Vad är skillnaden på iiglo MM100 och iigloMM102?

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden på iiglo MM100 och iigloMM102?

Som rubriken lyder, är det någon som vet vad skillnaden är på dessa två:

iiglo MM102

iiglo MM100

Permalänk
Medlem

@Trokder:

Undrar också detta, fick du någon klarhet på det? Spontant skulle jag ju gissa att MM102 är en nyare modell.

Riktigt sugen på att beställa MM102 nu när den är nedsatt hos komplett, men den har ju inte alls lika många bra omdömen som MM100.

Permalänk
Medlem

@Trokder @Chimo
MM102 stöder VESA 75x75 och 100x100, det gör inte MM100 den stöder bara 100x100
MM102 har öven 1 extra svängpunkt i mitten vilket gör den ännu enklare att justera i konstiga utrymmen.

Har själv en MM100 och den är jag riktigt nöjd med! inget svajande och den sitter där den ska med hyffsat lätt montering.

la till mer info
Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

@Farthinder:

Låter ju bra, jag drar iväg en beställning på MM102 och återkommer med intryck när jag monterat det

Permalänk
Benchmaskin 🍞

MM102 klarar "bara" 8 kg, ställt mot 10 kg för MM100. Kan vara bra att nämna så inget tråkigt händer.

iiglo brukar även skicka med tillbehör för att dra en skruv igenom bordet istället för att fästa på kanten. Jag gjorde det med mitt ställ för 4 skärmar och satt riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Det var även skillnad på hur mycket man kunde tilta/vrida skärmen. -90 grader till 90 grader med 100, och -45 till 45 med 102.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Köpte 3st MM102, kör 3st 27". De är riktigt stabila förutom om man har armen helt utsträckt, då rör sig skärmen lite om man gungar på skrivbordet eller skriver/spelar aggressivt. För priset är jag extremt nöjd

Permalänk
Medlem

Monterade min 34" skärm på MM102 igår på kanten av ett 3-4cms bord i solid bok, absolut inget att klaga på. Stabil nog för att ha helt utsträckt utan att kännas vinglig. Hela produkten utstrålar kvalité och känns solid.

Ruskigt bra för 300kr ink frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trokder:

Köpte 3st MM102, kör 3st 27". De är riktigt stabila förutom om man har armen helt utsträckt, då rör sig skärmen lite om man gungar på skrivbordet eller skriver/spelar aggressivt. För priset är jag extremt nöjd

Skrivet av Chimo:

Monterade min 34" skärm på MM102 igår på kanten av ett 3-4cms bord i solid bok, absolut inget att klaga på. Stabil nog för att ha helt utsträckt utan att kännas vinglig. Hela produkten utstrålar kvalité och känns solid.

Ruskigt bra för 300kr ink frakt

Kul med feedback! ja, priset för dem e svårt att slå

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W