Inbränning på OLED ska man acceptera detta?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av K-D][Aramis:

Kan det diffa mycket mellan individuella paneler? Jag vet att en kompis till mig har en Philips, kan den heta 903? Hos honom ser man retentions jätteofta, när han byter mellan tex Youtube, Spotify osv så ser man under en stund en skugga av det han hade framme senast.

Det är skillnad mellan paneler, nyare modeller är mindre känsligare och jämnare överlag. Sedan skiljer det sig mellan tillverkare. Philips driver OLED-panelen hårdare än de övriga tillverkarna. Högre ljusstyrka är målet, vilket också märks på inbränningsskydd och hur de fungerar.

Permalänk

Vågar man köpa LG oled cx-serien?

Jag tänkte mig köpa en LG:s cx-serie? Försöker hitta allt om inbränning på Nätet. Det verkar som om debatten "svalnat" och inget egentligt nytt tillkommit på senare tid?
Har vi någon uppfattning om man ska våga köpa? Vet man något om tillverkarnas tekniska "motåtgärder" Hur gör LG? Någon som har erfarenhet av cx- serien. 48' ?

Permalänk
Medlem

Har samma problem med mina telefoner. Först Samsung S6 och nu S9. Dröjde inte mervän ett halvår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteinsatt:

Jag tänkte mig köpa en LG:s cx-serie? Försöker hitta allt om inbränning på Nätet. Det verkar som om debatten "svalnat" och inget egentligt nytt tillkommit på senare tid?
Har vi någon uppfattning om man ska våga köpa? Vet man något om tillverkarnas tekniska "motåtgärder" Hur gör LG? Någon som har erfarenhet av cx- serien. 48' ?

Jag har en 2018 års OLED. En Philips 803 och jag har inte sett en tillstymmelse till inbränning. Då kollar jag ändå väldigt mycket på fotboll som har mycket statiska loggor med mera. Så jag tror man ska ha en extrem otur eller misshandla tvn för att det ska bli inbränning. Dock blir det ju ytterst tillfälliga inbränningar när man sitter i Xbox menyer ett tag osv, men dom går bort på 5-10sekunder efter man bytt bild.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

Låter bra.

Tack för ditt svar. Man blir lite tryggare. Funderar över tillverkarnas, i mitt fall LG:s garantier?
De borde ju ta ansvar och i likhet ₩med Samsungs Qledgaranti, kunna utöka garantitiden?)

Permalänk
Medlem

Detta med inbränning är ju relativt.. hur länge har du tänkt behålla din TV?

Min förra sony LCD hade jag i 10 år. Men då CCFL'en blev sämre med tiden så tog det längre tid innan ljussyrkan blev 100% (eller knappt det). Nu har jag en modernare Sony LED LCD. Den lär hänga med iaf 10 år, säkert längre.

Byta TV hela tiden känns onödigt, det händer inte nog mycket på high-end segmentet. Det värsta är dock mjukvaran. Den nuvarande Tv'n har android men agerar bara HDMI output för mina boxar. Byter hellre en box för 1200 kr än en TV för 15000 bara för att den blir seg och oresponsiv.

Om en OLED håller 10 år utan märkbara problem så kanske jag hade köpt en sån.. men är för tveksam tyvärr.
Men byter man TV lika ofta som telefon kanske det inte spelar någon roll. Lite som med bilar, dom flesta börjar inte rosta innan 5 år.. men flesta byter ju bil innan det, så då är det inget problem.

Permalänk
Medlem

(Den här tråden var fruktansvärt rolig att läsa Tack till TS)

Permalänk
Bildexpert 📺

Mycket av problematiken runt inbränningar handlar om rädslan för inbränningar. Och när den typen av känslor är inblandade så hjälper fakta och erfarenheter ganska lite. Tänk ifall jag får inbränning ändå?

Samsungs QLED-garanti om 10 års inbränningsskydd är ett exempel på hur man slår mynt av den rädslan. Den garantin är väldigt enkel att efterleva men hjälper inte dig eller någon annan ifall en eller fler lysdioder inom de närmaste tio åren skulle få för sig att sluta lysa.

För trasiga lysdioder tenderar diskussionen här på forumet vara mer uppgiven, mest en fråga om det är "värt att laga?" (kort svar: nej) eller om man ska köpa nytt eftersom man ändå är trött på TV:n. Vilket är vad tråden ofta slutar med. "Tack för hjälpen, jag köpte en ny TV och hoppas den håller lite längre". Trasiga lysdioder på fem år gamla LCD:er skulle jag säga förekommer oftare som trådstarter här på forumet. Men leder inte till mycket diskussioner eller läsningar. Fler fall men väldigt lite surr.

