FZ tar sig an Ubisofts äventyrsspel Assassin's Creed: Odyssey

Permalänk
Melding Plague

FZ tar sig an Ubisofts äventyrsspel Assassin's Creed: Odyssey

SweClockers syskonsajt FZ recenserar Assassin's Creed: Odyssey, som återigen bjuder på en öppen värld och strider både på land och hav.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser mycket intressant ut. Men verkar vara rätt dåligt optimerat enligt benchmarks från Hardware Unboxed, vilket bådar illa för oss med några år gamla grafikkort...
https://youtu.be/KYfeDhUbWVg?t=345

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Trist att man ser var alla fiender är tex genomn husen osv. Känns lite väl enkelt och ospännande.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Starric:

Ser mycket intressant ut. Men verkar vara rätt dåligt optimerat enligt benchmarks från Hardware Unboxed, vilket bådar illa för oss med några år gamla grafikkort...
https://youtu.be/KYfeDhUbWVg?t=345

Gameworks?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Odyssey kan väl summeras med att vara ett F2P spel med fullt AAA pris (och 6 special versioner eller nåt). Deras ingame store som tom har en dedikerad "timesavers" sektion. Ett korrupt spel dom med vilje förstört för att kunna sälja dig delar för att fixa det. Tragikomiskt.

Permalänk
Skrivet av Datanisse:

Trist att man ser var alla fiender är tex genomn husen osv. Känns lite väl enkelt och ospännande.

Förhoppningsvis något som går ändra med olika svårighets grad.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Trist att man ser var alla fiender är tex genomn husen osv. Känns lite väl enkelt och ospännande.

Ska se efter senare om det är så som du säger, finns ju två spellägen.

"Guided mode basically functions as normal: map markers are scattered around Ancient Greece, and after you’ve spoken to an NPC that’s involved with a quest, you’ll always have a destination marker for the next location in the quest. But with Exploration mode, all this changes, as you’re instead without any map markers at all on your map until you’ve discovered a location, and you won’t always get a pointer on your map telling you where to go when you’re done speaking with someone."

Är kanske inte omöjligt att exploration har denna funktion?

Edit: Har köpt spelet och ska testa imorgon, återkommer med svar då.

Edit 2: Kunde inte hålla mig, testade spelet nu. Det finns en förmåga som gör så att man kan upptäckte saker x antal meter ifrån sin karaktär, bl.a fiender blir synliga genom väggar som du nämnde. Testade både med Guided mode och Exploration mode och förmågan fungerade i båda lägen. Så egentligen behöver man bara unvika att specca på den, vilket ska vara utan problem då den inte är något krav från någon annan förmåga. Hur det är med sin flygande kamrat när fiender är taggade vet jag inte ännu, men det lär vara samma, att man kan se dem genom väggar.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

UBIsofts servrar är under DDOS attack under kvällen tydligen
https://twitter.com/UbisoftSupport/status/1048249591617994753

Permalänk
Medlem

är väl lite typiskt ubisoft att inte riktigt lyckas med något fullt ut

Permalänk
Medlem

Grymt bra spel, bästa AC hittills.

Permalänk
Medlem

Tråkigt med dessa sporadiska krascher... men det fixas väl snart till förhoppningsvis. I nuläget är det inte riktigt spelbart när man måste starta om spelet så ofta.

Permalänk
Medlem

Efter några timmars spelande så var jag i början besviken, jag tyckte spelet flöt på dåligt. Men efter att idioten (jag) kom på att G-sync endast fungerar i fullscreen så var det mycket trevligare upplevelse.

Tycker möjligtvis att grafiken i spelet är lite platt jämfört med Origins, zoomar man in på tex frukt som ligger lite överallt så är det riktigt low poly. En sak som bara jag kan störa mig på antar jag, men men..

Inga krascher för min del än så länge, har dock haft andra problem som viss rustning som är kolsvart istället för den korrekta texturen.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Tycker t.ex. Witcher 3 ser mycket bättre ut & det är ändå 2-3 år gammalt.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Folk i diverse trådar verkar ha problem med kraschar och liknande. Det är inte något jag själv har upplevt trots att jag har mer än 10h i spelet redan.

Skrivet av Datanisse:

Trist att man ser var alla fiender är tex genomn husen osv. Känns lite väl enkelt och ospännande.

Har man kunnat i alla AC spel genom "Eagle Vision".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller haft några problem med krasher, men har inte spelat så många timmar än. Cirka 4.3 timmar bara

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av AllMessedUp:

Tycker t.ex. Witcher 3 ser mycket bättre ut & det är ändå 2-3 år gammalt.

Det är konsolerna som begränsar, spelen blir inte snyggare än nuvarande generation.

Witcher 3 har också ett rätt dåligt stridssystem jämfört med de senaste Assassin's Creed-spelen. Man var tvungen att modda för att kunna kasta alla signs med direkta tangenttryckningar. Du hade en sign på direkt hotkey, för att byta var man tvungen att pausa med hjulmenyn och välja något annat. Wicher 3 är förstås väldigt bra på många andra sätt, men stridssystemet lämnade en del att önska.

Permalänk
Medlem

Tänk att det ska vara inbyggt wallhack i varje spel nu för tiden. Usch. (Ja jag vet att man inte behöver använda det) men ändå.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Suveränt spel, gillar man Origins kommer man absolut inte bli besviken. Har lirat ca 20h, och det känns som att det är otroligt mycket kvar.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED