Bästa mobil dealen just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Skaffar man telefon och abonnemang till operatören 3 hos Elgiganten så är telefonerna olåsta.

Det stämmer, men nu pratade jag om man köper från tre.se eller i en tre butik. Vissa erbjudanden Tre har går inte o teckna utanför tre.se eller Tre butikerna

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Det roliga är.
Det blir ofta billigare att ta ett billigt abonnemang ex hallon, vimla osv + köpa mobilen på avbetalning med ex klarna räntefritt 12 mån istället för köra dessa mobil + abonnemang bindningstid hos operatörer.

Om jag skulle köpt en dyrare mobil och inte velat pröjsa den rakt av (typ 10k+) hade jag hellre kört 12 månader räntefritt och betalat av den istället för binda upp mig med mobil + operatör hos ex telia, telenor osv som ofta har snordyra abonnemang.

Permalänk
Medlem

Jag har inte en sådan, men har hört att OnePlus 6 ska vara extremt bra, inte bara för priset men som mobil i allmänhet.

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem

Tycker LG G7 för 176kr/mån hos Tele2 är oslagbart, flaggskeppsmobil för totalt 4200kr som dessutom har marknadens bästa ljud i trådade lurar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Tack för alla svar!
Verkar som att den bästa dealen just nu måste vara iPhone Xs Max med obegränsad surf

Läst igenom alla inlägg och det verkar inte finnas någon super deal just nu. Verkar som att de billigaste man kan komma undan är att tex ta LG G7 på avbetalning i 24 mån och sedan ta någon billig operatör som exempelvis hallon, vimla eller Comviq (speciellt om man är student).
Jag som inte förbrukar så mycket mobildata kommer undan med ca 100kr/mån för 6gb surf med Vimla om jag inte misstar mig. 276kr/mån för Lg g7 plus surf är ju inte allt för illa dock.

Uppdatera gärna om ni hittar något bra erbjudande i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WHProductions:

Tack för alla svar!
Verkar som att den bästa dealen just nu måste vara iPhone Xs Max med obegränsad surf

Läst igenom alla inlägg och det verkar inte finnas någon super deal just nu. Verkar som att de billigaste man kan komma undan är att tex ta LG G7 på avbetalning i 24 mån och sedan ta någon billig operatör som exempelvis hallon, vimla eller Comviq (speciellt om man är student).
Jag som inte förbrukar så mycket mobildata kommer undan med ca 100kr/mån för 6gb surf med Vimla om jag inte misstar mig. 276kr/mån för Lg g7 plus surf är ju inte allt för illa dock.

Uppdatera gärna om ni hittar något bra erbjudande i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu är det ju en bit dit men blackfriday brukar vara värt o hålla ögonen på
Köpte själv S8 förra årets BF för 4000:- på tele2 utan abonnemang.
Vet dom hade ett par andra bra deals också då.

Men som sagt några månader dit

Permalänk
Medlem

Helt klart OnePlus 6 man ska köra på om man letar efter premium prestanda och känsla till en vettig prislapp!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av WHProductions:

Tack för alla svar!
Verkar som att den bästa dealen just nu måste vara iPhone Xs Max med obegränsad surf

Läst igenom alla inlägg och det verkar inte finnas någon super deal just nu. Verkar som att de billigaste man kan komma undan är att tex ta LG G7 på avbetalning i 24 mån och sedan ta någon billig operatör som exempelvis hallon, vimla eller Comviq (speciellt om man är student).
Jag som inte förbrukar så mycket mobildata kommer undan med ca 100kr/mån för 6gb surf med Vimla om jag inte misstar mig. 276kr/mån för Lg g7 plus surf är ju inte allt för illa dock.

Uppdatera gärna om ni hittar något bra erbjudande i framtiden.

De har ju ändrat lite på Vimlas abonnemang men rimligen är det 90 kr med inbjudning av kompis på Vimla. Vet att även Hallon är popis som polaren valde istället.

176 kr/månad för en LG G7 låter ju rätt vettigt för 24 månader. Landar på 4200kr, vilket är ungefär som en Pocophone F1. Dock är väl LG G7 något mer premium.

Glöm inte att uppdatera tråden när du väl har införskaffat din Iphone för 30 papp!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Har du länk till den dealen?

Njä det var i April nån gång så den finns nog inte längre.

