Asus ROG Phone lanseras i Sverige – smart telefon anpassad för spelande

Permalänk
Melding Plague

Asus ROG Phone lanseras i Sverige – smart telefon anpassad för spelande

Bestyckad med fläktmodul och kraftfulla komponenter ska Asus ROG Phone enligt företaget själva vara anpassad för mobilt spelande. Nu lanseras telefonen i Sverige.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Fläkt i en telefon.. Dagens samhälle..

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasKaktus:

Fläkt i en telefon.. Dagens samhälle..

Telefonerna blir ju mer och mer kraftfulla, likt datorer och laptops - så varför inte?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv

Idén känns som någon gubbe i ledningen kom på och resten bah "oh man that's a great idea!"

Jag fattar att spel på mobilen är stort, men produkten är för nishad. Lite som den där högtalartillverkaren (som jag inte minns namnet på) som släppte en exklusiv mobil med bra ljud, som inte en kotte köpte.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av DasKaktus:

Fläkt i en telefon.. Dagens samhälle..

Och hur är det ett problem att det följer med en adapter för få stabil telefon under överklock läge och flyttar plats för 3.5 och laddar sladd.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon52343:

Idén känns som någon gubbe i ledningen kom på och resten bah "oh man that's a great idea!"

Jag fattar att spel på mobilen är stort, men produkten är för nishad. Lite som den där högtalartillverkaren (som jag inte minns namnet på) som släppte en exklusiv mobil med bra ljud, som inte en kotte köpte.

Dock ej nischad för Asien där det är extremt stort spela på telefonen som huvud enhet.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon52343:

Idén känns som någon gubbe i ledningen kom på och resten bah "oh man that's a great idea!"

Jag fattar att spel på mobilen är stort, men produkten är för nishad. Lite som den där högtalartillverkaren (som jag inte minns namnet på) som släppte en exklusiv mobil med bra ljud, som inte en kotte köpte.

Är det marshall du tänker på? Fanns på ica maxi snorbilligt för inte så jättelänge sen heller ^^

Spela på mobilen me såna där handkontrollers? Mja, beror ju på batteritiden men skulle nog föredra o spela på en switch ändå.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Tja, perfekt att ha om en pendlar med buss, tåg osv. Till och från jobbet lär ju batteri inte vara något problem.
Jag spelar väldigt lite på min telefon, men med denna kan jag se mig göra det och riktigt kul.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasKaktus:

Fläkt i en telefon.. Dagens samhälle..

Håller med... ska vara vattenkylning 😜

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Håller med... ska vara vattenkylning 😜

Skickades från m.sweclockers.com

Är den tillräckligt vattentät är det bara att du spelar i sjön.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av anon52343:

Idén känns som någon gubbe i ledningen kom på och resten bah "oh man that's a great idea!"

Jag fattar att spel på mobilen är stort, men produkten är för nishad. Lite som den där högtalartillverkaren (som jag inte minns namnet på) som släppte en exklusiv mobil med bra ljud, som inte en kotte köpte.

Marshall. Problemet var inte att den var för nischad. Den var bara omodern redan när den lanserades, med dåliga specs och hög prislapp.

Jag tror det finns många kunder att vinna på att ha en mobil kapabel till bra ljud så länge ljudet inte är det enda som är bra.

Min Huawei Mate 10 pro har:
1: Inget hörlusuttag, vilket jag saknar något så kopiöst.
2: Ljudet man får ut via USB-adaptern är under all kritik.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är den tillräckligt vattentät är det bara att du spelar i sjön.

Haha med cyklop då 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Haha med cyklop då 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Nej nej bara stoppa ner telefonen under ytan så är det biff.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bulan75:

Håller med... ska vara vattenkylning 😜

Skickades från m.sweclockers.com

Även vattenkylning måste ha fläkt, annars är de helt värdelösa

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Även vattenkylning måste ha fläkt, annars är de helt värdelösa

Nja, fungerar rätt bra passivt. Behöver bara mycket vatten.

Permalänk
99:e percentilen

Har i dagsläget mycket litet intresse av att spela någonting mer avancerat än Wordfeud på telefonen, men välkomnar med öppna armar alla ökningar i skärmuppdateringsfrekvens, så länge batteritiden inte tar för mycket stryk. Finns inget som gör större skillnad för det upplevda flytet på en touchskärm, vilket jag tidigt förutspådde och sedan fick uppleva på iPad Pro. Sedan måste ju såklart mjukvaran leverera stabil framerate också; I'm looking at you, Android.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

Tänker tillbaks på Nokia Ngage som var en totalflopp.
Men det hade nog att göra med att spelens format endast funkade till Ngage.

Permalänk
Medlem

Herrejäklar. Ville de skapa en monstermobil så har de absolut gjort det, särskilt med tillbehören

Men jag tror knappast att många kommer köpa den.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Snusfri

Har själv 0 intresse för en "gaming-lur" men förstår varför denna släpps.
Intresset för gaming är gigantiskt, och en telefon som kan erbjuda "riktig" gaming på språng till ett fördelaktigt pris utan att tumma på andra delar kommer att sälja.

