World of Warcraft Classic spelbart under Blizzcon 2018

Permalänk
Avstängd

Vilket skämt att betala 40euro för att spela ett demo på ett 14 år gammalt spel.

Permalänk

@gabriel15:

Är en hel del andra saker med i Virtual Ticket också. Priset på denna brukar vara 30-40€, även innan "demon" iirc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Vilket skämt att betala 40euro för att spela ett demo på ett 14 år gammalt spel.

Det är inte vad man betalar enbart för, men det är något som ingår ja

Visa signatur

🖥 → Ryzen 5 1600 • Asus GTX 1060 6GB • 16GB 3200Mhz
💻 → Macbook Pro Core i5 8GB 128GB SSD 13.3"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

Tror inte att det är fullt så kul som folk minns det.

om det blir som Nostalrius Så är det lika bra som vi minns det. WoW classic på Nost servern är det bästa mmoet jag spelat sen Pirates of the burning sea pre 2009. Rikigt bra community och ännu bättre PVP, ett nöje att lvla.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

@gabriel15: Man betalar inte 400 kronor för demot det ingår i deras streaming tjänst för Blizzcon, jag har köpt Virtual ticket 3 gånger hittills och aldrig gjort det för något annat än att kolla deras streaming och givetvis alla digitala extra bonusar man får till alla Blizzard spel, att dom nu lägger till en spelbar demo för WoWClassic är ju bara ett + och säkerligen en anledning till att dom bumpade upp priset lite.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Wow hur kunde jag missa denna nyhet! Förväntade mig inte en demo-version så här tidigt.

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Vilket skämt att betala 40euro för att spela ett demo på ett 14 år gammalt spel.

nvm någon var före mig

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Blizzards släpp av classic blir inte stort.
Det finns redan privatservrar om man är såpass sugen på classic.

Skillnaden är att privatservrar kan försvinna närsomhelst och bygger på lappad kod. Ingen vill lägga ner tid och själ på något som kan vara borta imorgon.

Blizzards version av WoW Classic kommer att krossa.

Anekdot: ALLA i min vänkrets, nu 30+, vill spela WoW Classic.

Permalänk
Avstängd

Jag har sagt flera år att de borde ha servrar för varje expansion och att de skulle kunna ta en hundring eller så för att flytta karaktären till nästa expansion, för att emulera framstegen. De skulle då tjäna pengar på det. Det blir inte riktigt samma sak förstås om de nu inte tar nästa steg och "patchar" servrarna eftersom och kanske t o m "nollar" servrarna med jämna mellanrum för de som vill det ... om det alls är möjligt.

Själv tycker jag WotLK förmodligen var den bästa WoW-tiden. Jag spelade på Nostalrius då den var uppe men det var rätt drygt faktiskt, då främst hur små stacksen i ryggsäcken var.

Eller ja, min favoritexpansion var faktiskt Pandaria. Det var helt enkelt ett trevligt ställe att vara på, och pandorna gillade mat och dryck och skratt. Du tog hand om en liten gård. Det var trevligt. Cataclysm hade goda sidor, men det var så dramatiskt. Draenor gick helt överstyr i det avseendet, det blev nästan larvigt (även om det rent spelmässigt var underhållande).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RockoW:

Skillnaden är att privatservrar kan försvinna närsomhelst och bygger på lappad kod. Ingen vill lägga ner tid och själ på något som kan vara borta imorgon.

Blizzards version av WoW Classic kommer att krossa.

Anekdot: ALLA i min vänkrets, nu 30+, vill spela WoW Classic.

