Call of Duty: Black Ops 4 får systemkrav i fyra nivåer – Geforce GTX 1080 Ti för 4K UHD

Permalänk
Melding Plague

Call of Duty: Black Ops 4 får systemkrav i fyra nivåer – Geforce GTX 1080 Ti för 4K UHD

Årets upplaga av Call of Duty uppges lägga stor vikt vid PC-versionen och inför lanseringen tillkännages nu systemkrav i fyra nivåer för plattformen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

4K i vad? 24fps för cinematic experience? 30fps? 60fps? 100? 144? med HDR, utan HDR? Systemkraven är totalt meningslösa då kan tekniskt sett kan spela i 10fps... systemkraven borde alltid ange fps också.

Permalänk
Inaktiv

Nice! Hype is real!

Permalänk
Medlem

Tror bettan får sträcka på benen lite, 4K Ultra ska nog inte vara något problem även om det endast blir 1440p.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

1080 Ti för 1440p?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Som vanligt drar mer ner skuggor, aa, bloom, ao m.m. och vips så kan man lira 1440p i 100+ fps på ett 980Ti. Bra flyt > snygghet när det kommer till shooters.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Avstängd

Verkar vara ännu ett spel med pissport över medium/30FPS@900P..

Ne, det nya FPS-spelet World war 3 verkar mer lovande än detta lir, eller BFv.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att det här är en av de mest tydliga systemkraven jag sett på senare tiden.
Vanligtvis står det något flummigt som typ:

- CPU: 4 cores @3,6GHz
- GPU: 4GB Vram
- RAM: 8GB

Som bonus tycker jag att de rekommenderade systemkraven är väldigt utförliga med både förra och nuvarande generations grafikkort.

Visa signatur

🖥️ - R7 3800X ◾ 5700XT ◾ B450M ◾ 32GB 3800MHz 16-19-12-36 @1,4V
🖥️ - Synology DiskStation DS1817+ 28TB
⌨️ - Corsair Gaming K95 Cherry MX Red / 🖱️ - Logitech G903 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Verkar vara ännu ett spel med pissport över medium/30FPS@900P..

Ne, det nya FPS-spelet World war 3 verkar mer lovande än detta lir, eller BFv.

Funderar på att prova det med men jag har inga stora förhoppningar angående det spelet.
Men överlever det 1 månad utan att gå under 10k spelare så blir det ett köp.

Permalänk
Medlem

Testade betan en del, tyckte deras Battle Royale läge var helt okej. Kändes lite snabbare än PUBG.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VadSaDu:

Verkar vara ännu ett spel med pissport över medium/30FPS@900P..

Ne, det nya FPS-spelet World war 3 verkar mer lovande än detta lir, eller BFv.

Kunde köra spelet på Ultra med ett 1070 och en i5 runt 90 FPS i 1080p. Helt okej om du fråga mig. Hade jag haft den senaste i7 eller i9 så hade jag nog lätt kommit upp i 105 FPS

Permalänk

Jaha... då kommer man inte långt med en 2600... blir dyrt spel. Mobo, minne, CPU.

Detta vore kanske något..?

https://www.komplett.se/product/965188/datorutrustning/datork...

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Verkar vara ännu ett spel med pissport över medium/30FPS@900P..

Ne, det nya FPS-spelet World war 3 verkar mer lovande än detta lir, eller BFv.

Treyarch var ändå lite extra för PC i BO2 även om jag inte vet hur deras senaste spel i serien flöt så var BO2 väldigt lättdrivet även om det inte såg skitsnyggt ut så såg man att det var ett PC-spel så att säga. BO1 är en annan historia men dom kanske lärde sig något av det.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Får känslan att ingen optimering alls hänt sedan betan. Synd, för spelet var allt för tungdrivet. Till och med PUBG flyter på bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Får känslan att ingen optimering alls hänt sedan betan. Synd, för spelet var allt för tungdrivet. Till och med PUBG flyter på bättre.

Vad räknar du som för tungdrivet? Hur upplever du det?
BFV har ju mer eller mindre exakt samma krav?

Tycker allmänt att kraven verkar standard och när det kommer till "Competitive" kraven så är det ju för att dra nytta av en high refresh rate skärm vilket troligen betyder 120-144 FPS (dock bara spekulation från min sida).