Priset är helt ok, sett till vad man får, jämnfört med andra telefoner.

Tyvärr ser den ut som ett rymdskepp vilket gör att jag inte kommer att köpa den, dock så är jag intresserad av de andra funktionerna.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon52343:

Idén känns som någon gubbe i ledningen kom på och resten bah "oh man that's a great idea!"

Jag fattar att spel på mobilen är stort, men produkten är för nishad. Lite som den där högtalartillverkaren (som jag inte minns namnet på) som släppte en exklusiv mobil med bra ljud, som inte en kotte köpte.

Marshall. Köpte den för 1000:-, helt värdelöst köp även för det priset. Visst kändes den bra i handen, men det var väl det.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Hmm kanske tid att flytta in i skogen.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasKaktus:

Fläkt i en telefon.. Dagens samhälle..

Gaming edition.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Tänker tillbaks på Nokia Ngage som var en totalflopp.
Men det hade nog att göra med att spelens format endast funkade till Ngage.

En riktigt Appstore gör stor skillnad plus att prestandan idag är betydligt bättre än de stationära datorerna på ngage tid. De i mitt tycke som krävs för att spela på mobilen är en vettig handkontroll samt bra speltitlar. Det senare är det lite mer skrallt av.

Jag har dock sett speltitlar som final fantasy och evoland så det finns ju iaf något och spela, men hoppas på lite fler alternativ. Kontrollstöd är dock ett måste i spelen, att spela på en skärm utan handkontroll är inte min grej. (Bortsett från risk som kan vara rätt trevligt även med touchstyrning och lite wordfeud)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av griid:

Telefonerna blir ju mer och mer kraftfulla, likt datorer och laptops - så varför inte?

Pga att om den behöver en fläkt så lär den ha nån vecka för kort batteritid eller väga mer än en Mobira Talkman.

Utvecklingen ska gå framåt och då ske det inte behövas kylfläktar för i så fall är effektförbrukningen många många gånger för hög.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det måste ju vara mycket lättare och bättre att trycka in telefon funktionerna i en Nintendo 3DS eller Ps Vita än att utveckla det här monstret....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Värt att veta är att om man förhandsbokar denna groteska skapelse ska det ingå en handkontroll till ett värde av 999:- eller nåt. Vet att Inet bla har erbjudandet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Har i dagsläget mycket litet intresse av att spela någonting mer avancerat än Wordfeud på telefonen, men välkomnar med öppna armar alla ökningar i skärmuppdateringsfrekvens, så länge batteritiden inte tar för mycket stryk. Finns inget som gör större skillnad för det upplevda flytet på en touchskärm, vilket jag tidigt förutspådde och sedan fick uppleva på iPad Pro. Sedan måste ju såklart mjukvaran leverera stabil framerate också; I'm looking at you, Android.

Razer Phone hanterar högre refresh rate utan någon större påverkan på batteritiden. Osäker hur det ser ut iPad pro.

Skrivet av anon52343:

Idén känns som någon gubbe i ledningen kom på och resten bah "oh man that's a great idea!"

Jag fattar att spel på mobilen är stort, men produkten är för nishad. Lite som den där högtalartillverkaren (som jag inte minns namnet på) som släppte en exklusiv mobil med bra ljud, som inte en kotte köpte.

Det är dock inte något negativt med att vara nischad. Alla behöver inte försöka vara Apple och nå ut till alla med generiska produkter. Så länge ASUS har en liten lojal kundbas som köper dom så kommer dom att gå runt iom ASUS har en del andra produkter med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tumvanten:

Tänker tillbaks på Nokia Ngage som var en totalflopp.
Men det hade nog att göra med att spelens format endast funkade till Ngage.

Ngage hade helt värdelös hårdvara. Den var inte alls utvecklad som en spelmaskin, hade ingen grafikaccelerering av något slag, vare sig för 2D eller 3D-grafik. Allt fick ritas med (den oimponerande) CPUn. Samma med ljud, ingen accelerering för någonting där heller. Helt skrutt var den. Så det gick ju som det gick med det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Håller med... ska vara vattenkylning 😜

Flera mobiler har heatpipes med typ nån droppe vätska i så vattenkylning används redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Ngage hade helt värdelös hårdvara. Den var inte alls utvecklad som en spelmaskin, hade ingen grafikaccelerering av något slag, vare sig för 2D eller 3D-grafik. Allt fick ritas med (den oimponerande) CPUn. Samma med ljud, ingen accelerering för någonting där heller. Helt skrutt var den. Så det gick ju som det gick med det...

Totalflopp och taco-telefon, men fasen vad najs det var att lira Tony Hawk, Tomb Raider och Pandemonium på skolrasterna.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro