Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Cooler Master släpper Hyper 212 Black Edition – förbättrad kylning och RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Du borde verkligen följa med en dag på mitt jobb.. Så besviken du skulle bli när du ser att sådär ser ingen normal datorhall ut

Håller med dig. Så ser bara datorhallar ut på film. Ingen i verkligheten som vill lägga en massa pengar på led ljus som dels kostar pengar och dels drar ström som också kostar pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeshu:

Håller med dig. Så ser bara datorhallar ut på film. Ingen i verkligheten som vill lägga en massa pengar på led ljus som dels kostar pengar och dels drar ström som också kostar pengar.

Och all extra ström som måste kylas som kostar ännu mer pengar. Även fåtal Watt blir en hel del i slutändan.

Permalänk

@VadSaDu:

Kan inte vänta på att bli äldre...

Visa signatur

Wruuum!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeshu:

Håller med dig. Så ser bara datorhallar ut på film. Ingen i verkligheten som vill lägga en massa pengar på led ljus som dels kostar pengar och dels drar ström som också kostar pengar.

Alltså om inte tillverkarna hade vetat att prylar med RGB säljer bättre än prylar utan RGB hade dom självklart inte haft RGB, eller hur?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Tänkte närmast på datorhallar gällande LED ljus och strömkostnader. Att ha LED ljus på en server som rullar 24/7 i en datorhall som kanske besöks en gång i veckan är rätt onödigt. Däremot en dator byggd för att ställas ut på en mässa är en helt annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeshu:

@ClintBeastwood: Tänkte närmast på datorhallar gällande LED ljus och strömkostnader. Att ha LED ljus på en server som rullar 24/7 i en datorhall som kanske besöks en gång i veckan är rätt onödigt. Däremot en dator byggd för att ställas ut på en mässa är en helt annan sak.

Jaha, då förstår jag. Trodde du pratade om vanliga konsumenter som de andra grinpellarna i tråden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@Dr.Mabuse:
Ja och som jag som är ensamstående kan ju frysa ner skivat bröd och ta fram några skivor i taget som jag tinar i brödrosten eller micron. Hur många dagar tar det innan det inte går att köpa en brödrost utan rgp och rgb chema med ljud med för att synka det till brödrostens rgb. (ingår blåtand för 1000kr för spotify samt 1000kr för itunes. Youtube är gratis om man går med på ads i for av vissa inbränningar på mackorna.
ja jag gick över styr.
inte så rbg förtjust.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood:
Nja behöver inte vara så. Vissa är får fega att gå mot strömmen.
Minns att visa saker säljer i butik för att de syns sen om de är like populära vet man inte riktigt då de används hemma.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

@ClintBeastwood:
Nja behöver inte vara så. Vissa är får fega att gå mot strömmen.
Minns att visa saker säljer i butik för att de syns sen om de är like populära vet man inte riktigt då de används hemma.

Men Cooler Master och alla andra som säljer kylningslösningar har nog rätt bra koll på vad som säljer bäst. RGB är vad som säljer helt enkelt sen kan man tycka vad man vill om det och dom kommer knappast sluta med det för att folk sitter och klagar om det på Sweclockers osv. Oftast kan man väl stänga av det om man inte gillar det va? I värsta fall får man plocka fram avbitartången eller gå på Noctua.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.