Fan vet dessutom om Telia har samma deals i Sverige som här i Finland? Logiskt sett borde dom väl men jag misstänker att dom inte har det, för övriga svenska operatörer är ju avsevärt sämre på alla sätt jämfört med finska så de behöver väl inte göra lika bra deals för att vara konkurrenskraftiga i Sverige.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stelex:

Skaffar man telefon och abonnemang till operatören 3 hos Elgiganten så är telefonerna olåsta.

Samma om man tar tele och abonnemang hos Halebop, telefonerna är olåsta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

....Hade jag köpt en mobil i dagsläget hade det nog blivit en Xiaomi Pocophone F1 för dryga 4000 kr. Kalkylen ovan är således rätt oförändrad.

323 euro för 128gb Poco F1 som jag länkade ovan. Skickas från EU så slipper tull och avgifter.

Permalänk

Bästa dealen du kan göra är att inte ta något abonnemang och köpa direkt med pengar tycker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av willienelpson:

@WHProductions: Inte den fetaste telefonen men skulle nog säga att den är bland de mest prisvärda på marknaden.

Om du inte tänker streama DRM material typ netflix...

Xiaomi Poco F1

Snapdrgon 845 / Adreno 630
6 / 128GB
323 €

håller med om att pocophone verkar vara det bästa för pengarna just nu.

jag hade dock lagt till några hundra för att få den från en svensk butik med riktig garanti:

https://www.netonnet.se/art/telefoner/mobiltelefoner/xiaomi-p...

visst det är 64 GB istället för 128 GB men det är inte ett problem för alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Njä det var i April nån gång så den finns nog inte längre.

Fan vet dessutom om Telia har samma deals i Sverige som här i Finland? Logiskt sett borde dom väl men jag misstänker att dom inte har det, för övriga svenska operatörer är ju avsevärt sämre på alla sätt jämfört med finska så de behöver väl inte göra lika bra deals för att vara konkurrenskraftiga i Sverige.

Telia i Sverige har helt annat upplägg och deals än i Finland, tyvärr Kör själva Tele2 samt Telia Finland (fd Sonera) i min dual-sim mobil.

Permalänk

Nu blandar jag kanske äpple och päron men rent prestandamässigt / kamera + skärm är begagnad iphone 8 64gb ett bra alternativ. Truetone skärm, processor som i iphone x, mycket bra kamera. 3-4000kr plus hallon 8gb som har erbjudande nu 69kr för 8gb surf i 4 månader..

Visa signatur

nf7-s 2.0 | barton 2500+@2350mhz | cnsp 7 något.. | 2x256 pc3200 xms 2,5-3-3-8| Hercules 9800 pro @410/740

Permalänk
Medlem

Bästa dealen är att man sammanlagt pröjsar 30k för en mobil? OK.
Tja alla prioriterar vi olika
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Det blev en LG G7 från Tele2. Grymt bra deal och riktigt nöjd med telefonen än så länge. Designen/byggkvaliten är riktigt bra och måste säga att skärmen är grym för att vara av typen LCD.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WHProductions:

Det blev en LG G7 från Tele2. Grymt bra deal och riktigt nöjd med telefonen än så länge. Designen/byggkvaliten är riktigt bra och måste säga att skärmen är grym för att vara av typen LCD.

Gratulerar! Jag är helt nöjd med min efter en veckas användande, batteritiden är mycket bättre än förväntat minst lika bra som min P9 Plus med 3400mAh batteri, men det är 10nm vs 16nm och nyare teknik. Har stängt av notiser för alla onödiga appar vilket kan bidra, men inga problem med att klara en hel dag i alla fall.

Kameran sägs vara mindre bra, men dels kan det fixas med uppdateringar samt att det rapporterats om kraftigt förbättrad bildkvalitet med hackade versioner av Google Cam, dock skall den även i sitt "dåliga tillstånd" vara "ok". Har tydligen förbättrats en del fram till senaste uppdateringen 10f. Videodelen av kameran säg vara bättre än snittet, riktigt bra rörelsekompensering tex och den har fått 4K/60fps i uppdateringarna vilket den inte hade från början. Men jag är ingen telefon kamerakille, så "ok" är helt tillräckligt bra för mig även om det stannar där. Vidvinkelkameran är ändå värd att nämnas, eftersom den saknas hos konkurrenterna, den är användbar!