Inbränning på OLED är ofta återkommande runt samma exempel på den gamla TV4-solen som uppmärksammades i Expressen 2018, eller denna tråd. Färre fall, men istället väldigt mycket surr runt varje fall.

OLED-TV för konsumentbruk har inte funnit i 10 år ännu och det finns ingen tillverkare som ger någon garanti för 10 års felfri drift på TV-apparater. Och lär inte göra det så länge som folk vill ha större TV för färre pengar. Så håll förhoppningarna därefter. Vad man kan göra åt saken är att förvalta sin investering väl. Elektronik och komponenter som spontant går sönder – till exempel lysdioder – kommer drabba alla TV oavsett teknik.

Inbränningar kan däremot undvikas genom att lära känna sin produkt och använda den med förnuft. Kanske lära känna sin användning innan man köper produkten. Ska man ha TV4-solen på varje morgon och köra TV:n så ljusstark att den lyser ikapp den faktiska solen? Köp inte OLED.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

Har samma problem med mina telefoner. Först Samsung S6 och nu S9. Dröjde inte mervän ett halvår.

Oj, antar att du har ganska hög ljusstyrka på då? Sambons S9 är 1½ år gammal och har ingenting. Min S8+ är 2½ år gammal och har ingenting. Men har ganska snäll ljusstyrka (för att få längre batteritid främst men även för att det är bekvämt för ögonen..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Ska man ha TV4-solen på varje morgon och köra TV:n så ljusstark att den lyser ikapp den faktiska solen? Köp inte OLED.

Tror faktiskt att de plockat bort solen nu, även om inte det var din egentliga poäng

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Mycket av problematiken runt inbränningar handlar om rädslan för inbränningar. Och när den typen av känslor är inblandade så hjälper fakta och erfarenheter ganska lite. Tänk ifall jag får inbränning ändå?

Samsungs QLED-garanti om 10 års inbränningsskydd är ett exempel på hur man slår mynt av den rädslan. Den garantin är väldigt enkel att efterleva men hjälper inte dig eller någon annan ifall en eller fler lysdioder inom de närmaste tio åren skulle få för sig att sluta lysa.

För trasiga lysdioder tenderar diskussionen här på forumet vara mer uppgiven, mest en fråga om det är "värt att laga?" (kort svar: nej) eller om man ska köpa nytt eftersom man ändå är trött på TV:n. Vilket är vad tråden ofta slutar med. "Tack för hjälpen, jag köpte en ny TV och hoppas den håller lite längre". Trasiga lysdioder på fem år gamla LCD:er skulle jag säga förekommer oftare som trådstarter här på forumet. Men leder inte till mycket diskussioner eller läsningar. Fler fall men väldigt lite surr.

Inbränning på OLED är ofta återkommande runt samma exempel på den gamla TV4-solen som uppmärksammades i Expressen 2018, eller denna tråd. Färre fall, men istället väldigt mycket surr runt varje fall.

OLED-TV för konsumentbruk har inte funnit i 10 år ännu och det finns ingen tillverkare som ger någon garanti för 10 års felfri drift på TV-apparater. Och lär inte göra det så länge som folk vill ha större TV för färre pengar. Så håll förhoppningarna därefter. Vad man kan göra åt saken är att förvalta sin investering väl. Elektronik och komponenter som spontant går sönder – till exempel lysdioder – kommer drabba alla TV oavsett teknik.

Inbränningar kan däremot undvikas genom att lära känna sin produkt och använda den med förnuft. Kanske lära känna sin användning innan man köper produkten. Ska man ha TV4-solen på varje morgon och köra TV:n så ljusstark att den lyser ikapp den faktiska solen? Köp inte OLED.

Min Samsung XL20 (bildskärm) blev svagt, men tydligt, grön och lilarandig i mjuka horisontella "vågor"... På tal om fel på annan teknik än OLED.

Permalänk
Medlem

Kan ju tipsa om r/OLED på reddit om ni vill ha mera skräck i era liv!

Min kompis har en 55B6 som har alla fel i världshistorien med inbränning och ränder hit och dit, han påstår att LG inte vill ha något med den att göra pga alla inbränningar. Den TV'n är nu 3 år gammal.