Jo men ALLA i din vänkrets, nu 30+ har inte tid med att spela som på den gamla goda tiden när föräldrarna betalade hyran och det enda viktiga man hade att göra var att klia sig på magen. Det kommer inte bli samma känsla som tiden man spelade. Det känner man redan när man spelar på privatservrar och då handlar det inte om att koden där är lite tveksam.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meathim:

Jag har sagt flera år att de borde ha servrar för varje expansion och att de skulle kunna ta en hundring eller så för att flytta karaktären till nästa expansion, för att emulera framstegen. De skulle då tjäna pengar på det. Det blir inte riktigt samma sak förstås om de nu inte tar nästa steg och "patchar" servrarna eftersom och kanske t o m "nollar" servrarna med jämna mellanrum för de som vill det ... om det alls är möjligt.

Själv tycker jag WotLK förmodligen var den bästa WoW-tiden. Jag spelade på Nostalrius då den var uppe men det var rätt drygt faktiskt, då främst hur små stacksen i ryggsäcken var.

Eller ja, min favoritexpansion var faktiskt Pandaria. Det var helt enkelt ett trevligt ställe att vara på, och pandorna gillade mat och dryck och skratt. Du tog hand om en liten gård. Det var trevligt. Cataclysm hade goda sidor, men det var så dramatiskt. Draenor gick helt överstyr i det avseendet, det blev nästan larvigt (även om det rent spelmässigt var underhållande).

Skickades från m.sweclockers.com

Lich King var börjar på slutet av wow. Allt möjligt onödigt hade introducerats.
Enligt mig var BC den bästa tiden pga att de hade fixat det mesta dåliga som fanns i classic men ändå bevarat classic-känslan.
Det är classic-känslan som är det riktiga wow, som alla blev kära i.
Alla andra expansioner som inte ger den känslan är ett helt annat spel än wow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Jo men ALLA i din vänkrets, nu 30+ har inte tid med att spela som på den gamla goda tiden när föräldrarna betalade hyran och det enda viktiga man hade att göra var att klia sig på magen. Det kommer inte bli samma känsla som tiden man spelade. Det känner man redan när man spelar på privatservrar och då handlar det inte om att koden där är lite tveksam.

Snygg straw man. "Sa inget om att det kommer bli samma känsla". Menade enbart att Classic kommer att bli en kommersiell succé, oavsett hur mycket tid man som spelare har att lägga ner på det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tumvanten:

Jo men ALLA i din vänkrets, nu 30+ har inte tid med att spela som på den gamla goda tiden när föräldrarna betalade hyran och det enda viktiga man hade att göra var att klia sig på magen. Det kommer inte bli samma känsla som tiden man spelade. Det känner man redan när man spelar på privatservrar och då handlar det inte om att koden där är lite tveksam.

Hur kunde folk som var 30+ spela Classic när det begav sig? Har vi som människor fått mindre tid på dygnet, eller vad är din poäng?

Självklart kommer många som spelade då inte ha tid nu, men det finns en yngre generation som har minst lika mycket tid och intresse nu. Bara för dina vänner inte har tid eller intresse längre, betyder det inte att det är normen för övriga spelare.

Permalänk
Medlem

Har inte varit så pepp på ett spelsläpp som detta på flera år! Vilket är sjukt weird...

Permalänk
Skrivet av Lobocut:

Jag sluta med detta spela för att man dumma ner spelet för mycket, går det ens att speca "fel" nu för tiden? Den tid man la i detta spel visade och vad man hade åstadkommit, idag är det ingen större skillnad på den som lägger många timmar och den som lägger lite.

Vad spelar det för roll om det går att specca fel rörande spelglädjens skull. Det är klart att det alltid kommer att finnas en optimalt gynnsam spec för healing eller dps - rent matematiskt. Idag får man lite flavor där man kan välja baserat på tycke och smak, som inte påverkar slutresultatet lika mycket. Jag föredrar att ha det så med tanke på hur WoW fungerar i övrigt idag, men jag kommer ändå spela Classic när det kommer.