Det som sticker ut är som sagt ljudet, särskilt via trådade lurar som är det bästa någonsin i en mobil. Tänk high end stereokomponent, så bra låter det med bra lurar och bra källmaterial. Bluetooth fungerar också klockrent, inga som helst hack i ljudet och DTS-X fungerar även över Bluetooth vilket är bra eftersom det kan ge en kraftigt förbättrad stereobild. DTS-X är faktiskt den första surroundfunktionen som inte sabbar ljudkvaliteten enligt mig.

Tycket vidare att det är skönt att telefonen är lätt, skönt att den är smal, lätt att hålla och den avlånga skärmen ger definitivt mer yta åt apparna om man ställer in dom för helskärm i inställningarna. Finns flera appar som tjänar på detta, särskilt om tangentbordet är uppe eftersom det inte behöver skymma halva appen.

Slutligen gillar jag designen, superenkel ren design, inga knepigheter någonstans utom möjligen den berömda "flärpen", jag störs inte av det. Jag ser det som lite extra display på det som skulle varit en bezel annars.

Kanondeal, jag kan tänka mig att den reas för att V40 är tänkt att ersätta den i samma prisintervall och V40 har ännu mer killerspecs, framförallt förväntat bättre kamera och större batteri.

edit. såg specsen för V40 på Gsmarena nu och det verkar inte vara någon jätteförbättring, 10% större batteri, 6.5" OLED-skärm samma upplösning, alltså något mindre lätthanterlig i storlek och typ samma batteritid. Ljudet verkar snarare vara en försämring, 24/48 inspelning istället för 24/96 som på G7 och B&O-certified ser jag som att ljudet förmodligen är sämre, det är verkligen ingen kvalitetsstämpel om man går efter hur det ser ut på laptops. Kanske bättre kamera då, men det skulle vara det enda. Förväntat pris är 900-1000$ vilket gör att priset på G7 framstår som ännu bättre.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Tips, Samsung S9 3 25GB/mån 399kr/mån (samma direkt från 3 kostar 549kr/mån) startavgift 250kr
https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S9 plus för 399kr/mån ink 10GB surf(16GB om du är student) borde vara en helt ok deal?
https://webbutik.comviq.se/samsung-galaxy-s9-plus.html

Permalänk

Samsung S9 med 25gb surf på Tre via elgiganten

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

Numera är det förbjudet för operatörerna att låsa telefonerna bortom bindningstiden. Den ska alltid kunnas låsas upp gratis efter bindningstidens slut. De flesta kör med helt olåsta telefoner numera. Tacka EU för det (tro det eller ej)

Det stämmer faktiskt inte, tre(3) är dom enda som gör detta än idag, men dom är tvungna att ta bort läser kostnadsfritt efter bindningstiden gått ut, vill du öppna den innan dess får du öppna plånboken också. Förmodligen strax under 500:- skulle jag tippa på iaf.
Obs att detta gäller telefoner köpta i 3 butik,, köper du en s9 på tex e*giganten så är den inte "låst".
Fast alla som handlar i 3 butikerna löser telefonen med abbonemang, annars handlar man inte där ifall man jämför priser mellan olika butiker.
Tror aldrig jag sett någon bra deal där, kanske för att jag aldrig gått dit längre?

Comviq brukar ha riktigt bra månadens deal och tror dom flesta kör något liknande.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Pierre232:

Det stämmer faktiskt inte, tre(3) är dom enda som gör detta än idag, men dom är tvungna att ta bort läser kostnadsfritt efter bindningstiden gått ut, vill du öppna den innan dess får du öppna plånboken också. Förmodligen strax under 500:- skulle jag tippa på iaf.
Obs att detta gäller telefoner köpta i 3 butik,, köper du en s9 på tex e*giganten så är den inte "låst".
Fast alla som handlar i 3 butikerna löser telefonen med abbonemang, annars handlar man inte där ifall man jämför priser mellan olika butiker.
Tror aldrig jag sett någon bra deal där, kanske för att jag aldrig gått dit längre?

Comviq brukar ha riktigt bra månadens deal och tror dom flesta kör något liknande.

Det var ju precis det jag beskrev också

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

woof!

30.000 kr för en telefon Haha ja, där snackar vi deal!

Jag kör Xiaomi och comviq.

2400kr för telefon och 6GB surf för 145 Kr/mån alltså 5880 för för 24månader.

Kör också Xiaomi. Bra telefon! Kostade dessutom bara 1600 när jag köpte den för några månader sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan vara värt att påpeka att 3 har slutat låsa sina mobiler.

(Med undantag några äldre modeller.)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1