kanske inte så dum ide ändå

LED Light bowl Toilet Light Review

Permalänk
Medlem

Var sjukt sugen på första versionen men hade bara haft min nuvarande lur i ett halvår då och det gick inte att få den utan 3 om jag inte importerade dessutom, vilket jag inte var supersugen på då...nu blir man ju desto mer sugen på en däremot!

Men ny burk står högre upp på listan plus sparande till lägenhetsköp så blir nog inget nu heller. Plus att jag helst vill ha fingeravtrycksavläsning genom skärmen på framsidan till nästa telefon. Köper jag en ny nu snart kan jag ge mig fan på att alla kommer med det om ett halvår....Så avvaktar lite helt enkelt, inte brottom att köpa så snart den släpps iaf.

Sakerna som tilltalar mig på första Razer Phone var stort batteri och högtalare riktade framåt förövrigt och sen var skärmen tydligen riktigt bra också. En kombination som tydligen är jävligt klurig att få till på mobiler med tanke på hur ovanligt det är. Utgår från att detta kommer med tvåan också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Den här telefonen bockar faktiskt av det mesta som jag vill ha. Mer intressant än iPhone och Googles Pixel telefoner som dom ändå inte vill sälja i Sverige. Bra jobbat av Razer. Har inga problem med en logga som kan lysa på baksidan i olika färger, som man kan koppla funktionalitet till. Den där "satin black" varianten med extra lagringsutrymme känns ganska klockren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

jupp, de stoppar rgb i allt nu mera för att försöka sälja mer, för mig känns det lika onödigt att ha rgb i mobilen som på toa.

Till min stora förvåning är det redan fixat, kanske inte så dum ide ändå

LED Light bowl Toilet Light Review

Ser ju perfekt ut när man stiger upp på natten och är groggy.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av anon162230:

RGB Disco i mobilen är ju ett måste, snart kommer de väll Razer, ROG o AORUS kompatibla RGB toalettsitsar också

Bra nivå på trådens första kommentar.
Nu tog inte Sweclockers artikel upp detta men RGB loggan kommer fylla en funktion med notifikationssignaler i olika färger för olika appar.
Men RGB-hat är väl det nya svarta. 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Corsair Graphite 600t Vit|Intel Core i7 2600K|Corsair H100|EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Hybrid|ASUS P8P67-PRO|16GB Corsair Vengeance 1600MHz|ASUS Xonar Essence STX|120GB Force GT|1TB WD Caviar Black|Corsair AX850|Samsung SH-S222AB|Windows 7 Home Premium 64-bit
Kringutrustnig: Asus ROG Swift PG279Q|DELL U2311H|QPAD MK-80|Func MS-3-v.2|Logitech G930|Corsair SP2500

Permalänk
Medlem

Skulle kunna kosta halva priset men skulle ändå inte röra en Razer-produkt med en tång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

Skulle kunna kosta halva priset men skulle ändå inte röra en Razer-produkt med en tång.

Skickades från m.sweclockers.com

...varför? Deras datorer ser riktigt nice ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gillar att det inte är den kurvade designen som går sönder när man håller i den.
Dock lär den som vanligt inte tåla ett fall från 2 meter utan gå sönder. Jag använder mina telefoner och använder den inte som souvenirer.
Förstår inte heller idén med batterier som knappt räcker för en dags användning.
Nu är 4000 mah betydligt bättre än de flesta men 5000 mah kunde man åtminstone slängt i den. 2 mm tjockare och 20 gram tyngre gör ingen skillnad. Måste allt vara gjort av balsaträ idag.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Dock lär den som vanligt inte tåla ett fall från 2 meter utan gå sönder. Jag använder mina telefoner och använder den inte som souvenirer.

Normal användning är alltså att kasta ner telefonen från 2 meter?
Låter lite... udda

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av ggalaxyy:

...varför? Deras datorer ser riktigt nice ut.

Blir så när man blandar ihop olika segment och har noll koll på att många av dom har inte ens med varandra att göra.

Deras laptops är sjukt bra, samma med nya stand micen.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

...varför? Deras datorer ser riktigt nice ut.

Undermålig hårdvara/material i samtliga produktkategorier min erfarenhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av hakan78:

Dock lär den som vanligt inte tåla ett fall från 2 meter utan gå sönder. Jag använder mina telefoner och använder den inte som souvenirer.
Förstår inte heller idén med batterier som knappt räcker för en dags användning.
Nu är 4000 mah betydligt bättre än de flesta men 5000 mah kunde man åtminstone slängt i den. 2 mm tjockare och 20 gram tyngre gör ingen skillnad. Måste allt vara gjort av balsaträ idag.