Jag har en 65C7 som fick sig ett panelbyte för några månader sedan eftersom den började gå mot grönt i bilden, detta är tydligen pga värmen som uppstår i just 7-modellerna som gör att det blir en stor grön cirkel i mitten. Men min nya panel är fantastisk! Var nog en nyare panel då kretskort osv såg annorlunda ut på baksidan, otroligt mycket mindre banding och tint på nya panelen, var en fröjd att spela last of us 2 på mörka banor där man annars har velat gråta av banding.

Nu är jag nöjd med min OLED och jag har aldrig sett till någon form av inbränning, efter en HDR film på förra panelen kunde jag se retentions efter undertexterna.

Vet inte vad nästa TV blir, förra TV'n var en Samsung 65" curved som började blixtra efter 2år, kom hem folk och laga den två gånger utan framgång, den reklamationen efter det var inte att leka med... Samsung var så jävla otrevliga och omöjliga att ha o göra med så det tog 6 månader att reklamera den TV'n och det var Netonnet som fixade allt för Samsung ville inte prata med mig längre.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Du kan få det ändå, varför skulle kalibrering ta bort risken? Sen om man ska vara petig så har du inte kalibrerat skärmen du har kopierat inställningar rakt av från en annan tv.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast risken blir otroligt mycket mindre. Är många som kör på vivid läget med maxad ljusstyrka och då blir det en helt annan risk.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Fast risken blir otroligt mycket mindre. Är många som kör på vivid läget med maxad ljusstyrka och då blir det en helt annan risk.

Dom kan köra Vivid läget även om dom kalibrerat skärmen. Man kan välja lägre OLED-ljus utan att kalibrera så det är inte själva kalibreringen som hjälper det är valet av inställningar som eventuellt hjälper + hur mycket statiskt material som visas.

Var mer det jag menade som ett förtydligande

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Bildexpert 📺

@Aeqvist: Fast kalibrerar man i ordets rätt bemärkelse är det väldigt sällan Vivid-läget man väljer. Man går vanligtvis efter en nivå avsedd för mer kontrollerad miljö och med lugnare ABL-förfarande så att ljusnivåerna inte pumpar med bildinnehållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Aeqvist: Fast kalibrerar man i ordets rätt bemärkelse är det väldigt sällan Vivid-läget man väljer. Man går vanligtvis efter en nivå avsedd för mer kontrollerad miljö och med lugnare ABL-förfarande så att ljusnivåerna inte pumpar med bildinnehållet.

Självklart, tror du (ni) missuppfattar mig, försökte bara påpeka att det inte är själva kalibreringen i säg som är magisk och gör så att tvn inte får inbränningar det är valet av inställningar.

Spelar ingen roll om jag kalibrerar min väns tv om han ändå pumpar upp ljusstyrkan när jag åker därifrån
Bättre att förklara vad kalibreringen gör istället för att säga att man ska göra en kalibrering för att minska risken för inbränningar.

Var bara menat som en övertydlighet från min sida.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Kollade tv:n nu med 100% Magenta. Mycket riktigt, där sitter den, Tv4-solen. en rätt kraftig inbränning. Tvn är en 65:a B7 inköpt strax efter nyår 2018. Sambon tittar i snitt 2-3 dagar i veckan på morgon tv ett par timmar innan hon åker och jobbar. Fan så trist.... 23K rakt ner i slasken.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Kollade tv:n nu med 100% Magenta. Mycket riktigt, där sitter den, Tv4-solen. en rätt kraftig inbränning. Tvn är en 65:a B7 inköpt strax efter nyår 2018. Sambon tittar i snitt 2-3 dagar i veckan på morgon tv ett par timmar innan hon åker och jobbar. Fan så trist.... 23K rakt ner i slasken.

Kostar inte ett öre att få ny panel, ta några kort och skicka in. Fick en ny panel själv för en månad sedan.
LG

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Kollade tv:n nu med 100% Magenta. Mycket riktigt, där sitter den, Tv4-solen. en rätt kraftig inbränning. Tvn är en 65:a B7 inköpt strax efter nyår 2018. Sambon tittar i snitt 2-3 dagar i veckan på morgon tv ett par timmar innan hon åker och jobbar. Fan så trist.... 23K rakt ner i slasken.

Har bytt skärm via LG support och inte butikens support. Dock handlade det om EN död pixel. Hehe! Jag är petig. Men kundservicen: självklart, vi skickar en kille.