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Vad räknar du som för tungdrivet? Hur upplever du det?
BFV har ju mer eller mindre exakt samma krav?

I både BFV betan och PUBG fick jag bra mycket bättre FPS än jag gjorde i CoD Blackout betan. I PUBG kan jag lätt få 130-140 fps med mitt 1060 6gb, medans i CoD hade det problem att hålla ens 70-80 fps.

Problemet som jag såg det var högre upplösningar. Så fort man gick över 1080p så droppade FPSen som en sten, något inte hände i de andra spelen på samma sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Verkar vara ännu ett spel med pissport över medium/30FPS@900P..

Ne, det nya FPS-spelet World war 3 verkar mer lovande än detta lir, eller BFv.

Problemet med WW3 är att en mindre utvecklare gör det, är en bra bit tills det är klart med andra ord. Eller?

Men det verkar klart intressant. Jag ser det inte som en ersättare till BF5 dock, utan snarare ett komplement :-). Perfekt att kunna lira båda. Om nu WW3 släpps snart dvs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Vad räknar du som för tungdrivet? Hur upplever du det?
BFV har ju mer eller mindre exakt samma krav?

Tycker allmänt att kraven verkar standard och när det kommer till "Competitive" kraven så är det ju för att dra nytta av en high refresh rate skärm vilket troligen betyder 120-144 FPS (dock bara spekulation från min sida).

Körde bara betan och det var det mest udda COD spel jag spelat.

Inget satt rätt, allt var som sirap. BF 5 var betydligt mer polerat. För mig var cod betan ospelbart, omöjligt faktiskt skjuta något.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Körde bara betan och det var det mest udda COD spel jag spelat.

Inget satt rätt, allt var som sirap. BF 5 var betydligt mer polerat. För mig var cod betan ospelbart, omöjligt faktiskt skjuta något.

Oj då har vi helt olika upplevelser, jag tyckte det var exakt rätt. Jag har 400-500 timmar loggat i BO3 vilket jag fortfarande spelar och samma siffror i BO2, för mig var BO4 betan det bästa i BO serien mixat med inslag av Ghost som enbart förhöjde upplevelsen.
Tyckte hela känslan var klockren och TTK var helt rätt, det kändes mjukt, smidigt och rätt tempo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Oj då har vi helt olika upplevelser, jag tyckte det var exakt rätt. Jag har 400-500 timmar loggat i BO3 vilket jag fortfarande spelar och samma siffror i BO2, för mig var BO4 betan det bästa i BO serien mixat med inslag av Ghost som enbart förhöjde upplevelsen.
Tyckte hela känslan var klockren och TTK var helt rätt, det kändes mjukt, smidigt och rätt tempo.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte vad felet var, men spelet var segt och laggit i alla fall första dagen jag prova det (provade det inte mer). Var som ha ping på över 100 och FPS under 30.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jag vet inte vad felet var, men spelet var segt och laggit i alla fall första dagen jag prova det (provade det inte mer). Var som ha ping på över 100 och FPS under 30.

Jag hade själv inga problem med hur spelet flöt på eller dylikt. Körde betan på 4 datorer som var ihopsatta på Ultra 1440p och jag var faktist impad över hur bra spelet flöt på mot vad WW2 gjorde.

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow: Har du ett 670 grafikkort så ligger felet där tror jag . Minimum är 660 och det brukar gälla 720 p

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Skrivet av ottoblom:

@Broken-arrow: Har du ett 670 grafikkort så ligger felet där tror jag . Minimum är 660 och det brukar gälla 720 p

Fungerade ju fint i BF5 Men men, kollade ju inte grafikinställningarna så noga, kan ju vara det

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shuya:

Testade betan en del, tyckte deras Battle Royale läge var helt okej. Kändes lite snabbare än PUBG.

Ja movementen i PUBG är fan ett skämt!

Visa signatur

[6700k@4.5ghz] [Gigabyte 1070 8gb] [16gb Corsair vengeance 2133mhz] [EVGA supernova G2 650w] [250gb intel ssd] [500gb seagate hdd] Skärm: Acer Predator 144hz