Men herregud hur använder folk sina telefoner egentligen? Det är väl ett ickeproblem om man tar hand om sakerna som man betalar mycket pengar för?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Normal användning är alltså att kasta ner telefonen från 2 meter?
Låter lite... udda

Nä men den skall väl tåla att användas. T ex på joggingturen och råkar snubbla till med telefonen i fickan. Det finns skydd och fodral som är bra till detta. Men inget skydd är bra om det är öppet. Var med om det på tunnelbanan igår när en person råka stöta mot någon annan som satt och spelade. Det blev ett fall på knappt en meter och hela skärmen blev spräckt. En helt ny spillrans Iphone för Dessutom är skydden som är bra ganska tjocka och väger en del så varför inte implementera stöttåliga egenskaper i telefonen från början eller är det en funktion som är självvalt?

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Jag har första telefonen och liknande med skärmar så är det svårt att gå tillbaka nu när man är van med 120hz.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wargreymon:

Jisses vad det klagas på RGB, hela EN TELEFON har det och hela jorden går under. Köp något annat om ni inte vill ha det, finns 1 miljon andra telefoner som saknar RGB.

Jag minns när folk tyckte det var skitcoolt när lågon moddade sin iphone så att äppleloggan lyste..

Måste väl till att det står ifån på mobilen för att de ska vara kul.

För alla som faktiskt vill ha mobilen så går det säkerligen att deaktivera loggan om man vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Nä men den skall väl tåla att användas. T ex på joggingturen och råkar snubbla till med telefonen i fickan. Det finns skydd och fodral som är bra till detta. Men inget skydd är bra om det är öppet. Var med om det på tunnelbanan igår när en person råka stöta mot någon annan som satt och spelade. Det blev ett fall på knappt en meter och hela skärmen blev spräckt. En helt ny spillrans Iphone för Dessutom är skydden som är bra ganska tjocka och väger en del så varför inte implementera stöttåliga egenskaper i telefonen från början eller är det en funktion som är självvalt?

De tål att användas. Att tappa en telefon är inte normal användning även om det händer ofta.
Bilar tål inte att krockas heller t ex även om folk gör det varenda dag.

Som du säger blir telefonerna ganska mycket tjockare och tyngre med skydd, de flesta vill inte ha det.
Vill man ha det är det lätt att köpa ett skal.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Men herregud hur använder folk sina telefoner egentligen? Det är väl ett ickeproblem om man tar hand om sakerna som man betalar mycket pengar för?

Skickades från m.sweclockers.com

Om man köper en produkt som är avsedd för att ta med så ska den väl tåla lite mer än ligga still på ett skrivbord?
Sista märket jag någonsin köpt från de stora är Samsungs Galaxy Active 5. De andra kom ju inte till Sverige trots att det var den enda telefonen som hade bra prestanda och som har en MIL-STD-810 certifiering. Kikar lite på AGM x3 just nu men har ingen aning om hur bra dom är.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

De tål att användas. Att tappa en telefon är inte normal användning även om det händer ofta.
Bilar tål inte att krockas heller t ex även om folk gör det varenda dag.

Som du säger blir telefonerna ganska mycket tjockare och tyngre med skydd, de flesta vill inte ha det.
Vill man ha det är det lätt att köpa ett skal.

Nä. Är väl medveten om det. Det som är surt är att de även skär ned på batteriet likväl för att bli så tunna som möjligt.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ggalaxyy:

...varför? Deras datorer ser riktigt nice ut.

För att deras saker suger?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av TheWeaponsguy:

Bra nivå på trådens första kommentar.
Nu tog inte Sweclockers artikel upp detta men RGB loggan kommer fylla en funktion med notifikationssignaler i olika färger för olika appar.
Men RGB-hat är väl det nya svarta. 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Hade det på min sista GSM telefon, en liten Samsung sak. Var lite praktiskt med olika RGB-blink för batterinivå, missat samtal eller SMS. Så kanske inte en helt ny idé men lite praktisk.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon127948:

För att deras saker suger?

Så det är fakta? inte tyck smak.

Dom sjukt många bra produkter.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Höj din coolhetsfaktor på internetforum

Uttryck att du stör dig på att folk vill ha:

Apple
Razer
RGB
Beats

Samtidigt ska du berätta för alla att du har en android från 2012 som fungerar minst lika bra som telefonerna idag för du kör custom roms osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Rätt så ful telefon, skulle satsat på en vettig spelplatta istället, jag menar inget 3,5mm jack? hur fan tänker dom då den är menad att spela spel osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

För att deras saker suger?

ok

Visa signatur
Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ryssfemma:

Höj din coolhetsfaktor på internetforum

Uttryck att du stör dig på att folk vill ha:

Apple
Razer
RGB
Beats

Samtidigt ska du berätta för alla att du har en android från 2012 som fungerar minst lika bra som telefonerna idag för du kör custom roms osv.

Skickades från m.sweclockers.com

haha spot on

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240