Testpilot: Be Quiet Silent Base 601

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Be Quiet Silent Base 601

Testpiloten "Laine" undersöker möjligheterna i Be Quiets dämpade nytillskott Silent Base 601, ett chassi anpassat för lägre ljudnivå.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Min första fundering angående 601 är toppen. Sitter det inte dämpningsmatta där? Hur blir det när man montera fläkten? Den lär väl studsa och rakt ner i chassit igen? Det är min enda stora frågetecken, har funderat på att köpa den men just topp delen verkar inte riktig sådär smart tänkt.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Min första fundering angående 601 är toppen. Sitter det inte dämpningsmatta där? Hur blir det när man montera fläkten? Den lär väl studsa och rakt ner i chassit igen? Det är min enda stora frågetecken, har funderat på att köpa den men just topp delen verkar inte riktig sådär smart tänkt.

Det finns skåror i bakkanten iallafall, precis som på 700-modellen.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag gillar det orangea och svarta temat.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Tycker att både 601 och 801 ser bra ut, och dom verkar vara bra på att hålla ljudet ute, men jag tror att det blir ett 801 för mitt nästa bygge. När man ser ett 601 på ett skrivbord sådär så tycker jag att det ser ganska litet ut faktiskt. Och plastigt, som nämnt i artikeln.

Permalänk
Medlem

Tittat på nytt chassi ett tag. Håller med om att den verkar vara onödigt stor, någon som har något tips? Behöver passa en 240mm sluten vattenkylare till CPUn med...

Permalänk
Medlem

Jo jag ser de men den kändes ändå för långt bak i och med att radiatorer är ju så pass långa om man använder en sådan. Då blockerar ju dämpningsmattan en av fläktar eller två. Tycker ändå lösning skulle ha gjort bättre, valt är att kanske kan ta bort den.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk

Det är bra med recensioner av just den här typen av komponenter. Jag har en fråga, dock. Köper recensenten produkten själv till gällande priser, för egen skattad inkomst? Jag tänker att några recensioner kan påverkas om man får produkten gratis eller rabatterat.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HolyFather:

Det är bra med recensioner av just den här typen av komponenter. Jag har en fråga, dock. Köper recensenten produkten själv till gällande priser, för egen skattad inkomst? Jag tänker att några recensioner kan påverkas om man får produkten gratis eller rabatterat.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1422360-sweclockers-te...

Kortfattat, Testpiloten ersätts av Geeks/sweclockers, inte av tillverkare/importör.
Testpiloten har inga egna kostnader för testet och prylen går på retur när testet är klart.