Nvidia Geforce RTX 2080 Ti Founders Edition har börjat skickas till slutkund

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Geforce RTX 2080 Ti Founders Edition har börjat skickas till slutkund

Efter en rad leveransproblem för flaggskeppet Geforce RTX 2080 Ti Founders Edition har Nvidia nu börjat skicka iväg korten. Förväntad leverans är i början eller mitten av oktober.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Som någon tidigare sa. Det är väldigt rimligt att anta att de prioriterade leveranser till USA innan tullarna slog i kraft där.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Som någon tidigare sa. Det är väldigt rimligt att anta att de prioriterade leveranser till USA innan tullarna slog i kraft där.

Just write "gift" on the package

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Just write "gift" on the package

Haha. Maila Jensen och föreslå det.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Jag ska hämta mitt 2080Ti om ca 1 timme efter jobbet. Skickades igår eftermiddag framme idag kl 10:00 för upphämtning. Skulle beräknat ha det nästa måndag egentligen. Så jag upplever inga problem. Kanske beror när du förbeställde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Haha. Maila Jensen och föreslå det.

Relaterat

Permalänk
Inaktiv

Ska hämta mitt strax, inte väntat många dagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Som någon tidigare sa. Det är väldigt rimligt att anta att de prioriterade leveranser till USA innan tullarna slog i kraft där.

Japp, tror det också. Både jag och min vän fick våra RTX 2080 respektive 2080 Ti från NVIDIA US dagen efter release efter att ha förhandsbokat ungefär samtidigt dagen innan recensionerna trillade in, och fick därefter läsa om folk i bl.a. EU som fått förhandsbokat så tidigt som 20:e augusti men inte fått några kort skickade. Mycket tråkig situation, men bra att fler kort skickas iväg nu!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Nej om man skulle ta och panta 583 flak med burkar så man kan köpa ett Undra hur många ICA-påsar det är?

Kul att de börjar få rullning på det.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FredrikMH:

Nej om man skulle ta och panta 583 flak med burkar så man kan köpa ett Undra hur många ICA-påsar det är?

Kul att de börjar få rullning på det.

Half-Life 3 Confirmed!

Permalänk
Medlem

Ingår Jensens skinnjacka som tröst?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Nej om man skulle ta och panta 583 flak med burkar så man kan köpa ett Undra hur många ICA-påsar det är?

Kul att de börjar få rullning på det.

En ide god som någon

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kvällens underhållning blir unboxing

Permalänk
Medlem
Skrivet av molsson:

Kvällens underhållning blir unboxing

Om inte postnord misssköter sig med andra ord, dom rackarna kan ställa till med mycket problem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@RVX: nejdå

Permalänk
Medlem

Lucky bastard
Men nej då, jag bashade dom lite skämtsamt och med glimten i ögat, dom sköter sig alltid bra för min del. Har dock några polare som likt många andra fått vänta flera månader på import-paket, men det är ju en annan femma och där spelar ju också tullen in på hur lång sammantagen tid det tar.

Anyway, enough about that. Lycka till med ditt nya kort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tänk om Asus kunde leverera sin Strix kort med.....väntat sen den 20 september nu och Webbhallen lr Asus Sverige vet inte själva när dom får in dem

Permalänk
Medlem

Blev lite sent igår, fick bygga om loopen lite, men va tvungen o testa lite igår iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balubish:

Blev lite sent igår, fick bygga om loopen lite, men va tvungen o testa lite igår iaf.
https://i.imgur.com/DiAlH3B.jpg

Visst ska du vattenkyla grafikkortet i den monster riggen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: Jo mitt gamla EVGA GTX 1080 FTW var vattenkylt och körde 2.1Ghz på kärnan utan problem.
Dock 14000:- För 2080Ti va lite saftigt för tillfället då blocken också kostar lite. Jag gillar även Nvidia FE kylaren, snygg som fan.
Men blir nog ett vattenblock på denna med för att kräma ur resten av kraften O tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balubish:

@Nima2001: Jo mitt gamla EVGA GTX 1080 FTW var vattenkylt och körde 2.1Ghz på kärnan utan problem.
Dock 14000:- För 2080Ti va lite saftigt för tillfället då blocken också kostar lite. Jag gillar även Nvidia FE kylaren, snygg som fan.
Men blir nog ett vattenblock på denna med för att kräma ur resten av kraften O tack

Hehe. Lite advjundsjuk blir man!
Ja tänkte bygga en m-itx aktig build själv och tänkte vattenkyla ett 1080ti. Men det är mest för att få ner ljudnivå.
Hur tycker du ditt 2080ti låter under Idle men främst load. Kan du jämföra det med ditt 1080ti både eftermarknadkylaren och sen vattenkylt.

Håller förresten helt med om att 20x founders kylarna är riktigt snygga!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Hehe. Lite advjundsjuk blir man!
Ja tänkte bygga en m-itx aktig build själv och tänkte vattenkyla ett 1080ti. Men det är mest för att få ner ljudnivå.
Hur tycker du ditt 2080ti låter under Idle men främst load. Kan du jämföra det med ditt 1080ti både eftermarknadkylaren och sen vattenkylt.