Otroligt smidigt, 3-5 dagar från första kontakten till kvitto i brevlådan från LG för bevis på utförd skärmbyte. Gjorde inte ett skit. Satt bara och väntade. Tror fan bästa kundservice

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Kostar inte ett öre att få ny panel, ta några kort och skicka in. Fick en ny panel själv för en månad sedan.
LG

Är det sant!?! Trodde verkligen inte att de åtgärdade inbränningar!?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ragnvlad:

Kollade tv:n nu med 100% Magenta. Mycket riktigt, där sitter den, Tv4-solen. en rätt kraftig inbränning. Tvn är en 65:a B7 inköpt strax efter nyår 2018. Sambon tittar i snitt 2-3 dagar i veckan på morgon tv ett par timmar innan hon åker och jobbar. Fan så trist.... 23K rakt ner i slasken.

Ja, jag har liknande fast med YT-symbolerna uppe vid bokmärken, YT-ikonen på YT-hemsidan uppe i vänstra hörnet och liknande till min HTPC då jag använder TV:n främst som en vanlig dator för mediakonsumtion.

Personligen känner jag att OLED är en överkänslig lyxhobby. Den är som däcken på Formel 1-bilar. Du måste byta dem rätt omedelbart så fort du använder dem på grund av hur de används.

Man blir ju riktigt less på hur överkänsligt OLED-apparater är. De känns ju som om det bara är en tidsfråga innan någonting blir inbränt...

Nu är jag ingen TV-byggingenjör eller så, men någonstans är OLED-tekniken INTE tillräckligt mogen för mainstream-bruk, imho.

Jag skulle ALDRIG rekommendera OLED till päronen, i dagsläget, som kan ha TV:n igång (en gammal Samsung LED eller LCD, minns ej) fast ingen är inne i rummet och tittar. Den tycks användas som en radio med bild många gånger...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Är det sant!?! Trodde verkligen inte att de åtgärdade inbränningar!?

Tre års reklamation. Jag hade absolut inga problem.
Fick svar på två dagar och reparatören var hos mig 1 vecka efter det och byta panelen.
Sjukt smidigt måste jag säga.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Skrivet av Defender:

Kostar inte ett öre att få ny panel, ta några kort och skicka in. Fick en ny panel själv för en månad sedan.
LG

Funderar på skapa ett ärende hos LG på min LG C7. Det har fungerat klockrent men har börjat smyga sig på bandning mer och mer med tiden. Syns extremt mycket på röda bakgrunder och när jag tittar på fotboll. Skulle gissa på att det kommer fram betydligt fler skavanker om jag kör igång lite testbilder.

Funkar det bra att ta fram någon testbild/film på Youtube och fota lite? Eller bör man lägga in bilder på en USB-sticka rent av?

Sen har jag tyvärr varit inne i servicemenyn och pillat lite.. Tror ni LG hanterar mitt ärende annorlunda då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Kollade tv:n nu med 100% Magenta. Mycket riktigt, där sitter den, Tv4-solen. en rätt kraftig inbränning. Tvn är en 65:a B7 inköpt strax efter nyår 2018. Sambon tittar i snitt 2-3 dagar i veckan på morgon tv ett par timmar innan hon åker och jobbar. Fan så trist.... 23K rakt ner i slasken.

Ta kontakt med LG så får du en ny panel bytt hemma hos dig. Gå INTE genom butiken du köpt den. LG är generösa med detta och det är helt kostnadsfritt.
Du kommer troligtvis få en nyare panel med bättre teknik dessutom. Så...dina 23k är absolut inte bortkastade utan tvärt om, du kommer få en nyare panel i priset 😃

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Ja, jag har liknande fast med YT-symbolerna uppe vid bokmärken, YT-ikonen på YT-hemsidan uppe i vänstra hörnet och liknande till min HTPC då jag använder TV:n främst som en vanlig dator för mediakonsumtion.

Personligen känner jag att OLED är en överkänslig lyxhobby. Den är som däcken på Formel 1-bilar. Du måste byta dem rätt omedelbart så fort du använder dem på grund av hur de används.

Man blir ju riktigt less på hur överkänsligt OLED-apparater är. De känns ju som om det bara är en tidsfråga innan någonting blir inbränt...

Nu är jag ingen TV-byggingenjör eller så, men någonstans är OLED-tekniken INTE tillräckligt mogen för mainstream-bruk, imho.

