Nästa t-shirt från SweClockers? Rösta här!

Permalänk
Geeks
SweClockers

Nästa t-shirt från SweClockers? Rösta här!

Efter några hektiska dagar med shoppen börjar jag bli sugen på att ta fram ett par nya motiv, allra helst någonting mer än att bara klistra loggan på ett plagg. Jag har tagit hjälp av ett par designers och filar på följande motiv. Rösta på den du tycker om allra mest!

ASCII Scene

Inte GTX 1080

Mother of all rebus

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Om man har en idé eller dröm om ett motiv, vart skickar man då förslag eller önskningar? Finns det en vettig förslagslåda? @dimestam

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av DavidtheDoom:

Om man har en idé eller dröm om ett motiv, vart skickar man då förslag eller önskningar? Finns det en vettig förslagslåda? @dimestam

Skickades från m.sweclockers.com

Skriv till mig i PM!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Första var najs men texten såg lite väl tunn ut

Permalänk
Avstängd

6 röster på vardera alternativ i skrivande stund.

Permalänk
Inaktiv

Katten med propellerkeps är enda rätta! Den där medlemsprofilen, glömt namnet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon244477:

Katten med propellerkeps är enda rätta! Den där medlemsprofilen, glömt namnet

Katten Bamse.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem

Spontant kändes ingen av dem särskilt tilltalande. Med det sagt så har jag tyvärr inget bättre förslag just nu, men jag ska ta mig en funderare.

Edit: Eller rebusen var väl lite söt. Bygg vidare på det konceptet kanske.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Bäst i test stickern.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Av de givna alternativen gillade jag asciiartvarianten bäst, men det går fortfarande att få fram nåt bättre.

Varför inte utlysa en tävling bland medlemmarna, med efterföljande omröstning? Tidigare tävlingar i liknande anda har ju visat att det finns gott om skickliga illokluddar i leden

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Lite feedback och personliga tankar:
ASCII-tröjan: En hyffsad idé men tycker utförandet är sådär. Tycker linjerna är för tunna och är inte riktigt överens med den gröna färgen(kanske min jobbskärm som är kalibrerad åt helvete...).

GTX 1080: Kan säkert vara ett schysst motiv att ha ett gpu-motiv om det görs rätt. Om någon hade handritat konturerna istället och fått det lite "mjukare" hade det nog sett bättre ut. Som det är nu så ser det ut som att ni har laddat ner en 3d-fil från typ GrabCad och inte bemödat er att städa bort streck på ytorna som inte ska vara där. Sen har ni lyft in modellen i något program och tagit en schysst vy bara och använt. Är inte riktigt överens med ramen runtom heller, lite väl kantigt.

Rebusen: Helt klart favoriten av dessa. Man blir ingen reklampelare för sweclockers(om nu ryggen är tom) samt att den känns mer genomtänkt. Vi som ingår i "kretsen" förstår budskapet(lite som muggen) och tycker det är en rolig grej. De som inte förstår kommer ha lite roligt att försöka lösa den så man tillslut för berätta en lite lustig historia(tycker vi iaf).
Och de som inte bryr sig ett dugg kommer ändå se en schysst t-shirt med enkla "ikoner" och en neutral färgsättning.

Som någon ovan sa så kanske en tävling kan vara en skojig idé, finns ju många skickliga grafiker på swec har man ju sett i diverse tävlingar, behöver ju inte vara så blodigt och ha 5 RTX 2080TI i prispotten utan det räcker ju med att vinnaren får äran att ha sin bild på en Swec-licensierad T-shirt samt en T-shirt typ.

Men diggar hårt överlag att det verkar som att ni vill försöka få fram lite "Geek"-produkter nu, tappa inte momentum nu när ni är igång! Kundkretsen finns ju här och ni har ju ett ypperligt sätt att kommunicera med oss om vad vi vill ha, precis som med denna tråd.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

ASCII slår helt fel hos mig. Varken färg eller text blir bra.

Jag föredrar det enklare. T.ex. "SweClockers", "SweClockersmedlem", "Teknikglad Sweclockare" eller något i dom svängarna med Eurostyle font och dom sedvanliga färgerna som används i Sweclockers. Dock kan jag tänka mig att det kan bli problem med att använda Eurostyle kommersiellt.

Antingen i mindre text i brösthöjd på höger eller vänster sida

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

ingen design sticker väl ut som ger en direkt något köpbegär tyvärr..