Håller förresten helt med om att 20x founders kylarna är riktigt snygga!

Skickades från m.sweclockers.com

Det låter nice med m itx men tänk på att luft blir kasst. Anledningen att jag inte får plats med min reservar i datorn är för att kylaren i fronten är en 240 Nexxxos monsta 80mm tjock och då är mitt chassi ett ATX. Om inte kylaren får bra luftflöde speciellt med 1000 serien och nyare så går dom rätt högt i temp och börjar klocka ner sig. Jag lyckades dock med vattenblock att köra 1080 kortet liggandes på 2.1 GHz men mindre kylare och dåligt luftflöde kommer det inte gå så snabbt om man vill OC och kräma ut det mesta. Vill du ha en knäpptyst dator så kommer vattnet bli varmt och kärnan på gpu o cpu gå upp. Hade ett vattenkylt GTX 780 då man fortfarande kunde dra upp volten på korten. Trots vattenblock och en jävla överklockning fick jag upp kärnan mellan 60-65C med den kylaren med och lite större chassi. Jag ska nån dag byta chassi då jag helt enkelt blev tvungen o kapa upp fronten på detta för att då bättre luftflöde. Varmt vatten kan göra slangar/rör mjukare och kan lättare bli läckage. Jag försöker ha vattnet så pass kallt att kärnan ligger runt 55C iaf. Blir lite högre volym dock. Så ska du bygga tyst system rekommenderar jag att inte överklocka då kortet gör det bra själv under vatten så får du lite lägre vattentemp.
Oftast dom tystaste PC byggena stora lådor då fläktar kan gå på mindre fart då med bättre flöde. Denna lådan jag har trots push/pull med ca 120mm djup så blir flödet i chassit uselt.

Alltså nya kylaren från Nvidia är väldigt tyst o bra. 80% fan speed så börjar det höras lite men är inte jobbigt och hör den knappast med lurar på. Helt ärligt tyckte jag EVGA GTX 1080 FTW kylaren lät mer och ja, med vattenblock blir det väldigt tyst o skönt Vad ska du spela för upplösning. Har juh annars mitt 1080 med block till salu annars Idle förresten går fläktarna på 40% hörs ej på 2080Ti. Så ja 1080 kortet med blocket är tystare helt klart. Men 2080ti fläktarna är faktiskt riktigt bra. Jag vägra alltid köpa dom gamla dammsugarmotorern för just den anledning, ,högljud så in i....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balubish:

Det låter nice med m itx men tänk på att luft blir kasst. Anledningen att jag inte får plats med min reservar i datorn är för att kylaren i fronten är en 240 Nexxxos monsta 80mm tjock och då är mitt chassi ett ATX. Om inte kylaren får bra luftflöde speciellt med 1000 serien och nyare så går dom rätt högt i temp och börjar klocka ner sig. Jag lyckades dock med vattenblock att köra 1080 kortet liggandes på 2.1 GHz men mindre kylare och dåligt luftflöde kommer det inte gå så snabbt om man vill OC och kräma ut det mesta. Vill du ha en knäpptyst dator så kommer vattnet bli varmt och kärnan på gpu o cpu gå upp. Hade ett vattenkylt GTX 780 då man fortfarande kunde dra upp volten på korten. Trots vattenblock och en jävla överklockning fick jag upp kärnan mellan 60-65C med den kylaren med och lite större chassi. Jag ska nån dag byta chassi då jag helt enkelt blev tvungen o kapa upp fronten på detta för att då bättre luftflöde. Varmt vatten kan göra slangar/rör mjukare och kan lättare bli läckage. Jag försöker ha vattnet så pass kallt att kärnan ligger runt 55C iaf. Blir lite högre volym dock. Så ska du bygga tyst system rekommenderar jag att inte överklocka då kortet gör det bra själv under vatten så får du lite lägre vattentemp.
Oftast dom tystaste PC byggena stora lådor då fläktar kan gå på mindre fart då med bättre flöde. Denna lådan jag har trots push/pull med ca 120mm djup så blir flödet i chassit uselt.

Alltså nya kylaren från Nvidia är väldigt tyst o bra. 80% fan speed så börjar det höras lite men är inte jobbigt och hör den knappast med lurar på. Helt ärligt tyckte jag EVGA GTX 1080 FTW kylaren lät mer och ja, med vattenblock blir det väldigt tyst o skönt Vad ska du spela för upplösning. Har juh annars mitt 1080 med block till salu annars Idle förresten går fläktarna på 40% hörs ej på 2080Ti. Så ja 1080 kortet med blocket är tystare helt klart. Men 2080ti fläktarna är faktiskt riktigt bra. Jag vägra alltid köpa dom gamla dammsugarmotorern för just den anledning, ,högljud så in i....

jag är supertacksam för din informativa text. Har letat efter sån där typ av information ett tag gällande mitt kommande bygge. Det är första gången jag både tänkt bygga i liten formfaktor men även gett mig på nån form av custom water-cooling.
Det känns som att vi går lite off topic här men skulle verkligen uppskatta om du gick in och kika på min tråd om mitt kommande bygge här:
#17581765
Där står vad för chassi jag tänkt osv.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ok ska ta en titt

Skickades från m.sweclockers.com