...Jag tröttnade helt enkelt på BfA, mkt pga att gillet är så inaktivt (de flesta av oss är tjenis irl) men också att jag lirade mkt dungeons för att få tag i vettiga vapen. Det skiljde närmare 30 ilvls mellan mina vapen och den övriga utrustningen snart nog. Så en dag så fick jag två vapen på en gång genom world quests. Jävla antiklimax. Dessutom tycker jag att mythic dungeons påminner för mkt om rifts i D3, ett koncept som funkar väl i det spelet men känns malplacerat i WoW... Man vill ju ha ny gear, inte uppgraderingar av befintlig.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Alla som säger "vilket skämt att betala för att spela demon". Säger ni samma sak när folk frågar om ni vill gå på bio? "Vilket skämt att betala för att titta på trailers". #KränktaMänniskor

Permalänk
Skrivet av bsk!:

Classic kommer släppas på patch 1.12(https://wow.gamepedia.com/Patch_1.12.0) så AQ kommer vara tillgängligt från start däremot skulle jag tro att realmen måste göra öppningsquesten tillsammans först. MC/BWL osv. kommer såklart clearas väldigt mycket snabbare än de gjorde under vanilla men öppningsquesten till AQ lär väl vara färdiga innan guildsen är redo rent gearmässigt att raida AQ ?

Nja inte riktigt, Classic Wow är baserad på 1.12 patchen men jag tror absolut inte att AQ, Naxx eller ZG kommer att vara tillgängliga vid launch.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av tumvanten:

Jo men ALLA i din vänkrets, nu 30+ har inte tid med att spela som på den gamla goda tiden när föräldrarna betalade hyran och det enda viktiga man hade att göra var att klia sig på magen. Det kommer inte bli samma känsla som tiden man spelade. Det känner man redan när man spelar på privatservrar och då handlar det inte om att koden där är lite tveksam.

Är man bara ute efter nostalgin och vill att allt ska vara som förut så tröttnar man ganska snabbt, Om man däremot spelar classic för att man gillar spelet så är det en helt annan grej, Och visst kan man ta sig tid att spela trots att man är 30+ och har familj osv.

Även om folk inte har lika mkt tid att spela som dom hade för 14 år sedan så kommer nog många uträtta mer i spelet nu än dom gjorde 2004-2006

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Dumsnuten:

Ja, men nu är det inte tänkt att man ska betala 400-500 spänn för att lira deras DEMO. Meningen är att man ska köpa deras ticket för att glo Blizzcon hemifrån - Sedan är Classic DEMO ett bonus för dem som köper biljett.

Classic-demot är det enda som lockar mig kring detta, BlizzCon i övrigt skiter jag i.
Ergo -> 400kr för att spela ett demo, för mig. Det är ju inte heller så att jag kan sälja vidare själva BlizzCon-accessen till någon annan som inte vill ha med WoW Classic att göra.

Hade de gjort det tillgängligt som en limited access beta istället, så hade jag inte grinat. Men visst, money talks.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

Första MMOt jag spela när det kom, var så fascinerad över den stora världen och allt man kunde utforska.

Men tiden man spendera var inte sund alls. Och även om man kommer ihåg dom fina minnena när man tänker tillbaka så är dom nog relativt några med hur mycket frustration och tråkigt grindande man behövde göra för att få dom där fina minerna.

Så nej jag kommer inte spela Classic WoW har redan gjort det och vill inte igen, men alla är ju olika så kul för dom som ser fram emot det här så enormt

Sen vet ju många nu exakt allt som hade med Classic att göra så raidsen kommer falla på en dag och guld farmandet kommer många veta helt optimalt för att få så mycket snabbt så tror ekonimin med vad saker kostar på AH osv kommer säkert ligga på minst dubbla mot vad det gjorde back in the day.

Sen att den är baserad på patch 1.12 kommer innebära att som jag sa att raidsen faller dag ett, tex inget 1-2 try per dag på en övertunad Ragnaros innan han despawna, samma med Nefarian. Kommer ihåg att det vart lite drama med dom som först fick ner Nefarian, Man kunde ha 80 personer i raiden då men såklart bara 40 i instansen men hade man folk utloggade så kunde dom logga in om nån dog och den logga ut och ploppa upp mitt i fajten, det dom abusea. Tror dom fixa det till AQ40 men då var det en odödbar C´thun man fick banka huvudet på i månader innan blizzard valde att fixa det.