Jag skulle ALDRIG rekommendera OLED till päronen, i dagsläget, som kan ha TV:n igång (en gammal Samsung LED eller LCD, minns ej) fast ingen är inne i rummet och tittar. Den tycks användas som en radio med bild många gånger...

Jag använder min extremt mycket, filmer, sport, tv-spel, tv4 nyhetsmorgon. Lämnar den tom på när jag åker hemifrån så hunden har lite ljud och bild inte en inbränning.

Har en 65" E8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Kan ju tipsa om r/OLED på reddit om ni vill ha mera skräck i era liv!

Skulle nog rekomendera andra forum för seriös diskussion dock då r/OLED styrs av nån mini-Hitler som bannar folk till höger och vänster om de inte håller med om hans personliga åsikter. Eller helt enkelt bara anser att Samsung är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Jag använder min extremt mycket, filmer, sport, tv-spel, tv4 nyhetsmorgon. Lämnar den tom på när jag åker hemifrån så hunden har lite ljud och bild inte en inbränning.

Har en 65" E8.

Med så mycket och så blandad användning är risken för inbränning mkt liten. Då kan t ex TV4's morgonsol knappast stå för tillräckligt stor andel av TV-tiden att det blir synliga inbränningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Skulle nog rekomendera andra forum för seriös diskussion dock då r/OLED styrs av nån mini-Hitler som bannar folk till höger och vänster om de inte håller med om hans personliga åsikter. Eller helt enkelt bara anser att Samsung är bra.

Jasså? Det har jag inte märkt av, dock är jag inte aktiv där mer än att jag kollar vad alla andra har för problem.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Inbränd Philips

Hej alla o tack för en fin tråd!

Jag har nu i 3 v mailkorresponderat med Philips ang den klassiska TV4 solen. Min tv är en 55Pos901f som jag köpte i juli 2017. De sista månaderna framkom solen alltmer och det blev mer o mer störande. Hursom jag tog kontakt med Philips och ett ärende startades och jag fick skicka en massa bilder på 10 tal olika saker. Sist ville de ha ngn shoplist-tid. När de väl fick den fick jag ett svar om att TVn ska repareras. Glad i hågen kände jag mig lättad. Tv kostade mig nästan 16k. Till min förvåning dagen efter får jag ytterligare ett svar där de hävdar att 36 mån garantin inte gäller inbränningar utan att de endast åtgärdar det som goodwill inom 24 mån. Jag trodde inte det var sant men fick bara till svar ett beklagande för att jag fått fel info tidigare....och ingen förklaring till varför de helt plötsligt ändrat sig. Nu har de slutat svara mina mail och jag känner mig så besviken på Philips. Har haft Philips pga amblight i 2 decennier men nu aldrig mer.

Min fråga är om ngn har köpt en tv på Netonnet och fått TVn reparerad för sånt inom 36 mån garantin? Vet inte om det är värt att åka dit med den eller om man ska betala själv för rep. annars...

Om du funderar på oled tänk dig för den här upplevelsen är inte alls kul!!! Philips....agerande saknar jag ord för att beskriva...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affelito:

Hej alla o tack för en fin tråd!

Jag har nu i 3 v mailkorresponderat med Philips ang den klassiska TV4 solen. Min tv är en 55Pos901f som jag köpte i juli 2017. De sista månaderna framkom solen alltmer och det blev mer o mer störande. Hursom jag tog kontakt med Philips och ett ärende startades och jag fick skicka en massa bilder på 10 tal olika saker. Sist ville de ha ngn shoplist-tid. När de väl fick den fick jag ett svar om att TVn ska repareras. Glad i hågen kände jag mig lättad. Tv kostade mig nästan 16k. Till min förvåning dagen efter får jag ytterligare ett svar där de hävdar att 36 mån garantin inte gäller inbränningar utan att de endast åtgärdar det som goodwill inom 24 mån. Jag trodde inte det var sant men fick bara till svar ett beklagande för att jag fått fel info tidigare....och ingen förklaring till varför de helt plötsligt ändrat sig. Nu har de slutat svara mina mail och jag känner mig så besviken på Philips. Har haft Philips pga amblight i 2 decennier men nu aldrig mer.

Min fråga är om ngn har köpt en tv på Netonnet och fått TVn reparerad för sånt inom 36 mån garantin? Vet inte om det är värt att åka dit med den eller om man ska betala själv för rep. annars...

Om du funderar på oled tänk dig för den här upplevelsen är inte alls kul!!! Philips....agerande saknar jag ord för att beskriva...

Prova göra en reklamation istället.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!