Permalänk
Skrivet av bsk!:

Classic kommer släppas på patch 1.12(https://wow.gamepedia.com/Patch_1.12.0) så AQ kommer vara tillgängligt från start däremot skulle jag tro att realmen måste göra öppningsquesten tillsammans först. MC/BWL osv. kommer såklart clearas väldigt mycket snabbare än de gjorde under vanilla men öppningsquesten till AQ lär väl vara färdiga innan guildsen är redo rent gearmässigt att raida AQ ?

precis som private servrar tror jag 1.12 är grunden för talents/gameplay patcher och inte att alla raids är ute vid launch utan blir timegated via något sql script som börjar varje event tex AQ war effort/elemental invasion osv

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

precis som private servrar tror jag 1.12 är grunden för talents/gameplay patcher och inte att alla raids är ute vid launch utan blir timegated via något sql script som börjar varje event tex AQ war effort/elemental invasion osv

Skrivet av Emil Hansson:

Nja inte riktigt, Classic Wow är baserad på 1.12 patchen men jag tror absolut inte att AQ, Naxx eller ZG kommer att vara tillgängliga vid launch.

Okej intressant. Det låter rätt vettigt.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem

WoW känns lite som att bli tillsammans med sitt EX igen.

Först tänker man på alla härliga minnen och hur kul man hade.

Sen inser man att det tog slut av en anledning.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

@Cameltotem:

Skillnaden är att relationen med ett ex tar slut för att något är BS.

Relationen mellan oss och vanilla tog slut därför att blizz ville tjäna pengar och tvingade på alla en expansion. Det är nu fixat, vi kan ha vanilla för alltid.

Permalänk
Medlem

Tror att folk har glömt hur dåligt vanilla egentligen är med dagens standard.

I pve finns det 4 legit dps klasser och en legit tank. De klasser som kan hela är endast legit som helare.

Pvp är ännu mer obalanserat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Fast då är det ju inte Vanilla längre, om dom kommer använda sig av sin nuvarande sharding teknik.

Det blir ju inte vanilla oavsett dels för att det är versionen precis innan TBC och dels för att det blir en form av emulering eftersom de inte kan använda den gamla servermjukvaran på grund av att den är över ett årtionde gammal med allt som följer.

Beroende på population så kanske de väljer att ha sharding aktivt för att servrarna ska orka med.
Jag tror dock inte de sätter gränsen till några 10 eller 20 pers.
Snarare 100 eller 500.

Permalänk
Medlem

Så sjukt många som kommer bli besvikna, att hoppas att ett 14 år gammalt minne kommer vara lika kul idag att återuppleva är ett big nono oavsett om man endast levlade eller raidade hardcore i pre-tbc

Själv var jag 12 år och sprang runt med vänner och wipade på level 10 mobs om och om igen, nog är detta ett av de roligare spelminnena jag har men att försöka återuppleva detta idag blir ju bara helt fail. It will simply not be the same. Inte minst då vännerna jag återupplevde detta med har försvunnit för länge sen - Och majoriteten av spelglädjen kom ju just från allt skrattandes med dessa specifika vännerna

Permalänk
Medlem

Kommer bli så sjukt kul att spela detta med tjejen.

Jag har under dom senaste 4-5 åren spelat på Vanilla sevrar och har haft så otroligt roligt, det är verkligen ett underbart spel.

Permalänk
Medlem

Kommer inte att bli aktuellt, jag har inte den tiden längre som det krävdes för att njuta av Vanilla WoW. Kanske om det var gratis, man skulle ta sig tid att köra en hunter och ta sig tid att hitta Humar the Pridelord igen. Skulle väll ta ett år med den speltid man har numer, men men...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Ska vi kanske forma en svenska guild härifrån ?